Nieuw firmware

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Beste,

Sinds vanavond heb ik op mijn sagem een nieuwe firmware 6LR10A-6LA04C en ook sindsdien kan de helft van mijn clients niet op mijn persoonlijk wireless netwerk . Heeft iemand anders daar ook last van?

edit: Ik heb al verschillende security types geprobeerd(WEP, WPA, WPA2, niets), mijn smartphones blijven hangen op IP-adres ophalen, maar er is nooit een IP-adres verkregen.
stevenm
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2010, 20:29

Zelfde probleem sinds 2 weken.

Ik heb de DHCP range moeten veranderen naar 192.168.1.16 - 192.168.1.63; had 'm eerst op 192.168.1.64 - 192.168.1.127 staan. Verder kan ik ook geen speciale karakters meer gebruiken in mijn WiFi wachtwoord (@#...) en ook geen leestekens. De pagina pagina voor dynamic dns is ook veranderd van 9035 naar 9037. Waarschijnlijk nog heleboel veranderingen, maar die zijn me nog niet opgevallen.
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Mijn Sagem heeft ook die 'Runtime Code Version', maar ik heb geen echte problemen gehad.
Wel kon ik laatst na een update van m'n tab niet meer op wifi. Heb een andere code gekozen (en kreeg idd de melding om bepaalde caracters niet te gebruiken) en hij deed 't weer .
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Even een update: Gisterenavond nog laat tot 21.45 aan de lijn/chat met een Scarlet medewerker(Super support btw :thumbs: ). Na een reset to default factory settings was het euvel verholpen.
Blijkbaar is ook de tr98 bug verdwenen in deze firmware.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Gaat de langverwachte Sagem update gepaard met een update van de TV decoder?
nickdd
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

nog steeds Runtime Code Version 6OS105-6OS005 hier.
enig idee hoe lang ze er over doen om iedereen te upgraden.

piece of crap modem...
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

De medewerker zei dat ze deze week begonnen waren met uitrollen.
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

en welke voor- of nadelen heeft de nieuwe firmware ?
geheimIII
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:45

MIjn router heeft super veel last van resets, en dit gaat opgelost worden door de nieuwe firmware hebben ze mij verteld.

Hopelijk, want de resets beginnen serieus op de zenuwen te werken!
Gebruikersavatar
CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
Locatie: Evere
Bedankt: 32 keer
Contacteer:

Er is inderdaad een firmware upgrade gebeurd van runtime code version 6OS105-6OS005 naar 6LR10A-6LA04C.

Alle upgrades zijn reeds gebeurd. Indien je Scarlet Box op het ogenblik van de upgrade niet aan stond of niet bereikbaar was voor ons, is er geen firmware upgrade gebeurd. In dit geval kan je de upgrade van de modem enkel forceren door een reset (rode RST knop achteraan of via Advanced settings > Maintenance > Reset to factory default settings op de modem interface) uit te voeren van de Scarlet Box.

Het probleem met de wireless clients is geen gekend probleem, we hebben hier tot op heden nog geen meldingen van ontvangen.

Er zijn een groot aantal problemen opgelost en functionaliteiten verbeterd m.b.t VoIP, uPNP, DHCP, VPN, ...

@geheimlll : Dit zou inderdaad het probleem van de modem herstarts bij intensief downloaden moeten oplossen.

Update : Voorlopig geen nieuwe update voor de Belgacom TV decoder. De laatste update voor de Belgacom TV decoder is gebeurd in december.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Bedankt voor de info, CindyV :beerchug:

Als je de manuele update moet doen, kan het zijn dat je dat enkele keren moet herhalen totdat je de laatste firmware hebt. Zo moest er hier 3 maal de "Reset to factory default settings" procedure gedaan worden (wachten tot de LEDjes op de Sagem de 'mexican wave' doen en dan allemaal tesamen flashen tijdens update):
6OS105-6OS005
6OS105-6OS024 (?) -> 6OS105-6LA024 (gecorrigeerd)
6OS105-6LA04C
6LR10A-6LA04C
Deze update bevestigt voor mij ook enigszins het vermoeden dat onze random disconnects wel degelijk aan een bug of haperende DHCP server te wijten waren, want de routerlog stond vannacht vol met DHCP CLIENT: DHCPDISCOVER on eth1.20 to 255.255.255.255 port 67 interval 15 lijnen die vaak ook net voor zo'n random disconnect voorkwamen. Hopelijk zijn we nu van dat soort disconnects af :-)

