Generation Connect

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
glennvho
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:03

En het is zover ik heb geen service meer met mijn mobile vikings kaartje...
Ik hoop dat de µsim van proximus vandaaag dan toekomt met de post zodat ik terug bereikbaar ben. Anders ga ik vandaag nog naar een proximus shop achter een nieuwe simkaart! Vind het niet kunnen dat je zomaar afgesloten wordt terwijl je nog geen nieuwe simkaart hebt!

Hmm, maar als ik kijk via crdc.be dan zou mijn nummer nog steeds bij kpn group zitten? Misschien nog even geduld hebben. :)
vDR
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 dec 2010, 19:36
Twitter: rubensnicky
Locatie: Lummen
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Ja bij mij hetzelfde. om +- 11uur had ik geen service, spijtig genoeg is er niemand thuis om de brievenbus te checken..
Ik denk dat die crdc.be niet realtime informatie toont.
Jeroentje1991
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2011, 11:23
Bedankt: 2 keer

Vanochtend om 06u een mailtje ontvangen dat mijn (normale) sim verzonden is.
Zou het kaartje dan vandaag verstuurd worden, of gisteren al verstuurd zijn? 8)
We wachten rustig af...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Blijkbaar sturen ze ook niet altijd mailtjes, het blijft altijd een beetje een verassing bij proximus he 8)
vDR
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 dec 2010, 19:36
Twitter: rubensnicky
Locatie: Lummen
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

inderdaad heb nog nooit een mail gehad :-)
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Net brievenbus gecheckt .. nog steeds geen proximus sim ... ondertussen reeds 1 week dat ik kaartje besteld heb . :(
Straks heb ik ook geen bereik meer met MV .. en heb ook slechts 2 euro krediet meer ..wil niet meer opladen voor ik proximus heb ..

Update : gebeld 0800 wat is met dat voor onprofessioneel gedoe .. ze lanceren iets voor 5000 man en hebben geen simkaarten op stock ..zelfs geen gewone ( zoals ik gevraagd heb ) ze verwachten de kaarten vandaag of morgen .. maar dat zegden ze maandag ook al .... kerel aan de telefoon was dan ook nog redelijk onbeleefd dat hij er niks kon aan doen bla bla bla . De grootste operator van Belgie heeft geen simkaarten meer .. snap dat niet ze .
Kan me ook niet inbeelden dat dat "speciale" kaarten zijn voor Generation ... een sim is toch een sim ... proximus bepaald toch op simkaart nummer welk tarief geld ..
Hij zei ook degene die nu geen netwerk hebben wil zeggen da kaart onderweg is ... ben er wel mee als ze vrijdag kaart opsturen .. heel het weekend onbereikbaar...
Laatst gewijzigd door Kitt op 14 dec 2011, 11:39, 2 keer totaal gewijzigd.
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

- Geen service meer op m'n GSM
- Sim kaart ontvangen (weet ik van de vrouw)
- Geen update in crdc
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

glennvho schreef:Hmm, maar als ik kijk via crdc.be dan zou mijn nummer nog steeds bij kpn group zitten? Misschien nog even geduld hebben. :)

Ik denk dat crdc.be site maar één keer per dag updaten, je zal het pas morgen zien ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
vDR
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 dec 2010, 19:36
Twitter: rubensnicky
Locatie: Lummen
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

helmuteke schreef:- Geen service meer op m'n GSM
- Sim kaart ontvangen (weet ik van de vrouw)
- Geen update in crdc


Bedankt voor het duidelijke bericht !
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Op die site van tweakers staan er wel grove fouten in dat artikel.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Kitt schreef:Net brievenbus gecheckt .. nog steeds geen proximus sim ... ondertussen reeds 1 week dat ik kaartje besteld heb . :(
Straks heb ik ook geen bereik meer met MV .. en heb ook slechts 2 euro krediet meer ..wil niet meer opladen voor ik proximus heb ..

Update : gebeld 0800 wat is met dat voor onprofessioneel gedoe .. ze lanceren iets voor 5000 man en hebben geen simkaarten op stock ..zelfs geen gewone ( zoals ik gevraagd heb ) ze verwachten de kaarten vandaag of morgen .. maar dat zegden ze maandag ook al .... kerel aan de telefoon was dan ook nog redelijk onbeleefd dat hij er niks kon aan doen bla bla bla . De grootste operator van Belgie heeft geen simkaarten meer .. snap dat niet ze .
Kan me ook niet inbeelden dat dat "speciale" kaarten zijn voor Generation ... een sim is toch een sim ... proximus bepaald toch op simkaart nummer welk tarief geld ..
Hij zei ook degene die nu geen netwerk hebben wil zeggen da kaart onderweg is ... ben er wel mee als ze vrijdag kaart opsturen .. heel het weekend onbereikbaar...

