We hadden een probleem met onze pc op 30/12, dus bellen we naar Medion om te vragen of we er garantie op hadden. De man zei "ja je kan die gratis naar ons opsturen en we zullen die maken". Ons probleem was dat de pc aanging zonder beeld, zonder geluid, beepjes, etc,. Dacht dat de moederbord stuk is. We sturen dus de pc op naar Medion, en paar weken daarna krijgen we de offerte opgestuurd..
101,15 EUR voor 2x 2GB DDR3 RAM geheugen + frontpanel
Er stond bij dat de pc werd opengemaakt door iemand die er geen ervaring mee had.. Maar we hadden de pc maar 1x open gemaakt en dat was in oktober ergens, omdat de Frontpanel-power on off knop gebroken was langs binnen.. Ze hadden ons toen een nieuwe frontpanel doorgestuurd, en feitelijk toestemming gegeven om de behuizing te openen en de voorpaneel te veranderen met het nieuwe. Dat probeerden we dus, maar er waren een paar vijzen kapot gegaan langs binnen, dus moesten we iets verzinnen om toch de pc aan te krijgen met de knop, we hadden gewoon langs binnen de frontpannel "opgeplakt" aan de power knop die ook langs binnen zit, we wisten geen andere oplossing om die te maken..
Nu ter zake => Er staat bij de offerte bij: 5 EUR voor de frontpanel, maar we hebben die een paar maand gratis nog toegestuurd gekregen om die te vervangen, en buiten die ene keer hebben we de pc niet meer open gedaan..
101 EUR vind ik ongewoon veel voor 4GB DDR3 ram bij te steken, dus dat is eigenlijk geen optie (8 GB is al te vinden voor 60 euro soms).
We krijgen ook de mogelijkheid om ons apparaat gratis terug te sturen zonder reparatie, maar dan moeten we 49€ retourkosten betalen.. Ook veel te veel natuurlijk. Ik kon ook moeilijk weten dat dit niet onder de garantie valt eigenlijk.
Iemand ideeën wat ik kan doen om eventueel de schade te beperken?
Offerte
mvg
Medion Garantie 101€
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Zat er een garantiezegel op en is die gebroken?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ge hebt hem toen met toestemming open gedaan, maar ge had duidelijk geen ervaring want gebroken vijzen en dat ander gepruts zou anders toch niet mogen. Het lijkt me dus logisch dat ze dan die conclusie komen. Echter is dat hun eigen fout, ze hadden het toen zelf moeten repareren in plaats van de klant er zelf aan te laten prutsen. Ik zou dus zeker klagen, met een bewijsje van dat frontpannel dat u dan de toestemming had. In de computers van Medion zitten bij mijn weten geen stickers die stuk kunnen gaan. Het moet dus echt al duidelijk geweest zijn dat hij open geweest is => die kapotte vijzen dus waarschijnlijk.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ieder geval ze vragen veel geld voor hun latten, goedkoper in aankoop maar duur in reparatie als je het mij vraagt. Normaal gezien plakt die over u zijkant en achterkant. Indien niet aanwezig kijken ze u moederbord na op beschadigingen. Als die er niet zijn moeten ze normaal het geheugen in garantie vervangen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Njah, typisch aan Medion... BTW: 4GB DDR3 RAM van een goed merk etc kost 27.99€: http://www.alternate.be/html/product/Ge ... en&l2=DDR3 (en ze zijn niet eens de goedkoopste, en ik heb snelle RAM genomen)
Dus ze doen een beetje belachelijk... Natuurlijk kun je proberen te bellen, misschien naar Medion, daar je beklaag gaan doen... Misschien kunnen ze dat kwijtschelden.
Dus ze doen een beetje belachelijk... Natuurlijk kun je proberen te bellen, misschien naar Medion, daar je beklaag gaan doen... Misschien kunnen ze dat kwijtschelden.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Nee die vijzen waren al stuk ervoor => daardoor dat die knop kapot was.MClaeys schreef:Ge hebt hem toen met toestemming open gedaan, maar ge had duidelijk geen ervaring want gebroken vijzen en dat ander gepruts zou anders toch niet mogen. Het lijkt me dus logisch dat ze dan die conclusie komen. Echter is dat hun eigen fout, ze hadden het toen zelf moeten repareren in plaats van de klant er zelf aan te laten prutsen. Ik zou dus zeker klagen, met een bewijsje van dat frontpannel dat u dan de toestemming had. In de computers van Medion zitten bij mijn weten geen stickers die stuk kunnen gaan. Het moet dus echt al duidelijk geweest zijn dat hij open geweest is => die kapotte vijzen dus waarschijnlijk.
