Netgear WNDR3700 en port forwarding

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
littlebighuman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jun 2009, 14:58
Bedankt: 2 keer

Hi,

Ik heb een Netgear WNDR3700 router die ik heb aangesloten achter mijn Telenet modem. Dat werkt op zich, echter port-forwarding werkt niet (meer). Ik vermoed dat dit is gebeurt sinds de laatste firmware upgrade (V1.0.7.98) van de Netgear. Voorheen werkte het namelijk wel (voor OpenVPN, ssh, etc), maar ik heb die port forwards een tijdje niet nodig gehad.

Ik heb een beetje zitten te googlen en wat mensen gevonden die ook problemen hadden met dit modem en port forwarding wanneer het WAN-IP in de private-range zat, wat natuurlijk het geval is bij Telenet.

Heeft er iemand een WNDR3700 waarbij port forwarding wel werkt? Ik denk dat ik straks een firmware downgrade ga proberen.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Mijn wndr3700 werkt perfekt met portforwarding maar ik heb er dan ook DD-wrt firmware opgezet welke velen malen beter is dan die rag software van netgear.
Probeer dat een keer uit zou ik zeggen.

ftp://ftp.dd-wrt.com/others/eko/BrainSl ... 11-r18000/
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

+1 voor DD-WRT op de WNDR3700.

Let wel, er blijkt een bug in de wifi drivers te zitten, die ervoor kan zorgen dat het wireless-g signaal uitvalt (of eerder: dat de SSID niet meer uitgezonden wordt - en clients dus ook niet kunnen connecteren). Effen googlen op 'stuck beacon dd-wrt'. Het wordt enkel getriggerd door sommige client chipsets, en ik had dan ook prijs met een van mijn laptops. Er zijn echter ook workarounds, en sowieso komt het probleem zelden voor. In de 6 maand dat ik nu mijn router heb, heb ik 2 keer het probleem gehad.
Gebruikersavatar
littlebighuman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jun 2009, 14:58
Bedankt: 2 keer

Ik zal eens kijken naar wrt, ik heb dat vroeger wel gedraaid (niet op deze router), maar ik heb niet veel tijd meer voor zulke zaken door een groot gezin :)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”