Ongelooflijk verhaal Telenet administratie.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

16 september 2011

Alleenwonende mijnheer X te Aartselaar komt te overlijden.
Meneer X heeft bij Telenet een abbo Analoge TV.
De familie wacht op de administratieve afhandeling van het overlijden.
Mevrouw Y, nichtje van meneer X, en eveneens wondende in dezelfde gemeente koopt het huis van de overledene.
Zij plant renovatiewerken en verhuis per 1 februari 2012.
Mevrouw Y heeft op haar huidige adres een Telenet DTV abbo, Dommel internet en twee Belgacom lijnen, voice en fax.

19 december 2011

Mevrouw Y krijgt een vreemd telefoontje van een bedrijf uit Destelbergen. De dame aan de lijn blijkt achteraf een telefoonronselaarster te zijn voor Telenet. Zij wil mevrouw Y overtuigen om naast DTV ook internet en telefonie te nemen. Mevrouw Y legt uit dat ze binnen enkele maanden zal verhuizen en dat ze de keuze van al die dingen overlaat aan iemand die al jaren lang al haar computer en internet perikelen voor haar verzorgd. De dame aan de telefoon blijft aandringen maar begrijpt tenslotte dat ze niet verder geraakt en vraagt dan maar email adres teneinde alsnog wat meer informatie over haar voorstel per mail te sturen.

20 december 2011

Mevrouw Y ontvangt volgende mail van het bedrijf uit Destelbergen.

Sent: Tuesday, December 20, 2011 6:49 PM
Subject: Telenet aansluiting
Beste Mevrouw Y,
Zoals telefonisch afgesproken vroeg u meer uitleg over
Fibernet Shake+
· Fibernet : downloadsnelheid 50 Mbps ; uploadsnelheid 2,5Mbps;
maandelijks volume 100GB;
· Freephone Europe: onbeperkt bellen naar alle vaste lijnen in België en 2.000 min
in Europa vanaf 16u tot 8u, in weekend en feestdagen;
OPTIE: Freephone Mobiele: Gratis bellen naar mobiele lijnen in België tussen 16u en 8u en weekend en feestdagen 24u/24u
En dat 1000 min per maand
· Huur HD Digicorder en extra HD kanalen. (112 kanalen in totaal)
Prijs: € 54,95/maand + kabelabonnement: € 13,33/maand
Totaal: € 68,28/maand
U krijgt gratis installatie en gratis activatie.
Ik regel de overstap met Belgacom zodat u uw telefoonnummer kunt behouden.
Dommel moet je zelf opzeggen.
En ook 2x de kabel waarvoor u een opzeggingsdocument heeft bij de bijlage.
Heeft u nog vragen of je wil het bestellen kan je dit via mail of u kunt me bereiken op het gratis nummer 0800 40 501.
Met vriendelijke groeten,


21 december 2011

Verontwaardigd over de inhoud van deze mail belt mevrouw Y mij op. Ik ben namelijk degene die, zoals hoger vernoemd, reeds lange tijd al haar PC en communicatie verzorg. Wij hadden ook al gepraat over wat er best zou gebeuren met de verhuis en ik had al gepland om haar voor te stellen bij Telenet VERHUIS te bestellen met overschakeling naar een SHAKE voor DTV + Fibernet 50, Dommel op te zeggen en tegelijk ook de 2 Belgacom lijnen teneinde alle telefonie en fax via VOIP te laten verlopen met inschakeling van Weepee die dan de 2 Belgacom lijnen zou overnemen.
Ik bel dus naar het bedrijf in Destelbergen en krijg de dame aan de lijn. Leg alles uit en laat verstaan dat ik het geen stijl vind om zogenaamde "méér informatie" omgezet te zien in een bestelling die zonder enige toelating van andere partij zomaar geplaatst werd. OK. Ze zou meteen die bestelling bij Telenet annuleren.
Diezelfde namiddag bel ik naar Telenet en men bevestigde mij dat inderdaad het bedrijf uit Destelbergen deze bestelling had geannuleerd.
Incident gesloten dus.
Ook diezelfde dag zegt mevrouw Y haar Dommel internet op per 1 februari 2012 en dit per aangetekend schrijven.
Ook nog diezelfde dag besteld ze online bij Telenet op haar reeds lang bestaande klantennummer een VERHUIS van haar huidige DTV met omschakeling naar SHAKE DTV + Fibernet 50. De online bestelling verloopt probleemloos en mevrouw Y ontvangt netjes een Bevestiging met een Telenet Bestelnummer en confirmatie dat de verhuis door een technieker zal geregeld worden op 27 januari 2012 tussen 12:30 en 16:00 uur.
Verder stuurt ze die dag een aangetekend schrijven met opzegformulier en overlijdensakte aan Telenet voor het analoge TV abonnement van haar overleden oom.
Tenslotte besteld ze bij Weepee 3 accounts, 1 voice, 1 fax to mail en een T38 lijn en vraagt Weepee haar twee Belgacom lijnen over te nemen.