Ik heb al een mail gestuurd, maar bellen.naar 0900 voor 45ct/min zie ik niet zitten. Ik zal eerder aan 100euro telefoonkosten uikomen dan een oplossing
[ Post made via mobile device ]
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Ze hebben gvd gelijk Als hun offerte u niet aanstaat kan je nog altijd een andere offerte vragen bij de fruitboer, de vishandel of den beenhouwer op de hoek
Nee serieus, bel eens met die gasten, leg dat uit en zie wat er van komt.
Ik snap nog altijd niet goed waarom mensen een pc kopen bij een discounter terwijl er tig degelijke speciaalzaken zijn in de Benelux.
Trouwens te duur ? 2 X transport, 1 uur werk voor de offerte en 1 uur werk voor de reparatie + de onderdelen...
Nee serieus, bel eens met die gasten, leg dat uit en zie wat er van komt.
Ik snap nog altijd niet goed waarom mensen een pc kopen bij een discounter terwijl er tig degelijke speciaalzaken zijn in de Benelux.
Trouwens te duur ? 2 X transport, 1 uur werk voor de offerte en 1 uur werk voor de reparatie + de onderdelen...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Maw. geen garantie... ze willen hem betalend voor je maken dus ! (enkel het opsturen is gratis)shahab schreef:We hadden een probleem met onze pc op 30/12, dus bellen we naar Medion om te vragen of we er garantie op hadden. De man zei "ja je kan die gratis naar ons opsturen en we zullen die maken".
Dus eigenlijk was er een probleem met je geheugen... kan natuurlijk gebeuren.shahab schreef:
Ons probleem was dat de pc aanging zonder beeld, zonder geluid, beepjes, etc,. Dacht dat de moederbord stuk is. We sturen dus de pc op naar Medion, en paar weken daarna krijgen we de offerte opgestuurd..
101,15 EUR voor 2x 2GB DDR3 RAM geheugen
Zoals je zelf aangeeft was het defect... dus men maakt dat. Wat daar in het verleden ooit mee gebeurd is en wie dat gedaan heeft speelt totaal geen rol... het is NU kapot, en men wil het NU maken. Ik begrijp je drama niet over dit frontpaneel... voor 5 euro heb je nogmaals een nieuw !shahab schreef:+ frontpanel
Die 101 euro is niet enkel voor het geheugen, of dacht je dat ze gratis werken bij Medion ? Uiteindelijk is het 5 euro voor je frontpaneel en dus 96 euro voor zowel je geheugen, werkuren en transport (of dacht je dat ze hem ook nog eens gratis gingen terug sturen ?).shahab schreef:101 EUR vind ik ongewoon veel voor 4GB DDR3 ram bij te steken,
Op basis van je gegevens vind ik dat je weinig reden tot klagen hebt.
-
- Premium Member
- "Maw geen garantie" ? Waarom dan niet, die gast achter de telefoon wist minder over pc's dan wat je zou verwachten.
- Ik kan toch niet weten dat er een probleem is met mijn geheugen?
Dan zou ik ook graag willen dat die ter garantie vervangen wordt.
- Het drama LIGT bij het frontpanel, want dat onding (waarom maken ze die dingen zo onhandig?) heeft ervoor gezorgd dat ik via de binnenkant het moest eraan moest plakken, dus zij hebben dat plaksel waarschijnlijk gezien en daaruit afgeleid dat ik de pc op die manier stuk gemaakt heb.
De frontpanel was niet "defect" en paste perfect op de behuizing, was er gewoon aangeplakt. 5 EUR blijft 5EUR, ik wil niet dat ze die gaan repareren, is nergens voor nodig, met plakband op den achterzijde is het veel stabieler dan als ze hem er aan vijzen.. Na het plakken nooit meer problemen gehad met de on/off knop, misschien eens overwegen bij Medion om het er gewoon aan te lijmen
- 101,15 EUR is wel degelijk veel voor een reparatie dat je verwacht dat onder de garantie zal vallen
- Ik kan toch niet weten dat er een probleem is met mijn geheugen?
