In plaats van goedkoper zou het stukken duurder uitkomen dan gewoon met een gsm abonnement te bellen. Ik hoop dat je een antwoord krijgt op deze wel heel belangrijke en fundamentele vraag.theduvelking schreef:Kan de MV medewerker hier op antwoorden aub?NickG schreef:Tof, ik val even zonder 3G en schakel over op GSM: connectiekost + 1min gesprek aan mijn been (afhankelijk van provider natuurlijk). Ik switch na 5 sec weer naar 3G omdat 't beschikbaar is, valt 20 sec later weer weg waardoor ik opnieuw op GSM overschakel, connectiekost + 1min gesprak an mijn been, ...
Lijkt mij nogal een belangrijk punt ...
Vikingtalk: VoIP bellen met Mobile Vikings
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
-
- Premium Member
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
- Locatie: ANT/VLBR
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
Oke net bevestigd bij Mondial dat deze overgang zal gebeuren door de app die inbelt op een vast nummer. Dus de kosten voor dat gesprek zullen worden aangerekend. EDIT: Het nummer is 02 808 9 035exop schreef:Ik zal mijn vraag hier ook maar stellen.
Ze spreken over een naadloze overgang tussen een dataverbinding en een regulier telefoongesprek als ik een uitgaand gesprek maak.
Dus als ik het goed interpreteer dan start de applicatie een gesprek naar een telefooncentrale mbv een gewoon gesprek, dus die belt naar een nummer. Dit kost mij een bedrag per minuut.
Afhankelijk van het type nummer heb ik een andere prijs bij mijn huidige provider, dus mijn vraag is simpel.
Welk type nummer is dit? Is dit een vast of mobiel nummer?
In mijn geval: Mobistar My15 + AtHome Always & Everywhere (40u naar vaste lijnen, 24/7, eender waar) zou mij dat niets extra kosten.
Even terzijde, Mondial biedt hetzelfde product aan @ http://becherry.com/
Laatst gewijzigd door exop 14 sep 2011, 11:39, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
Het overschakelen is een optie die je kan aanzetten, is niet automatisch zo.NickG schreef:Tof, ik val even zonder 3G en schakel over op GSM: connectiekost + 1min gesprek aan mijn been (afhankelijk van provider natuurlijk). Ik switch na 5 sec weer naar 3G omdat 't beschikbaar is, valt 20 sec later weer weg waardoor ik opnieuw op GSM overschakel, connectiekost + 1min gesprak an mijn been, ...Tha_Matt_Man schreef:En als je nu bv. thuis zit (je belt over WI-FI via Vikingtalk), je gaat naar buiten (schakelt zonder onderbreking over op 3G/EDGE), je verliest even je dataverbinding (je zit bv. in de trein), dan schakel je automatisch over op het GSM-netwerk (kan je zelf instellen of je dit wenst).
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Dit weekend kon je BeCherry nog vinden op Android market, vandaag is deze App verdwenen (wegens vermeende concurrentie met VikingTalk ?)exop schreef:Even terzijde, Mondial biedt hetzelfde product aan @ http://becherry.com/
-
- Elite Poster
- Berichten: 882
- Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
- Locatie: Rotselaar
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
BeCherry en Vikingtalk komen van dezelfde producent. Mondial Telecom zit achter de ontwikkeling.
BeCherry is nooit doorgebroken wegens veel kinderziekten. Hopelijk nu een betere start met de steun van MV.
BeCherry is nooit doorgebroken wegens veel kinderziekten. Hopelijk nu een betere start met de steun van MV.
Everything that has a beginning has an end.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Klopt, ik maakte alleen maar de bedenking dat ALS je de automatic handover enabled je wel eens voor verrassingen kan komen te staan als je regelmatig "bounced" tussen VOIP & GSM tijdens een gesprek...MoViChris schreef:Het overschakelen is een optie die je kan aanzetten, is niet automatisch zo.
