Mag ik de mensen hier die nog niet gaan werken eraan herinneren dat de loonkost voor de werkgever het dubbele (en meer) is van jouw loon? Zo zit je dus snel aan hoge bedragen voor outsourcing van mensen. Bovendien moet je niet enkel die programmeur betalen maar ook de mensen van de boekhouding, sales, people management, etc ...
Bovendien is het niet economisch om zelf software te gaan ontwikkelen als je dit meer kost dan gewoon eenmalig de licenties aankopen.
Je kan alles zelf maken/ontwikkelen. je kan ook je eigen fiets ineen gaan lassen maar dat doe je toch ook niet? Uiteindelijk gaat je dat veel meer kosten (niet alleen grondstoffen kosten geld maar ook de tijd die je erin moet steken)
Gerecht vindt illegale software bij 10 Belgische bedrijven
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Dat is waanzinnig buitensporig veel geld. Maar dat is dan ook specifiek voor uw IT firma zou ik zo zeggen. Want een kleine update doen wij 1) remote en 2) rekenen wij niet apart aan .. of maximaal een halfuur (zonder transport en komt dan neer op 1500bf ofzo)Spock schreef:Ik vraag die verlegging van verantwoordelijkheid niet. Die update van de kassa kan ik makkelijk zelf doen. Toch mag ik niet en kan ik niet (wegens beperkte toegang) en dus ben ik verplicht 2.500 frank per minuut te betalen? Dat is toch onzinnig?
Grtz,
Sasuke
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Andere leverancier zoeken van je IT materiaal... net zoals je slechte restaurants hebt zijn er slechte IT firma's. Ik veronderstel trouwens dat wanneer je dergelijke aankoop doet dat je ook weet wat de onderhoudskosten en voorwaarde zijn.Spock schreef:Die update van de kassa kan ik makkelijk zelf doen. Toch mag ik niet en kan ik niet (wegens beperkte toegang) en dus ben ik verplicht 2.500 frank per minuut te betalen? Dat is toch onzinnig?
Of zoals je zelf doet... je software zelf ontwikkelen, al zal je met je 3 euro per dag niet lang een bedrijf runnen, tenzij dit je hobby is, en het een extraatje is... maar dat kan je moeilijk van elk IT bedrijf verwachten.
Eerst en vooral : alle respect voor je job maar begin niet te klagen aub. Het is jouw keuze om zo een zaak te runnen dus hoef je geen beklag te doen over de kosten die je hier opsomt welke dan nog voor het grootste gedeelte afgeschreven worden. Daar je dan nog zoveel tijd vind om hier de hele tijd te reageren zou je gemakkelijk iemand minder in dienst moeten hebben. Is het de breedbandverbinding van je zaak die je nu trouwens gebruikt en ook in kosten steekt?Spock schreef:Ik heb geen A2-diploma maar een Graduaat Hotelmanagement én een Master in Hospitallity Business. Als je weet dat we dezelfde boekhoudkundige en fiscale materie in onze hersenen kregen geramd in 1 jaar als wat de fiscalisten krijgen in 4 jaar. Als je weet dat daarbij komt dat we tevens psychologie en dieetleer hebben gekregen. Als je weet dat we niet enkel de gebruikelijke rechtsleer maar ook moesten bestuderen bvb hoe sterk je beton moet zijn om een hotel te bouwen van 22 verdiepen en per verdiep 30 kamers. Niet vergetende de produktkennis (welke wijn past bij welk gerecht, is witloof ook te eten met chocolade, kan je van cola saus maken, ...), de culturele verschillen die de wereld bestaan en de geschiedenis van de halve wereld en ook aardrijkskunde (t heeft geen zin te studeren over de cultuur van abou dabi als je denkt dat dat een stadje is in Mexico...), de praktijkervaring die we opdeden door stages en projecten (organiseren van de catering bij de Ronde van Vlaanderen bvb).... En al de rest zoals marketing, staffcoaching, en zooooooo veel meer.
én dat om dat jij een deftig kopje koffie zou kunnen drinken aan € 2?
En dan nog durven klagen als het suikertje onderste boven ligt op je plateauke.
Die koffie,
warm water (de machine waarmee je koffie maakt kost al snel 800.000 frank),
je suikertjes,
je chocolade/koekje,
dentelle,
plateaugebruik,
personeelskost voor de inventaris voor de bestelling-de bestelling te doen-
telefoonkost om de leverancier te bellen-de levering weg te bergen-
de koffie uit de berging te halen en in de koffiemachine te doen-je bestelling op te nemen-je koffie te maken-je koffie te brengen-af te rekenen
en dat aan een tafel die al snel 50.000 frank kost en de stoel waar je opzit meerekende aan 10.000 frank
in een kopje met onderbordje plus lepeltje en eventueel melkkannetje (pak weg samen 350 frank wetende dat je elke week 60 nieuwe sets moet bestellen wegen breken, diefstal, ed)
en de melk zelf....
