Alleenwonende mijnheer X te Aartselaar komt te overlijden.
Meneer X heeft bij Telenet een abbo Analoge TV.
De familie wacht op de administratieve afhandeling van het overlijden.
Mevrouw Y, nichtje van meneer X, en eveneens wondende in dezelfde gemeente koopt het huis van de overledene.
Zij plant renovatiewerken en verhuis per 1 februari 2012.
Mevrouw Y heeft op haar huidige adres een Telenet DTV abbo, Dommel internet en twee Belgacom lijnen, voice en fax.
19 december 2011
Mevrouw Y krijgt een vreemd telefoontje van een bedrijf uit Destelbergen. De dame aan de lijn blijkt achteraf een telefoonronselaarster te zijn voor Telenet. Zij wil mevrouw Y overtuigen om naast DTV ook internet en telefonie te nemen. Mevrouw Y legt uit dat ze binnen enkele maanden zal verhuizen en dat ze de keuze van al die dingen overlaat aan iemand die al jaren lang al haar computer en internet perikelen voor haar verzorgd. De dame aan de telefoon blijft aandringen maar begrijpt tenslotte dat ze niet verder geraakt en vraagt dan maar email adres teneinde alsnog wat meer informatie over haar voorstel per mail te sturen.
20 december 2011
Mevrouw Y ontvangt volgende mail van het bedrijf uit Destelbergen.
Sent: Tuesday, December 20, 2011 6:49 PM
Subject: Telenet aansluiting
Beste Mevrouw Y,
Zoals telefonisch afgesproken vroeg u meer uitleg over
Fibernet Shake+
· Fibernet : downloadsnelheid 50 Mbps ; uploadsnelheid 2,5Mbps;
maandelijks volume 100GB;
· Freephone Europe: onbeperkt bellen naar alle vaste lijnen in België en 2.000 min
in Europa vanaf 16u tot 8u, in weekend en feestdagen;
OPTIE: Freephone Mobiele: Gratis bellen naar mobiele lijnen in België tussen 16u en 8u en weekend en feestdagen 24u/24u
En dat 1000 min per maand
· Huur HD Digicorder en extra HD kanalen. (112 kanalen in totaal)
Prijs: € 54,95/maand + kabelabonnement: € 13,33/maand
Totaal: € 68,28/maand
U krijgt gratis installatie en gratis activatie.
Ik regel de overstap met Belgacom zodat u uw telefoonnummer kunt behouden.
Dommel moet je zelf opzeggen.
En ook 2x de kabel waarvoor u een opzeggingsdocument heeft bij de bijlage.
Heeft u nog vragen of je wil het bestellen kan je dit via mail of u kunt me bereiken op het gratis nummer 0800 40 501.
Met vriendelijke groeten,
21 december 2011
Verontwaardigd over de inhoud van deze mail belt mevrouw Y mij op. Ik ben namelijk degene die, zoals hoger vernoemd, reeds lange tijd al haar PC en communicatie verzorg. Wij hadden ook al gepraat over wat er best zou gebeuren met de verhuis en ik had al gepland om haar voor te stellen bij Telenet VERHUIS te bestellen met overschakeling naar een SHAKE voor DTV + Fibernet 50, Dommel op te zeggen en tegelijk ook de 2 Belgacom lijnen teneinde alle telefonie en fax via VOIP te laten verlopen met inschakeling van Weepee die dan de 2 Belgacom lijnen zou overnemen.
Ik bel dus naar het bedrijf in Destelbergen en krijg de dame aan de lijn. Leg alles uit en laat verstaan dat ik het geen stijl vind om zogenaamde "méér informatie" omgezet te zien in een bestelling die zonder enige toelating van andere partij zomaar geplaatst werd. OK. Ze zou meteen die bestelling bij Telenet annuleren.
Diezelfde namiddag bel ik naar Telenet en men bevestigde mij dat inderdaad het bedrijf uit Destelbergen deze bestelling had geannuleerd.
Incident gesloten dus.
Ook diezelfde dag zegt mevrouw Y haar Dommel internet op per 1 februari 2012 en dit per aangetekend schrijven.
Ook nog diezelfde dag besteld ze online bij Telenet op haar reeds lang bestaande klantennummer een VERHUIS van haar huidige DTV met omschakeling naar SHAKE DTV + Fibernet 50. De online bestelling verloopt probleemloos en mevrouw Y ontvangt netjes een Bevestiging met een Telenet Bestelnummer en confirmatie dat de verhuis door een technieker zal geregeld worden op 27 januari 2012 tussen 12:30 en 16:00 uur.
Verder stuurt ze die dag een aangetekend schrijven met opzegformulier en overlijdensakte aan Telenet voor het analoge TV abonnement van haar overleden oom.
Tenslotte besteld ze bij Weepee 3 accounts, 1 voice, 1 fax to mail en een T38 lijn en vraagt Weepee haar twee Belgacom lijnen over te nemen.
Alles OK.
30 december 2011
Mevrouw Y krijgt in haar brievenbus een schrijven van Telenet. Het is een "AANKOOPBEVESTIGING" met vermelding dat de technieker op 5 januari voor de deur zal staan. Bij nader toezien blijkt het te gaan over de bestelling van die ronselaars in Destelbergen, de zogenaamde geannuleerde bestelling waar we in de eerste plaats niets mee te maken hebben. Tegelijk ontdekken we dat die bestelling een nieuw klantennummer op onze naam heeft aangemaakt.
Ik bel dus naar Telenet. Men houdt vol dat die bestelling niet geannuleerd is en dus zal moeten uitgevoerd worden. Sterker nog, onze eigen online bestelling blijkt niet te bestaan. Ik geef het bestelnummer op van hun eigen bevestiging. Spijtig.... die kunnen ze niet vinden. Ik leg nogmaals uit dat die bestelling uit Destelbergen niet van ons komt en dat ze trouwens telefonish aan mijzelf bevestigd hadden dat Destelbergen die bestelling geannuleerd had. OK dat zou dan meteen in orde gebracht worden.
Omdat ik toen al de zaak niet meer vertrouwde heb ik online een mail gestuurd met nogmaals het hele verhaal.
1 januari 2012
Telenet bevestigd per mail ontvangst van het ticket.
3 januari 2012
Telenet beantwoord het ticket als vogt.
Date: 2012/1/2
Subject: RE: Telenet klantendienst webformmail - xxxxxxx - Mevrouw Y - interactionid=(0003Pa7ENYJ7PR0E)
To:xxxxxxx
Klantennummer: xxxxxxx
Beste xxxxxxx
U nam contact met ons op over een bestelling die u niet heeft aangevraagd. Bij het consulteren van uw klantendossier hebben wij gemerkt dat u hierover al telefonisch contact had met onze Klantendienst. Deze hebben u al een antwoord op uw vraag bezorgd en het probleem kunnen oplossen.
Met vriendelijke groeten,
Telenet Klantendienst
Hebt u nog vragen? Neem alvast een kijkje op http://www.telenet.be/onlinesupport. U vindt er 24 uur op 24 een antwoord op de meest gestelde vragen.
PS: Gelieve geen reply te sturen op deze e-mail. Antwoorden hierop worden niet verwerkt. Wilt u toch reageren op dit bericht? Dan kunt u dit doen via ons webformulier op http://www.telenet.be/contact.
Nu zal het dus wel opgelost zijn zeker ?
09 januari 2012
Mail van Weepee dat ze 1 van onze 2 nummers niet kunnen overnemen omdat er eentje al door Telenet voor overname gebruikt is !!!!!!!!
Ik bel naar Telenet. Meer dan een uur word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Men beweerd nu dat wij drie Telenet klantennummers hebben op dezelfde naam.
1) Ons oude trouwe nummer op huidig adres met een DTV abbo maar waarop zeker geen bestelling over een verhuis te vinden is