Misschien kan MV reclame maken in de hand van "soms blijf je beter waar je bent" ;)
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Really Avenger ?

Even wat last bij de transfer, of blijven op het slechtste netwerk van België ? Denk dat de keuze rap gemaakt is.
Als MV op het proxi netwerk zat, gingen de klanten niet lopen hoor.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Avenger; mv is oke, dat weten we allemaal maar tis dat base netwerk, das de reden waarom ik bij proximus ben.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Tja het is ook met spijt in het hart dat ik terug naar proximus ga ...

Als Base morgen perfect 3G aanbied zonder cap .. en het netwerk stabieler is ben ik direct weer weg naar MV ze ...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Tis dat, de mogelijk om vlot (soms dan;) ) om te schakelen bestaat, dus waarom zou je niet gewoon kiezen voor de partij met het beste aanbod.

Momenteel is dat qua netwerk proxi, binnen half jaar kan het iemand anders zijn :P )
glennvho
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:03

Weet er iemand eigenlijk wat er met sms en telefoongesprekken gebeurt die je krijgt tijdens de nummeroverdracht?
Nu heb ik geen service meer op mijn mv kaartje en ik vraag mij dus af wat er nu gebeurt als iemand mij bv een sms stuurt, ik weet wel dat ik die dan niet zal kunnen lezen :P, maar krijg je die sms dan als je nummer overgeschakeld is of is die sms in het niets verdwenen?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

bellen naar de 1299 geeft u een real time update
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Jeroentje1991
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2011, 11:23
Bedankt: 2 keer

Zojuist simkaart ontvangen.

Maandag 15u besteld.
Normale Simkaart zonder nummerbehoud

Voor wie een Proximus envelop verwacht; in mijn geval is het afkomstig van PFS Web (Priority Fulfillment Services) uit Luik.
In de envelop zit weer een envelop van Proximus :P

Volgens de klantendienst gisterenavond zou mijn sim vandaag pas verstuurd worden, @vDR er is dus nog hoop :)
vDR
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 dec 2010, 19:36
Twitter: rubensnicky
Locatie: Lummen
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

ja ik gok aangezien het merendeel vandaag zijn sim heeft gekregen ik er ook bij ga zijn. zal het vanavond weten te zeggen :)
glennvho
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:03

Ik heb mijn µsim ontvangen. Alleen een probleem, nu heb ik de sim in mijn gsm gestoken en de pincode ingetikt, nu komt er nog altijd op geen service...

Rond 11u had ik geen ontvangst meer met mijn mv kaartje...
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Jeroentje1991 schreef:Zojuist simkaart ontvangen.

Maandag 15u besteld

[...]

Volgens de klantendienst gisterenavond zou mijn sim vandaag pas verstuurd worden, @vDR er is dus nog hoop :)


Hetgeen maar weer aantoont dat ze er daar soms serieus met hun klak naar smijten.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Jeroentje1991
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2011, 11:23
Bedankt: 2 keer

Bij mij werkte alles direct.
Moet wel zeggen dat ik tot nu toe nog niet onder de indruk ben van het Proximus netwerk.
HSDPA Ontvangst op kot in het centrum van Leuven is slechter dan bij MV! Proximus switcht daardoor ook snel terug naar EDGE.
Hopelijk is het op de trein trajecten beter anders ga ik gewoon weer verder met mijn Mobile Vikings kaartje...
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Mijn vriendin haar gewone sim is ook toegekomen vandaag. Ging tijd worden. Ze is maar 56u onbereikbaar geweest ...

Mijn µsim nog niet en nog steeds op base netwerk (mv)
Gebruikersavatar
beele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:27
Twitter: MrBeele
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Daarnet dan maar voor de derde keer gebeld (nadat de postbode geweest was).

Eergisteren => we sturen ze vandaag nog op hoor!
Gisteren => ze is verstuurd hoor uw kaart.
Vandaag => oh nee, die is nog niet verstuurd, we hebben uw aanvraag wel goed ontvangen! We sturen zo morgen op want vandaag is het te laat.

Zijn die met men voeten aant spelen of hoe zit het daar. Blijkbaar is het ook vrij moeilijk om daar iemand aan de lijn te krijgen die iet of wat verstaanbaar Nederlands praat (vind het wel tof dat ze zo snel opnemen enzo, maar toch).

