Allen,
Eventjes een functioneel vraagje, ik zoek vooral naar mensen met ervaring op vlak van het terugsturen van Seagate harde schijven.
Blijkbaar hanteren ze een bijzonder strikte policy, zie http://www.seagate.com/support/service/pdf/pack.pdf
Ik weet dat Seagate een goede reputatie heeft op vlak van garantie, echter ik vind de verpakkingsverplichtingen nogal verregaand.
Mijn vraag: weten jullie een goede verpakkingsleverancier welke mij de verpakkingsmaterialen kan leveren vermeld in bovenstaande link ?
Ben al even aan het kijken geweest op het Internet, maar vind niets, buiten de aangeraden leverancier vermeld in de PDF, lijkt me wat idioot om euro's neer leggen voor een verpakkingsproduct welke uit de UK moet komen ...
Your input ?
Kind regards,
Agent V.
Verpakkingsmateriaal Seagate HD
- AgentVortex
- Plus Member
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
- Locatie: BE - Antwerp
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 05 mei 2011, 13:55
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb net vandaag een rma van Seagate teruggekregen. Als je wilt kan je het verpakkingsmateriaal (plastic shell voor de HD, mouche ter bescherming en een passende kartonnen doos) komen ophalen. Ik woon op de as Aarschot-Mechelen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
@ AgentV, waarom zou u de defecte harde schijf zelf moeten versturen naar de fabrikant? De eindverkoper staat in voor uw garantie.
Of bent u zelf verkoper? In dat geval zou u uw klanten kunnen aanraden om de verpakking bij te houden zolang de garantie loopt ingeval het moet terug gestuurd worden.
Ik vind het wel overdreven van Seagate om dergelijke eisen te stellen. Als je een harde schijf goed wikkelt in noppenfolie en de doos verder opvult met luchtzakjes is de transportschade zo goed als nihil.
Of bent u zelf verkoper? In dat geval zou u uw klanten kunnen aanraden om de verpakking bij te houden zolang de garantie loopt ingeval het moet terug gestuurd worden.
Ik vind het wel overdreven van Seagate om dergelijke eisen te stellen. Als je een harde schijf goed wikkelt in noppenfolie en de doos verder opvult met luchtzakjes is de transportschade zo goed als nihil.
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Wat ik al meermaals gedaan heb:
Harddisk in antistatisch zakje, toeplakken, dat in bubbelplastic wrappen en dat in een doosje (postpack achtig), ook toeplakken.
Nog nooit problemen mee gehad.
Harddisk in antistatisch zakje, toeplakken, dat in bubbelplastic wrappen en dat in een doosje (postpack achtig), ook toeplakken.
Nog nooit problemen mee gehad.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 05 mei 2011, 13:55
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
In mijn geval was het als volgt: winkel gaf me 2 jaar garantie, schijf gaat stuk na 2,5 jaar. Online even gecheckt en blijkbaar gaf fabrikant 3 jaar garantie. Dus rma rechtstreeks naar fabrikant. En zeker met de huidige prijzen van de schijven was het goedkoper om een pakketje naar Nederland te sturen dan een nieuwe schijf te kopen.nonkie schreef:@ AgentV, waarom zou u de defecte harde schijf zelf moeten versturen naar de fabrikant? De eindverkoper staat in voor uw garantie.
Of bent u zelf verkoper? In dat geval zou u uw klanten kunnen aanraden om de verpakking bij te houden zolang de garantie loopt ingeval het moet terug gestuurd worden.
Ik vind het wel overdreven van Seagate om dergelijke eisen te stellen. Als je een harde schijf goed wikkelt in noppenfolie en de doos verder opvult met luchtzakjes is de transportschade zo goed als nihil.