Nog een klein vraagje: op de General tab van de telefoon instellingen stond er voip.default.be in plaats van voip.scarlet.be -- is het beter om dat op voip.default.be te laten of maakt het geen verschil?
Laatst gewijzigd door cptKangaroo 14 feb 2012, 14:02, in totaal 1 gewijzigd.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Dus als ik het goed lees...... intussen zijn er na 6OS105-6OS005 nog 2 of 3 nieuwe firmwares geweest en geen enkele heb ik hier doorgekregen... en ook geen enkele vorm van bericht dat deze update had kunnen plaats vinden wat evenveel kan zeggen dat toen ik voorbije week geen verbinding had met internet en de sagem via het config scherm opnieuw heb laten opstarten het te maken had kunnen hebben met de firmware update.

Komt er dus op neer dat ik nu om toch de firmware te krijgen uiteindelijk dat ding moet resetten en alles opnieuw moet configureren.

Er scheelt dan toch wel iets met de manier van het pushen van firmwares aangezien de modem 24/24 draait en slechts 1 minuut in die 24 uur de tijd neemt om de internet verbinding te breken en opnieuw te maken.


update:

nu zit ik op firmware 6OS105-6LA024....... is volgens mij nog niet juist als ik hier alles zo lees :s


update 2:

Na nog enkele pogingen blijf ik op die ene firmware zitten. Een troost is wel dat ik de config file heb kunnen opslaan waardoor ik geen instellingen meer moest invoeren. Scheelt wel een beetje in set up tijd
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Je bent dus niet de enige ik blijf ook op die firmware zitten

heb ook nu de 6OS105-6LA024 firmware en een uiters trage modem, elke pagina dat ik vraag van de config laad heel traag in. Gewoon niet te doen.
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Hier toch ook geen firmware update binnengehad hoor .
Gebruikersavatar
Blade
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2003, 07:48

Hallo,

Ik heb volgende versie nu op mijn modem staan
, is trouwens automatisch gebeurd 's nachts.

Runtime code version : 6LR10A-6LA04C

Zou dit nu de definitieve versie zijn? Modem werkt bij mij nog altijd perfect, heb deze bijna 2 jaar.

Groeten,

Jan
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Hmm, zijn de javascript codes voor deze firmware dezelfde gebleven? Want ik wil er dyndns op kunnen runnen. Als de standaard firmware van Scarlet stabiel draait wil ik deze gerust op mijn router zetten, er staat nu al een tijdje 6OS105-60A022 op. Kan iemand zeggen wat er allemaal anders is?
Voor zover ik hier gelezen heb: geen disconnects meer, wpa2, geen proces dat 100% draait
Gebruikersavatar
CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
Locatie: Evere
Bedankt: 32 keer
Contacteer:

De update procedure zoals cptkangaroo deze heeft aangegeven klopt inderdaad. Dit gebeurt inderdaad in 3 verschillende 'blokken', vandaar dat het ook wel eens wat langer kan duren. Deze volgorde werkt trouwens ook enkel als je momenteel de 6OS105-6OS005 firmware hebt, of reeds in één van de stappen van het upgrade process hieronder zit. Klanten die hun firmware in het verleden vervangen hebben door vb. een Belgacom firmware, zullen de upgrade voorlopig niet krijgen omdat dit mogelijk voor een defecte modem kan zorgen. Er wordt nog gekeken welke firmware versies dit zijn en hoe dit precies opgelost kan worden.