Dan zou ik ook graag willen dat die ter garantie vervangen wordt.
- Het drama LIGT bij het frontpanel, want dat onding (waarom maken ze die dingen zo onhandig?) heeft ervoor gezorgd dat ik via de binnenkant het moest eraan moest plakken, dus zij hebben dat plaksel waarschijnlijk gezien en daaruit afgeleid dat ik de pc op die manier stuk gemaakt heb.
De frontpanel was niet "defect" en paste perfect op de behuizing, was er gewoon aangeplakt. 5 EUR blijft 5EUR, ik wil niet dat ze die gaan repareren, is nergens voor nodig, met plakband op den achterzijde is het veel stabieler dan als ze hem er aan vijzen.. Na het plakken nooit meer problemen gehad met de on/off knop, misschien eens overwegen bij Medion om het er gewoon aan te lijmen
- 101,15 EUR is wel degelijk veel voor een reparatie dat je verwacht dat onder de garantie zal vallen
-
- Elite Poster
Dus stel: je vervangt zelf de banden van je auto, er gaat iets mis met de motor.... En dan zeggen ze: aah, ge hebt zelf de banden vervangen, nu heb je geen recht op garantie, betaal maar voor een nieuwe motor+werkuren.
Zou jij daarmee akkoord gaan?
Voor wat ik kan lezen: dat frontpaneel heeft toch niks te maken met RAM geheugen??? Het RAM is kapot, da's toch duidelijk en aangezien hij daar vanaf gebleven zijn, is het aan hun om te bewijzen dat RAM kapot is gegaan door zijn schuld. Voor dat frontpaneel, tjah, hij zou het recht moeten hebben om die herstelling te weigeren (kosteloos natuurlijk)
Maarja, zo is het, koop een pc in den Aldi en tjah, je zit opgezadeld met low-budget prul. Ik heb ooit 1 pc gehad van de Aldi, binnen de eerste 6 maanden: TV-kaart, Wifi kaart kapot. RAM geheugen gaf errors bij voorziene snelheden (was van een onbekend merk trouwens). En dan begin ik nog niet over de vreselijke koeling (CPU constant op 80°) en een volledig gelockte BIOS (wel te unlocken met een code, maar heel weinig instelmogelijkheden). En ja, er was een grote harde schijf in, maar natuurlijk zoals te verwachten: retetraag... Eigenlijk alle leuke dingen die ze adverteren hebben achterpoortjes en de essentiele onderdelen zijn dan van zodanig lage kwaliteit dat het direct kapot gaat. Ik betaal dan liever 50€ meer en heb dan tenminste kwaliteitsvol materiaal, mijn computer staat er al 3 jaar, geen enkel probleem ermee, NIKS, niks dat zelfs een beetje hapert.
BTW: ik heb nog wel de voeding van de oude Medion computer, na 6 jaar (incl. 3 jaar niet gebruikt) levert hij nog maar 60% vermogen! Tof he....
Zou jij daarmee akkoord gaan?
Voor wat ik kan lezen: dat frontpaneel heeft toch niks te maken met RAM geheugen??? Het RAM is kapot, da's toch duidelijk en aangezien hij daar vanaf gebleven zijn, is het aan hun om te bewijzen dat RAM kapot is gegaan door zijn schuld. Voor dat frontpaneel, tjah, hij zou het recht moeten hebben om die herstelling te weigeren (kosteloos natuurlijk)
Maarja, zo is het, koop een pc in den Aldi en tjah, je zit opgezadeld met low-budget prul. Ik heb ooit 1 pc gehad van de Aldi, binnen de eerste 6 maanden: TV-kaart, Wifi kaart kapot. RAM geheugen gaf errors bij voorziene snelheden (was van een onbekend merk trouwens). En dan begin ik nog niet over de vreselijke koeling (CPU constant op 80°) en een volledig gelockte BIOS (wel te unlocken met een code, maar heel weinig instelmogelijkheden). En ja, er was een grote harde schijf in, maar natuurlijk zoals te verwachten: retetraag... Eigenlijk alle leuke dingen die ze adverteren hebben achterpoortjes en de essentiele onderdelen zijn dan van zodanig lage kwaliteit dat het direct kapot gaat. Ik betaal dan liever 50€ meer en heb dan tenminste kwaliteitsvol materiaal, mijn computer staat er al 3 jaar, geen enkel probleem ermee, NIKS, niks dat zelfs een beetje hapert.
