Vikingtalk: VoIP bellen met Mobile Vikings

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

theduvelking schreef:
NickG schreef:Tof, ik val even zonder 3G en schakel over op GSM: connectiekost + 1min gesprek aan mijn been (afhankelijk van provider natuurlijk). Ik switch na 5 sec weer naar 3G omdat 't beschikbaar is, valt 20 sec later weer weg waardoor ik opnieuw op GSM overschakel, connectiekost + 1min gesprak an mijn been, ...
Kan de MV medewerker hier op antwoorden aub?
Lijkt mij nogal een belangrijk punt ...
In plaats van goedkoper zou het stukken duurder uitkomen dan gewoon met een gsm abonnement te bellen. Ik hoop dat je een antwoord krijgt op deze wel heel belangrijke en fundamentele vraag.
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

exop schreef:Ik zal mijn vraag hier ook maar stellen.

Ze spreken over een naadloze overgang tussen een dataverbinding en een regulier telefoongesprek als ik een uitgaand gesprek maak.
Dus als ik het goed interpreteer dan start de applicatie een gesprek naar een telefooncentrale mbv een gewoon gesprek, dus die belt naar een nummer. Dit kost mij een bedrag per minuut.

Afhankelijk van het type nummer heb ik een andere prijs bij mijn huidige provider, dus mijn vraag is simpel.
Welk type nummer is dit? Is dit een vast of mobiel nummer?
Oke net bevestigd bij Mondial dat deze overgang zal gebeuren door de app die inbelt op een vast nummer. Dus de kosten voor dat gesprek zullen worden aangerekend. EDIT: Het nummer is 02 808 9 035

In mijn geval: Mobistar My15 + AtHome Always & Everywhere (40u naar vaste lijnen, 24/7, eender waar) zou mij dat niets extra kosten.

Even terzijde, Mondial biedt hetzelfde product aan @ http://becherry.com/
Laatst gewijzigd door exop 14 sep 2011, 11:39, in totaal 1 gewijzigd.
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

NickG schreef:
Tha_Matt_Man schreef:En als je nu bv. thuis zit (je belt over WI-FI via Vikingtalk), je gaat naar buiten (schakelt zonder onderbreking over op 3G/EDGE), je verliest even je dataverbinding (je zit bv. in de trein), dan schakel je automatisch over op het GSM-netwerk (kan je zelf instellen of je dit wenst).
Tof, ik val even zonder 3G en schakel over op GSM: connectiekost + 1min gesprek aan mijn been (afhankelijk van provider natuurlijk). Ik switch na 5 sec weer naar 3G omdat 't beschikbaar is, valt 20 sec later weer weg waardoor ik opnieuw op GSM overschakel, connectiekost + 1min gesprak an mijn been, ...
Het overschakelen is een optie die je kan aanzetten, is niet automatisch zo.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

exop schreef:Even terzijde, Mondial biedt hetzelfde product aan @ http://becherry.com/
Dit weekend kon je BeCherry nog vinden op Android market, vandaag is deze App verdwenen (wegens vermeende concurrentie met VikingTalk ?)
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

BeCherry en Vikingtalk komen van dezelfde producent. Mondial Telecom zit achter de ontwikkeling.
BeCherry is nooit doorgebroken wegens veel kinderziekten. Hopelijk nu een betere start met de steun van MV.
Everything that has a beginning has an end.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

MoViChris schreef:Het overschakelen is een optie die je kan aanzetten, is niet automatisch zo.
Klopt, ik maakte alleen maar de bedenking dat ALS je de automatic handover enabled je wel eens voor verrassingen kan komen te staan als je regelmatig "bounced" tussen VOIP & GSM tijdens een gesprek...
exop schreef:Oke net bevestigd bij Mondial dat deze overgang zal gebeuren door de app die inbelt op een vast nummer. Dus de kosten voor dat gesprek zullen worden aangerekend.
Hmm, benieuwd hoe het technisch werkt. Als er pas ingebeld wordt op het moment dat de verbinding wegvalt wordt het gesprek onderbroken. Wordt er dan standaard ingebeld bij elke VOIP call en bij problemen de sessie overgedragen? Lijkt me ook sterk, want wie gaat deze (mss onnodige) 2G inbelsessie betalen? Ik betwijfel of iemand gaat antwoorden, maar toch: kan er een insider mss wat meer technische info geven over hoe die handover in zijn werk gaat?
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Ik denk dat die de signaalsterkte in het oog zal houden en indien deze dreigt tekort te schieten overgaat naar dat gewoon gesprek.
Ik heb trouwens het nummer gevonden waar op ingebeld wordt. 028089035, een vast nummer dus.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

