duizend schreef:Parkeren duurder dan een rit naar de zee en terug komaan zeg.
Via een RailPass betaal je 7.4 euro per rit, heen en terug dus 14.80 euro... probeer daar maar eens een gans weekendje voor te parkeren aan onze Kust (of waar dan ook in Belgie). Dus ja, ondanks dat ik een gratis wagen heb betaal ik meer (de reden kon je hierboven al lezen) voor m'n verplaatsingen dan met het openbaar vervoer.
duizend schreef:Er staat al een bedrijfswagen voor mijn deur en neen ik moet er echt geen tweede bij hebben, wat is daar nu het nut van.
Als ik je zo hoor ben je dan echt wel dom... jij doet alles met het openbaar vervoer (althans dat wil je ons toch laten doen), maar kiest wel voor een bedrijfswagen in plaats van een hoger loon
duizend schreef:ik ken er veel die vandaag een paar uur extra genot hebben gehad van hunnen auto op weg naar of in Antwerpen,
Het jaar dat ik de trein heb genomen naar Brussel heb ik heel wat meer tijd verprutst aan gemiste verbindingen, stakingen en afgeschafte treinen... daar kan ik gerust al wat uurtjes voor in de file staan (en dan zit ik droog, lekker warm, geen luidruchtige medepassagiers en heb ik m'n eigen muziekje).
Jack Daniels schreef:Ik heb het nog eens nagevraagd. Zij mogen zelfs geen privé kilometers met hun bedrijfsauto's afleggen. Toen mijn schoonzuster in zwangerschapsverlof was, moest zij zelfs haar auto inleveren tot op het moment dat ze weer kwam werken.
Dan is het volgens mij ook geen bedrijfswagen in de normale context maar een "pool wagen". Dit zijn auto's waarvoor je zelf geen bijdrage moet betalen, en die in princiepe iedere avond terug op de parking van het bedrijf moeten geplaatst worden (je moet dus met je eigen auto van en naar het werk - tenzij deze afstand groter is dan naar je plaats van tewerkstelling). Je kan dit vergelijken met de Belgacom/Telenet auto's.