6OS105-6OS005
6OS105-6LA024
6OS105-6LA04C
6LR10A-6LA04C

Voor de VoIP configuratie moet er voip.scarlet.be staan. In de vroegere firmware was dit 'hardcoded', maar in de huidige firmware moet je voip.scarlet.be van de ZTC (Zero Touch Configuration - automatische configuratie van op afstand) ontvangen. Dat houdt jammer genoeg in dat wanneer je modem om één of andere reden geen ZTC ontvangt, deze blijft staan op de standaardwaarde die door Sagem na een reset werd ingesteld, voip.default.be en je deze manueel moet aanpassen naar voip.scarlet.be.

@PumbaaH : Nee, de 3 versies die hierboven vermeld worden zijn pas recent uitgerold hoor. Het is dus niet zo dat je de twee eerdere versies reeds eerder had moeten ontvangen, dit is gewoon het update process voor deze firmware. Wanneer je modem 24/24 aan staat, is het nog steeds mogelijk dat deze voor ons niet bereikbaar is om de update te pushen naar je modem, er zijn altijd een klein percentage modems die toch aanstonden en bij de update niet bereikt konden worden. Dit komt voornamelijk door dat in de oude firmware het remote management (dat er voor zorgt dat je automatisch de upgrade ontvangt) protocol niet meer reageert, is normaal ook opgelost in de nieuwe versie.
@PumbaaH & Stefke : Stuur mij de klantencode eens door, dan kan ik het eens laten nakijken wat de reden hiervoor kan zijn.
@Criminala : Heb al eens een reset uitgevoerd? Dat was me jammer genoeg niet helemaal duidelijk uit de post.
@Blade : 6LR10A-6LA04C is inderdaad de laatste, definitieve versie.
@Mclaeys : Dyndns zou nog steeds moeten werken. Een aantal codes zijn misschien wel gewijzigd, hier heb ik jammer genoeg geen volledige lijst van.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Mon, 13 Feb 2012 20:43:43 GMT PPPOE: session established
Mon, 13 Feb 2012 20:43:09 GMT PPPOE: Connection terminated
^ Dat was een random disconnect gisterenavond, maar de router was binnen de minuut alweer geconnecteerd, wat veel sneller is dan vroeger, en mogelijk kan het nog sneller want ik heb nu in de Network Interfaces>WAN PPPoE>Settings de "Time Between Reconnect Attempts" van 30 naar 5 seconden gebracht. Hopelijk gebeurt die reconnect dan snel genoeg om geen onderbreking van de TV meer te krijgen en geen volledige restart van de router meer te veroorzaken.

Die disconnects lijken me toch verband te houden met de TV streams: ze lijken vaker voor te komen wanneer er een TVopname + TV + internet is, en het is al meermaals gebeurd dat ik de decoder hoorde opspinnen (terwijl hij afstond) en enkele minuten later was er dan een disconnect. Soit, als de disconnects nu niet meer merkbaar zijn, is het probleem voor mij opgelost :-)
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

De update was zeker welkom.

Mijn HTTP verkeer vliegt er nu niet meer uit nadat ik Skype opstart!
Afbeelding
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

nog steeds geen uopdates na 6OS105-6LA024 :s
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Hier hetzelfde probleem: mijn update cyclus blijft steken op 6OS105-6LA024.
Daarbij komt voor mij ook nog eens dat mijn vaste telefoon niet meer werkt hoewel alles correct lijkt te zijn ingesteld.
(TV en internet werkt wel nog hoewel ik nu "slechts" sync op 30/6 waar dit voorheen 37/7 was)

PB verstuurd naar CindyV met mijn klantnummer en de vraag voor hulp
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Dan ben je ook bij de gelukkigen die een afspraak moeten maken via jannssens... Dus dit duurt 2 we"rkdagen voor je een afspraak kriijgt en dan nog eens een volle week wachten voor de technieker langs komt...