Alles OK.

30 december 2011
Mevrouw Y krijgt in haar brievenbus een schrijven van Telenet. Het is een "AANKOOPBEVESTIGING" met vermelding dat de technieker op 5 januari voor de deur zal staan. Bij nader toezien blijkt het te gaan over de bestelling van die ronselaars in Destelbergen, de zogenaamde geannuleerde bestelling waar we in de eerste plaats niets mee te maken hebben. Tegelijk ontdekken we dat die bestelling een nieuw klantennummer op onze naam heeft aangemaakt.
Ik bel dus naar Telenet. Men houdt vol dat die bestelling niet geannuleerd is en dus zal moeten uitgevoerd worden. Sterker nog, onze eigen online bestelling blijkt niet te bestaan. Ik geef het bestelnummer op van hun eigen bevestiging. Spijtig.... die kunnen ze niet vinden. Ik leg nogmaals uit dat die bestelling uit Destelbergen niet van ons komt en dat ze trouwens telefonish aan mijzelf bevestigd hadden dat Destelbergen die bestelling geannuleerd had. OK dat zou dan meteen in orde gebracht worden.
Omdat ik toen al de zaak niet meer vertrouwde heb ik online een mail gestuurd met nogmaals het hele verhaal.

1 januari 2012

Telenet bevestigd per mail ontvangst van het ticket.

3 januari 2012
Telenet beantwoord het ticket als vogt.

Date: 2012/1/2
Subject: RE: Telenet klantendienst webformmail - xxxxxxx - Mevrouw Y - interactionid=(0003Pa7ENYJ7PR0E)
To:xxxxxxx


Klantennummer: xxxxxxx

Beste xxxxxxx
U nam contact met ons op over een bestelling die u niet heeft aangevraagd. Bij het consulteren van uw klantendossier hebben wij gemerkt dat u hierover al telefonisch contact had met onze Klantendienst. Deze hebben u al een antwoord op uw vraag bezorgd en het probleem kunnen oplossen.
Met vriendelijke groeten,

Telenet Klantendienst
Hebt u nog vragen? Neem alvast een kijkje op http://www.telenet.be/onlinesupport. U vindt er 24 uur op 24 een antwoord op de meest gestelde vragen.
PS: Gelieve geen reply te sturen op deze e-mail. Antwoorden hierop worden niet verwerkt. Wilt u toch reageren op dit bericht? Dan kunt u dit doen via ons webformulier op http://www.telenet.be/contact.


Nu zal het dus wel opgelost zijn zeker ?

09 januari 2012

Mail van Weepee dat ze 1 van onze 2 nummers niet kunnen overnemen omdat er eentje al door Telenet voor overname gebruikt is !!!!!!!!

Ik bel naar Telenet. Meer dan een uur word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Men beweerd nu dat wij drie Telenet klantennummers hebben op dezelfde naam.
1) Ons oude trouwe nummer op huidig adres met een DTV abbo maar waarop zeker geen bestelling over een verhuis te vinden is :bang:
2) Een klantennummer waarop een bestelling loopt met origine Destelbergen voor nieuwe installatie met alles er op en eraan inclusief overname telefoon :bang:
3) Een klantennummer met analoge TV abbo die niet geannuleerd is op het adres van de overleden oom :bang:

Na diverse malen doorverbinden naar allerlei diensten met telkens lang wachten, komt er een dame aan de lijn die het nu allemaal goed verstaan heeft... en alles meteen in orde zal brengen. Ik moet wel even een fax sturen met die Telenet bevestiging van onze eigen VERHUISAANVRAAG. Dat doe ik terwijl we aan de lijn blijven en de dame bevestigd de aankomst van de fax. Wat betreft de overdracht van het telefoonnummer, dat gaan ze meteen regelen en dat nummer bij Belgacom weer vrij geven. En veel excuses voor de totale verwarring van de laatste weken.