BTW: ik heb nog wel de voeding van de oude Medion computer, na 6 jaar (incl. 3 jaar niet gebruikt) levert hij nog maar 60% vermogen! Tof he....
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het is een kwestie van interpretatie... zoiets in mails lezen is niet altijd duidelijk. Ik zal de vraag anders stellen, hoe oud was je PC ?shahab schreef:- "Maw geen garantie" ?
Tja, je doet je wagen binnen en zegt "maak hem maar"... achteraf klaag je dan omdat men je deur ook heeft gemaakt... op zich was er geen bluts in maar ze was er wel gewoon aangeplakt.shahab schreef:DDe frontpanel was niet "defect" en paste perfect op de behuizing, was er gewoon aangeplakt.
Als het inderdaad garantie is dan is dit veel... en trouwens niet terecht dat men je laat betalen voor het geheugen.shahab schreef:- 101,15 EUR is wel degelijk veel voor een reparatie dat je verwacht dat onder de garantie zal vallen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Dit is flauwekul, je hebt gewoon pech gehad met jouw pcDima_2005 schreef: Maarja, zo is het, koop een pc in den Aldi en tjah, je zit opgezadeld met low-budget prul. Ik heb ooit 1 pc gehad van de Aldi, binnen de eerste 6 maanden: TV-kaart, Wifi kaart kapot. RAM geheugen gaf errors bij voorziene snelheden (was van een onbekend merk trouwens). En dan begin ik nog niet over de vreselijke koeling (CPU constant op 80°) en een volledig gelockte BIOS (wel te unlocken met een code, maar heel weinig instelmogelijkheden). En ja, er was een grote harde schijf in, maar natuurlijk zoals te verwachten: retetraag... Eigenlijk alle leuke dingen die ze adverteren hebben achterpoortjes en de essentiele onderdelen zijn dan van zodanig lage kwaliteit dat het direct kapot gaat. Ik betaal dan liever 50€ meer en heb dan tenminste kwaliteitsvol materiaal, mijn computer staat er al 3 jaar, geen enkel probleem ermee, NIKS, niks dat zelfs een beetje hapert.
Aldi geeft drie jaar garantie, een jaar langer dan de meeste pc boeren, dus de aldi pc's lopen met gemak drie jaar, anders schieten ze hun zelf in de voet.
ik heb er al een 15tal gekocht, de oudste is meer dan 8 jaar en werkt nog steeds uitstekend.
Twee ervan heb ik onder garantie binnengedaan zonder problemen.
Nooit één weg moeten doen omdat hij kapot was
Diegen die ik zelf ineengestoken heb vertoonden veel meer problemen (doa's van onderdelen)
Als je de specificaties van de aldi pc ziet en je koopt de allergoedkoopste vergelijkbare onderdelen bij de allergoedkoopste webshop dan kom je minstens 150 euro duurder uit.
Natuurlijk heb je geen state of the art pc bij aldi, maar gewoon een ding dat behoorlijk snel is en minstens drie jaar meegaat behoudens pech.
