OVH: DID in België
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Linksys is nu toch een beter merk, in tegenstelling tot andere merken is een backup niet leesbaar als ik me niet vergis
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Plus Member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 9 keer
Ok, ik ben een echte noob hierin, maar geniet al jaren (als lurker en tech-lover) van jullie forum.
Mijn vraag is vrij simpel:
ik heb een belgacom internetaansluiting (favorite) en zo'n bbox-dinkie.
Is het voldoende om zo'n Siemens of Snom M9-telefoon (zoals zij aanbieden http://www.ovh.fr/telephonie/telephones ... /index.xml of een ander) aan te kopen en dan dit in te pluggen in de telefoonpoort van mijn bbox?
Moet je hiervoor nog wat spectaculairs anders voor doen zoals bv de settings van je bbox wijzigen als aangegeven in ondermeer http://www.weethet.be/B-box2_VoIP_configuration.html ?
Of, moet je beter een WIFI-voip-phone kopen (zoals bv http://www.ovh.fr/telephonie/telephones ... /index.xml) zodat het eigenlijk niet uitmaakt of het nu met Belgacom gaat werken of niet.
Ben altijd nieuwsgierig en denk dat hier de mensen zitten die een antwoord op mijn vraag kunnen weten...
Alvast bedankt.
Mijn vraag is vrij simpel:
ik heb een belgacom internetaansluiting (favorite) en zo'n bbox-dinkie.
Is het voldoende om zo'n Siemens of Snom M9-telefoon (zoals zij aanbieden http://www.ovh.fr/telephonie/telephones ... /index.xml of een ander) aan te kopen en dan dit in te pluggen in de telefoonpoort van mijn bbox?
Moet je hiervoor nog wat spectaculairs anders voor doen zoals bv de settings van je bbox wijzigen als aangegeven in ondermeer http://www.weethet.be/B-box2_VoIP_configuration.html ?
Of, moet je beter een WIFI-voip-phone kopen (zoals bv http://www.ovh.fr/telephonie/telephones ... /index.xml) zodat het eigenlijk niet uitmaakt of het nu met Belgacom gaat werken of niet.
Ben altijd nieuwsgierig en denk dat hier de mensen zitten die een antwoord op mijn vraag kunnen weten...
Alvast bedankt.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Zo'n nieuwe telefoon is zelfs helemaal niet nodig als je je B-Box(2) gaat gebruiken. De telefoonpoorten van de B-Box(2) werken met gewone ouderwetse telefoontoestellen.NielsH schreef:Is het voldoende om zo'n Siemens of Snom M9-telefoon (zoals zij aanbieden http://www.ovh.fr/telephonie/telephones ... /index.xml of een ander) aan te kopen en dan dit in te pluggen in de telefoonpoort van mijn bbox?
Niets spectaculairs, eens je je login en paswoord van OVH hebt, moet je gewoon de instellingen van je B-Box(2) als volgt zetten:NielsH schreef:Moet je hiervoor nog wat spectaculairs anders voor doen zoals bv de settings van je bbox wijzigen als aangegeven in ondermeer http://www.weethet.be/B-box2_VoIP_configuration.html ?
Een Wifi-telefoon is natuurlijk leuk, maar niet echt noodzakelijk.NielsH schreef:Of, moet je beter een WIFI-voip-phone kopen (zoals bv http://www.ovh.fr/telephonie/telephones ... /index.xml) zodat het eigenlijk niet uitmaakt of het nu met Belgacom gaat werken of niet.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Als je nog enkele dagen geduld hebt, ik ben een tutorial aan het schrijven, wel niet specifiek voor ovh maar kom. De bbox2 voip heeft de neiging af en toe 'uit te vallen', cf de sticky in het voip forum.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Plus Member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 9 keer
@Raf1 Bedankt voor de screenshots. Ik ga eens dat ovh uitproberen. Heb vroeger al met de betamaxklonen (voipbuster & netappel - nu spreek ik over tien jaar geleden of zo) gewerkt en kwaliteit was al te vaak zeer frustrerend. Hoop dat dit beter is.
@Goztow Heerlijk als die er komt.
Vraag me ook af of je daar ook iets inzet als suggesties voor toestellen enz (mocht je toch niet gewoon willen pluggen in de bbox).