Pff.... eindelijk opgelost ?????

10 januari 2012
Ik maak op het enig juiste klantennummer een MIJN TELENET account aan. Verloopt vlekkeloos. Na inloggen staat er:
- Voor dit klantennummer bestaat geen TV abbo
- Voor dit klantennummer bestaat geen internet
- Voor dit klantennummer bestaat geen telefonie contract.

Ook geen enkel spoor van onze VERHUIS ondanks het feit dat hun bevestiging mij verteld dat de vordering van die bestelling via mijn-telenet kan gevolgd worden.

Dus, ik bel maar naar Telenet. Vertel mijn verhaal. Blijf aan de lijn ik ga iemand vragen die er meer van weet. Eindeloos wachten. Iemand anders. Ik vertel het hele verhaal voor de zoveelste keer. De dame geeft me tussen de regels te verstaan dat ik zeker niet goed snik ben en vraagt lakoniek. Meneer, met zo een verhaal, kun je mij nu eigenlijk eens zeggen wat ik eigenlijk voor u zou kunnen doen????

Ik heb opgehangen.
Laatst gewijzigd door bobsys1 13 jan 2012, 22:01, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

De administratie van Telenet kan maar één ding tegelijk. Nogmaals bewezen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mijn deelneming... brrrr horrorstories :s

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

bobsys1,

Bovenstaand is natuurlijk een erg vervelend verhaal en we willen het dan ook zo snel mogelijk oplossen.

Kun je hiervoor het klantennummer doorsturen via PB met eventuele andere info die je hebt? We kijken het dan zo snel mogelijk na.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

Charlotte schreef:bobsys1,
Bovenstaand is natuurlijk een erg vervelend verhaal en we willen het dan ook zo snel mogelijk oplossen.
Kun je hiervoor het klantennummer doorsturen via PB met eventuele andere info die je hebt? We kijken het dan zo snel mogelijk na.
Charlotte,
Had ik eigenlijk beter eerst en vooral moeten doen maar uit frustratie niet aan gedacht.
Is intussen goed gemaakt.
Op hoop van zege :-)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Welk van de 3 klantennummers heb je doorgegeven ? :bang:

Je hoort hoe langer hoe meer horrorverhalen, je zou nog gaan denken dat ze het expres doen...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

Joe de Mannen schreef:Welk van de 3 klantennummers heb je doorgegeven ?
Alle drie ! Natuurlijk met uitleg over "wie is wie" .
Laten we Charlotte nu even haar ding doen.
Als het lukt kom ik hier op terug want.... als t'goed is zeggen we het ook :-)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Die callcenters zijn toch ongelofelijk (IRRITANT)!!! Bij zo een dingen mijn ouders wijs kunnen maken dichtsmijten of naar mij doorverbinden.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

en dan te bedenken dat hun baas manager van het jaar is...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

The beat goes on....
Mogelijk betekend dit vervolg dat Charlotte achter de schermen al aan het werk is alhoewel ik nog niets van haar hoorde....
Vandaag volgende mail van Telenet ontvangen...
From: <Telenet Klantendienst>
To: xxxxxxx
Sent: Thursday, January 12, 2012 12:52 PM
Subject: Telenet - Uw verhuis

Beste mevrouw ,

U nam contact met ons op over uw verhuis.

Wij hebben u telefonisch proberen te contacteren, helaas was u op dat ogenblik niet bereikbaar. Wij geven u daarom graag meer informatie via deze e-mail.

Om het probleem grondig te kunnen nakijken, hebben wij nog bijkomende informatie nodig.

Graag willen wij u dan ook vragen om zo snel mogelijk contact op te nemen met onze administratieve klantendienst op het nummer 015 66 66 66. Onze medewerkers helpen u graag verder van maandag tot vrijdag tussen 8 en 20 uur en op zaterdag tussen 9 en 17u30.