Wat betreft de 101 euro, als het geheugen nog in garantie was (en jij hebt niet met je pollen aan de latjes geweest) dan klopt dit niet
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 10 keer
Je overdrijft hier wel serieus. Ja, Medion drukt zijn prijzen door wat goedkopere onderdelen er in te doen. En ja, horrorverhalen genoeg over Medion, net zoals elke andere pc-boer trouwens. Maar kvind prijs/kwaliteit Medion nog altijd zeer goed. Kzit hier ondertussen met mn 2de aldilaptop, en de vorige heeft het toch netjes 4.5j zonder problemen uitgehouden. Support is ook in orde, beetje jammer dat ze niet meer in Gent zitten.Dima_2005 schreef: Maarja, zo is het, koop een pc in den Aldi en tjah, je zit opgezadeld met low-budget prul. Ik heb ooit 1 pc gehad van de Aldi, binnen de eerste 6 maanden: TV-kaart, Wifi kaart kapot. RAM geheugen gaf errors bij voorziene snelheden (was van een onbekend merk trouwens). En dan begin ik nog niet over de vreselijke koeling (CPU constant op 80°) en een volledig gelockte BIOS (wel te unlocken met een code, maar heel weinig instelmogelijkheden). En ja, er was een grote harde schijf in, maar natuurlijk zoals te verwachten: retetraag... Eigenlijk alle leuke dingen die ze adverteren hebben achterpoortjes en de essentiele onderdelen zijn dan van zodanig lage kwaliteit dat het direct kapot gaat. Ik betaal dan liever 50€ meer en heb dan tenminste kwaliteitsvol materiaal, mijn computer staat er al 3 jaar, geen enkel probleem ermee, NIKS, niks dat zelfs een beetje hapert.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Zij konden natuurlijk ook niet weten dat jij al zo hard gerputst had met je pc...shahab schreef: Ik kon ook moeilijk weten dat dit niet onder de garantie valt eigenlijk.
Een paar vijzen kapot ? Startknop met plakband ? Vastgelijmd ?
Laat dat frontpannel maken, koop zelf nieuw geheugen 'niet lijmen,plakken of vastschroeven hé) en betaald de verzendkosten. Case closed.
- foxhound
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 19 keer
Kan je hier dit zeggen: Medion is een goed merk zolang je niet het ongeluk hebt dat je met hun garantieafdeling moet werken.
Heb hier ongeveer hetzelfde aan de hand gehad met een GPS. Na 2 jaar en 11 maanden en 3 weken stopt hij ineens met werken.
Stuur hem binnen onder garantie (3 jaar garantie). Krijg factuur terug waar opstaat dat we een verkeerde oplader gebruikt hebben en dus niet onder garantie valt.
Moet hierbij vermelden, we hebben altijd, maar ook altijd de oplader die er in de doos bijkwam gebruikt. Dit was dus pure onzin. Ondertussen was onze garantie ook al vervallen tijdens de gps bij hun in het reparatiecentrum lag. Konden we dus ook geen gebruik meer maken van het nummer aan lokaal tarief (het mensje daar verwees ons leukweg door naar het 0900 nummer). We hebben vervolgens een paar keren proberen contact op te nemen via het 0900 nummer, maar dit bleek gewoon nog een manier van Medion om geld uit de klant te slaan. Dit nummer is ofwel vreselijk onderbemand, ofwel zit er gewoon een systeem achter dat de klant voor de gek houdt.
We hebben om verschillende momenten van de dag daar proberen binnen te raken, altijd "onze medewerkers zijn allemaal bezet, gelieve even aan de lijn te blijven". Dit voor kwartieren aan een stuk. Als je dan iemand aan de lijn krijgen, gaan ze even iets "opzoeken" voor jou, zetten ze je nogmaals op wachtmuziek, en wordt je na een 10tal minuten gewoon leukweg van de lijn afgezwierd zonder een woord.
Uiteindelijk dan toch nog eens iemand aan de lijn gekregen (gepeperde telefoonrekening ondertussen), helpt de persoon ons dan toch uiteindelijk met ons probleem na het uit te leggen. Nog een maandje later krijgen we eindelijk onze GPS terug, de GPS is op dat moment al 2 maanden weg.
Hebben we hem terug, zetten we hem aan, hij werkt, MAAR nu staat het besturingssysteem volledig in het Duits. Ging hier over Windows Mobile dus de taal van het OS zelf kan je niet zomaar aanpassen, toch nog niet in de versie die wij hadden.
Weeral die hele miserie met het 0900 nummer om uiteindelijk ons apparaat weer een maandje kwijt te zijn, en eindelijk terug gemaakt en volledig in orde terug te krijgen.
De reparatie mag dan wel uiteindelijk gratis verlopen zijn, het is ons toch een dure boel geweest. Heb een even slecht verhaal te vertellen over de LCD monitor van Medion die m'n moeder heeft, maar mijn goesting in typen is over. Ik kan je dit zeggen: Medion komt er bij mij nooit meer binnen.