Ben ook benieuwd naar reacties van gebruikers van OVH (las wel dat kwaliteit goed was) en of er nog een optie met mobiel forfait geldt? Dacht dat dat enkel geldig was voor Frankrijk, klopt toch he?
PS ...ongelooflijk toch, die snelheid van antwoorden hier...
@Goztow Heerlijk als die er komt.
Vraag me ook af of je daar ook iets inzet als suggesties voor toestellen enz (mocht je toch niet gewoon willen pluggen in de bbox).
Ben ook benieuwd naar reacties van gebruikers van OVH (las wel dat kwaliteit goed was) en of er nog een optie met mobiel forfait geldt? Dacht dat dat enkel geldig was voor Frankrijk, klopt toch he?
PS ...ongelooflijk toch, die snelheid van antwoorden hier...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als je een Belgisch nummer hebt, dan is de optie met mobile forfait (enkel) geldig naar Belgische GSM's
Gesprekken naar Franse GSM's worden dan verrekend tegen de gepubliceerde tarieven.
Gesprekken naar Franse GSM's worden dan verrekend tegen de gepubliceerde tarieven.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 9 keer
@philippe_d merci voor de verklaring. Die van OVH moeten wel nog wat aan de usability van hun site doen seg...
Ik probeer het goed te begrijpen:
ik meld me aan voor een ligne sip individuelle voor 1 euro en een klets (http://www.ovh.fr/telephonie/forfaits/l ... duelle.xml)
Ik neem een forfait mobile van +/- 3 euro (http://www.ovh.com/fr/telephonie/access ... obiles.xml)
Ik kan 1h mobiel in België en onbeperkt (60min/nummer 99 verschillende nummers per maand) internationaal bellen.
Ik pas mijn bbox aan volgens de richtlijnen hierboven en kees is klaar?
Ik probeer het goed te begrijpen:
ik meld me aan voor een ligne sip individuelle voor 1 euro en een klets (http://www.ovh.fr/telephonie/forfaits/l ... duelle.xml)
Ik neem een forfait mobile van +/- 3 euro (http://www.ovh.com/fr/telephonie/access ... obiles.xml)
Ik kan 1h mobiel in België en onbeperkt (60min/nummer 99 verschillende nummers per maand) internationaal bellen.
Ik pas mijn bbox aan volgens de richtlijnen hierboven en kees is klaar?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Inderdaad, zo begrijp ik het.
Het is niet 60min/nummer 99 verschillende nummers per maand, maar wel max 60 minuten per gesprek /99 verschillende nummers. Als je het gesprek onderbreekt na 59 minuten, kan je dus gratis verder bellen (nummer opnieuw vormen).
Het is niet 60min/nummer 99 verschillende nummers per maand, maar wel max 60 minuten per gesprek /99 verschillende nummers. Als je het gesprek onderbreekt na 59 minuten, kan je dus gratis verder bellen (nummer opnieuw vormen).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Probeer eens nummer te duwen en daarna hekje (#)?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Daar heb ik geen weet van maar is iets dat vaak voorkomt. Heb ooit de uitleg gelezen hoor was iets dat pstn normaal alles direct doorstuurt en voip niet (als je bij pstn 1 duwt dan stuurt hij die direct, voip wacht tot er geen input meer is)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Nee, het heeft gewoon te maken met het feit dat ze het Belgisch dialplan niet goed geprogrammeerd hebben. Vermits we met vaste lengtes van nummers werken in Belgie kunnen ze onmiddellijk de call setup doen van zodra de laatste digit gevormd is en is een timeout overbodig.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er is inderdaad geen reden voor OVH om eem time-out in te lassen, gezien Belgische nummers een vatse lengte hebben (tot zover ze er rekening mee houden dat GSM nummers 1 digit meer hebben).VOiD schreef:Nee, het heeft gewoon te maken met het feit dat ze het Belgisch dialplan niet goed geprogrammeerd hebben. Vermits we met vaste lengtes van nummers werken in Belgie kunnen ze onmiddellijk de call setup doen van zodra de laatste digit gevormd is en is een timeout overbodig.
