BBox2 verliest regelmatig connectie met internet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo,

ik heb Internet Favorite met een BBox2.
Nu heb ik sinds een maand of zo het probleem dat ik soms de connectie met het internet verlies voor 5-10 minuutjes.
Is dus gewoon met computers die rechtstreeks, via switch of draadloos verbonden zijn met de BBox2.

Wat er nu aan de hand is, daar heb ik geen flauw idee van.
In de status pagina van de BBox2 staat namelijk: "VDSL line status: SHOWTIME"
VLAN10 en VLAN20 lijken ook geconnecteerd te zijn.
Iemand een idee waar ik naar moet kijken in de log of zo?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

heb dit ook ooit gehad, contact genomen met belgacom ----> andere modem, geen resultaat
toen hebben ze technieker laten komen, daarna was het opgelost... mijn profiel is dan ook wonderbaarlijk omhoog gegaan van 16,5/2 naar 30/6... nooit geweten wat er loos was... misschien aangesloten geweest op retourpaar?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

OK, net heb ik het weer gehad, nu heb ik ook even in de statuspagina kunnen kijken terwijl ik geen internet had.
Blijkt dus dat de PPoE sessie eruit gaat, geen VLAN 10 dus.

Nu 5 minuutjes komt ze terug:
Wed, 01 Jan 2003 04:04:29 GMT PPPOE: session established
Wed, 01 Jan 2003 03:59:25 GMT PPPOE: Connection terminated

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Wel even opmerken dat ik iedere avond de BBox 2 uit het stopcontact trek en 's morgens terug insteek.
Zou dat daarmee iets te maken kunnen hebben?

Mijn Runtime Code Version staat op 60R10A-60A046.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Stuur mij even per PM jouw lijnnummer, dan zoek ik dit even op.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Ik heb dit ook tegengekomen.
Internet viel continu uit, tot op een laatst het gewoon niet meer werkte.

Nieuwe bbox, en twas in orde :)
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Ik denk dat het inderdaad die BBox is, want krisken heeft mijn lijn even nagekeken, die blijkt volledig in orde te zijn.
Zal eens bijhouden wanneer dit gebeurt, lijkt me namelijk telkens een 4u nadat ik hem heb aangezet voor te komen.
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Gisteren heb ik niet direct iets gemerkt, en 's avonds ook het log niet bekeken.
Nu net echter weer het probleem:
Wed, 01 Jan 2003 04:04:30 GMT PPPOE: session established
Wed, 01 Jan 2003 03:59:26 GMT PPPOE: Connection terminated

Wat valt er op? Om 03:59:25 (of 26) wordt de verbinding gesloten.
Zou iemand eens zin hebben om zijn BBox2 uit te trekken en 3u later te kijken?

Ik ga hem nu nog eens uittrekken zodat ik straks weer kan kijken.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Doe eens een hardware reset van je modem (dus knopje achteraan) en wijzig NIETS aan de instellingen. Dit heeft het bij mij opgelost.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
dreuzel
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jul 2010, 16:11
Bedankt: 40 keer

Heb blijkbaar zelfde probleem.(
Heb het vermoeden van synchronisatie met firmware versie 46(daatch dat die bij mij slechts recent ingevoerd is)
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Het is een gekend firmware probleem. Ze hebben blijkbaar nog geen oplossing bij Belgacom.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Jens_
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2011, 16:43

Wel erg irritant als je iets aan het volgen bent op tv. :-(
Niet normaal dat er niets aan gedaan wordt.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Manueel upgraden naar de laatste firmware (60A05G) geen optie?
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste Chris_147,

zoals VOiD reeds aangaf, gaat het hier om een gekende bug. De bug zorgt er voor dat B-Box2 met firmware .46 soms herstart waardoor zowel tv als internet even onderbreken.
Onze ingenieurs doen al het nodige om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Excuses voor de ongemakken.

Mvg
Eva van Belgacom
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Beste Eva,

Kan je mij dan even uitleggen waarom ik met mijn B-Box2 met firmware .46 die problemen dan niet heb ?

Thx,
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Jackho, het valt mij op dat het met streaming te maken heeft.