Hmm, benieuwd hoe het technisch werkt. Als er pas ingebeld wordt op het moment dat de verbinding wegvalt wordt het gesprek onderbroken. Wordt er dan standaard ingebeld bij elke VOIP call en bij problemen de sessie overgedragen? Lijkt me ook sterk, want wie gaat deze (mss onnodige) 2G inbelsessie betalen? Ik betwijfel of iemand gaat antwoorden, maar toch: kan er een insider mss wat meer technische info geven over hoe die handover in zijn werk gaat?exop schreef:Oke net bevestigd bij Mondial dat deze overgang zal gebeuren door de app die inbelt op een vast nummer. Dus de kosten voor dat gesprek zullen worden aangerekend.
-
- Premium Member
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
- Locatie: ANT/VLBR
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik denk dat die de signaalsterkte in het oog zal houden en indien deze dreigt tekort te schieten overgaat naar dat gewoon gesprek.
Ik heb trouwens het nummer gevonden waar op ingebeld wordt. 028089035, een vast nummer dus.
Ik heb trouwens het nummer gevonden waar op ingebeld wordt. 028089035, een vast nummer dus.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
028089035 > Operator = Voxbone (via 1299.be)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
- Locatie: ANT/VLBR
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik had het ook al snel opgezocht. Ik denk dat voxbone de meest betaalbare oplossing voor hun zal zijn met zoveel gelijktijdige gesprekken.philippe_d schreef:028089035 > Operator = Voxbone (via 1299.be)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Hmm maar wat als ineens je WiFi thuis wegvalt? De is de signaalsterkte van de ene op de andere seconden van perfect naar niks gedaald, er is dan toch geen tijd om nog te bellen naar 028089035?exop schreef:Ik denk dat die de signaalsterkte in het oog zal houden en indien deze dreigt tekort te schieten overgaat naar dat gewoon gesprek.
Ik heb trouwens het nummer gevonden waar op ingebeld wordt. 028089035, een vast nummer dus.
-
- Premium Member
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
De kans dat je wifi ineens uitvalt en dan nog net op het moment dat jij belt is toch wel heel klein.
Het is en blijft technologie, en ook die faalt nog wel eens.
Een "normale" gsm verbinding valt ook wel eens uit, gewoon terugbellen en probleem opgelost.
Het is en blijft technologie, en ook die faalt nog wel eens.
Een "normale" gsm verbinding valt ook wel eens uit, gewoon terugbellen en probleem opgelost.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Idd, maar als het zo gedesigned is om pas in te bellen na een zwakker signaal ter voorbereiding van het volledig wegvallen van het signaal, faalt niet de technologie maar de denkwijze imho.
Trouwens, ik bel best wel wat per maand, maar het uitvallen van een "normaal" gesprek is me nog nooit overkomen (tenzij mijn belkrediet op is of mijn batterij leeg ), dus zo vaak faalt die technologie niet
Trouwens, ik bel best wel wat per maand, maar het uitvallen van een "normaal" gesprek is me nog nooit overkomen (tenzij mijn belkrediet op is of mijn batterij leeg ), dus zo vaak faalt die technologie niet
-
- Premium Member
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Hoe vaak is uwe wifi al plots uitgevallen?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
in het geval van een stroompanne valt uw wifi plots weg, dan verwacht je toch dat je mobiele telefoon blijft werken ?
J.
J.
-
- Premium Member
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
*zucht*
En zo hebt ge altijd gelijk e ...
En zo hebt ge altijd gelijk e ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
handover zal waarschijnlijk gebaseerd zijn op UMA....
Nokia had die techniek pas vanaf de E72 geloof ik in symbian S60 3rd edition Feature Pack 2 rond tussen zijn interne sip stack en het gsm gedeelte...
Daarom dat Becherry bij de launch de E72 verkocht voor een "prijsje"
ondertussen is symbian support gedropt en werd Android toegepast tijdens de Mobile Viking beta...
en zou nu ook ios gesupporteerd zijn?
http://www.umatechnology.org/overview/
Nokia had die techniek pas vanaf de E72 geloof ik in symbian S60 3rd edition Feature Pack 2 rond tussen zijn interne sip stack en het gsm gedeelte...