Maar dit gaat over de ATA (BBox, FritzBox, Gigaset, Linksys ...) die ook pas de SIP request doorstuurt nadat het hele nummer is gevormd. Als je het nummer afsluit met een hekje (#), dan geef je aan dat het nummer volledig is. Dit kan de call seup verkorten met min. 3 seconden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
- Locatie: BE
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Eternum, ik gebruik al enkele jaren VOIP. Mijn verbinding en setup zijn perfect. Ik krijg enkel gelijkaardige Betamax geluidskwaliteit indien ik de G729 codec (via Siemens Gigaset C470) gebruik. OVH is voor mij een goede vervanger voor Betamax maar de lengte van de call-setup en de geluidsweergave van een geautomatiseerde 0800 lijn kunnen beter (bv 0800 22 800).eternum schreef:proz,
Ik verbaas me er telkens weer over dat mensen problemen hebben met de geluidskwaliteit van VoIP.
Zelf heb ik nu op een goede tien dagen bijna 20 uur gebeld met de SIP lijn van OVH: alles OK, de geluidskwaliteit is steeds prima.
Een bijkomend voordeel van de OVH is de uitgebreide OVH-manager en de mogelijkheid tot bijladen van een willekeurig bedrag via Paypal of overschrijving.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Dat gekraak is mijn inziens toch afkomstig van de door jou gebruikte codec samen met de lijnkwaliteit van je internetbreedbandverbinding (packet loss, out of order, ...). Met behulp van Wireshark zou je dit in beeld kunnen brengen (en het verschil zien tussen de diverse codecs).proz schreef:Ik heb OVH Ligne SIP zelf even getest en ik vind de geluidskwaliteit (veel gekraak) minder dan bij Betamax.
Een codec met hoge compressie (zoals de G.729) lijkt me bovendien meer onderhevig te zijn aan packet loss.
De lijnkwaliteit van jouw internetbreedbandverbinding verbeteren ligt natuurlijk al moeilijker.
Ter info.
Bron.
Bron: Cisco Support Community, g729 vs g711 in ccxI've setup over 30+ UCCX systems in the last four years. I can say that I always prefer G.711 over G.729. IVR prompts just sound horrible at G.729 whereas a live person is not as bad. Thus, if you can have end-to-end G.711 calls on your contact center, that is the best way to go.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Philippe, bij mijn weten is overlap dialing ook mogelijk via SIP. Bovendien kan je een dialplan instellen op de 'betere' ATA's. Ik heb trouwens het probleem van timeout aan OVH gemeld en het zou blijkbaar opgelost zijn (zelf nog niet kunnen testen).philippe_d schreef:Maar dit gaat over de ATA (BBox, FritzBox, Gigaset, Linksys ...) die ook pas de SIP request doorstuurt nadat het hele nummer is gevormd. Als je het nummer afsluit met een hekje (#), dan geef je aan dat het nummer volledig is. Dit kan de call seup verkorten met min. 3 seconden.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Plus Member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 9 keer
Dag Allemaal
een tijdje geleden heb ik hier vragen gesteld over het gebruik van ovh.fr. Ik heb toen enkele fijne reacties gehad. Beloofde om mijn eigen ervaringen te posten en bij deze...
* ik heb een "oude" telefoon en een bbox2 (met belgacom internetabonnement)
* bij OVH heb ik de ligne sip individuelle genomen voor ong1.7€ (http://www.ovh.fr/telephonie/forfaits/l ... duelle.xml)
* en de optie 1h mobiel naar Belgische Gsms voor ong 3.6€ (http://www.ovh.fr/telephonie/accessoire ... obiles.xml)
* daarnaast een telefoonnummer (in regio Hasselt) toegewezen gekregen
* Contact verliep redelijk vlot. Alles betaald via paypal net voor het weekend en de maandag erna kreeg ik op de middag alle gegevens doorgespeeld.
* Ik heb de werking eerst getest via mijn laptop (linphone > linux) en alles leek vlekkeloos te werken
* Daarna via de tutorial van Philippe_d http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=24748 & raf1 (zie eerder in thread) mijn bbox zo ingesteld dat ik de "oude" telefoon kon inpluggen. Dit heeft eerst wat prulwerk opgeleverd, maar dat ligt meer aan mijn voorzichtige aard, dan aan de tutorials.
Conclusie:
* Het geheel werkt. Geluidskwaliteit is volgens de "andere kant" goed en niet te onderscheiden van de andere telefoontjes die men krijgt.
Wat weet ik nog niet:
* zal mijn bbox2 na een paar dagen moeten gereboot worden omdat het geheel niet meer blijkt te werken (zoals aangegeven in een aantal posts)?