Nu hoop ik nog op vrijdag men kaart te hebben (maar iets in mij vertelt me dat ik in het weekend niet ga kunnen bellen). De mevrouw zij ook aan de telefoon dat ze me nog een bevestiging via email ging sturen. Fingers crossed!
glennvho
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:03

Bij zat er ook een rare brief, heb hem even ingescand en de prive zaken zwart gemaakt, kun je hier bekijken: http://www.ksjledeberg.be/formulier.png

Wat ik raar vind aan die brief is dat er onderaan staat, handtekening klant. Dus moet ik nu eerst nog deze brief ondertekenen en dan opsturen naar ergens of is het al in orde? Zoals ik al gezegd had heb ik geen service meer op mijn mv kaartje sinds 11u vanochtend en heb ik nog geen service met het kaartje van proximus. :(
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

xenne schreef:mijn zus heeft haar sim kaart ook ontvangen, is een portatie van Wireless (Base), die service is nog actief....

update:
om 09H15 valt het Wire-less (base) signaal weg
simkaart van Proximus ingestoken = werkt niet
gebeld naar Proximus, het gaat maar in de loop van de avond actief worden???
ik dacht dat er naadloze overgang mogelijk was tussen 2 providers?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
glennvho
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:03

Negeer mijn vorige post maar, ik heb mijn iphone eens opnieuw opgestart en nu werkt het wel :)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Moh? KSJ Ledeberg ook actief? Groetjes uit Merelbeke Flora :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

MClaeys schreef:
iamborg schreef:Ook m'n microsim ontvangen. Heb een nieuw nummer aangevraagd, ik gebruikte MV immers enkel voor data (en héél sporadisch bellen) op m'n Ipad.

Kaartje in Ipad, 1911 Bellen, taal bevestigd. Nog terwijl ik aan de lijn was een SMS ontvangen met status belkrediet. Alles netjes in orde.

Nu gaan vergelijken met MV....

Greetz,

P.

Hoe heb je die nummer dan gebeld met je iPad? Ik heb de microsim er in gestoken maar ik krijg steeds een PDP-instellingen error. De settings staan goed, bij Proximus zien ze mijn aanvragen geblokkeerd worden maar ze weten niet waarom :-( Voorlopig dus geen internet op de trein :-(
Khoop dat ze mijn ticket wel snel afhandelen.

Dit is is inmiddels opgelost. Heb een microsim adapter gekocht, met mijn gsm naar 1911 gebeld en nu werkt het wel. Ik dacht dus foutief dat de sim automatsch actief was :) raar dat ze het bij Proximus niet zagen, straks eens bellen dat het ticket dicht mag (zodat ze er geen tijd aan verspillen)

Edit: ze wisten daar blijkbaar zelf niet dat er eerst met gebeld moest worden. Bij deze dus wel, ticket closed zodat ze mensen met echte problemen kunnen helpen :P
Laatst gewijzigd door MClaeys op 14 dec 2011, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer

Hoe heb je die nummer dan gebeld met je iPad? Ik heb de microsim er in gestoken maar ik krijg steeds een PDP-instellingen error. De settings staan goed, bij Proximus zien ze mijn aanvragen geblokkeerd worden maar ze weten niet waarom Voorlopig dus geen internet op de trein
Khoop dat ze mijn ticket wel snel afhandelen.


Je kan heel simpel bellen en sms-en met een Ipad, voor zover je 'm eerst Jailbreaked (Ios 4.x unthetered, Ios 5.x tethered, hoewel vandaag bericht kwam dat 5.x nu ook unthethered kan) en PhoneItPad installeert (beschibkaar op iphoneislam repo (en nu geen commentaar over de naam van de repo, ze maken gewoon goeie software). Die installeert de Phone en Messaging componenten op de Ipad en laat je toe te bellen en te bellen (en gebeld en sms't te worden) net zoals een Iphone.

Greetz,

P.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

iOS5 is nog steeds tethered, untether is er nog niet.

En vergeet niet dat er ook mensen zijn met een iPad2, die kan je voorlopig nog niet jailbreaken (iOS5)
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer

@theduvelking: effe OT, maar IOS 5 is op Iphone 3Gs al een tijdje untethered te JB'en, Op Ipad en Ipad2 nog thethered. Vandaag kondigde Pod2g aan dat de unthethered JB een feit is voor 3Gs, Ipod Touch en Ipad voor IOS 5.0.1.

Greetz,

P.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Op een 3GS enkel iOS5 met oude bootrom untethered.

Hij kondigde het een paar dagen geleden al aan, maar is nog steeds niet vrijgegeven.
untether van pod2g is op alle toestellen uitgezonderd die met een A5 processor (iPad2, 4S, ..)
Laatst gewijzigd door theduvelking op 14 dec 2011, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Vorige week donderdag besteld en zopas gebeld met helpdesk en nu praten ze al voor begin volgende week dat ik mijn sim zou krijgen
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Er zat dus thuis geen sim in de bus.

