Hmm, herkenbaar verhaal op een aantal vlakken.
Ben zelf ook al een aantal weken aan het kijken naar een nieuwe smartphone, voor naast de 4s te gebruiken (en evt zelfs als vervanger!).
Heb eerst een hele tijd zitten kijken naar het android platform, en net zoals de TS gericht op 250 a 300€.
Ik heb dan moeten vaststellen dat :
-De Android markt mega-gefragmenteerd is, zowel op vlak van android versies, als moddability, en hw specs
-De Android markt nog altijd problemen heeft met "out of the box" functionaliteit en UX, waardoor je als user loopt te sukkelen bij budget toestellen.
-De Android markt vooral goed is in onderling concurreren , door op een jaar tijd per fabrikant 8 modellen uit te brengen met minime verschillen tov de vorige.
-De verkrijgbaarheid van veel toestellen is rampzalig, meestal altijd "uitverkocht" op de shops met stuntprijzen, en pak duurder elders.
-De support voor nieuwe os versies heel limited is eens je afstapt van google hun eigen toestel.
Uiteindelijk was mijn conclusie : Voor 250e vind je op android niet echt iets dat goed is, en vlot te krijgen is, en toekomst heeft. Vanaf 350, 400, en meer, zijn er wel leuk out of the box ervaringen, omdat er dan meer werk van de fabrikant inzit om een deftige ui te maken en na te denken over UX.
Uiteindellijk heb ik gewoon (daarstraks) een Lumia 800 besteld, omdat ik ( zelfs nog voor het te kopen) het op men zenuwen kreeg van android als concept en markt. (Laat de fanboy flames nu maar komen, see me care.)
Dat verhaal daargelaten, er zijn wel toestelletjes te vinden met deftige specs, èn ICS support, èn aan een degelijke prijs. Maar ze zijn dun gezaaid, en vaak uitverkocht zodra ze ergens op stock zijn. (bvb de Nexus S is heel leuk op dat vlak, maar hard to find, net omdatm leuk is en eindereeks is).
En als je zelf graag prutst met custom roms en launchers en daar je tijd insteekt, dan zal er wel genoeg te vinden zijn voor lagere budgetten waar je veel "fun" aan kan beleven
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)