* iets waar ik naar gezocht heb, maar niet gevonden: het geheel werkt niet met abonnement, maar is maandelijks stop te zetten. Wel onduidelijk hoe je mijn forfait en mobiel ding stopzetten kan. Dat heb ik op de site van OVH nog niet gevonden.
EDIT: het toevoegen van een hekje op het einde van een nummer (enkel bij vast, niet bij mobiel) moet nog steeds gebeuren. Anders een te lange wachttijd. Het probleem is dus nog niet opgelost.
Nog eens bedankt voor de hulp allemaal...
een tijdje geleden heb ik hier vragen gesteld over het gebruik van ovh.fr. Ik heb toen enkele fijne reacties gehad. Beloofde om mijn eigen ervaringen te posten en bij deze...
* ik heb een "oude" telefoon en een bbox2 (met belgacom internetabonnement)
* bij OVH heb ik de ligne sip individuelle genomen voor ong1.7€ (http://www.ovh.fr/telephonie/forfaits/l ... duelle.xml)
* en de optie 1h mobiel naar Belgische Gsms voor ong 3.6€ (http://www.ovh.fr/telephonie/accessoire ... obiles.xml)
* daarnaast een telefoonnummer (in regio Hasselt) toegewezen gekregen
* Contact verliep redelijk vlot. Alles betaald via paypal net voor het weekend en de maandag erna kreeg ik op de middag alle gegevens doorgespeeld.
* Ik heb de werking eerst getest via mijn laptop (linphone > linux) en alles leek vlekkeloos te werken
* Daarna via de tutorial van Philippe_d http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=24748 & raf1 (zie eerder in thread) mijn bbox zo ingesteld dat ik de "oude" telefoon kon inpluggen. Dit heeft eerst wat prulwerk opgeleverd, maar dat ligt meer aan mijn voorzichtige aard, dan aan de tutorials.
Conclusie:
* Het geheel werkt. Geluidskwaliteit is volgens de "andere kant" goed en niet te onderscheiden van de andere telefoontjes die men krijgt.
Wat weet ik nog niet:
* zal mijn bbox2 na een paar dagen moeten gereboot worden omdat het geheel niet meer blijkt te werken (zoals aangegeven in een aantal posts)?
* iets waar ik naar gezocht heb, maar niet gevonden: het geheel werkt niet met abonnement, maar is maandelijks stop te zetten. Wel onduidelijk hoe je mijn forfait en mobiel ding stopzetten kan. Dat heb ik op de site van OVH nog niet gevonden.
EDIT: het toevoegen van een hekje op het einde van een nummer (enkel bij vast, niet bij mobiel) moet nog steeds gebeuren. Anders een te lange wachttijd. Het probleem is dus nog niet opgelost.
Nog eens bedankt voor de hulp allemaal...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Welk telefoonnummer heeft u toegewezen gekregen (ttz om eens te kijken in welk telefoonblok ze vallen ). Enkel jouw zonenummer en de 2 daaropvolgende cijfers zijn genoeg hoor, eventueel per PM
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ik heb nog geen eindoordeel, maar ik heb wel al eens last gehad met de 36u-disconnect van de Sagem 3464. Daarna gaf hij een "error" bij de registratiestatus van de telefoonlijn en heb ik een reboot gedaan. Vermoed wel dat die "error" vanzelf ook weggaat, maar ondertussen ben je wel onbereikbaar.NielsH schreef:Wat weet ik nog niet:
* zal mijn bbox2 na een paar dagen moeten gereboot worden omdat het geheel niet meer blijkt te werken (zoals aangegeven in een aantal posts)?
Soms moet je je Frans wat heropfrissen om alles te begrijpen, maar ik heb de optie gevonden in de OVH-manager:NielsH schreef: * iets waar ik naar gezocht heb, maar niet gevonden: het geheel werkt niet met abonnement, maar is maandelijks stop te zetten. Wel onduidelijk hoe je mijn forfait en mobiel ding stopzetten kan. Dat heb ik op de site van OVH nog niet gevonden.
Upgraden of downgraden van je abonnement/opties: Navigation --> Offre --> Changer d'offre (http://guides.ovh.com/TelFaqChangementOffre)
Opzeggen van je volledige abonnement: Navigation --> Offre --> Résiliation de la ligne
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ik heb daarnet mijn OVH-telefoonnummer eens ingevoerd op http://www.1299.be/ en het is nu wel bekend. Een aantal dagen geleden was het nog onbekend.
