OVH: DID in België

Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Linksys is nu toch een beter merk, in tegenstelling tot andere merken is een backup niet leesbaar als ik me niet vergis :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Michael
Pro Member
Pro Member
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 maa 2011, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer

Geen idee, nu wachten tot iemand het gaat uitproberen? I'm in to share the cost..
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

Ok, ik ben een echte noob hierin, maar geniet al jaren (als lurker en tech-lover) van jullie forum.

Mijn vraag is vrij simpel:
ik heb een belgacom internetaansluiting (favorite) en zo'n bbox-dinkie.

Is het voldoende om zo'n Siemens of Snom M9-telefoon (zoals zij aanbieden http://www.ovh.fr/telephonie/telephones ... /index.xml of een ander) aan te kopen en dan dit in te pluggen in de telefoonpoort van mijn bbox?

Moet je hiervoor nog wat spectaculairs anders voor doen zoals bv de settings van je bbox wijzigen als aangegeven in ondermeer http://www.weethet.be/B-box2_VoIP_configuration.html ?

Of, moet je beter een WIFI-voip-phone kopen (zoals bv http://www.ovh.fr/telephonie/telephones ... /index.xml) zodat het eigenlijk niet uitmaakt of het nu met Belgacom gaat werken of niet.

Ben altijd nieuwsgierig en denk dat hier de mensen zitten die een antwoord op mijn vraag kunnen weten...

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

NielsH schreef:Is het voldoende om zo'n Siemens of Snom M9-telefoon (zoals zij aanbieden http://www.ovh.fr/telephonie/telephones ... /index.xml of een ander) aan te kopen en dan dit in te pluggen in de telefoonpoort van mijn bbox?
Zo'n nieuwe telefoon is zelfs helemaal niet nodig als je je B-Box(2) gaat gebruiken. De telefoonpoorten van de B-Box(2) werken met gewone ouderwetse telefoontoestellen.
NielsH schreef:Moet je hiervoor nog wat spectaculairs anders voor doen zoals bv de settings van je bbox wijzigen als aangegeven in ondermeer http://www.weethet.be/B-box2_VoIP_configuration.html ?
Niets spectaculairs, eens je je login en paswoord van OVH hebt, moet je gewoon de instellingen van je B-Box(2) als volgt zetten:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
NielsH schreef:Of, moet je beter een WIFI-voip-phone kopen (zoals bv http://www.ovh.fr/telephonie/telephones ... /index.xml) zodat het eigenlijk niet uitmaakt of het nu met Belgacom gaat werken of niet.
Een Wifi-telefoon is natuurlijk leuk, maar niet echt noodzakelijk.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Als je nog enkele dagen geduld hebt, ik ben een tutorial aan het schrijven, wel niet specifiek voor ovh maar kom. De bbox2 voip heeft de neiging af en toe 'uit te vallen', cf de sticky in het voip forum.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

@Raf1 Bedankt voor de screenshots. Ik ga eens dat ovh uitproberen. Heb vroeger al met de betamaxklonen (voipbuster & netappel - nu spreek ik over tien jaar geleden of zo) gewerkt en kwaliteit was al te vaak zeer frustrerend. Hoop dat dit beter is.

@Goztow Heerlijk als die er komt.
Vraag me ook af of je daar ook iets inzet als suggesties voor toestellen enz (mocht je toch niet gewoon willen pluggen in de bbox).

Ben ook benieuwd naar reacties van gebruikers van OVH (las wel dat kwaliteit goed was) en of er nog een optie met mobiel forfait geldt? Dacht dat dat enkel geldig was voor Frankrijk, klopt toch he?

PS ...ongelooflijk toch, die snelheid van antwoorden hier...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Als je een Belgisch nummer hebt, dan is de optie met mobile forfait (enkel) geldig naar Belgische GSM's
Gesprekken naar Franse GSM's worden dan verrekend tegen de gepubliceerde tarieven.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

@philippe_d merci voor de verklaring. Die van OVH moeten wel nog wat aan de usability van hun site doen seg...

