Zou het mogelijk zijn voor iemand met de nodige bevoegdheid om mijn VDSL2-profiel terug te zetten op de oorspronkelijke waarden? Ongeveer een maand geleden zijn hier graafwerken geweest in de straat waardoor onze telefoonlijn beschadigd is geweest. Na dat deze hersteld was merkte ik op dat er voor de PPPoE login gebruik werd gemaakt van een "f*****@SKYNET" login, terwijl we al jaren klant zijn (waren) bij Freedomnet/Dommel. Ook was de sync verlaagd van 30/6 naar 20/2 (een technieker heeft die destijds verhoogd voor ons). Enkele weken geleden zijn we klant geworden bij Scarlet en toen ik thuis kwam na het bezoek van de installateur bleek dat er helemaal niets veranderd was aan onze configuratie, de oude Sagem was nog steeds in gebruik en maakte nog steeds gebruik van de oude gegevens (de f****@SKYNET login dus). Na ongeveer 2 weken te wachten heb ik dan maar zelf de PPPoE login en de VOIP-configuratie aangepast. Na reset van de modem zitten we nu echter nog steeds op een 20/2 profiel, ook al kan onze lijn veel meer aan. Ik heb al gebeld naar het DARE nummer van Belgacom voor automatische resync en dan zie ik dat de modem even wordt gesynced op 30/6 en daarna terug op 20/2. Ook op de website van Belgacom wordt aangegeven dat we 3 TV's aan kunnen sluiten op onze lijn, met alle 3 in HD.
Mijn vraag is dus of iemand zo vriendelijk zou willen zijn om ons profiel terug op een 30/6 sync te zetten. Heb op 22 december contact opgenomen met de correspondent van Scarlet op Userbase, maar nog steeds geen antwoord gehad.
Reset naar oorspronkelijk VDSL2-profiel mogelijk?
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
aangezien de DARE je op 30/6 zet, en het blijkbaar automatisch terugvalt naar 20/2 ,
vrees ik dat hetzelfde zal gebeuren als iemand met de nodige bevoegdheden je zou op 30/6 zetten, maar het is het proberen waard
misschien nog ergens probleem op de lijn
vrees ik dat hetzelfde zal gebeuren als iemand met de nodige bevoegdheden je zou op 30/6 zetten, maar het is het proberen waard
misschien nog ergens probleem op de lijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Geen idee waarom het profiel terug op 20/2 wordt gezet, misschien omdat ik de test om 4u 's nachts deed.
Hier zijn alvast de lijnwaarden, de 30/6 lijnwaarden zijn gemeten tijdens een 30/6 periode na de DARE test.
Hier zijn alvast de lijnwaarden, de 30/6 lijnwaarden zijn gemeten tijdens een 30/6 periode na de DARE test.
Code: Selecteer alles
* VDSL2 modem tool 1.6 *
download upload
line: 37460 kbps 7968 kbps
payload: 30064 kbps 6048 kbps
max line: 119452 kbps
max payload: 97076 kbps
bands used: 3 2
bandplan: 17A
training: 26.8 dB
loop length: 202 m
near end: 170 m
far end: 148 m
avg. length: 173 m
snr margin: 25.0 dB
attenuation: 10.0 dB
avg. margin: 26.1 dB
avg. snr: 46.8 dB
forecast max line: 142650 kbps
forecast max payload: 115705 kbps
Code: Selecteer alles
* VDSL2 modem tool 1.6 *
download upload
line: 25904 kbps 3104 kbps
payload: 20056 kbps 2040 kbps
max line: 80292 kbps
max payload: 65948 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 31.8 dB
loop length: 167 m
near end: 170 m
far end: 150 m
avg. length: 162 m
snr margin: 30.8 dB
attenuation: 7.3 dB
avg. margin: 31.8 dB
avg. snr: 49.2 dB
forecast max line: 143100 kbps
forecast max payload: 116070 kbps
- xenne
- Elite Poster
ik heb ook geen idee... waarden zijn goed
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Wat mij verbaast is dat je een @skynet login hebt terwijl je op scarlet zou moeten staan (of dommel). Normaal is je login dan @SCARLET of @SCHEDOM.