De opleiding van het personeel om er voor te zorgen dat je een fatsoenlijke koffie en dienst krijgt
De eventuele tafellaken
Kom dan niet zeggen dat 2-3 eurokes te veel is voor een koffie. En mijn investeringen dan?
De vergelijking IT en horeca gaat niet op. Horeca is luxe voor mensen. Als ik mijn geld in een zaak wil uitgeven is dat uit eigen vrije wil en omdat ik er zin in heb.
Voor bedrijven is een IT-er noodzakelijk. Ze hebben gewoon geen keuze als ze de boel draaiende willen houden.
/grappige modus/
laat mij werken in een bedrijf met vaste IT-er die voor alles zorgt en een koffieautomaat waar ik gratis koffie kan halen

/einde grappige modus/
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Toch nog iemand met gevoel voor realiteit.Sasuke schreef:Kom nog eens terug wanneer je moet werken voor je boterham. Als jij morgen op de arbeidswereld terechtkomt en men tegen u zegt: "Schrijf mij eens een programmeke, maar ge moogt da ni aanrekenen én ge moet uw code vrijgeven want ik wil alles opensource"
Ga jij dat dan doen ? Ik dacht het niet ... (of wel ?)
Ik kijk ondertussen alvast uit naar een "open source" cafe waar ik mijn pintje ook gratis (of zelfs aan grondstofprijs) krijg , en waar alle diensters voor hun hobby komen werken. Misschien dat dit bij de scouts werkt, maar in de echte wereld alvast niet !
R2 en sasuke, lees eerst maar is mijn voorbeeldje van dat bedrijfje dat "plugins" schrijft voor bedrijven.
Dat zal niet altijd opgaan, maar zo kan het ook werken...
(en dan nog de 1000en mensen buiten beschouwing gelaten die dit voor hun plezier doen, omdat ze graag iets voor een ander doen zonder daarvoor iets terug te verwachten (en ook als dank omdat ze bvb programma's gebruiken die anderen gratis ter beschikking stellen)
greetz,
Nob
Dat zal niet altijd opgaan, maar zo kan het ook werken...
(en dan nog de 1000en mensen buiten beschouwing gelaten die dit voor hun plezier doen, omdat ze graag iets voor een ander doen zonder daarvoor iets terug te verwachten (en ook als dank omdat ze bvb programma's gebruiken die anderen gratis ter beschikking stellen)
greetz,
Nob
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
[Nob],
Ik geef u 100% gelijk van die mensen die het voor hun plezier doen. En ik heb daar respect voor. Maar dat die mensen dan ook respect betonen voor mensen die dit niet kunnen of mogen. En het zijn wel altijd die mensen die het voor hun "plezier" doen altijd wel kankeren op zij die dit niet doen (cfr. Nob ?)
Grtz,
Sasuke
Ik geef u 100% gelijk van die mensen die het voor hun plezier doen. En ik heb daar respect voor. Maar dat die mensen dan ook respect betonen voor mensen die dit niet kunnen of mogen. En het zijn wel altijd die mensen die het voor hun "plezier" doen altijd wel kankeren op zij die dit niet doen (cfr. Nob ?)
Grtz,
Sasuke
Ik kanker daar niet op.
R2 kankert om mij omdat ik zogezegd niet realistisch ben.
Ik heb nooit gezegd dat het 100 % open source moet zijn allemaal. Maar als het kan, voor mijn part zoveel mogelijk.
greetz,
Nob
R2 kankert om mij omdat ik zogezegd niet realistisch ben.
Ik heb nooit gezegd dat het 100 % open source moet zijn allemaal. Maar als het kan, voor mijn part zoveel mogelijk.
greetz,
Nob
- Styno
- Elite Poster
toch even op reageren....
Het valt me op dat hier vooral de vergelijking gemaakt wordt met dat stukje IT waar iedereen wel wat van afkent, nl. pc-based installaties en software programatie.
Hoe trek je dan je redenering van 'te duur' door in gevallen waar:
- het project behoorlijk groot is (wereldwijd)
- de machines een uptime van 99,99..% moeten hebben. (support achteraf 24/7 moet zijn / standby techniekers / dure supportcontracten met hardware leveranciers / er bv. bij uitval van een machine na een aantal uur fabrieken moeten gesloten worden / ...)
Je moet eens bedenken hoeveel mensen hierin meedraaien en over hoeveel verliezen het hier gaat bij de minste fout.
Ivm opensource: ik ben volledige voorstander van dit concept en maak er ook redelijk veel gebruik van. MAAR.. in omgevingen zoals hierboven beschreven is het nu eenmaal niet zo makkelijk om te implementeren/onderhouden. Moest ikzelf verantwoordelijk zijn voor zo een project zou ik niet goed slapen moest het op opensource draaien. Niet omdat ik de qualiteit van opensource in twijfel trek, maar omdat ik bij bv. een SAP of ORACLE een support contract heb en dus ook support kan afdwingen.