Ik probeer het goed te begrijpen:

ik meld me aan voor een ligne sip individuelle voor 1 euro en een klets (http://www.ovh.fr/telephonie/forfaits/l ... duelle.xml)
Ik neem een forfait mobile van +/- 3 euro (http://www.ovh.com/fr/telephonie/access ... obiles.xml)
Ik kan 1h mobiel in België en onbeperkt (60min/nummer 99 verschillende nummers per maand) internationaal bellen.
Ik pas mijn bbox aan volgens de richtlijnen hierboven en kees is klaar?
:-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Inderdaad, zo begrijp ik het.
Het is niet 60min/nummer 99 verschillende nummers per maand, maar wel max 60 minuten per gesprek /99 verschillende nummers. Als je het gesprek onderbreekt na 59 minuten, kan je dus gratis verder bellen (nummer opnieuw vormen).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ik vind wel dat de call setup nogal lang duurt. Ligt dit aan OVH, de Sagem/Bbox2 of een foute instelling?
Iemand tips om dit te versnellen?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Probeer eens nummer te duwen en daarna hekje (#)?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Inderdaad, met hekje gaat het wel snel. Kan ik dit ook versnellen zonder hekje?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Daar heb ik geen weet van maar is iets dat vaak voorkomt. Heb ooit de uitleg gelezen hoor was iets dat pstn normaal alles direct doorstuurt en voip niet (als je bij pstn 1 duwt dan stuurt hij die direct, voip wacht tot er geen input meer is)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Nee, het heeft gewoon te maken met het feit dat ze het Belgisch dialplan niet goed geprogrammeerd hebben. Vermits we met vaste lengtes van nummers werken in Belgie kunnen ze onmiddellijk de call setup doen van zodra de laatste digit gevormd is en is een timeout overbodig.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

OK, interessant. Even op zoek naar een "oude" telefoon en ik ben helemaal klaar om het uit te proberen :-)

Bedankt allemaal. Zal laten weten hoe het meevalt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

VOiD schreef:Nee, het heeft gewoon te maken met het feit dat ze het Belgisch dialplan niet goed geprogrammeerd hebben. Vermits we met vaste lengtes van nummers werken in Belgie kunnen ze onmiddellijk de call setup doen van zodra de laatste digit gevormd is en is een timeout overbodig.
Er is inderdaad geen reden voor OVH om eem time-out in te lassen, gezien Belgische nummers een vatse lengte hebben (tot zover ze er rekening mee houden dat GSM nummers 1 digit meer hebben).

Maar dit gaat over de ATA (BBox, FritzBox, Gigaset, Linksys ...) die ook pas de SIP request doorstuurt nadat het hele nummer is gevormd. Als je het nummer afsluit met een hekje (#), dan geef je aan dat het nummer volledig is. Dit kan de call seup verkorten met min. 3 seconden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

eternum schreef:proz,
Ik verbaas me er telkens weer over dat mensen problemen hebben met de geluidskwaliteit van VoIP.
Zelf heb ik nu op een goede tien dagen bijna 20 uur gebeld met de SIP lijn van OVH: alles OK, de geluidskwaliteit is steeds prima.
Eternum, ik gebruik al enkele jaren VOIP. Mijn verbinding en setup zijn perfect. Ik krijg enkel gelijkaardige Betamax geluidskwaliteit indien ik de G729 codec (via Siemens Gigaset C470) gebruik. OVH is voor mij een goede vervanger voor Betamax maar de lengte van de call-setup en de geluidsweergave van een geautomatiseerde 0800 lijn kunnen beter (bv 0800 22 800).

Een bijkomend voordeel van de OVH is de uitgebreide OVH-manager en de mogelijkheid tot bijladen van een willekeurig bedrag via Paypal of overschrijving.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

proz schreef:Ik heb OVH Ligne SIP zelf even getest en ik vind de geluidskwaliteit (veel gekraak) minder dan bij Betamax.
Dat gekraak is mijn inziens toch afkomstig van de door jou gebruikte codec samen met de lijnkwaliteit van je internetbreedbandverbinding (packet loss, out of order, ...). Met behulp van Wireshark zou je dit in beeld kunnen brengen (en het verschil zien tussen de diverse codecs).
Een codec met hoge compressie (zoals de G.729) lijkt me bovendien meer onderhevig te zijn aan packet loss.
De lijnkwaliteit van jouw internetbreedbandverbinding verbeteren ligt natuurlijk al moeilijker.