Daarom dat Becherry bij de launch de E72 verkocht voor een "prijsje"
ondertussen is symbian support gedropt en werd Android toegepast tijdens de Mobile Viking beta...
en zou nu ook ios gesupporteerd zijn?
http://www.umatechnology.org/overview/
-
- Premium Member
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Zegt veel over uw installatie ...Marlboro schreef:Bij mij valt de wifi hier iedere dag meermaals effe weg, ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
We gaan het anders stellen.
Dit is een perfect aanbod voor mensen die geen vaste lijn in huis hebben maar toch tegen deftige tarieven redelijk wat willen bellen.
Ga je dit gebruiken als je in je auto het land aan het doorkruisen bent? Nee, of je moet echt wel dom zijn imo. Dit is gemaakt om langere gespreken te voeren op een locatie waar je zeker bent van je verbinding, en als geste geven ze de MOGELIJKHEID (niet verplichting) om een handover te doen indien het signaal zou wegvallen.
Vervangt het je normale gsm-connectie? Nee, is ook niet de bedoeling denk ik.
Eigenlijk is het wel beetje jammer dat er zo een verplintering van apps is en dat heel het smartphone/voip gebeuren hier nog niet echt ingeburgerd is. Indien er meer zouden zijn die Fring hebben bv.
Dit is een perfect aanbod voor mensen die geen vaste lijn in huis hebben maar toch tegen deftige tarieven redelijk wat willen bellen.
Ga je dit gebruiken als je in je auto het land aan het doorkruisen bent? Nee, of je moet echt wel dom zijn imo. Dit is gemaakt om langere gespreken te voeren op een locatie waar je zeker bent van je verbinding, en als geste geven ze de MOGELIJKHEID (niet verplichting) om een handover te doen indien het signaal zou wegvallen.
Vervangt het je normale gsm-connectie? Nee, is ook niet de bedoeling denk ik.
Eigenlijk is het wel beetje jammer dat er zo een verplintering van apps is en dat heel het smartphone/voip gebeuren hier nog niet echt ingeburgerd is. Indien er meer zouden zijn die Fring hebben bv.
-
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 29 keer
Blijkbaar ook bij MV kinderziektes.Jelly schreef:BeCherry en Vikingtalk komen van dezelfde producent. Mondial Telecom zit achter de ontwikkeling.
BeCherry is nooit doorgebroken wegens veel kinderziekten. Hopelijk nu een betere start met de steun van MV.
Ik wacht al enkele dagen op de provisioning sms.
Op mijn emails wordt niet gereageerd bij MV.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Je kan in het controle paneel op de website een nieuwe activerings sms aanvragen nu.blidi schreef:Blijkbaar ook bij MV kinderziektes.Jelly schreef:BeCherry en Vikingtalk komen van dezelfde producent. Mondial Telecom zit achter de ontwikkeling.
BeCherry is nooit doorgebroken wegens veel kinderziekten. Hopelijk nu een betere start met de steun van MV.
Ik wacht al enkele dagen op de provisioning sms.
Op mijn emails wordt niet gereageerd bij MV.
Mails van MV worden hier altijd de dag zelf nog beantwoord, opnieuw sturen of in je spam kijken best.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
heb al paar keer "reactie sms" gevraagd maar nooit niks ontvangen
ondertussen is die 72h gratis natuurlijk weg dus kan ik het niet meer testen...
ook ondersteunen ze geen tablets....
ondertussen is die 72h gratis natuurlijk weg dus kan ik het niet meer testen...
ook ondersteunen ze geen tablets....
-
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 29 keer
Heb Vikingtalk van mijn smartphone verwijderd, via de inlogpagina een nieuwe sms gevraagd en onmiddellijk gekregen.
Terug geinstalleerd en nu werkt het. Je 72 uur test gaan blijkbaar pas lopen nadat alles correct is geinstalleerd.
Terug geinstalleerd en nu werkt het. Je 72 uur test gaan blijkbaar pas lopen nadat alles correct is geinstalleerd.
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 dec 2008, 15:06
hoe zet je vikingtalk dan op, met een symbian telefoon?Tim.Bracquez schreef:De vraag: is het gebonden aan het base netwerk? Zonee dna is die optie wel leuk om op men Proximus data only sim te gebruiken...