Met vriendelijke groeten,
Telenet Klantendienst


Ik bel dus naar Telenet.
Daar krijg ik nogmaals te horen dat niet alleen onze online VERHUIS nog steeds onvindbaar is maar dat er niks te verhuizen valt OMDAT ONZE BESTAANDE DTV AL VAN 29december AFGESLOTEN is!!!
(dat zou kunnen want ingevolge verlof en daarna drukke tijd met een zware griep er bovenop is die TV inderdaad al enkele weken niet gebruikt)
Ik was stomverbaasd dit te horen en vroeg wie dat dan wel zou gevraagd hebben of op welke andere basis dat dan gebeurde??? Kon men mij niet zeggen.
Enfin dat ging men dan wel weer rechtzetten en tegelijk eindelijk manueel de verhuis in de computer inboeken op het juiste klantennummer. Dus nogmaals alle gegevens voor de verhuis doorgegeven.
Vanavond effe de TV controleren en als die werkt dan hoop ik dat de verhuis alsnog ook goed zal verlopen.
Als het waar is dat Charlotte hier voor iets tussenzit dan is ze goed bezig en komt het waarschijnlijk dan toch nog in orde tegen 27 januari :-D
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Niemand wil elkaar meer helpen of de nek uitsteken.
Zelfs als het u job is.
Ik ben wel eens een uur bezig geweest met een klant van Belgacom. (normaal is onze max call tijd 6:30, target is onder de 3 minuten)
10 verschillende collega's gebeld en van alles moeten opzoeken om uiteindelijk alles in orde te krijgen.
Klant dolblij want eindelijk neemt iemand de moeite om te helpen ipv bij zich zelf te denken: "Ik kan dit wel oplossen maar het kost me veel te veel moeite en tijd en dat is het niet waard dus ik stuur deze klant maar met het kluitje het riet in."
Bedrijf waar ik werkte natuurlijk kwaad op mij om dat ik met mijn lang gesprek de gemiddelde call tijden natuurlijk ontzettend omhoog haal.
(als de gemiddelde call tijd te hoog is krijgt het bedrijf voor die groep gespreken geen geld van Belgacom)
Dat een klant anders nog 10 keer belt en dat dat ook tijd kost is voor mijn bedrijf helemaal niet erg.
Hoe meer korte calls hoe meer geld ze van Belgacom krijgen. (ook als dezelfde klant 20 keer opnieuw belt)
Ik kon die job alleen maar volhouden door regelmatig de regels te breken en ECHT iemand te helpen.
Want alleen dat gaf een echt goed en bevredigend gevoel en maakt helpdesk agent nog een beetje de moeite waard.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Moet je weten dat alle gesprekken kunnen worden opgenomen, en dat het dus mogelijk is om voorgaande gesprekken te beluisteren en een besluit te nemen.
Mobile Viking
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 jan 2010, 11:51
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

SCHAN-DA-LIG noem ik zo'n verhaal. Een ander woord heb ik er niet voor. Ik ken die praktijken dan Telenet omdat ik ze zelf ook al heb meegemaakt en blijkbaar gebeuren ze nog steeds.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

mailracer schreef:Moet je weten dat alle gesprekken kunnen worden opgenomen, en dat het dus mogelijk is om voorgaande gesprekken te beluisteren en een besluit te nemen.
Hopelijk hebben ze dat met al mijn gesprekken dan ook daadwerkelijk gedaan.
Heb namelijk intussen van Charlotte PM gekregen met vraag om alle relevante stukken over te maken. Heb ik gedaan. Samen met die opgenomen gesprekken en mijn relaas op UB heeft ze dan het hele verhaal. Voor mij is het belangrijkste dat het in orde komt. De wil om dat te bereiken heb ik in deze zaak alleen maar gevonden in de tussenkomst van Charlotte maar in geen enkel van de gesprekken met de administratie.
Anderzijds heb ik sinds de dag dat ik zelf overgeschakeld ben van Dommel naar Telenet shake geen problemen gehad.
Mijn online aanvraag om van DTV naar shake te gaan verliep vlekkeloos. De technieker belde de dag voor de afgesproken datum. Hij was punctueel op tijd. Ik had wel alles voorbereid op een houten plaat en zelf al mijn Fritzbox, Switch, vijf stopcontacten en binnenhuiscentrale evenals de dropkabel voorgemonteerd op die plaat. Alle netwerkkabels plus de cat5 naar de digibox waren aanwezig en/of al aangesloten. Ik had zelfs gaatjes voorgeboord voor de NIU en de modem only die hij moest plaatsen dus alles was op een mum van tijd in orde.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Ooit eens een reportage gezien over een job bij telenet. o.a. helpdeskmedewerker. Wat ik daaruit onthouden heb is dat die mensen een heuse ontspanruimte hebben met alles op en aan. Zelf een kickertafel. Zo'n zaken zouden de produktieviteit en goedgezindheid toch moeten omhoog halen. :roll:
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