Imho is opensource een goeie aanvulling aan het arsenaal van closed source, maar je moet goed weten in welke gevallen je het kan gebruiken.
Styno
Het valt me op dat hier vooral de vergelijking gemaakt wordt met dat stukje IT waar iedereen wel wat van afkent, nl. pc-based installaties en software programatie.
Hoe trek je dan je redenering van 'te duur' door in gevallen waar:
- het project behoorlijk groot is (wereldwijd)
- de machines een uptime van 99,99..% moeten hebben. (support achteraf 24/7 moet zijn / standby techniekers / dure supportcontracten met hardware leveranciers / er bv. bij uitval van een machine na een aantal uur fabrieken moeten gesloten worden / ...)
Je moet eens bedenken hoeveel mensen hierin meedraaien en over hoeveel verliezen het hier gaat bij de minste fout.
Ivm opensource: ik ben volledige voorstander van dit concept en maak er ook redelijk veel gebruik van. MAAR.. in omgevingen zoals hierboven beschreven is het nu eenmaal niet zo makkelijk om te implementeren/onderhouden. Moest ikzelf verantwoordelijk zijn voor zo een project zou ik niet goed slapen moest het op opensource draaien. Niet omdat ik de qualiteit van opensource in twijfel trek, maar omdat ik bij bv. een SAP of ORACLE een support contract heb en dus ook support kan afdwingen.
Imho is opensource een goeie aanvulling aan het arsenaal van closed source, maar je moet goed weten in welke gevallen je het kan gebruiken.
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc

echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Jongens gun iedereen toch zijn of haar eigen boterham, of dat nu in IT of de horeca of ik weet niet waar is.
Je kan alles op 2 manieren bekijken: enkel voor de geleverde dienst (en dan betaal je inderdaad voor alles veel te veel) of met inbegrip van al de verscholen kosten (vorming, bijscholing, extra grondstoffen, onderhoudskosten, personeelslasten, taksen en noem maar op) en dan verklaart het gevraagde bedrag zich meestal veel beter.
Ligt dat bedrag dan nog te hoog dan zijn er 2 mogelijkheden: ofwel doe je het zelf (niemand verplicht je van iemand anders diensten gebruik te maken) ofwel zoek je iemand die het goedkoper doet (daar is concurrentie toch voor ?)

Je kan alles op 2 manieren bekijken: enkel voor de geleverde dienst (en dan betaal je inderdaad voor alles veel te veel) of met inbegrip van al de verscholen kosten (vorming, bijscholing, extra grondstoffen, onderhoudskosten, personeelslasten, taksen en noem maar op) en dan verklaart het gevraagde bedrag zich meestal veel beter.
Ligt dat bedrag dan nog te hoog dan zijn er 2 mogelijkheden: ofwel doe je het zelf (niemand verplicht je van iemand anders diensten gebruik te maken) ofwel zoek je iemand die het goedkoper doet (daar is concurrentie toch voor ?)
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Daar is concurrentie inderdaad voor maar wat doen ze in een bepaalde sector? Aaah, concurrent A vraagt zoveel en concurrent B dus vragen wij dat. Iedereen past zijn prijzen aan en zo krijg je dus dat je bvb voor een sms-je bij elke gsm-leverancier hetzelfde betaalt. Wat heb je dan aan concurrentie als sms-er? Zo is dat dus ook in de IT, loodgieterij, etc..
Bijscholing... dat gebeurt overal. Dus is dat voor de It geen goed argument om hun hoge bedragen te verantwoorden. Verantwoordelijkheid nemen voor de user? Prietpraat. In de HoReCa nemen wij ook verantwoordelijkheden voor onze gasten. Wij staan in voor hun veiligheid (fysisch- en voedsel-) en hun welbehagen. Wie moet betalen als je vriendin bvb het leven laat in mijn zaak na een brand? Ik toch zeker?
Leg mij dan eens uit waarom niet-it'ers zoveel dienen te betalen voor een it-service? I don't understand!
Bijscholing... dat gebeurt overal. Dus is dat voor de It geen goed argument om hun hoge bedragen te verantwoorden. Verantwoordelijkheid nemen voor de user? Prietpraat. In de HoReCa nemen wij ook verantwoordelijkheden voor onze gasten. Wij staan in voor hun veiligheid (fysisch- en voedsel-) en hun welbehagen. Wie moet betalen als je vriendin bvb het leven laat in mijn zaak na een brand? Ik toch zeker?
Leg mij dan eens uit waarom niet-it'ers zoveel dienen te betalen voor een it-service? I don't understand!