geen connectie Weepee

Plaats reactie
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

mijn Fritzbox geraakt niet connected met weepee account
ik geraak bovendien niet op https://ssl.weepee.org/klanten/dhtml

provider belgacom, maar geen idee of dat er iets mee te maken heeft?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Inderdaad, contacteer Belgacom Klantendienst om te klagen over de netwerkonderbreking naar Weepee:
http://twitter.com/#!/weepeetelecom/sta ... 4923941888
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Er waren gisteren reeds problemen gemeld via Belgacom via Twitter
http://twitter.com/#!/weepeetelecom

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bedankt voor de info.... wreed ambetant, hoop dat dit niet te lang aansleept

kreeg ondertussen antwoord op mijn mail na 32 minuten

Code: Selecteer alles

Dear xenne,

 

Er zijn nog altijd problemen bij Belgacom. Als je problemen ondervindt, raden we je aan om Belgacom rechtstreeks te contacteren. Het gaat om een routing probleem waarbij een stuk van hun dsl klanten een stuk van het internet (waaronder ons) niet meer kan bereiken.

http://twitter.com/#!/weepeetelecom
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
[email protected]
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mei 2009, 13:25
Bedankt: 11 keer

Hier een tracertoute:


Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. bgp0.brussels.weepee.org 0.0% 13 0.3 0.2 0.1 0.5 0.1
2. unknown.Level3.net 7.7% 13 0.7 1.1 0.2 6.3 1.6
gi9-47.242.ccr01.bru01.atlas.cogentco.com
3. 212.3.238.70 91.7% 13 1.0 1.0 1.0 1.0 0.0
4. ???
5. ???
6. ae-24-1000.iarstr1.isp.belgacom. 91.7% 13 46.1 46.1 46.1 46.1 0.0
7. ???


erg he ;) strafste is dat belgacom via geen enkel van de kanalen reageert ... en er zijn al een 10 tal klanten die bot hebben gevangen via hun helpdesk ...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Hadden jullie geen peering met Belgacom op de BNIX ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Hier ook van dattum.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

weepee heeft me een tijdelijke oplossing aangeboden door te registreren via .bruges, dat schijnt wel te werken

dus : sswX.bruges.weepee.org, (X vervangen met uw switch nummer)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Bedankt voor de info
Dit werkt inderdaad .... terug telefoon :banana:

Toch niet normaal dat dit zo lang duurt ??
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Weepee begint het een beetje te krijgen van Belgacom: http://twitter.com/#!/weepeejoeri/statu ... 4144064512
:-D

Kan ik wel verstaan, niet leuk, hopelijk is het snel opgelost. Allen bellen naar de belgacom support !
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Eens gebeld met 0800 22700: ze zijn op de hoogte van een "algemene storing".
Volgens "het" systeem zijn de eerste meldingen binnengekomen om 12.31
In mijn router stats zie ik dat de problemen begonnen om 4.31 :(
Toch raar dat mensen zo lang wachten om problemen te melden ??

Hoewel ik het ook pas gemerkt heb na het lezen van de Forum berichten.
Dacht gewoon dat het een rustige voormiddag was met zo weinig telefoon oproepen :-D .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

@Phillippe_d: En nog gekker dat het zo lang duurt voordat het opgelost is ! http://twitter.com/#!/weepeejoeri/statu ... 6131989506

EDIT:
Goed nieuws! Belgacom heeft het probleem gevonden en werkt aan een oplossing. Even geduld nog :).
http://twitter.com/#!/weepeetelecom/sta ... 7306525696
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Probleem opgelost :-D :-D :-D :-D
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
[email protected]
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mei 2009, 13:25
Bedankt: 11 keer

Wij vragen al 4 jaar om te peeren over BNiX ... maar hiervoor moet je met 2 zijn he ;((

We peeren kwasi met iedereen behalve Telenet en Belgacom ... die willen niet ... ook al kost het hun geen jota
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Van telenet is het gekend dat ze immens moeilijk doen om te peeren. Maar wist niet dat dit bij Belgacom ook zo was?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

[email protected] schreef:We peeren kwasi met iedereen behalve Telenet en Belgacom ... die willen niet ... ook al kost het hun geen jota
Geven ze hiervoor een reden op ? Of doen ze er eerder alles aan om de voip zoveel mogelijk delay/jitter te bezorgen :evil:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik spreek al over jaren, nog voor voip voor de grote massa gekend werd.
Hun reden : "je bent te klein voor ons".
AKA : je doet véél te weinig dataverkeer :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik ben blijkbaar niet te bereiken op mijn weepee nummer... is er algemeen probleem of zit de fout hier bij mij?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Mijn WeePee nummers zijn ook niet bereikbaar.
Blijkbaar lukt het aanmelden op sip.weepee.org (=ssw8.weepee.org) niet ...
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

weepeetelecom WeePee Telecom
Op dit ogenblik zijn er door het noodweer wat storingen mogelijk. Geen zorgen, we zijn al ter plaatse en lossen het op. #wsn #dontpanic
7 minutes ago Favorite Retweet Reply
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dank voor de melding... ik ben wél geconnecteerd, maar telefonisch niet bereikbaar, er is enkel gekraak te horen (telefoontjes gaan wel van mijn belwaarde overigens)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

bij mij idem dito..... :-)

gelukkig voip.....heb gewoon mijn edpnet sip thuisnr. gebeld (die ik anders nooit gebruik)
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

weepeetelecom WeePee Telecom
Probleem opgelost! Alles zou nu opnieuw moeten werken. Laat ons zeker iets weten mocht je nog problemen hebben. #wsn
12 minutes ago Favorite Retweet Reply
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

yep, het marcheert hier terug......
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

hier ook....super service... :-D
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Toch teleurgesteld in de downtime, er kan altijd een vorm van overmacht zijn, maar dat hier geen vorm van failover is?

Mvg
Everything that has a beginning has an end.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

@Jelly: Klopt een failover is er. Maar toch kan het eens fout gaan. En vaak is dit nog eens door de complexiteit van je hele setup :-D
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”