028089035 > Operator = Voxbone (via 1299.be)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

philippe_d schreef:028089035 > Operator = Voxbone (via 1299.be)
Ik had het ook al snel opgezocht. Ik denk dat voxbone de meest betaalbare oplossing voor hun zal zijn met zoveel gelijktijdige gesprekken.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

exop schreef:Ik denk dat die de signaalsterkte in het oog zal houden en indien deze dreigt tekort te schieten overgaat naar dat gewoon gesprek.
Ik heb trouwens het nummer gevonden waar op ingebeld wordt. 028089035, een vast nummer dus.
Hmm maar wat als ineens je WiFi thuis wegvalt? De is de signaalsterkte van de ene op de andere seconden van perfect naar niks gedaald, er is dan toch geen tijd om nog te bellen naar 028089035?
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

De kans dat je wifi ineens uitvalt en dan nog net op het moment dat jij belt is toch wel heel klein.
Het is en blijft technologie, en ook die faalt nog wel eens.

Een "normale" gsm verbinding valt ook wel eens uit, gewoon terugbellen en probleem opgelost.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Idd, maar als het zo gedesigned is om pas in te bellen na een zwakker signaal ter voorbereiding van het volledig wegvallen van het signaal, faalt niet de technologie maar de denkwijze imho.

Trouwens, ik bel best wel wat per maand, maar het uitvallen van een "normaal" gesprek is me nog nooit overkomen (tenzij mijn belkrediet op is of mijn batterij leeg :P), dus zo vaak faalt die technologie niet :-)
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Hoe vaak is uwe wifi al plots uitgevallen?
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Toegegeven, niet vaak... maar het kan wel! Ik had iig gehoopt op een ietwat intelligentere oplossing.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

in het geval van een stroompanne valt uw wifi plots weg, dan verwacht je toch dat je mobiele telefoon blijft werken ?
J.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

*zucht*

En zo hebt ge altijd gelijk e ... :bang:
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Bij mij valt de wifi hier iedere dag meermaals effe weg, kabel blijft het beste maarja, sommige zaken kan je alleen maar via wifi/3G gebruiken.
Ge kunt ze kussen
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

"Wereldwijd" is wel met een korrel zout te nemen precies :? Da's toch niet wereldwijd, Europa + wat landen :nono:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

handover zal waarschijnlijk gebaseerd zijn op UMA....
Nokia had die techniek pas vanaf de E72 geloof ik in symbian S60 3rd edition Feature Pack 2 rond tussen zijn interne sip stack en het gsm gedeelte...
Daarom dat Becherry bij de launch de E72 verkocht voor een "prijsje"
ondertussen is symbian support gedropt en werd Android toegepast tijdens de Mobile Viking beta...
en zou nu ook ios gesupporteerd zijn?


http://www.umatechnology.org/overview/
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Marlboro schreef:Bij mij valt de wifi hier iedere dag meermaals effe weg, ...
Zegt veel over uw installatie ... :bang:
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

We gaan het anders stellen.
Dit is een perfect aanbod voor mensen die geen vaste lijn in huis hebben maar toch tegen deftige tarieven redelijk wat willen bellen.

Ga je dit gebruiken als je in je auto het land aan het doorkruisen bent? Nee, of je moet echt wel dom zijn imo. Dit is gemaakt om langere gespreken te voeren op een locatie waar je zeker bent van je verbinding, en als geste geven ze de MOGELIJKHEID (niet verplichting) om een handover te doen indien het signaal zou wegvallen.
Vervangt het je normale gsm-connectie? Nee, is ook niet de bedoeling denk ik.



Eigenlijk is het wel beetje jammer dat er zo een verplintering van apps is en dat heel het smartphone/voip gebeuren hier nog niet echt ingeburgerd is. Indien er meer zouden zijn die Fring hebben bv.
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Jelly schreef:BeCherry en Vikingtalk komen van dezelfde producent. Mondial Telecom zit achter de ontwikkeling.
BeCherry is nooit doorgebroken wegens veel kinderziekten. Hopelijk nu een betere start met de steun van MV.
Blijkbaar ook bij MV kinderziektes.
Ik wacht al enkele dagen op de provisioning sms.
Op mijn emails wordt niet gereageerd bij MV.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

blidi schreef:
Jelly schreef:BeCherry en Vikingtalk komen van dezelfde producent. Mondial Telecom zit achter de ontwikkeling.
BeCherry is nooit doorgebroken wegens veel kinderziekten. Hopelijk nu een betere start met de steun van MV.
Blijkbaar ook bij MV kinderziektes.
Ik wacht al enkele dagen op de provisioning sms.
Op mijn emails wordt niet gereageerd bij MV.
Je kan in het controle paneel op de website een nieuwe activerings sms aanvragen nu.
Mails van MV worden hier altijd de dag zelf nog beantwoord, opnieuw sturen of in je spam kijken best.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

heb al paar keer "reactie sms" gevraagd maar nooit niks ontvangen
ondertussen is die 72h gratis natuurlijk weg dus kan ik het niet meer testen...