In ieder geval je kan dit zelf ook opzetten met zelfs voipbuster of iets dergeiljks. Hier samen met symbian OS is voip een geweldig iets. Volledig native in de telefoon !
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Vikingtalk is er enkel voor Android en iOS.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
Op een wifi ipad of android tablet werkt het ook niet....ke kan nl zonder die sms het niet configureren
En eenmaal geconfigureerd moet je een werkende wifi verbinding hebben en geen 3g....
H'mm
[ Post made via mobile device ]
En eenmaal geconfigureerd moet je een werkende wifi verbinding hebben en geen 3g....
H'mm
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
In de instellingen kan je voip via 3g of edge ook aanzetten, standaard is dat inderdaad alleen wifi.skynetbbs schreef:Op een wifi ipad of android tablet werkt het ook niet....ke kan nl zonder die sms het niet configureren
En eenmaal geconfigureerd moet je een werkende wifi verbinding hebben en geen 3g....
H'mm
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
je kunt nergens authenticatie instellen ... ook geen provisioning sms ontvangen op een "wifi-only" tabletpc
in hun eigen faq staat er dat ze nog werken aan een "ipad" versie van de software
in hun eigen faq staat er dat ze nog werken aan een "ipad" versie van de software
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Enig idee of het mogelijk is dit op computer te gebruiken met een soort van android emulator?
Wie kan de app even delen met me om te testen?
Wie kan de app even delen met me om te testen?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 805
- Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 37 keer
- Contacteer:
Ook hier enorm wat administratieve problemen.
Online heb ik nog trai-tegoed op een account die ik idd heel even heb kunnen testen.
Andere account die op Ipad zat heb ik dan weer de trial volledig gebruikt, zonder 1 seconde te bellen of SMs te hebben gekregen.
Deze kan ik nu ontvangen, maar natuurlijk kan ik die niet meer verzenden!
Wat is de kwaliteit bij een 3G van proximus?
Online heb ik nog trai-tegoed op een account die ik idd heel even heb kunnen testen.
Andere account die op Ipad zat heb ik dan weer de trial volledig gebruikt, zonder 1 seconde te bellen of SMs te hebben gekregen.
Deze kan ik nu ontvangen, maar natuurlijk kan ik die niet meer verzenden!
Wat is de kwaliteit bij een 3G van proximus?
-
- Member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 16 dec 2011, 22:45
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Ben eigenlijk totaal niet echt te spreken over de stabiliteit en kwaliteit van viking talk. Het werkt soms heel goed, maar als het niet zo goed werkt, dan irriteert het echt. Voip is zo een dienst waar stabiliteit meer betekent dan snelheid of geluidskwaliteit.
Hopelijk verbeterd het.
Hopelijk verbeterd het.
-
- Plus Member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 19 jan 2010, 11:51
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 7 keer
Na ongeveer 20h gebeld te hebben met VT kom ik tot de volgende bevindingen: soms is de gesprekskwaliteit goed, soms redelijk, soms slecht. Ik heb het nog maar enkel kunnen testen op een wifi netwerk waar meestal meerdere gebruikers opzitten en die meestal zeer weinig bandbreedte heeft. Ik zit lange tijd in het buitenland en de alternatieven voor mij zijn bellen met mijn eigen gsm aan 5€/min of bellen met een lokale prepaid sim aan 0,15€/min. Met de lokale simkaart zit er vrijwel evenveel vertraging op de lijnals bij VT. Dan is de keuze snel gemaakt.
Gisteren was ik aan het bellen met VT en de verbinding was zo slecht dat we zijn overgeschakeld naar Skype van smartphone naar smartphone. De verbinding was ongelofelijk veel beter. En zeggen dat Skype gratis is...
Gisteren was ik aan het bellen met VT en de verbinding was zo slecht dat we zijn overgeschakeld naar Skype van smartphone naar smartphone. De verbinding was ongelofelijk veel beter. En zeggen dat Skype gratis is...
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
interessante bevindingen ivm voip, waarbij op het eerste gezicht VT niet de schuldige zou kunnen zijn maar bellen over internet in het algemeen! Ware het niet dat skype dan weer beduidend beter doet...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA