lifetab medion uitgaande mails telenet instellingen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
firmain62
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2012, 19:44

Hallo, ik heb mij gisteren een lifetab Medion aangeschaft. Ik heb problemen met de instellingen van mijn uitgaande mail instellingen. Kan er mij iemand bij helpen. Volgens de helpdesk moet ik de uitgaande mail via gmail doen. Ik denk dat het probleem met de juiste instelling van de poort te maken heeft.
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Gebruik je 3G of enkel wifi thuis? Als je via 3G surft (niet via Telenet) moet je een andere smtp server dan die van Telenet instellen. Als je van plan bent de tablet enkel via vifi te gebruiken (via een telenet verbinding) kan je uit.telenet.be gebruiken op poort 25.
firmain62
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2012, 19:44

Ik heb dit geprobeerd met poort 25, maar ik krijg de melding verificatie methode krijgt geen verbinding met de server. Mijn tablet staat in verbinding via wifi op mijn telenet.
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Ik weet niet precies hoe het zit op je tablet, maar voor uit.telenet.be is geen verificatie nodig. Kan je ergens authenticatie/verificatie/ssl/login/... uitzetten? Om mails te verzenden is geen wachtwoord of gebruikesnaam nodig.
firmain62
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2012, 19:44

Ik heb het volgende teruggevonden op het internet en met dit lukt het. :banana: :lol:

Voor zover ik weet is dit een bug in de Android emailclient. Ik heb het zo opgelost:
- vul bij de uitgaande email-server de juiste gegevens in
- backspace de username en paswoord die hij automatisch invult weg VOOR je het vakje require signin uitvinkt
- als het veld van username en paswoord leeg zijn, vink dan require signin uit
- next en dat zou het moeten doen...

EDIT: voor details over de bug, check deze link http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=19394
En trouwens, in 3.2.1 is het probleem nog steeds niet opgelost
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Heb je al gekeken op http://klantenservice.telenet.be/suppor ... net/e-mail ?

Hier staat veel info over het instellen van je e-mail.
Steven_Gorecki
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2008, 09:00
Bedankt: 1 keer

Dubbele topic, niet?
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=32166

[Mod Edit] samengevoegd
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”