Heb hier ongeveer hetzelfde aan de hand gehad met een GPS. Na 2 jaar en 11 maanden en 3 weken stopt hij ineens met werken.
Stuur hem binnen onder garantie (3 jaar garantie). Krijg factuur terug waar opstaat dat we een verkeerde oplader gebruikt hebben en dus niet onder garantie valt.
Moet hierbij vermelden, we hebben altijd, maar ook altijd de oplader die er in de doos bijkwam gebruikt. Dit was dus pure onzin. Ondertussen was onze garantie ook al vervallen tijdens de gps bij hun in het reparatiecentrum lag. Konden we dus ook geen gebruik meer maken van het nummer aan lokaal tarief (het mensje daar verwees ons leukweg door naar het 0900 nummer). We hebben vervolgens een paar keren proberen contact op te nemen via het 0900 nummer, maar dit bleek gewoon nog een manier van Medion om geld uit de klant te slaan. Dit nummer is ofwel vreselijk onderbemand, ofwel zit er gewoon een systeem achter dat de klant voor de gek houdt.
We hebben om verschillende momenten van de dag daar proberen binnen te raken, altijd "onze medewerkers zijn allemaal bezet, gelieve even aan de lijn te blijven". Dit voor kwartieren aan een stuk. Als je dan iemand aan de lijn krijgen, gaan ze even iets "opzoeken" voor jou, zetten ze je nogmaals op wachtmuziek, en wordt je na een 10tal minuten gewoon leukweg van de lijn afgezwierd zonder een woord.
Uiteindelijk dan toch nog eens iemand aan de lijn gekregen (gepeperde telefoonrekening ondertussen), helpt de persoon ons dan toch uiteindelijk met ons probleem na het uit te leggen. Nog een maandje later krijgen we eindelijk onze GPS terug, de GPS is op dat moment al 2 maanden weg.
Hebben we hem terug, zetten we hem aan, hij werkt, MAAR nu staat het besturingssysteem volledig in het Duits. Ging hier over Windows Mobile dus de taal van het OS zelf kan je niet zomaar aanpassen, toch nog niet in de versie die wij hadden.
Weeral die hele miserie met het 0900 nummer om uiteindelijk ons apparaat weer een maandje kwijt te zijn, en eindelijk terug gemaakt en volledig in orde terug te krijgen.
De reparatie mag dan wel uiteindelijk gratis verlopen zijn, het is ons toch een dure boel geweest. Heb een even slecht verhaal te vertellen over de LCD monitor van Medion die m'n moeder heeft, maar mijn goesting in typen is over. Ik kan je dit zeggen: Medion komt er bij mij nooit meer binnen.
-
- Premium Member
Update: Mail terug gehad van Medion, waar er kort en bondig instaat dat ze onze herstelling nog eens bekeken hebben en tot de beslissing gekomen zijn dat het onder garantie zal vallen, geen kosten dus
Eind goed, al goed.. Nu hopen dat ze mijn HDD niet formatteren.
Eind goed, al goed.. Nu hopen dat ze mijn HDD niet formatteren.
-
- Elite Poster
= zelfs prutsen = garantie vervallen? Maak gewoon backup ^^meon schreef:Ik haal die er altijd uit om net dàt probleem te vermijdenshahab schreef:Eind goed, al goed.. Nu hopen dat ze mijn HDD niet formatteren.
Ik weet niet hoe het zit in Medion computers, maar ik weet wel dat bv. bij Dell er stickers op HDD schroeven zitten... (was wel al een paar jaar geleden dat ik nog een dell computer van binnen gezien heb)
-
- Elite Poster
Hoort een harde schijf en ram niet tot de componenten die vervangen mogen worden of vergroot mogen worden zonder garentieverlies?Dima_2005 schreef:= zelfs prutsen = garantie vervallen? Maak gewoon backup ^^meon schreef:Ik haal die er altijd uit om net dàt probleem te vermijdenshahab schreef:Eind goed, al goed.. Nu hopen dat ze mijn HDD niet formatteren.