Ik heb tot voor kort via de BBOX video's gestreamed met PS3 media server en gebeurde dit. Sinds kort doe ik dat niet meer en blijft mijn box mooi up.
Afbeelding
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Sorry maar dit heeft volgens mij er echt niets mee te maken. Ik had een BBOX2 die zelfs zonder enig aangesloten device op vaste tijdstippen een reset deed. Een hardware reset en niets wijzigen in de config was de oplossing. Sindsdien geen verbrekingen meer (uitgezonderd de 96h disconnect).
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Jens_
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2011, 16:43

D3bian schreef:Jackho, het valt mij op dat het met streaming te maken heeft.

Ik heb tot voor kort via de BBOX video's gestreamed met PS3 media server en gebeurde dit. Sinds kort doe ik dat niet meer en blijft mijn box mooi up.
Nee, dat is nog een ander probleem denk ik. Zoals VOiD zegt, valt de connectie weg zonder enige reden (bij mij valt hij wel weg op willekeurige tijdstippen).
Uwe BBOX kan zoals die van mij niet tegen het versturen van grote bestanden naar een andere local pc of toestel.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

mss dan te veel connecties in eens, zoals o.a bij torrent downloads, zou dit de reden kunnen zijn ?
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Bij mij is het dus ENKEL het internet dat uitvalt. Met de tv heb ik geen probleem, deze valt nooit uit. Waar ik ook probleem mee heb is idd het streamen van films via de bbox2 dan valt de connectie ook uit.

Titanium heeft bij mij de channel veranderd en tot nu toe nog niet uitgevallen denk ik. Ben eerlijk gezegd nog niet gaan kijken en de pc heeft nog niet uitgestaan, indien hij toch zou uitvallen (internet) dan laat ik iets weten en is het probleem dus niet opgelost.
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Eva, bedankt voor de reactie.
Voor mij is dit maar een klein probleempje nu ik weet dat na 5 minuten de internet verbinding terug werkt.
Ik kan me wel voorstellen als je VOiP en zo gebruikt, dat dit wel een groot probleem kan zijn.
Intern netwerk blijft goed werken, dus...
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Gunsmoke007, Het zou handig zijn dat je dat wel test hé :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

die gekende bug komt niet bij alle klanten voor. maar als je de oude 22 kan terug zette zou je het niet hebben probleem is wel dat je geen bgc-tv mag hebben. of die nieuwe firmware het probleem oplost heb ik nog niks van gehoort maar ik neem aan van niet. kan alleen niet testen hier geen enkel probleem gelukkig
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Titanium, merci voor het channel te verzetten maar dit heeft bij mij alvast niet geholpen.

Heb dus nog steeds hetzelfde probleem, zoals anderen ook blijkbaar. Ik hoop dat hier snel een oplossing voor komt want het is wel iets zeer lastigs.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Channelverandering heeft in mijn geval niet geholpen. Hopelijk vind bgc snel een oplossing want gamen+dit probleem is zeer zeer lastig hoor. Ik speel games zoals aoe en als je dan bv na 20 minuten spelen ineens wegvalt tijdens online gamen dat is zeer frustrerend, en al zeker voor mijn medespelers :p
Ben ondertussen al door vele geband omdat die denken dat ik nog een, prhistorische lagg-connectie heb :p
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Maar als het probleem enkel voorkomt bij de 60A046 firmware, kan je toch gewoon een firmware upgrade (naar 60A05G) doen? Of downgraden van de firmware (naar 60A022), bij mijn weten werkt die prima i.c.m. Belgacom TV (alleen ontbreekt routed mode). Inloggen met deze link deze en dan in het admin menu -> firmware upgrade selecteren. :)
lounge
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2011, 20:31

We hebben hetzelfde probleem.
Eerst meten ze bij bgc storing op de lijn. een technieker wordt voorzien voor later op de week maar de dag voor zijn bezoek bellen ze met het nieuws dat nieuwe metingen geen stroring aangeven. die avond viel de modem en bgc TV regelmatg uit. technieker vind iets en we hebben een nieuwe modem.
eerste dag thuis en we kijken tv. Ik zet mijn nieuwe iphone 4s op wifi en de MODEM klikt weer uit. error 303 en we kunnen weer 5 min wachten voor we tv hebben.