Voor mij begint scarlet zijn pluimen te veel te verliezen, ik ga stillaan terug denken aan Belgacom... Sevice is beter meer opties en de prijs is ongeveer hetzelfde..

twee dagen geleden een pb gestuurd naar CindyV, maar als ze niet meer op dit forum komt kan ze dit ook niet lezen. Ze is niet Eva van Belgacom zo te zien.
Gebruikersavatar
CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
Locatie: Evere
Bedankt: 32 keer
Contacteer:

@PumbaaH, Stefke & Lirec : Bedankt voor het bericht. Ik kijk het verder na. Jammer genoeg heb ik het nog niet eerder kunnen nakijken, waarvoor mijn excuses :-D

@Lirec : De syncwaarden van je lijn zijn niet veranderd hoor. De Sagem geeft dit nu gewoon correct weer. Bij mij thuis is dat ook het geval, van 37 mbps naar 30 mbps als je op de interface kijkt :wink:

Ik ben inderdaad niet van Eva.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

@stefke: ik kreeg zonet reeds telefoon van scarlet met de melding dat
- ze het updateprobleem in het algemeen onderzoeken
- voor mij specifiek de modeminstellingen gaan controleren, trachten te corrigeren eens ik remote management op de modem voor hen activeer
- indien het bovenstaande niet spoedig een oplossing bied een modem swap zullen uitvoeren
Dit alles zeer correct, met kennis van zaken en behulpzaam uitgelegd.

Dit lijkt mij aldus voorlopig meer dan voldoende inzake support.

@CindyV: Dank voor de opvolging van hierboven en correctie inzake syncwaarden. Ik hoop alvast op een spoedige oplossing.
Edit 12u34: remote management in ondertussen geactiveerd, je kan mijn modeminstellingen dus eens checken CindyV.

Edit 12u48: nieuwe telefoon van Scarlet dat ze mijn instellingen hebben aangepast, telefonie werkt opnieuw.
Blijkbaar moet ikzelf toch ergens een fout hebben gemaakt bij de aanpassing naar voip.scarlet.be (dit moet op 3 plaatsen gebeuren) en/of bij het invullen van telefoon: gewoon je nr beginnend met 0 nemen (bvb 016606060 en niet 3216606060)
Het probleem met de update cycle word later aangepakt aangezien ik niet de enige ben met dit probleem.

Fantastische support van Scarlet! Een dikke pluim hiervoor.
Laatst gewijzigd door lirec 16 feb 2012, 12:47, in totaal 3 gewijzigd.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

@Cindyv

Weet je wanneer het profiel 50/6 beschikbaar komt voor scarlet klanten ?

Ik zou deze waardes perfect aankunnen (zelfs 100/6) maar ben dus geduldig aan het wachten.

Mvg
convict2011
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 dec 2011, 12:43
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

lirec schreef:Hier hetzelfde probleem: mijn update cyclus blijft steken op 6OS105-6LA024.
Daarbij komt voor mij ook nog eens dat mijn vaste telefoon niet meer werkt hoewel alles correct lijkt te zijn ingesteld.
(TV en internet werkt wel nog hoewel ik nu "slechts" sync op 30/6 waar dit voorheen 37/7 was)

PB verstuurd naar CindyV met mijn klantnummer en de vraag voor hulp
Hier hetzelfde probleem
ik heb de modem gereset omdat ik nog steed op de 2009 firmware zat,
en nu werkt de telefoon niet meer, de firmware is nu inderdaad 6OS105-6LA024 (december 2007)

Cindy help aub??
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

@convict 2011 en iedereen met telefonieproblemen, op basis van wat bij mij schijnbaar het probleem was (en opgelost door scarlet support)

-192.168.1.1 => advanced settings => telefonie =>op 3 plaatsen zou er voip.scarlet.be moeten staan + bij line 0 zorgen dat je normale telefoonnummer staat ingesteld (vb 016606060 niet 3216606060) + geen@SCARLEt achter je login bij telefonie => modem even herstarten (normale reboot, geen herstellen naar fabrieksinstellingen), enkele minuten wachten en het zou moeten functioneren.

