Verpakkingsmateriaal Seagate HD

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
Locatie: BE - Antwerp
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Allen,

Eventjes een functioneel vraagje, ik zoek vooral naar mensen met ervaring op vlak van het terugsturen van Seagate harde schijven.

Blijkbaar hanteren ze een bijzonder strikte policy, zie http://www.seagate.com/support/service/pdf/pack.pdf

Ik weet dat Seagate een goede reputatie heeft op vlak van garantie, echter ik vind de verpakkingsverplichtingen nogal verregaand.

Mijn vraag: weten jullie een goede verpakkingsleverancier welke mij de verpakkingsmaterialen kan leveren vermeld in bovenstaande link ?
Ben al even aan het kijken geweest op het Internet, maar vind niets, buiten de aangeraden leverancier vermeld in de PDF, lijkt me wat idioot om euro's neer leggen voor een verpakkingsproduct welke uit de UK moet komen ...

Your input ?

Kind regards,

Agent V.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

eens horen bij een PC-winkel in de buurt? Die hebben misschien wel enkele lege verpakkingen liggen...
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

Waar heb je de HD gekocht? Anders kan je ook gewoon bij de verkoper terecht.
Gebruikersavatar
squid
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 13 sep 2011, 18:10
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

De verpakking waar je ze in moet terugsturen word meestal ook gebruikt om ze in bulk op te sturen naar computerwinkels enz. kans is dus het grootste dat je het daar zult vinden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Enigma2860
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mei 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb net vandaag een rma van Seagate teruggekregen. Als je wilt kan je het verpakkingsmateriaal (plastic shell voor de HD, mouche ter bescherming en een passende kartonnen doos) komen ophalen. Ik woon op de as Aarschot-Mechelen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Gewoon vragen in de pc winkel om de hoek, scheelt weer wat minder karton om naar het containerpark te dragen.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

@ AgentV, waarom zou u de defecte harde schijf zelf moeten versturen naar de fabrikant? De eindverkoper staat in voor uw garantie.
Of bent u zelf verkoper? In dat geval zou u uw klanten kunnen aanraden om de verpakking bij te houden zolang de garantie loopt ingeval het moet terug gestuurd worden.
Ik vind het wel overdreven van Seagate om dergelijke eisen te stellen. Als je een harde schijf goed wikkelt in noppenfolie en de doos verder opvult met luchtzakjes is de transportschade zo goed als nihil.
Afbeelding
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Wat ik al meermaals gedaan heb:

Harddisk in antistatisch zakje, toeplakken, dat in bubbelplastic wrappen en dat in een doosje (postpack achtig), ook toeplakken.

Nog nooit problemen mee gehad.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Enigma2860
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mei 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

nonkie schreef:@ AgentV, waarom zou u de defecte harde schijf zelf moeten versturen naar de fabrikant? De eindverkoper staat in voor uw garantie.
Of bent u zelf verkoper? In dat geval zou u uw klanten kunnen aanraden om de verpakking bij te houden zolang de garantie loopt ingeval het moet terug gestuurd worden.
Ik vind het wel overdreven van Seagate om dergelijke eisen te stellen. Als je een harde schijf goed wikkelt in noppenfolie en de doos verder opvult met luchtzakjes is de transportschade zo goed als nihil.
In mijn geval was het als volgt: winkel gaf me 2 jaar garantie, schijf gaat stuk na 2,5 jaar. Online even gecheckt en blijkbaar gaf fabrikant 3 jaar garantie. Dus rma rechtstreeks naar fabrikant. En zeker met de huidige prijzen van de schijven was het goedkoper om een pakketje naar Nederland te sturen dan een nieuwe schijf te kopen.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”