Hopelijk betekent dit dat de NPA (Number Portability Association) en OVH nu volledig klaar zijn voor de lancering van Belgische nummeroverdracht.
Hopelijk betekent dit dat de NPA (Number Portability Association) en OVH nu volledig klaar zijn voor de lancering van Belgische nummeroverdracht.
-
- Plus Member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 9 keer
Misschien ook nog even wat toevoegen:
heb dus een week of 2 OVH.
Al 1 keer moeten mijn bbox rebooten omdat het ding niet meer werkte. Ondertussen dag of 5 zonder problemen aan het werken.
In de gaten houden...
heb dus een week of 2 OVH.
Al 1 keer moeten mijn bbox rebooten omdat het ding niet meer werkte. Ondertussen dag of 5 zonder problemen aan het werken.
In de gaten houden...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als je hetzelfde probleem hebt zoals hier beschreven (WeePee + BBox) dan zal je de modem om de 96 uur moeten rebooten.
Het werkt blijkbaar goed tot de PPPoE sessie vervalt (96u disconnect).
Het werkt blijkbaar goed tot de PPPoE sessie vervalt (96u disconnect).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Ik geloof dat ik nogal wat geluk gehad heb ......philippe_d schreef:Ik zou hiermee oppassen. Onnodige oproepen naar hulpdiensten kunnen zwaar beboet worden. En altijd beter de oproep te beantwoorden dan gewoon in te haken: dat bespaart de hulpdiensten onnodig zoekwerk.eternum schreef:Dan de 100. Wel ook hier enkel eens laten overgaan: dat werkt.
Dan de 101 (politie). Ook hier enkel eens laten overgaan: dat werkt.
eternum schreef:Direct hierop ontvang ik een telefoontje van een nummer uit mijn telefoonzone: "Hallo, met de politie. U had ons daarnet gebeld?" Ze weten dus waar ik zit....
Afin, ze weten dus ook wel degelijk waar je zit.
Bron: De Standaard350 mensen gedagvaard voor bellen noodnummer.
In de periode 2008-2010 hebben de parketten 2.596 zaken geopend wegens nodeloze oproepen naar het noodnummer 100. Op 10 januari 2011 waren 350 van deze zaken (13,48 procent) correctioneel gedagvaard.
In 259 zaken waar al een vonnis werd uitgesproken, waren 175 verdachten veroordeeld en 13 vrijgesproken. Dat blijkt uit het antwoord van voormalig justitieminister Stefaan De Clerck op een schriftelijke vraag van Sabien Lahaye-Battheu (Open Vld).
In 2008 liepen bij de hulpcentra in ons land 2,24 miljoen noodoproepen binnen en in 2009 2,25 miljoen. Volgens Lahaye-Battheu gaat het in 1 geval op 4 om "een spookoproep" die per ongeluk, zonder reden of als grap werden gevormd.
Van de 2.596 vervolgingen om die reden was op 10/1/2011 70,65 procent geseponeerd. In iets meer dan de helft van de gevallen gebeurde dit omwille van opportuniteitsmotieven (andere prioriteiten, wanhouding strafvordering versus maatschappelijke verstoring) en in 4 gevallen op 10 omwille van een technisch motief (geen misdrijf, onvoldoende bewijs).
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Dus van de 4,5 miljoen oproepen waren er 1/4 niet terecht. Daarvan zijn er 2,596 vervolgd waarvan 70% geseponeerd. Dus voor 0,07% van de oproepen wordt door het parket een zaak geopend waarvan 10% gedagvaard wordt (0,007%). Buiten het feit of een oproep om te testen of de hulpdiensten wel bereikbaar zijn beschouwd wordt als een 'onterechte' oproep heb je inderdaad wel serieus geluk gehad
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Correct.
-
- Elite Poster
- Berichten: 805
- Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 37 keer
- Contacteer:
Heb hier ook een nummer besteld. Snelle levering en goedkeuring van het bedrijf !
Bellen vaste nummers is redelijk ok met Iphone en CX3Phone ( free version)
Mobiel is het wat minder.
Welke is de beste SIP-phone voor Iphone. Welke betalende zou beter kunnen zijn en waarom?