-indien het bovenstaande geen oplossing bied: 192.168.1.1 =>advanced settings => lan servers => autorised acces op "yes" plaatsen en poortnummer 1000 => apply => je klantennummer pb-en naar CindyV en hopen dat men tijd heeft om snel je instellingen even na te kijken en zo nodig aan te passen.
convict2011
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 dec 2011, 12:43
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

kga er eens aan beginne, ik hoop dat het werkt

maar hoe zit het met u firmware??
Gebruikersavatar
CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
Locatie: Evere
Bedankt: 32 keer
Contacteer:

@Lirec : Bedankt voor de uitleg & complimenten. Vergeet niet van authorised access achteraf op no te zetten om de toegang tot de modem weer ongedaan te maken.

@Convict2011 : Indien het met de uitleg van Lirec niet moest werken, geef dan even toegang tot de modem zodat ik eens kan kijken naar de telefooninstellingen. Kan je mij toch de klantencode eens doorsturen? Ik had deze graag ontvangen zodat ik kan nagaan waarom je nog geen update hebt ontvangen.

Ik laat voorlopig even nakijken waarom een aantal mensen hier nog geen update ontvangen hebben, wat hier juist de precieze oorzaak van is. Bedankt voor jullie reacties.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
convict2011
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 dec 2011, 12:43
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Bedankt lirec & cindy
het heeft geholpen

cindy PB send!!
thx for ur time
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Voor de personen die nog geen update ontvangen hebben moet eens volgende instelling controleren.
192.168.1.1 --> advanced --> network interfaces. Dan ziet je aan de rechter kant Bridge, Vlan20 en Wan connetion.

Het kan soms zijn dat bij bepaalde modems Vlan20 (het middelste van de 3) op disable staat. Voor updates te kunnen ontvangen moet dit op enable (up) staan.
Dit heeft geen invloed op telefoon, voip...
Gebruikersavatar
Cristallx
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:36
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 15 keer

6OS105-6LA024

Blijf ook op deze firmware zitten.

Cindy V ... kan jij me misschien verder helpen ?

Mvg.
Blijft ze eindelijk slapen .... Slaapt ze :-(
Gebruikersavatar
CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
Locatie: Evere
Bedankt: 32 keer
Contacteer:

Bedankt voor de reacties, het wordt verder nagekeken voor degenen die de update nog niet (volledig) ontvangen hebben. Voorlopig geen nieuwe voorbeelden nodig, de "betrokken modembezitters" worden op de hoogte gehouden :wink:
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

CindyV schreef:Voorlopig geen nieuwe voorbeelden nodig
allez, ik zal dan maar niet zeggen dat ik ook blijf steken op 6OS105-6LA024 :lol:
Geeft voor de rest geen probleem, dus kan gerust nog een tijd afwachten. Veel 'reset to factory default config' achter de rug verspreid over een paar dagen, zonder resultaat. En Vlan20 staat actief. Wel via http://192.168.1.1/index.cgi?user_name= ... d=OLOVDSL2 en dan 'Admin settings' -> 'Backup & Update' telkens de volledige config teruggezet. Bespaart toch wel wat typwerk om telkens alle user/pwd/wifi & Voip settings goed te zetten, want van ZTC (Zero Touch Configuration ) geen spoor met deze tussentijdse firmware. Al de rest draait toch wel stabiel, dus dringend is het probleem niet voor mij...
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

en staat "Wan eth1.20 VoIP" connected bij netwerk interfaces?
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Hier ook manueel de update moeten doen omdat ik m'n eigen router erachter gebruik. De Sagem heeft zelf de verschillende firmware-updates na elkaar gebruikt en zit nu op de laatste (6LR10A-6LA04C). Geen tr98 proces meer dat ik moet killen telkens de modem eens herstart is, weer wat minder werk :-)

En nog beter: Na de firmware update zit ik plots op een 20/2 ipv 16/2 profiel! :-D
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Welke Scarlet firmware is terug te flashen vanaf een Belgacom firmware (6OS105-60A022)? Dan ga ik dat maandag eens uitvoeren zodat ik ook die update kan krijgen :)