Ter info.

Afbeelding
Bron.
I've setup over 30+ UCCX systems in the last four years. I can say that I always prefer G.711 over G.729. IVR prompts just sound horrible at G.729 whereas a live person is not as bad. Thus, if you can have end-to-end G.711 calls on your contact center, that is the best way to go.
Bron: Cisco Support Community, g729 vs g711 in ccx
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

philippe_d schreef:Maar dit gaat over de ATA (BBox, FritzBox, Gigaset, Linksys ...) die ook pas de SIP request doorstuurt nadat het hele nummer is gevormd. Als je het nummer afsluit met een hekje (#), dan geef je aan dat het nummer volledig is. Dit kan de call seup verkorten met min. 3 seconden.
Philippe, bij mijn weten is overlap dialing ook mogelijk via SIP. Bovendien kan je een dialplan instellen op de 'betere' ATA's. Ik heb trouwens het probleem van timeout aan OVH gemeld en het zou blijkbaar opgelost zijn (zelf nog niet kunnen testen).
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

Dag Allemaal

een tijdje geleden heb ik hier vragen gesteld over het gebruik van ovh.fr. Ik heb toen enkele fijne reacties gehad. Beloofde om mijn eigen ervaringen te posten en bij deze...

* ik heb een "oude" telefoon en een bbox2 (met belgacom internetabonnement)
* bij OVH heb ik de ligne sip individuelle genomen voor ong1.7€ (http://www.ovh.fr/telephonie/forfaits/l ... duelle.xml)
* en de optie 1h mobiel naar Belgische Gsms voor ong 3.6€ (http://www.ovh.fr/telephonie/accessoire ... obiles.xml)
* daarnaast een telefoonnummer (in regio Hasselt) toegewezen gekregen

* Contact verliep redelijk vlot. Alles betaald via paypal net voor het weekend en de maandag erna kreeg ik op de middag alle gegevens doorgespeeld.
* Ik heb de werking eerst getest via mijn laptop (linphone > linux) en alles leek vlekkeloos te werken

* Daarna via de tutorial van Philippe_d http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=24748 & raf1 (zie eerder in thread) mijn bbox zo ingesteld dat ik de "oude" telefoon kon inpluggen. Dit heeft eerst wat prulwerk opgeleverd, maar dat ligt meer aan mijn voorzichtige aard, dan aan de tutorials.

Conclusie:
* Het geheel werkt. Geluidskwaliteit is volgens de "andere kant" goed en niet te onderscheiden van de andere telefoontjes die men krijgt.

Wat weet ik nog niet:
* zal mijn bbox2 na een paar dagen moeten gereboot worden omdat het geheel niet meer blijkt te werken (zoals aangegeven in een aantal posts)?
* iets waar ik naar gezocht heb, maar niet gevonden: het geheel werkt niet met abonnement, maar is maandelijks stop te zetten. Wel onduidelijk hoe je mijn forfait en mobiel ding stopzetten kan. Dat heb ik op de site van OVH nog niet gevonden.

EDIT: het toevoegen van een hekje op het einde van een nummer (enkel bij vast, niet bij mobiel) moet nog steeds gebeuren. Anders een te lange wachttijd. Het probleem is dus nog niet opgelost.

Nog eens bedankt voor de hulp allemaal...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Welk telefoonnummer heeft u toegewezen gekregen (ttz om eens te kijken in welk telefoonblok ze vallen :)). Enkel jouw zonenummer en de 2 daaropvolgende cijfers zijn genoeg hoor, eventueel per PM :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

011 voor zone Hasselt.
Volgend cijfer: 94
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