Bellen vaste nummers is redelijk ok met Iphone en CX3Phone ( free version)
Mobiel is het wat minder.
Welke is de beste SIP-phone voor Iphone. Welke betalende zou beter kunnen zijn en waarom?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
3CX werkt perfect op de PC, helaas op android crashte die constant....
Csipsimple is er helaas enkel voor android....
zelf géén ervaring met Iphone of andere dure speeltjes van Apple
efkes googlen
http://www.voipvoip.com/iphone/
aanrader:
http://itunes.apple.com/us/app/id373968636?mt=8
http://itunes.apple.com/us/app/groundwi ... 03081?mt=8
http://www.voip-sol.com/iphone-voip-app ... or-iphone/
Csipsimple is er helaas enkel voor android....
zelf géén ervaring met Iphone of andere dure speeltjes van Apple
efkes googlen
http://www.voipvoip.com/iphone/
aanrader:
http://itunes.apple.com/us/app/id373968636?mt=8
http://itunes.apple.com/us/app/groundwi ... 03081?mt=8
http://www.voip-sol.com/iphone-voip-app ... or-iphone/
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Het loopt toch niet helemaal goed met die VoIP bij OVH, alleszins in Frankrijk zelf... Op de mailing list massaal klachten van gebruikers. Zo te zien wel grootverbruikers (kmo's en grotere bedrijven). Ze gebruiken dedicated DSL lijnen ervoor en er zijn veel disconnects van de SIP phones & client software. Zowel op OVH DSL lijnen als Orange (SFR).
Zijn er hier ook klachten of helemaal niet?
Gezien ikzelf m'n lijn momenteel totaal niet gebruik weet 'k 't niet meer
Zijn er hier ook klachten of helemaal niet?
Gezien ikzelf m'n lijn momenteel totaal niet gebruik weet 'k 't niet meer
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Plus Member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 9 keer
Enige klacht die ik heb is bij de facturatie.
Je betaalt voor één maand... Je krijgt eigenlijk tegen de helft van de periode van 30 dagen een herinnering dat je zeker niet mag vergeten te betalen voor dat je bundel van 20 afgelopen is.
Ik vul mijn "rekening" bij OVH aan en krijg prompt een mail dat mijn betaling goed aangekomen is en de bundel opnieuw gestart is. Ging over zeer klein bedrag en niet de tijd noch de zin om erachteraan te gaan, maar ik hou het nu wel in de gaten...
Je betaalt voor één maand... Je krijgt eigenlijk tegen de helft van de periode van 30 dagen een herinnering dat je zeker niet mag vergeten te betalen voor dat je bundel van 20 afgelopen is.
Ik vul mijn "rekening" bij OVH aan en krijg prompt een mail dat mijn betaling goed aangekomen is en de bundel opnieuw gestart is. Ging over zeer klein bedrag en niet de tijd noch de zin om erachteraan te gaan, maar ik hou het nu wel in de gaten...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
De mogelijkheid om Belgische telefoonnummers te porteren naar OVH zal allicht tussen 6 en 20 januari 2012 in werking te treden.
Bron en Portabilité numéros belges.
Ook goed om te weten.
Maar intussen blijkbaar opgelost.
Bron en Portabilité numéros belges.
Ook goed om te weten.
Bron.Le "problème" actuel étant la procédure utilisée par le CRDC, reposant sur un système ne tournant que sur IE6 (et ses bugs), et dont chaque question/action prend plusieurs jours à obtenir une réponse...
Maar intussen blijkbaar opgelost.
-
- Premium Member
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
- Locatie: BE
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Inderdaad, OVH gebruikt een zeer verwarrend systeem van factureren. Je kan best gewoon naar de historiek van de facturatie nakijken en zien of het saldo op je OVH-compte nog klopt.Enige klacht die ik heb is bij de facturatie.
Een tweede punt van kritiek is dat gesprekken die binnen het forfait vallen maar langer duren dan 1 uur blijkbaar wel worden aangerekend. Iemand daar ook ervaring mee?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Kritiek? Misschien de allereerste post in deze topic eens herlezen ?proz schreef: Een tweede punt van kritiek is dat gesprekken die binnen het forfait vallen maar langer duren dan 1 uur blijkbaar wel worden aangerekend. Iemand daar ook ervaring mee?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.