Fibernet 100

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Nog iemand problemen met snelheden die stilaan belachelijk beginnen worden?

Test laatste weken meer onder de 70Mbps dan erboven, en nu begint mijn upload snelheden ook te zakken naar 3.5Mbps en lager

en t moet natuurlijk niet verwonderen dat je op hun helpdesk van het kastje naar de muur wordt gestuurd en dat ze daar met de meeste debiele vragen eerst afkomen.

(De laatste was, heb je de reset knop achteraan op je modem al ingedrukt ----> op hun modems die ze voor fibernet gebruiken en zeker op de mijne, staat zelfs geen reset knop meer :bang: :bang: :bang: :bang: )

(De voorlaatste was toen ik een antwoord op mijn mail kreeg, om te melden dat mijn snelheden laag waren (niks gezegd over draadloos internet, k heb dat zelfs niet),
---> Uw snelheid verlaagt, door draadloos internet :bang: :bang: :bang: :bang: )
Modbreak:
ongewenst taalgebruik verwijderd. zie Forumregels. ph_d
.... ZITTEN DAAR ALLEEN INCOMPETENTE DEBIELEN DIE ZE VAN DEN DOP GAAN PLUKKEN OFZO?

Heb voor alle zekerheid al klacht neergelegd bij BIPT
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Misschien moet je eens eerst duidelijk uitleggen hoe je precies test.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Voor de lol ook eens gedaan:

Afbeelding

Das heel iets anders dan mijn image van een tijdje geleden. Het zal wel weer de rode uren zijn :banana:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

met mijn 70/5 mag ik ook niet klagen in de rode uren, haal deze resultaten zelfs draadloos.

http://www.speedtest.net/result/1642413596.png
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

ik test op speedtest.telenet.be, speedtest.net en speed.io, allen geven zelfde waardes

test normaal via mijn router, maar om telenet hun gezever voor te blijven, test ik tegenwoordig recht op de modem, op de switch en op de router,

heb al weken last van lage downloadspeed (op al mijn pc's), aan de pc's ligt het niet, wat op zelfde pc's haal ik met speedconnect + en belgacom VDSL2 supersnelheden.

nu is de download goed en begint de upload.

Kan dus met veel zekerheid zeggen dat het probleem bij telenet zit
Bijlagen
1Knipsel.JPG
(20.72 KiB) 852 keer gedownload
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

K blijf voor alle duidelijkheid elke maand netjes onder hun FUP limieten, denk niet dak ooit al over de 350GB heb binnen gehaald op hun lijn, meeste doe ik liever over dommel s nachts
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Als je een backuplijn heb bij dommel, waarom zou je u dan inhouden? Bij smalband kan je toch ook dommel gebruiken tot de lijn terug naar breedband gaat?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Hebben hier intussen al nieuwe versterker (dat kastje tegen de muur gezet, al was er aan de vorige niks aan),
komen morgen de bekabeling vanuit de kelder tot hier testen,....
zullen wss nog wel eens nieuwe router komen plaatsen
en tegen dat dat allemaal niks helpt, hebben ze de klacht van het BIPT gekregen en zullen ze wel wakker worden zeker
TiTanium schreef:Als je een backuplijn heb bij dommel, waarom zou je u dan inhouden? Bij smalband kan je toch ook dommel gebruiken tot de lijn terug naar breedband gaat?
omdak mijn dommel en belgacom lijn moet kunnen gebruiken voor mijn servers, en ik altijd 1 lijn wil over hebben op fullspeed om te werken.

Down enkel op telenet als ik film ofzo vind en geen zin heb om drie keer zo lang te wachten, maw als ik hem direct wil zien en niet de dag erna :-))))

[Edit]
nog een getest



Maar vermits niemand probs heeft en dat wou ik eigenlijk horen en lezen :-), en t probleem zit hem niet in mijn nieuwe kabels of thuisnetwerk, ...

En t probeem zitten hem niet in de versterker tegen de muur (en de modem, want die is al getest), gaan ze toch iets harder moeten gaan beginnen zoeken :-)
Bijlagen
3Knipsel.JPG
(43.06 KiB) Nog niet gedownload
2Knipsel.JPG
(21.48 KiB) 830 keer gedownload
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Klacht BIPT gaat niks helpen. Wat wel helpt is een klacht bij de ombudsdienst voor telecommunicatie. Google hier even op.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

winkler schreef:Jou download snelheid is goed.
Upload snelheid is te weinig.
tis al vanalles geweest,

nu ist idd upload
maar heb ook al downloads gehad van 35Mbs tot 75Mpbs met een upload van 4.9Mbps.

Ergens loopt er iets mis dus
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Dit haal ik draadloos via mijn wndr3700

Afbeelding

Met de kabel eraan haal ik 98Mb/s
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

pennywise schreef:Nog iemand problemen met snelheden die stilaan belachelijk beginnen worden?

Test laatste weken meer onder de 70Mbps dan erboven, en nu begint mijn upload snelheden ook te zakken naar 3.5Mbps en lager

en t moet natuurlijk niet verwonderen dat je op hun helpdesk van het kastje naar de muur wordt gestuurd en dat ze daar met de meeste debiele vragen eerst afkomen.

(De laatste was, heb je de reset knop achteraan op je modem al ingedrukt ----> op hun modems die ze voor fibernet gebruiken en zeker op de mijne, staat zelfs geen reset knop meer :bang: :bang: :bang: :bang: )

(De voorlaatste was toen ik een antwoord op mijn mail kreeg, om te melden dat mijn snelheden laag waren (niks gezegd over draadloos internet, k heb dat zelfs niet),
---> Uw snelheid verlaagt, door draadloos internet :bang: :bang: :bang: :bang: )
Modbreak:
ongewenst taalgebruik verwijderd. zie Forumregels. ph_d
.... ZITTEN DAAR ALLEEN INCOMPETENTE DEBIELEN DIE ZE VAN DEN DOP GAAN PLUKKEN OFZO?

Heb voor alle zekerheid al klacht neergelegd bij BIPT
Zit je ook niet mee het probleem zoals mij dan dat ge ook in de piekuren geklooi zit?
Want ik heb dat nu voor, gelukkig word vannacht de meter gereset.
In de piekuren behaal ik slechts 2mbps omdat mijn verbruik te hoog zou liggen :bang:
Ge kunt ze kussen
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

3 weken na mekaar op de klantendienst, door de grote lichten aldaar, moeten horen dat er niets verkeerd was, totaal niets verkeerd, t probleem zou wel bij mij liggen, draadloos internet (dak niet heb), router, switch, pc's, .... ze wilden me zelfs naar 070 laten bellen, ...

...

vandaag technieker langsgeweest, andere metingen gedaan dan anders, wat blijkt,

in Antwerpen zit er een probleem in 1 van de grotere verdelers (of hoe noemen ze dat :-)), upload/download verhouding loopt bij een deel van Antwerpen verkeerd,
ze zullen het eindelijk eens gaan oplossen

Al goed dat de techniekers hun best doen, over die mensen totaal geen klachten voor alle duidelijkheid

...

Telenet 0 - ikke 2 :p

nu eens werk maken van de oh zo professionele mensen die dachten mij voor aap te kunnen zetten en mij belachelijk te kunnen maken aan de telefoon
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”