Kheb even een lijst gemaakt van de firmwares die ik op mijn pc heb staan

Code: Selecteer alles


17/02/2012  10:16    <DIR>          .
17/02/2012  10:16    <DIR>          ..
20/04/2011  23:47         1.457.162 BBOX6726-A-FW0_89_17.bin
20/04/2011  23:47         1.460.234 BBOX6726-A-FW0_89_29.bin
20/04/2011  23:47         1.464.330 BBOX6726-A-FW0_89_35.bin
20/04/2011  23:47         1.508.362 BBOX6726-A-FW0_89_43_IMS.bin
20/04/2011  23:47         1.511.434 BBOX6726-A-FW0_89_47.bin
20/04/2011  23:47         1.511.434 BBOX6726-A-FW0_89_58.bin
20/04/2011  23:47         1.511.434 BBOX6726-A-FW0_89_59.bin
20/04/2011  23:46         6.684.672 FAST3464_600075.bin
20/04/2011  23:46         6.815.744 FAST3464_6000G0.bin
20/04/2011  23:46         6.815.744 FAST3464_6000GR.bin
20/04/2011  23:46         6.815.744 FAST3464_6001G0.res.bin
20/04/2011  23:46         6.815.744 FAST3464_6001G6.img.secure.res.bin
20/04/2011  23:46         6.815.744 FAST3464_6001GR.res.bin
20/04/2011  23:46         6.815.744 FAST3464_6020G8.img.secure.bin
20/04/2011  23:44         6.946.816 FAST3464_60A022.img.secure.bin
20/04/2011  23:44         6.946.816 FAST3464_60A026.img.secure
20/04/2011  23:44         6.946.816 FAST3464_60A028.img.secure.bin
20/04/2011  23:44         6.946.816 FAST3464_60A02E.img.secure.bin
20/04/2011  23:44         7.077.888 FAST3464_60A03M.img.secure
20/04/2011  23:44         7.077.888 FAST3464_60A03Y.img.secure.bin
20/04/2011  23:44         7.077.888 FAST3464_60A040.img.secure.bin
20/04/2011  23:44         6.946.816 FAST3464_60I00A.img.secure
20/04/2011  23:44         6.946.816 FAST3464_60I00B.img.secure
20/04/2011  23:44         6.946.816 FAST3464_60I00D.img.secure
20/04/2011  23:44         6.946.816 FAST3464_60I00E.img.secure
20/04/2011  23:44         6.946.816 FAST3464_60I00F.img.secure
20/04/2011  23:44         6.946.816 FAST3464_60I00M.img.secure
20/04/2011  23:44         6.946.816 FAST3464_60I00N.img.secure
20/04/2011  23:45         6.946.816 FAST3464_60I012.img.secure.bin
20/04/2011  23:45         6.946.816 FAST3464_60I016.img.secure
20/04/2011  23:45         6.946.816 FAST3464_60I018.img.secure
20/04/2011  23:45         6.946.816 FAST3464_60I01A.img.secure.res
20/04/2011  23:45         6.946.816 FAST3464_60I01G.img.secure.bin
20/04/2011  23:45         6.946.816 FAST3464_60I01M.img.secure.bin
20/04/2011  23:45         6.946.816 FAST3464_60I01U.img.secure.bin
20/04/2011  23:45         6.946.816 FAST3464_60I01V.img.secure.bin
20/04/2011  23:45         6.946.816 FAST3464_60I020.img.secure.bin
20/04/2011  23:45         6.946.816 FAST3464_60I10E.img.secure.res
20/04/2011  23:45         6.946.816 FAST3464_60I10M.img.secure.res
20/04/2011  23:46         6.946.816 FAST3464_60I112.img.secure.res.bin
20/04/2011  23:46         6.946.816 FAST3464_60I116.img.secure.res
20/04/2011  23:46         6.946.816 FAST3464_60I118.img.secure.res
20/04/2011  23:46         6.946.816 FAST3464_60I11M.img.secure.res.bin
20/04/2011  23:46         6.946.816 FAST3464_60I11U.img.secure.res.bin
20/04/2011  23:46         6.946.816 FAST3464_60I918.img.secure.bin
20/04/2011  23:46         6.946.816 FAST3464_60I91U.img.secure.bin
20/04/2011  23:46         6.946.816 FAST3464_60IA18.img.secure.res.bin
20/04/2011  23:46         9.437.184 FAST3464_60P01Z.img.secure.bin
20/04/2011  23:46         4.325.376 FAST3464_60R109.img.secure.res.bin
20/04/2011  23:46         6.946.816 FAST3464_60V2GR.img.secure.bin
20/04/2011  23:46         6.946.816 FAST3464_60V4GR.img.secure.res.bin
20/04/2011  23:46         6.946.816 FAST3464_60V5GR.img.secure.bin
20/04/2011  23:46         6.946.816 FAST3464_60V7GR.img.secure.res.bin
20/04/2011  23:43         6.684.672 FAST3464_6OC005.img.secure.bin
20/04/2011  23:43         6.684.672 FAST3464_6OC006.img.secure.bin
20/04/2011  23:43         6.815.744 FAST3464_6OC009.img.secure
20/04/2011  23:43         6.815.744 FAST3464_6OC009.img.secure.bin
20/04/2011  23:42         6.815.744 FAST3464_6OC00A.img.secure.bin
20/04/2011  23:43         6.684.672 FAST3464_6OC105.img.secure.res.bin
20/04/2011  23:43         6.815.744 FAST3464_6OC109.img.secure.res.bin
20/04/2011  23:43         6.815.744 FAST3464_6OS001.img.secure.bin
20/04/2011  23:43         6.946.816 FAST3464_6OS003.img.secure.bin
20/04/2011  23:43         6.946.816 FAST3464_6OS005.img.secure
20/04/2011  23:43         6.815.744 FAST3464_6OS101.img.secure.res.bin
20/04/2011  23:43         6.946.816 FAST3464_6OS103.img.secure.res.bin
20/04/2011  23:43         6.946.816 FAST3464_6OS105.img.secure.res
17/02/2012  10:16                 0 lijst.txt
              67 File(s)    417.927.238 bytes
               2 Dir(s)   4.109.451.264 bytes free
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