NielsH schreef:Wat weet ik nog niet:
* zal mijn bbox2 na een paar dagen moeten gereboot worden omdat het geheel niet meer blijkt te werken (zoals aangegeven in een aantal posts)?
Ik heb nog geen eindoordeel, maar ik heb wel al eens last gehad met de 36u-disconnect van de Sagem 3464. Daarna gaf hij een "error" bij de registratiestatus van de telefoonlijn en heb ik een reboot gedaan. Vermoed wel dat die "error" vanzelf ook weggaat, maar ondertussen ben je wel onbereikbaar.
NielsH schreef: * iets waar ik naar gezocht heb, maar niet gevonden: het geheel werkt niet met abonnement, maar is maandelijks stop te zetten. Wel onduidelijk hoe je mijn forfait en mobiel ding stopzetten kan. Dat heb ik op de site van OVH nog niet gevonden.
Soms moet je je Frans wat heropfrissen om alles te begrijpen, maar ik heb de optie gevonden in de OVH-manager:
Upgraden of downgraden van je abonnement/opties: Navigation --> Offre --> Changer d'offre (http://guides.ovh.com/TelFaqChangementOffre)
Opzeggen van je volledige abonnement: Navigation --> Offre --> Résiliation de la ligne
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

Bedankt raf1, heb het nu ook gevonden.

Ik ga eens kijken hoeveel gsm-verkeer ik heb. Vermoed niet al teveel en dan is het wel een reden om die bundel op te zeggen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ik heb daarnet mijn OVH-telefoonnummer eens ingevoerd op http://www.1299.be/ en het is nu wel bekend. Een aantal dagen geleden was het nog onbekend.
Hopelijk betekent dit dat de NPA (Number Portability Association) en OVH nu volledig klaar zijn voor de lancering van Belgische nummeroverdracht.
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Nummer overdracht is voorzien vanaf 16 december,
La portabilité des numéros Belges est prévue pour le 16 Décembre.
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

Misschien ook nog even wat toevoegen:
heb dus een week of 2 OVH.

Al 1 keer moeten mijn bbox rebooten omdat het ding niet meer werkte. Ondertussen dag of 5 zonder problemen aan het werken.

In de gaten houden...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Als je hetzelfde probleem hebt zoals hier beschreven (WeePee + BBox) dan zal je de modem om de 96 uur moeten rebooten.
Het werkt blijkbaar goed tot de PPPoE sessie vervalt (96u disconnect).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

philippe_d schreef:
eternum schreef:Dan de 100. Wel ook hier enkel eens laten overgaan: dat werkt.
Dan de 101 (politie). Ook hier enkel eens laten overgaan: dat werkt.
Ik zou hiermee oppassen. Onnodige oproepen naar hulpdiensten kunnen zwaar beboet worden. En altijd beter de oproep te beantwoorden dan gewoon in te haken: dat bespaart de hulpdiensten onnodig zoekwerk.
eternum schreef:Direct hierop ontvang ik een telefoontje van een nummer uit mijn telefoonzone: "Hallo, met de politie. U had ons daarnet gebeld?" Ze weten dus waar ik zit....
Ik geloof dat ik nogal wat geluk gehad heb ......
Afin, ze weten dus ook wel degelijk waar je zit. :wink:
350 mensen gedagvaard voor bellen noodnummer.

In de periode 2008-2010 hebben de parketten 2.596 zaken geopend wegens nodeloze oproepen naar het noodnummer 100. Op 10 januari 2011 waren 350 van deze zaken (13,48 procent) correctioneel gedagvaard.

In 259 zaken waar al een vonnis werd uitgesproken, waren 175 verdachten veroordeeld en 13 vrijgesproken. Dat blijkt uit het antwoord van voormalig justitieminister Stefaan De Clerck op een schriftelijke vraag van Sabien Lahaye-Battheu (Open Vld).

In 2008 liepen bij de hulpcentra in ons land 2,24 miljoen noodoproepen binnen en in 2009 2,25 miljoen. Volgens Lahaye-Battheu gaat het in 1 geval op 4 om "een spookoproep" die per ongeluk, zonder reden of als grap werden gevormd.

