smartphone vraag

Plaats reactie
pipo1974
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2008, 12:54
Locatie: leuven

Ik ben van plan een smartphone aan te schaffen voor mijn werk.
Ik vraag me alleen af als je aan het bellen bent of je dan tegelijkertijd ook op internet kan om iets op te zoeken ?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Te zien welke technologie het gebruikt.

2G (Edge) -> data verbinding wordt verbroken tijdens gesprek
3G -> verbinding blijft actief.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
pipo1974
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2008, 12:54
Locatie: leuven

devilkin schreef:Te zien welke technologie het gebruikt.

2G (Edge) -> data verbinding wordt verbroken tijdens gesprek
3G -> verbinding blijft actief.


Ik was van plan over te schakelen naar mobile vikings. Ik dacht dat ze base netwerken gebuiken. In grote steden (ik werk in Leuven) hebben ze al 3G toch?
Of moet ik kiezen tussen mobistar of proximus ?
Gebruikersavatar
trikke2705
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 jan 2012, 11:15
Locatie: Herselt
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb onlangs de generation connect van proximus aangeschaft en daar ben ik zeer tevreden van.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Wanneer je bereikbaarheid belangrijk vind en de beste 3g dekking dan zou ik zeker Proximus aanraden.
Wat 3G ontvangst betreft, hou er rekening mee dat deze binnen sneller signaal verliest dan 2G (edge) netwerken.
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Je moet jezelf ook de vraag stellen hoe dikwijls je iets gaat moeten opzoeken terwijl je zit te bellen...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

pipo1974 schreef:Ik ben van plan een smartphone aan te schaffen voor mijn werk.
Ik vraag me alleen af als je aan het bellen bent of je dan tegelijkertijd ook op internet kan om iets op te zoeken ?


1ste teste die je moet doen is simpel; is het vooral bedoeld je zeker 3G wil hebben op die bepaalde plaats; ken je maten die een deftige smartphone hebben? Eentje die mv heeft, eentje die mobistar heeft en eentje die proximus heeft? Welnu, test mee beiden het uit en zie met welke je op die plaats dan 3G hebt en met welke niet :-).
De 3G moet dan wel behouden blijven, als deze naar EDGE terug valt heeft het ook geen zin.
Ik kan wel nu al zeggen; heb je daar met proximus 3G; proximus nemen dan vanwege hun hogere snelheden op 3G zowel op download als upload.

Als je op EDGE zit dan kan je niet surfen terwijl je aan het bellen bent, je moet 3G of wifi hebben.


Wat ik wel merk is het volgende; als je apps gebruikt als bv LINE of viber of skype op je smartphone dan kan je tijdens het bellen wel surfen zelfs op edge bellen en op edge surfen terzelfdertijd (is wel met mv getest).
Als andere mensen die je kent deze apps ook op hun smartphone zetten dan kan je gratis bellen/smsen en mmsen en internetten terzelfdertijd :).
Ge kunt ze kussen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Marlboro schreef:Wat ik wel merk is het volgende; als je apps gebruikt als bv LINE of viber of skype op je smartphone dan kan je tijdens het bellen wel surfen zelfs op edge bellen en op edge surfen terzelfdertijd


Natuurlijk... dat zijn namelijk VoIP applicaties... ze gebruiken maw. de data connectie en niet de "voice" connectie.

Als je dus ondertussen wil surfen heb je eigenlijk data + data, in tegenstelling tot anders voice + data.
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

In al die jaren dat ik een smartphone gebruik, is het mij toch maar zeer zelden gebeurd (pas op, het komt voor) dat ik én belde én tegelijkertijd opzoekingen op het net moest doen. Meestal net ervoor (bv, je zoekt telefoonnr van handelszaak op) of net erna...
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

als je regelamtig tethering gebruikt onderweg is een goede 3G verbinding onmisbaar om te surfen + bellen :banana:
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”