Ik heb een licht vermoeden dat jouw lijn verkeerd is gelast en dat jouw modem automatisch geprogrammeerd is op afstand...
Ik heb een licht vermoeden dat jouw lijn verkeerd is gelast en dat jouw modem automatisch geprogrammeerd is op afstand...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
Intussen heb ik de gegevens (zowel PPPoE als VoiP) aangepast naar Scarlet, maar die f****@SKYNET login is wel de hele tijd blijven werken. Ik denk ook dat hij automatisch geprogrammeerd is geweest met die skynet login want zover ik weet is in die periode niemand iets komen instellen op onze modem.
- xenne
- Elite Poster
al eens gemaild naar f*****@SKYNET.be ? mogelijks lijn van een buur, die lager geprovised stond?
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
Ik ga even van de veronderstelling uit dat er inderdaad een foute las is gebeurd, en de automatische config van belgacom je modem heeft ingesteld.bbyte schreef:Hmm, niet aan gedacht en die f***** login heb ik helaas niet meer.
Ik ga er vervolgens vanuit dat je dus ook geen vaste lijn hebt (anders zou je allang gemerkt hebben of er foute las was)
Hoe je dit kan checken:
- sluit een analoog toestel aan op de binnenkomende lijn
- wacht een 20tal seconden tot de bezettoon anders klinkt
- druk 1924 en luister naar het nummer.
het gegeven nummer zou moeten overeenkomen met de lijn die op jouw adres gekend is door Belgacom.
(hoe je kan uitvissen of het nummer correct is of niet... bij scarlet, als je scarlet one hebt staat dit bij 'algemeen' op mijn.scarlet)
als je het niet kan vinden, mss even scarlet/bgc contacteren en het navragen? als dit niet overeenkomt zal er toch een lasser moeten komen,
en de lijn herstellen (automatisch zal dit niet gevonden worden: beide lijnen hebben nu eenmaal sync...)
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Zelfs als je de juiste pstn binnenkrijgt dan kan je nog altijd op de verkeerde vdsl2 poort zitten.
Technieker kan dit uitvragen, nakijken & juist zetten op de ROP, is geen lasploeg voor nodig normaal gezien.
Technieker kan dit uitvragen, nakijken & juist zetten op de ROP, is geen lasploeg voor nodig normaal gezien.
-
- Member
Het is helaas nogal moeilijk om het telefoontoestel (fax en telefoon) in de kelder aan te sluiten op de binnenkomende lijn (als dit is wat je bedoelt). We hebben inderdaad geen vaste lijn meer, we zijn overgeschakeld naar Scarlet voor internet + telefonie en via nummeroverdracht hebben we het oude nummer behouden. Telefonie gaat nu dus via de Sagem modem over voip.scarlet.be. Je zei "wacht tot de bezettoon anders klinkt", ik heb geen idee of dit er iets mee te maken heeft maar sinds de herstelling van de lijn was het wel mogelijk om op internet te gaan (via die @SKYNET login) maar als we de telefoon wilden gebruiken dan was de beltoon heel anders (in plaats van het normale ritme eerder een willekeurige combinatie van tonen). Ik heb het net nog eens gevraagd en bij de herstelling van de lijn is hier niemand binnen geweest en is de f*****@SKYNET login enkele weken geleden dus inderdaad volledig automatisch ingesteld geweest. Waar dient die @SKYNET login eigenlijk voor? Ik dacht steeds dat het een tijdelijke login was en dat die automatisch ging worden aangepast. Kan het zijn dat iemand in de buurt nu surft via onze oude Freedomnet/Dommel verbinding?
- Splitter
- Elite Poster
Klopt, dat is ook een mogelijkheid, al lijkt die me kleiner gezien er volgens het verhaal een kabelbreuk geweest is door graafwerken.Devilzown schreef:Zelfs als je de juiste pstn binnenkrijgt dan kan je nog altijd op de verkeerde vdsl2 poort zitten.
Het is hier dus vraag ook niet of de juiste pstn & vdsl2 binnenkomt, maar meer of er uberhaupt nog de juiste lijn binnenkomt.