Van de 2.596 vervolgingen om die reden was op 10/1/2011 70,65 procent geseponeerd. In iets meer dan de helft van de gevallen gebeurde dit omwille van opportuniteitsmotieven (andere prioriteiten, wanhouding strafvordering versus maatschappelijke verstoring) en in 4 gevallen op 10 omwille van een technisch motief (geen misdrijf, onvoldoende bewijs).
Bron: De Standaard
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Dus van de 4,5 miljoen oproepen waren er 1/4 niet terecht. Daarvan zijn er 2,596 vervolgd waarvan 70% geseponeerd. Dus voor 0,07% van de oproepen wordt door het parket een zaak geopend waarvan 10% gedagvaard wordt (0,007%). Buiten het feit of een oproep om te testen of de hulpdiensten wel bereikbaar zijn beschouwd wordt als een 'onterechte' oproep heb je inderdaad wel serieus geluk gehad :student:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Correct. :judge:
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Heb hier ook een nummer besteld. Snelle levering en goedkeuring van het bedrijf !

Bellen vaste nummers is redelijk ok met Iphone en CX3Phone ( free version)
Mobiel is het wat minder.


Welke is de beste SIP-phone voor Iphone. Welke betalende zou beter kunnen zijn en waarom?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

3CX werkt perfect op de PC, helaas op android crashte die constant....

Csipsimple is er helaas enkel voor android....

zelf géén ervaring met Iphone of andere dure speeltjes van Apple :wink:

efkes googlen :-D

http://www.voipvoip.com/iphone/

aanrader:
http://itunes.apple.com/us/app/id373968636?mt=8

http://itunes.apple.com/us/app/groundwi ... 03081?mt=8

http://www.voip-sol.com/iphone-voip-app ... or-iphone/
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Het loopt toch niet helemaal goed met die VoIP bij OVH, alleszins in Frankrijk zelf... Op de mailing list massaal klachten van gebruikers. Zo te zien wel grootverbruikers (kmo's en grotere bedrijven). Ze gebruiken dedicated DSL lijnen ervoor en er zijn veel disconnects van de SIP phones & client software. Zowel op OVH DSL lijnen als Orange (SFR).

Zijn er hier ook klachten of helemaal niet? :eek:
Gezien ikzelf m'n lijn momenteel totaal niet gebruik weet 'k 't niet meer :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

Enige klacht die ik heb is bij de facturatie.

Je betaalt voor één maand... Je krijgt eigenlijk tegen de helft van de periode van 30 dagen een herinnering dat je zeker niet mag vergeten te betalen voor dat je bundel van 20 afgelopen is.

Ik vul mijn "rekening" bij OVH aan en krijg prompt een mail dat mijn betaling goed aangekomen is en de bundel opnieuw gestart is. Ging over zeer klein bedrag en niet de tijd noch de zin om erachteraan te gaan, maar ik hou het nu wel in de gaten...
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

De mogelijkheid om Belgische telefoonnummers te porteren naar OVH zal allicht tussen 6 en 20 januari 2012 in werking te treden.

Bron en Portabilité numéros belges.


Ook goed om te weten. :wink:
Le "problème" actuel étant la procédure utilisée par le CRDC, reposant sur un système ne tournant que sur IE6 (et ses bugs), et dont chaque question/action prend plusieurs jours à obtenir une réponse...
Bron.
Maar intussen blijkbaar opgelost.
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Enige klacht die ik heb is bij de facturatie.
Inderdaad, OVH gebruikt een zeer verwarrend systeem van factureren. Je kan best gewoon naar de historiek van de facturatie nakijken en zien of het saldo op je OVH-compte nog klopt.

Een tweede punt van kritiek is dat gesprekken die binnen het forfait vallen maar langer duren dan 1 uur blijkbaar wel worden aangerekend. Iemand daar ook ervaring mee?
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

* : Vers 99 numéros différents maximum par mois. Dans la limite de 60 minutes de communication par appel, au-delà facturation à la seconde (voir les tarifs).
Gesprekken worden inderdaad aangerekend na 60min. Dit is dus geen fout :wink:
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

proz schreef: Een tweede punt van kritiek is dat gesprekken die binnen het forfait vallen maar langer duren dan 1 uur blijkbaar wel worden aangerekend. Iemand daar ook ervaring mee?
Kritiek? Misschien de allereerste post in deze topic eens herlezen ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
cb-dude
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jan 2012, 13:53
Bedankt: 1 keer

ik heb me gisteren ook geregistreerd, voor het lichtste pakketje met een lokaal nummer, echter nog niks van gehoord ...

ik hou jullie verder zeker op de hoogte
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”