zou de iphone4s voor het probleem zorgen?
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Neen want ik heb geen Iphone en ik heb dat probleem ook nog steeds.
genksta
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mei 2006, 20:38
Bedankt: 6 keer

Heb intern gehoord dat het incident vaak voorkomt met mensen die McAfee als anti-virus op hun PC hebben draaien. Deze verwijderen zou het voorval kunnen verhelpen maar is nog niet zeker.
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Met de nieuwe firmware heb ik nog steeds dit probleem.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste Chris_147,

Het kan zijn dat de modem defect is. U kan hiervoor best eens naar onze technische dienst bellen, zij zullen het verder nakijken. Als de modem moet omgeruild worden dan krijgt u van hen een omruilingsnummer.

Mvg,
Eva van Belgacom.
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
genksta
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mei 2006, 20:38
Bedankt: 6 keer

De nieuwe firmware lost het probleem inderdaad nog niet op. Het begint frustrerend te worden want ik heb bijna iedere dag wel een klant die dit voorval heeft. Modem vervangen helpt dan meestal ook niet.
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Viel me vandaag iets op: ik heb het probleem niet gehad.
Modem om 7u30 ingestoken, en om 12 nog geen enkel verlies van connectie!

Wat me echter wel opvalt in de logging:

Code: Selecteer alles

Fri, 02 Dec 2011 07:42:39 GMT NTP Date/Time updated
Wed, 01 Jan 2003 01:01:26 GMT PPPOE: session established
Kan het zijn dat dit probleem enkel optreedt als hij nog geen Date/Time heeft gekregen?
In de loggings wanneer het wel voorviel was dit telkens op Wed, 01 Jan 2003 03:59.

Maw, kan ik een NTP Date/Time update forceren na het opstarten?
In deze topic spreekt men er wel wat over, maar ik vind precies niet direct een oplossing:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=25853

Enige BBOX2/Linux specialisten hier?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Wel raar als het aan de bbox zou liegen dan zou iedereen dat toch moeten hebben !!
Ook met NTP tijd instelling zal het niks te maken hebben want er zijn er die elke avond de bbox afzetten .

mvg.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Chris_147 schreef:Kan het zijn dat dit probleem enkel optreedt als hij nog geen Date/Time heeft gekregen?
In de loggings wanneer het wel voorviel was dit telkens op Wed, 01 Jan 2003 03:59.
De BBOX bevat geen Real Time Clock.
Vandaar jouw waarneming.
giannijones
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2011, 11:28