Je hebt wel gelijk dat er, ongeacht de situatie, niet noodzakelijk een lasploeg hoef ter plaatse te gaan - er kan ook gewoon in de ROP omgeschakeld worden tussen de foutief gelaste verspreidingen (in principe, als er maar 2 verwisseld zijn en beide gekend zijn)
Alternatieve providers hebben geen automatische configuratie dacht ik, en de f....@SKYNET geeft duidelijk aan dat de autoconfig van belgacom op de modem gelopen heeft (wat dus aangeeft dat er ergens iets fout binnenkomt)
Dat je desondanks kan surfen is normaal, gezien het uiteindelijk zowat allemaal "een pot nat" is... maar sja, als die belgacom klant nou maar 20 kreeg en jij 30 moest hebben...
Eerlijkheidshalve kan ik je niet antwoorden op de vraag ivm je kiestoon vanop de modem (geen idee hoe die aangetast gaat zijn door dit gebeuren)
Moest je ergens een simpel telefoontoestel kunnen vinden en even inpluggen (zelfs al is het zo'n oud toestel waarbij je de dsl filter moet uittrekken en de telefoon insteken), zodat je kan kijken welk lijnnr je krijgt.
Hiermee sta je dan gelijk wat sterker bij de klantendienst als je hun wil opbellen om melding te maken van je probleem, want anders vrees ik dat ze sneller zullen zeggen: je hebt sync (ergens op die andere locatie), je hebt binding (want je hebt je gegevens zelf ingegven), en de lijn meet goed (want die zal wss wel goed meten, maar weer op die andere locatie)
Als je hen dan kan antwoorden dat nummer x bij je binnenkomt, en het zou nummer y moeten zijn, dan zal er wel een belletje rinkelen
- xenne
- Elite Poster
je kan misschien nog eens een factory reset van de modem doen, misschien gaat die dan wel weer automatisch (via ZTC) de skynet login ophalen om te verbinden
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Scarlet heeft wel degelijk ZTC. Niet overal, maar meestal gebeurt alles via ZTC.
(@SCARLET natuurlijk wel dan, als je een @skynet krijgt dan zit er ergens iets verkeerd).
(@SCARLET natuurlijk wel dan, als je een @skynet krijgt dan zit er ergens iets verkeerd).
- Splitter
- Elite Poster
Ik kan het best geloven dat Scarlet tegenwoordig ZTC heeft (belgacom dochtertje he ) - maar ik was er niet van op de hoogte.Devilzown schreef:Scarlet heeft wel degelijk ZTC. Niet overal, maar meestal gebeurt alles via ZTC.
toen ik vorig jaar mijn scarlet abbo nam, mocht ik het toch mooi zelf instellen allemaal, dus daar ben ik dan maar van uitgegaan.
- xenne
- Elite Poster
lees jij ook eens terug.... probleem is net dat hij deze login wél automatisch kreeg als niet belgacom klant zijnde... mocht hij terug de fcxxxx login gepusht krijgen is dat iig een bewijs dat er iets fout is met de lijnSplitter schreef:xenne: lees even terug, TS is bij scarlet
dan gaat er geen ZTC of skynet login zijn
-
- ISP Staff
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Volgens mij is uw lijn omgewisseld aan de rop. Je zit waarschijnlijk op iemand anders zijn account. Als het voor u onmogelijk is om met een telefoon te testen, zet uw modem dan maar uit en bel naar de storingen. Dan gaan ze zien dat je geen sync hebt. (Wel uw modem niet aanzetten als ze het vragen he) Zet zogezegd uw modem aan.
Zoals hierboven gezegd, als de helpdesk ziet dat uw modem synct en binding heeft gaan ze zeggen dat uw lijn goed is en gaan ze geen technieker sturen.
Zoals hierboven gezegd, als de helpdesk ziet dat uw modem synct en binding heeft gaan ze zeggen dat uw lijn goed is en gaan ze geen technieker sturen.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Pas wel op: indien blijkt dat alles toch OK is, zal jij wel voor die kost van de technieker moeten opdraaien.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Member
Alles is inmiddels opgelost, iemand (nogmaals dank hiervoor!) heeft de sync terug op 30/6 gezet en stelde bovendien vast dat we oorspronkelijk zelfs op dit profiel geprovisioneerd waren. Ik blijf het echter bizar vinden dat we door DARE en daarvoor op 20/2 werden gezet.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]