ook ondersteunen ze geen tablets....
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Heb Vikingtalk van mijn smartphone verwijderd, via de inlogpagina een nieuwe sms gevraagd en onmiddellijk gekregen.
Terug geinstalleerd en nu werkt het. Je 72 uur test gaan blijkbaar pas lopen nadat alles correct is geinstalleerd.
rafdewitte
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2008, 15:06

Tim.Bracquez schreef:De vraag: is het gebonden aan het base netwerk? Zonee dna is die optie wel leuk om op men Proximus data only sim te gebruiken...

In ieder geval je kan dit zelf ook opzetten met zelfs voipbuster of iets dergeiljks. Hier samen met symbian OS is voip een geweldig iets. Volledig native in de telefoon !
hoe zet je vikingtalk dan op, met een symbian telefoon?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Vikingtalk is er enkel voor Android en iOS.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Op een wifi ipad of android tablet werkt het ook niet....ke kan nl zonder die sms het niet configureren
En eenmaal geconfigureerd moet je een werkende wifi verbinding hebben en geen 3g....
H'mm

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

skynetbbs schreef:Op een wifi ipad of android tablet werkt het ook niet....ke kan nl zonder die sms het niet configureren
En eenmaal geconfigureerd moet je een werkende wifi verbinding hebben en geen 3g....
H'mm

[Afbeelding Post made via mobile device ]
In de instellingen kan je voip via 3g of edge ook aanzetten, standaard is dat inderdaad alleen wifi.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

je kunt nergens authenticatie instellen ... ook geen provisioning sms ontvangen op een "wifi-only" tabletpc
in hun eigen faq staat er dat ze nog werken aan een "ipad" versie van de software
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Enig idee of het mogelijk is dit op computer te gebruiken met een soort van android emulator?
Wie kan de app even delen met me om te testen?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Ook hier enorm wat administratieve problemen.

Online heb ik nog trai-tegoed op een account die ik idd heel even heb kunnen testen.

Andere account die op Ipad zat heb ik dan weer de trial volledig gebruikt, zonder 1 seconde te bellen of SMs te hebben gekregen.

Deze kan ik nu ontvangen, maar natuurlijk kan ik die niet meer verzenden!


Wat is de kwaliteit bij een 3G van proximus?
zjazjoe
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2011, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Ben eigenlijk totaal niet echt te spreken over de stabiliteit en kwaliteit van viking talk. Het werkt soms heel goed, maar als het niet zo goed werkt, dan irriteert het echt. Voip is zo een dienst waar stabiliteit meer betekent dan snelheid of geluidskwaliteit.
Hopelijk verbeterd het.
Mobile Viking
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 jan 2010, 11:51
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

Na ongeveer 20h gebeld te hebben met VT kom ik tot de volgende bevindingen: soms is de gesprekskwaliteit goed, soms redelijk, soms slecht. Ik heb het nog maar enkel kunnen testen op een wifi netwerk waar meestal meerdere gebruikers opzitten en die meestal zeer weinig bandbreedte heeft. Ik zit lange tijd in het buitenland en de alternatieven voor mij zijn bellen met mijn eigen gsm aan 5€/min of bellen met een lokale prepaid sim aan 0,15€/min. Met de lokale simkaart zit er vrijwel evenveel vertraging op de lijnals bij VT. Dan is de keuze snel gemaakt.

Gisteren was ik aan het bellen met VT en de verbinding was zo slecht dat we zijn overgeschakeld naar Skype van smartphone naar smartphone. De verbinding was ongelofelijk veel beter. En zeggen dat Skype gratis is...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

interessante bevindingen ivm voip, waarbij op het eerste gezicht VT niet de schuldige zou kunnen zijn maar bellen over internet in het algemeen! Ware het niet dat skype dan weer beduidend beter doet...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
zjazjoe
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2011, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

betamax klonen laten een veel betere indruk achter hier met mobilevoip app. Goedkoop en prepaid.. Ik bel toch bijna nooit 10 eur op. aan 4 cent per minuut..
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”