Wat vrij vervelend was.
Contact opgenomen met business center waar klant waar ik zit, klant is (inception!), uitgelegd, ze snapte het probleem.
Vonden echter niks terug op gsm nr, omdat portering wel rond was, maar niet in systeem van proxi zat nog.
Ze hebbe dan opgezocht op voor+achternaam en tel nr., wel gevonden. µsim uit hun stockvoorraad genomen, geactiveerd op mijn nummer.

Net kaartje dan gaan ophalen, kon idd niet bellen/surfen. 1911 gebeld, taal gekozen. sms gekregen met belwaarden. Kon surfen en bellen.

Zo simpel kan het dus ook gewoon.


Heb nu wel 0,0 documentatie qua nummers en dergelijke voor proxigedoe, maar dat papier zal wel aankomen samen met de originele sim :P (of als iemand dat online heeft staan, mag ook :-) )


Samenvatting : voor de mensen die hun MV sim al gedesactiveerd zien, en nog geen PX sim hebbe, je kan altijd probere bij een proximus verkooppunt een µsim te laten activeren op je nummer. als ze je niet terugvinden op nummer, laat ze zoeken op naam. Als sim nog nooit actief is geweest, kan het zijn dat ze de omzetting van sim naar sim niet zelf kunne doen, maar moete belle naar PX intern support.
Success NIET gegarandeerd. Maar het is een optie als je snel terug bereikbaar wilt zijn.
Laatst gewijzigd door FlashBlue op 14 dec 2011, 15:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

documentatie qua nummers en dergelijke voor proxigedoe zit er bij de sim ook niet bij....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Thx Xenne !

Any idea where wel te vinden ? dan voroal nummers voor herlading, sms centrale, voicemail abroad, enz?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

FlashBlue schreef:Thx Xenne !

Any idea where wel te vinden ? dan voroal nummers voor herlading, sms centrale, voicemail abroad, enz?

ik heb geen idee... enige wat ik hier al zag passeren is #120# (bonussen) en #121# (beltegoed)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Jeroentje1991
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2011, 11:23
Bedankt: 2 keer

Marlboro schreef:
Jeroentje1991 schreef:Bij mij werkte alles direct.
Moet wel zeggen dat ik tot nu toe nog niet onder de indruk ben van het Proximus netwerk.
HSDPA Ontvangst op kot in het centrum van Leuven is slechter dan bij MV! Proximus switcht daardoor ook snel terug naar EDGE.
Hopelijk is het op de trein trajecten beter anders ga ik gewoon weer verder met mijn Mobile Vikings kaartje...


Tja, als ge slechts op 1-2 plaatsen gaat nodig hebben en vergelijken dan kan het net toevallig zijn je met base beter scoort, soms ligt het ook aan de smartphones heb ik al gemerkt.

Je moet vooral eerst eens als je mee beiden op 3G zit eens de speedtest doen? Speedtest.net app eens downloaden, das de betrouwbaarste.
In zijn totaliteit is proximus beter, ik heb trouwens nooit gezegd proximus overal 3G heeft of beter 3G bereik, je zal her en der altijd een paar plaatsen tegen komen waar mv beter in scoort.

theduvelking; soms eens de smartphone/gsm eens uit en terug aanzetten, soms heel soms helpt dat :).


Was totaal niet bedoeld als kritiek tegen jou hoor :) Was slechts een constatering en wellicht nuttig voor mensen in de regio Leuven.
Ben vooral overgestapt om betere 3G te hebben op het traject Brussel - Rijsel en Leuven - Brussel dus dat ga ik nog proberen.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Jeroen; was ook geen aanval hoor op u :). Tis gewoon, ik doe niks anders dan mensen te helpen en heb redelijk wat ervaring met proximus en hun 3G en snelheden, als ik die zaken dan post doe ik dat om mensen duidelijk te maken van de voor en nadelen, nu gaan velen naar proximus en denken ze overal evenhoge snelheden behalen, ze overal 3G gaan hebben terwijl ik nog zo gezegd heb dat dat zeker niet het geval is en ik altijd gesproken heb je nog op edge zal vallen en geen 3G zal hebben en op sommige plaatsen de snelheden anders liggen enz....En dan krijg je nadien toch reacties dat proximus nauwelijks beter is dan mv :bang: Je zal altijd plaatsen tegen komen waar zelfs base wel 3G heeft bv binnen maar helaas niet met proximus, maar ga eens op een 20tal verschillende plaatsen; je zal snel merken proximus gewoon heerst :). Ook op gebied van panne die ik bij mv en zelfs base regelamtig had ga je minder snel en let goed op wat ik zeg; minder snel zeg ik tegen komen bij proximus, niemand is perfect, geen enkele provider ook niet maar het verschil is opmerkelijk sinds ik in 2010 terug proximus heb, mss 3keer effe plat gelegen op meer dan 2j tijd, bij mv was het iedere week prijs bij mij.
Ge kunt ze kussen
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”