is hier nu al een oplossing voor ?
ik zit met de runtime versie 60R10A-60A05G en sinds kort valt
mijn BBOX2 ook op willekeurige momenten uit
moet er wel bij zeggen dat ik sinds kort ook wel eens durf te streamen
naar mijn nieuwe TV...
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Ik heb het ook vlaggen
Heb nog maar een kleine maand Belgacom maar wat voor 1
Datum Verbindingsduur Upload Download Type
01/12/2011 15:17:28 96h 00m 01s 1.363.889 Kb 24.974.360 Kb ADSL
05/12/2011 15:18:06 96h 00m 00s 660.905 Kb 12.813.702 Kb ADSL
09/12/2011 15:18:39 42h 10m 59s 154.788 Kb 4.632.047 Kb ADSL
11/12/2011 09:31:22 82h 47m 16s 887.363 Kb 33.653.743 Kb ADSL
14/12/2011 20:19:10 0h 01m 33s 56 Kb 106 Kb ADSL
14/12/2011 20:43:03 0h 30m 11s 1.712 Kb 18.203 Kb ADSL
14/12/2011 21:21:13 0h 04m 44s 212 Kb 711 Kb ADSL
14/12/2011 21:26:10 44h 05m 37s 372.309 Kb 13.657.837 Kb ADSL
16/12/2011 17:33:07 0h 02m 43s 12 Kb 65 Kb ADSL
16/12/2011 17:36:24 0h 01m 43s 6 Kb 9 Kb ADSL
16/12/2011 17:38:42 0h 01m 12s 1 Kb 1 Kb ADSL
16/12/2011 17:40:29 0h 01m 13s 6 Kb 5 Kb ADSL
16/12/2011 17:42:16 0h 01m 33s 2 Kb 2 Kb ADSL
16/12/2011 17:44:20 0h 13m 12s 844 Kb 10.488 Kb ADSL
16/12/2011 18:01:04 0h 04m 23s 10 Kb 13 Kb ADSL
16/12/2011 18:06:00 0h 52m 20s 538 Kb 15.715 Kb ADSL
16/12/2011 18:58:53 0h 01m 30s 7 Kb 23 Kb ADSL
16/12/2011 19:03:13 0h 02m 51s 191 Kb 1.544 Kb ADSL
16/12/2011 19:09:09 0h 05m 32s 384 Kb 1.682 Kb ADSL
16/12/2011 19:16:31 0h 01m 12s 183 Kb 551 Kb ADSL
16/12/2011 19:18:14 0h 07m 43s 206 Kb 725 Kb ADSL
16/12/2011 19:35:09 0h 02m 11s 81 Kb 500 Kb ADSL
16/12/2011 19:39:33 0h 01m 12s 3 Kb 4 Kb ADSL
16/12/2011 19:41:20 1h 55m 46s 4.815 Kb 42.318 Kb ADSL
16/12/2011 21:37:41 0h 01m 12s 1 Kb 1 Kb ADSL
16/12/2011 21:39:26 16h 50m 53s 5.698 Kb 38.525 Kb ADSL
17/12/2011 14:33:11 2h 22m 51s 8.796 Kb 357.185 Kb ADSL
17/12/2011 16:57:56 2h 00m 54s 4.533 Kb 28.679 Kb ADSL
17/12/2011 19:00:11 0h 00m 52s 0 Kb 1 Kb ADSL
17/12/2011 19:01:36 0h 02m 44s 46 Kb 69 Kb ADSL
17/12/2011 19:04:56 62h 08m 58s 1.553.802 Kb 60.110.314 Kb ADSL
20/12/2011 09:16:06 7h 02m 53s 819 Kb 2.966 Kb ADSL
20/12/2011 16:19:31 0h 09m 21s 100 Kb 124 Kb ADSL
20/12/2011 16:35:29 0h 04m 52s 171 Kb 1.146 Kb ADSL
20/12/2011 16:40:55 62h 03m 56s 563.263 Kb 19.941.119 Kb ADSL
23/12/2011 06:45:25 0h 32m 12s 3.215 Kb 69.017 Kb ADSL
23/12/2011 07:19:28 3h 11m 02s 20 Kb 29 Kb ADSL
23/12/2011 10:31:04 0h 04m 32s 1 Kb 1 Kb ADSL
23/12/2011 10:36:10 0h 02m 22s 0 Kb 3 Kb ADSL
23/12/2011 10:40:52 0h 18m 34s 2 Kb 2 Kb ADSL
23/12/2011 11:00:01 5h 11m 09s 34 Kb 42 Kb ADSL
23/12/2011 16:12:27 0h 00m 53s 0 Kb 5 Kb ADSL
23/12/2011 16:16:34 0h 00m 52s 0 Kb 5 Kb ADSL
23/12/2011 16:20:17 0h 00m 51s 0 Kb 1 Kb ADSL
23/12/2011 16:21:44 0h 29m 16s 3 Kb 4 Kb ADSL
23/12/2011 16:52:20 0h 01m 33s 0 Kb 1 Kb ADSL
23/12/2011 16:54:24 0h 00m 51s 0 Kb 1 Kb ADSL
23/12/2011 17:00:17 0h 00m 00s 0 Kb 0 Kb ADSL
Nu is er deze week al een technieker langs geweest.
Kwam tot de vaststelling dat het niet aan de binnen bekabeling lag en dan maar mijn modem vervangen
Zoals je kan zien heeft het niet veel geholpen .... zucht
wimaerts
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2011, 13:33

Ik ben ook nog niet zo lang geleden overgestapt naar belgacom en ook ik heb dit probleem.

Momenteel werk ik wel met een constructie waarbij de b-box gewoon als modem dient en mijn linksys router zorgt voor de rest.
Ik dacht dat het probleem mogelijk bij mijn eigen router zat, maar na dit topic ben ik daar niet meer zeker van.

Ik zal volgende week mijn linksys router er tussen uit halen en kijken of ik nog steeds mijn verbinding verlies.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”