2) Een klantennummer waarop een bestelling loopt met origine Destelbergen voor nieuwe installatie met alles er op en eraan inclusief overname telefoon

3) Een klantennummer met analoge TV abbo die niet geannuleerd is op het adres van de overleden oom

Na diverse malen doorverbinden naar allerlei diensten met telkens lang wachten, komt er een dame aan de lijn die het nu allemaal goed verstaan heeft... en alles meteen in orde zal brengen. Ik moet wel even een fax sturen met die Telenet bevestiging van onze eigen VERHUISAANVRAAG. Dat doe ik terwijl we aan de lijn blijven en de dame bevestigd de aankomst van de fax. Wat betreft de overdracht van het telefoonnummer, dat gaan ze meteen regelen en dat nummer bij Belgacom weer vrij geven. En veel excuses voor de totale verwarring van de laatste weken.
Pff.... eindelijk opgelost ?????
10 januari 2012
Ik maak op het enig juiste klantennummer een MIJN TELENET account aan. Verloopt vlekkeloos. Na inloggen staat er:
- Voor dit klantennummer bestaat geen TV abbo
- Voor dit klantennummer bestaat geen internet
- Voor dit klantennummer bestaat geen telefonie contract.
Ook geen enkel spoor van onze VERHUIS ondanks het feit dat hun bevestiging mij verteld dat de vordering van die bestelling via mijn-telenet kan gevolgd worden.
Dus, ik bel maar naar Telenet. Vertel mijn verhaal. Blijf aan de lijn ik ga iemand vragen die er meer van weet. Eindeloos wachten. Iemand anders. Ik vertel het hele verhaal voor de zoveelste keer. De dame geeft me tussen de regels te verstaan dat ik zeker niet goed snik ben en vraagt lakoniek. Meneer, met zo een verhaal, kun je mij nu eigenlijk eens zeggen wat ik eigenlijk voor u zou kunnen doen????
Ik heb opgehangen.