Na een maandje op reis te zijn geweest heb ik ook de nieuwe firmware Runtime Code Version 6LR10A-6LA04C
m'n waardes zijn wel iets anders. Komt dit automatisch terug naar 21628kbps in m'n Downstream line rate 16536 kbps

oude waarde
************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

download upload
line: 21628 kbps 2860 kbps
payload: 16536 kbps 2056 kbps
max line: 50388 kbps
max payload: 40264 kbps
bands used: 2 2
bandplan: 8D
training: 19.3 dB
loop length: 557 m
near end: 515 m
far end: 564 m
avg. length: 545 m
snr margin: 15.4 dB
attenuation: 17.9 dB
avg. margin: 16.1 dB
avg. snr: 30.3 dB
forecast max line: 86850 kbps
forecast max payload: 70445 kbps

nieuwe waarde

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  16536 kbps        2056 kbps
Modem max:             34264 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        28132 kbps         5894 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           513 m Estimated!
Training margin:       16.0 dB
Attenuation:           17.2 dB
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

vverbeke schreef:Hier ook manueel de update moeten doen omdat ik m'n eigen router erachter gebruik. De Sagem heeft zelf de verschillende firmware-updates na elkaar gebruikt en zit nu op de laatste (6LR10A-6LA04C). Geen tr98 proces meer dat ik moet killen telkens de modem eens herstart is, weer wat minder werk :-)
Weberke , dus het is zo dat gebruikers met een sagem die hun eigen router pppoe laten doen de update sowieso manueel moeten doen ?
Waar kan ik ergens de 3 firmwares downloaden die nodig zijn ?

Kan ik de config van mijn huidige firmware gewoon weer inladen in de laatste nieuwe ?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

ja, dat kan je :)
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”