Ik weet niet hoe het zit in Medion computers, maar ik weet wel dat bv. bij Dell er stickers op HDD schroeven zitten... (was wel al een paar jaar geleden dat ik nog een dell computer van binnen gezien heb)
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Een tijd geleden was medion één van de enige merken die toe stond je PC open te gooien, anderen had je zo'n warranty sticker en dan kon je het vergeten.
Nooit problemen met garantie gehad, moet wel zeggen dat ik altijd als 'expert' heb gebeld en de eerste troubleshooting reeds dee. Heb nooit wat moeten opsturen maar altijd nieuwe onderdelen thuis gehad per post. (gratis)
Enige wat lastig is, is de bouw kwaliteit van hun front panels en bekabeling die er af en toe uitligt en lawaai (vroeger)
Dus eerste wat ik deed was zelfs PC alles uitgooien wat niet nodig was, kabels loshalen die niet nodig zijn en nieuwe (clean) windows installeren. Owja zet ook je disks in AHCI modus en niet in IDE -- vandaar performance verschil
Nooit problemen met garantie gehad, moet wel zeggen dat ik altijd als 'expert' heb gebeld en de eerste troubleshooting reeds dee. Heb nooit wat moeten opsturen maar altijd nieuwe onderdelen thuis gehad per post. (gratis)
Enige wat lastig is, is de bouw kwaliteit van hun front panels en bekabeling die er af en toe uitligt en lawaai (vroeger)
Dus eerste wat ik deed was zelfs PC alles uitgooien wat niet nodig was, kabels loshalen die niet nodig zijn en nieuwe (clean) windows installeren. Owja zet ook je disks in AHCI modus en niet in IDE -- vandaar performance verschil
-
- Elite Poster
Heb zowel in HP, Samsung, Dell en Asus systemen al harde schijven vervangen en ram upgrades gedaan. Doe dat al vele jaren, nog nooit een stikker van die aard tegen gekomen. Zelfs niet in mijn Packard Bell van 98. Wel een soort kleurstof op de vijskes, maar betwijfel dat dat iets met de garantie te maken zou hebben. Sommige van die systemen hadden een herstelling nodig binnen de garantie, nooit problemen gehad het had er dan ook nooit met te maken. Gewoonlijk was het familie die een laptop/desktop kopen tegen een lage prijs en na 2 weken tot de conclussie komen dat ze te weinig ruimte hebben voor hun data
1 keer onze Medion dvd speler moeten opsturen, hij gaf bij lange films een vuile geur en een kortsluiting. Kreeg een sticker om te verzenden, na 2 weken netjes terug en het probleem was opgelost. Dus geen klagens van Medion hier, op hun luidruchtige harde schijven na (valt me steeds op bij familie)
1 keer onze Medion dvd speler moeten opsturen, hij gaf bij lange films een vuile geur en een kortsluiting. Kreeg een sticker om te verzenden, na 2 weken netjes terug en het probleem was opgelost. Dus geen klagens van Medion hier, op hun luidruchtige harde schijven na (valt me steeds op bij familie)
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
@MClaeys: Raar, heb nog gewerkt bij een computer repair shop en zijn er genoeg gepasseerd ( niet 10, of 100 hoor...) om telkens hun te waarschuwen wat mogelijkheden en gevolgen zijn. Laatste 5 jaar wel niet meer mee bezig
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Ik herinner me in de jaren 90 ( in een computershop ) dat dit af en toe eens voorkwam ja .. en met grote letters erop indien dit zegel verbroken wordt vervalt alle recht op garantie bla bla bla .. is volgens mij zelfs niet eens wettelijk ? Willen ze gewoon vermijden dat je extra ram/hd ofzo ergens anders koopt ...
Maar de laatste jaren heb ik het nog zelden gezien .. bij vaste pc's ... wel al eens bij een asus netbook waarvan schijfkapot was .. je moest een vijsje uitdraaien waar een sticker over kleefde ... " warranty void if seal broken " ..
Maar de laatste jaren heb ik het nog zelden gezien .. bij vaste pc's ... wel al eens bij een asus netbook waarvan schijfkapot was .. je moest een vijsje uitdraaien waar een sticker over kleefde ... " warranty void if seal broken " ..
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik dacht zelfs dat daar juridische uitspraken over geweest zijn dat je niet mag uitgaan van een PC-case die dicht blijft.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...