wat een verhaal zeg.
dit is brute pech.
hoe iets soms kan verkeerd lopen. Gebeurt bij andere bedrijven helaas ook hoor.

Wat die opmerking betreft over de kickertafel.
Hebben ze bij de belgacom klantendienst (residentieel en professioneel samen) in Brussel ook. Ze hebben zelfs een Wii en er worden regelmatig tijdens de pauzes tornooitjes gehouden.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Dit is niet zozeer pech. De klantendienst is zo georganiseerd. De klantendienstmedewerkers zijn bonusgeile verkoopshoeren. Men wil zoveel mogelijk nieuwe producten verkopen en dan is het logisch dat het vaak misgaat als de klant alleen wil dat een nogal ingewikkeld administratief probleem wordt rechtgezet.
Lees volgende PDF maar eens.
Telenet transforms its customer care call center into a sales outlet
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Een collega zijn adapter van zijn modem was kapot. Hij heeft de helpdesk hiervoor gebeld en heeft nu digitale tv met een huur digicorder :D


edit : wat is hier nu negatief aan? Graag een beetje uitleg.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
fernandigv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 feb 2011, 20:13
Bedankt: 3 keer

Jammer dat voor die call senters de focus op verkoop gelegd wordt en niet op de kennis om mensen te helpen. Is momenteel schering en inslag in de telecomwereld om mensen ongevraagd iets op te naaien. Laatst een Euphonieklant die naar Telenet wilde. Er stond niets vermeld van een nog lopend contract op zijn factuur. Blijkt dat hij sind juni terug vastzat voor 3 jaar. Uitleg: Wij hebben de klant in juni een brief gestuurd met een voorstel, indien hij niet akkoord was moest hij de klantendienst verwittigen zoniet gingen ze er vanuit dat klant het voorstel aanvaarde wat dan ook is gebeurd.
Volgens mij moeten ze telefoonverkoop verbieden en bij online verkoop de bijkomende voorwaarden zoals alleen voor nieuwe klanten, kabelabbo nodig, telefoonlijn nodig enz. in een groter lettertype doen vermelden. En bovendien bij een aankoopbevestiging duidelijk vermelden wat het effectief gaat kosten (in vette letters) zowel abonnement of 1 x kosten. Niet alleen de promoties vermelden.
Wat weinigen weten: Bij Telenet is de verkoop maar definitief als alles geplaatst en geactiveerd is.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

Update

Hoera!
Kreeg zojuist een standaardmail van Telenet AANKOOPBEVESTIGING van verhuis en deze keer:

- Van het juiste adres
- Naar het juiste adres
- Op de juiste datum
- De juiste SHAKE
- En verdorie op de koop toe nog op het juiste klantennummer ook !!!

Kan niet anders of Charlotte is er met de grove borstel doorgegaan.

Klein detail: Volgens "mijntelenet" login is onze huidige DTV nog steeds afgesloten sinds 29/12/2011 maar in de praktijk is die TV even goed blijven werken als toen hij nog aangesloten was :-D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bobsys1 schreef:Klein detail: Volgens "mijntelenet" login is onze huidige DTV nog steeds afgesloten sinds 29/12/2011 maar in de praktijk
is die TV even goed blijven werken als toen hij nog aangesloten was :-D
Dit is normaal... het is namelijk veel te duur om voor iedere afsluiting een technieker langs te sturen om de kabel echt fysiek te onderbreken. Meestal doet men het dus enkel als een technieker in de buurt moet zijn, maar dat kan maanden duren.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

r2504 schreef:
Dit is normaal... het is namelijk veel te duur om voor iedere afsluiting een technieker langs te sturen om de kabel echt fysiek te onderbreken. Meestal doet men het dus enkel als een technieker in de buurt moet zijn, maar dat kan maanden duren.
Tiens. Het verbaasd me dat ze dat niet electronisch kunnen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bobsys1 schreef:Tiens. Het verbaasd me dat ze dat niet electronisch kunnen.
Nee, analoog niet... digitaal natuurlijk wel.
zjazjoe
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2011, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Al verschillende keren zie ik op dit forum, dat pas als ze hun verhaal hier doen hun problemen een plotse vaart krijgen door de hulp van de ISP officials. Het is verontrustend als we deze weg op moeten gaan als je de support belt en gewoon niet geholpen wordt. Eerlijk gezegd heb ik liever dat je 30-45 minuten wacht om een competent persoon aan de lijn te krijgen die u daadwerkelijk helpt. IPV binnen de minuut iemand die er geen jota van snapt.
En wat voor mij mag komen is online chat hulp. Waar men de chatlog doorgestuurd krijgt na de sessie. Bij problemen zou men via dit chatlog dan de mensen op de vingers kunnen tikken. Zoals het nu telefonisch aan toe gaat, is het gewoon verschrikkelijke verspilling van tijd en inspanning van de klant. Schandalig te noemen.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

r2504 schreef:
bobsys1 schreef:Tiens. Het verbaasd me dat ze dat niet electronisch kunnen.
Nee, analoog niet... digitaal natuurlijk wel.
Welnu het IS DTV.
(zoals te lezen in mijn beginverhaal en diverse malen daarna )
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik herinner me... "Meneer X heeft bij Telenet een abbo Analoge TV."

Bij Digitale TV moet je normaal je decoder terug inleveren... tenzij je er eentje hebt gekocht vroeger. Geen idee echter of men je kaartje gaat uitschakelen op het moment dat je je kabel opzegt.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

r2504 schreef:Ik herinner me... "Meneer X heeft bij Telenet een abbo Analoge TV."
Niet goed gelezen of slecht geheugen dan. Meneer X is overleden, had inderdaad analoge TV maar heeft God zij dank niets van deze elende meegemaakt. Het draait allemaal om Mevrouw Y en die heeft DTV.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ze heeft wel het huis van X gekocht... nu ja maakt niet uit... zoals ik al schreef blijft analoog meestal nog een lange tijd actief, dus ook het digitale signaal is er dan (en zolang je een actieve smartcard hebt, of louter naar de FTA zenders kijkt is er dus technisch gezien geen probleem).
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

r2504 schreef:Ze heeft wel het huis van X gekocht...
Nu ja, misschien toch niet zo abnormaal dat de Telenet helpdesk van het hele verhaal niks snapte want ik citeer :

Mevrouw Y heeft op haar huidige adres een Telenet DTV abbo, Dommel internet en twee Belgacom lijnen, voice en fax.

Zelf snap ik ook niet altijd alles hoor. Zo las ik enerzijds dat men een analoog TV signaal niet van op afstand kan verwijderen maar "digitaal natuurlijk wel" en even later ...
blijft analoog meestal nog een lange tijd actief,
dus ook het digitale signaal is er dan
(en zolang je een actieve smartcard hebt, of louter naar de FTA zenders kijkt is er dus technisch gezien geen probleem).
Als telenet dan toch een digitaal signaal "natuurlijk wel" kan afsluiten vanop afstand snap ik, na bovenstaande uitleg, niet meer hoe ze dat dan doen :-D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bobsys1 schreef:Als telenet dan toch een digitaal signaal "natuurlijk wel" kan afsluiten vanop afstand snap ik, na bovenstaande uitleg, niet meer hoe ze dat dan doen :-D
Ofwel onderbreekt men de coax... resultaat geen analoog en digitaal signaal meer.

Ofwel doet men dat niet... resultaat wel nog analoog en digitaal signaal... echter bij het digitale kan men je smartcard uitschakelen zodat je geen decodering meer hebt (resultaat, melding op je scherm en zwart beeld). Het signaal op zich is dus nog wel aanwezig, maar je zal niet meer kunnen kijken (muv. een 10 tal digitale zenders die geen codering bevatten).
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

zjazjoe schreef:Al verschillende keren zie ik op dit forum, dat pas als ze hun verhaal hier doen hun problemen een plotse vaart krijgen door de hulp van de ISP officials. Het is verontrustend als we deze weg op moeten gaan als je de support belt en gewoon niet geholpen wordt. Eerlijk gezegd heb ik liever dat je 30-45 minuten wacht om een competent persoon aan de lijn te krijgen die u daadwerkelijk helpt. IPV binnen de minuut iemand die er geen jota van snapt.
En wat voor mij mag komen is online chat hulp. Waar men de chatlog doorgestuurd krijgt na de sessie. Bij problemen zou men via dit chatlog dan de mensen op de vingers kunnen tikken. Zoals het nu telefonisch aan toe gaat, is het gewoon verschrikkelijke verspilling van tijd en inspanning van de klant. Schandalig te noemen.
Schandalig gewoon!

Ik krijg meteen herinneringen aan mijn ervaringen met hen. :bang:
Gelukkig bestaat dit forum nog; want zonder heel mijn relaas hier uit de doeken te doen, dan was ik waarschijnlijk nog bezig met de zoveelste keer te bellen en boetes te krijgen voor te laat betalen en te hoge facturen en en en... GRRRRRRRRR...
Charlotte heeft het uiteindelijk opgelost; alleen spijtig dat dit eerst zo moest vooralleer er iemand iets echt aan deed.
En misschien nonchalant van mij... maar hetgene dat Charlotte gedaan heeft, heeft het misschien opgelost maar das enkel maar door heel mijn verhaal hier in het op te gooien en omdat ze eigenlijk geforceerd wordt doordat veel mensen dit lezen en al eens gaan nadenken ook. Die helpdesk medewerktster #1, 2 ,3 1, 4, 5, 6, 2... had dat ook moeten kunnen! Maar ja, zolang mogelijk aan het lijntje houden tot de klant opgeeft en uiteindelijk betaalt zeker moeten die denken?

Ze gaan tot het uiterste om alles uit je te persen op allerlei ILLEGALE manieren!
Heb ook al verhalen gehoord van oudere mensen die daar niets van af weten; waar ze hen dan ook abonnementen aansmeren dat ze niet wilden of dat ze niet eens wisten dat ze een heel pakket hadden en die eigenlijk niet moesten hebben voor hun noden.

Ik hoop dat het snel in orde komt voor je! Dubbelcheck alles want ik heb ook wel paar keren gehoord dat het opgelost was!
Nu maar hopen dat dit eens tegen hen keert en klanten en potentiele klanten 2x nadenken voor ze in zee gaan met Telenet...
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

r2504 schreef:
Ofwel onderbreekt men de coax... resultaat geen analoog en digitaal signaal meer.

Ofwel doet men dat niet... resultaat wel nog analoog en digitaal signaal... echter bij het digitale kan men je smartcard uitschakelen zodat je geen decodering meer hebt (resultaat, melding op je scherm en zwart beeld). Het signaal op zich is dus nog wel aanwezig, maar je zal niet meer kunnen kijken (muv. een 10 tal digitale zenders die geen codering bevatten).
Aha, nu snap ik het wel.
Dus, alhoewel ze mij vertellen dat ze het DTV signaal al sinds 29 dec 2011 hebben afgesloten, is dat aan hun kant niet gedaan noch fysiek, noch voor wat onze smartcard betreft want we hebben al die tijd alle zenders digitaal via de Digibox kunnen ontvangen. Vandaar sta ik weer waar ik begonnen ben namelijk....dat ik niet snapte waarom we nog altijd alle zenders hebben. Tenzij ze natuurlijk ofwel helemaal niks gedaan hebben ofwel dat het verhaal van "digitaal kan het natuurlijk wel" onzin is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bobsys1 schreef:Tenzij ze natuurlijk ofwel helemaal niks gedaan hebben ofwel dat het verhaal van "digitaal kan het natuurlijk wel" onzin is.
Het is helemaal geen onzin... men heeft dus vermoedelijk niets gedaan, of gewoonweg de verkeerde afgesloten (het zou de eerste keer niet zijn).

Nu je probleem is opgelost... topic closed (althans voor mij).
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

of men in heel dit verhaal moet schieten op de helpdesk medewerker ?
is ook maar een mens , die een standaard antwoord geeft.
is zo bij alle helpdesks.
een goede raad , steeds naam vragen wie aan del lijn.
bij terug bellen kan men dan deze confronteren met de gedane uitleg , belofte's.
en raar mijn ervaring , nogal dikwijls schakelt men door naar een hoger niveau.

en natuurlijk er zijn medewerkers die denken dat ze alles zelf kunnen oplossen.
maar eens naam bij klant gekend , word de service anders.
nu telenet weer opleidings steun heeft gekregen om nieuwe mensen op te leiden ,
te hopen dat de nieuwe bvb al op voorhand weten hoe bvb een scan uit te voeren.
morgen zit men ergens aan een kassa , en overmorgen gaan ze tv's verkopen.
en zo iemand moet u helpen met vragen ????
weten gewoonlijk nog niet waar het over gaat , arm Telenet.
mensen in het zak zetten geen probleem.
digicorders verkopen , plaatsen en dan geen hdmi kabel gebruiken mooie hd beelden.
( och arme de ouderen die zo in het zak worden gezet)
rap , snel , maar niet in service en eerlijkheid me dunkt.

hallo Telenet
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ze zouden de personen die achter Charlotte zitten eens dikker moeten betalen en als helpdesk inzetten, met hun mogelijkheden/capaciteiten, en die geen rekening moeten houden met de max. lengte van gesprekken om kosten te drukken!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fendtje schreef:of men in heel dit verhaal moet schieten op de helpdesk medewerker ?
is ook maar een mens , die een standaard antwoord geeft.
is zo bij alle helpdesks.
Sinds wanneer is "het is ook maar een mens" een excuus om je job niet te doen ? Het gaat hier gewoon over een eenvoudig administratief probleem waarvoor je heus geen universitaire studies moet gedaan hebben om het te begrijpen, dus er moet een andere reden zijn dat zulke dingen grondig fout gaan (bijvoorbeeld achterliggend IT systeem dat slechte info geeft of moeilijk correcties toelaat). Feit blijft echter dat het geen excuus is voor de helpdesk medewerker... in dergelijke gevallen moet hij het dan maar escaleren.
fendtje schreef:een goede raad , steeds naam vragen wie aan del lijn.
Dat is inderdaad een goede tip en ervaring die ik ook heb... om één of andere reden voelt de medewerker zich zo meer aangesproken... het geeft haast de indruk dat men anders gebruik maakt van de anonimiteit om je snel af te schepen met een standaard antwoord.
Teebee schreef:Ze zouden de personen die achter Charlotte zitten eens dikker moeten betalen en als helpdesk inzetten, met hun mogelijkheden/capaciteiten, en die geen rekening moeten houden met de max. lengte van gesprekken om kosten te drukken!
Als men voor iedereen standaard dergelijke mensen moet voorzien wordt het een dure aangelegenheid (helpdesk is een kost). Ik kan echter best begrijpen dat dit niveau misschien niet haalbaar is, maar het probleem zit hem in de escalatie van problemen... dit gaat vandaag grondig fout (het gebeurt gewoon niet) en enkel maar als je hier grondig komt klagen, Twitteren of PB's sturen.
Jack3770
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 apr 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Straf verhaal.

Nog iets leuk...als ik op Yelo inlog met de account van mijn ouders kom ik terecht op een account van iemand helemaal anders.
En dat is nog toevallig ook een ex-collega van me.
Heel raar!
Ik laat 't zo, bellen naar Telenet zorgt meestal voor extra problemen... :roll:

Sowieso werkt mijn eigen Yelo niet meer. Ik kan via de tv-gids niets meer opnemen. Hij krijgt de digicorder (de nieuwste) niet meer geactiveerd. Idem bij mij ouders, al kan 't daar dus aan dat andere probleem liggen.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

En voila.
Charlotte heeft het dan toch klaar gekregen.
Op de beloofde dag en uur stond te technieker gisteren voor de juiste deur.
Het hele boeltje geinstalleerd en werkt naar behoren.


Bedankt Charlotte.

De overblijvende administratieve vergissingen zullen binnenkort ook wel opgelost worden hoop ik.

En nu maar hopen dat.... de nieuwe aansluiting op het adres van de overleden oom niet weer AFGESLOTEN wordt omdat de aangetekende opzeg van die oom per vergissing een afsluiting op een fout adres veroorzaakte. :-D
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 maa 2010, 17:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

raf1 schreef:De klantendienstmedewerkers zijn bonusgeile verkoopshoeren.
:-D
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”