Samsung Galaxy TXT B5510 Het Belang van Limburg actie

Plaats reactie
Funfile
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Mijn favoriete dagblad*, Het Belang van Limburg, lanceert een spaaractie om goedkoop een Samsung smartphone aan te kunnen kopen. Voor 149 Euro (bij inleveren oude telefoon zelfs 119 Euro) krijg je de smartphone, een rugzak, een autolader, een 2GB MicroSD-kaart, en een doosje chocolade. (Okee : er zijn 2 items die met de telefoon niks te maken hebben, en die me ook niet zo interesseren).

Mijn vraag, als smartphone-leek, is : Is het de moeite om dit toestel aan te kopen ? Het zal, uiteraard, geen toptoestel zijn gezien zijn prijs. En ik heb het ook niet beroepsmatig nodig.

De reden dat ik geïnteresseerd ben, is eigenlijk omdat ik via KBC gratis in het bezit ben gekomen van een Mobile Vikings-kaart mét 15 Euro beltegoed (en mét 1 maand 2GB dataverkeer inbegrepen). Momenteel heb ik geen GSM die op internet kan.

Tweede reden dat ik geïnteresseerd ben : geocaching. Op de GSM zou GPS zitten, maar zoals ik begrepen heb is dit aGPS. En als ik goed gelezen heb op wikipedia houdt dit dataverbruik in. Ik heb alleen geen idee hoeveel dit dataverbruik dan zou zijn bij bijvoorbeeld een uur GPS'en. En welke extra software (liefst zo goedkoop mogelijk) raden jullie me eventueel aan ?

Besturingssysteem van de telefoon is Android Gingerbread (als ik het goed heb is dit momenteel de recentste Android-versie).

Alvast bedankt voor eventuele reacties, opmerkingen en aanbevelingen.

[ Edit 06/11/2011 21u25 ] Bedankt voor de antwoorden, daar heb ik tenminste wat aan ;-) [/Edit]

[ Aan de Moderators : verplaats dit topic gerust indien nodig ]

* Ik lees het al van toen ik op de lagere school leerde lezen
Laatst gewijzigd door Funfile 06 nov 2011, 21:27, in totaal 1 gewijzigd.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Lijkt me een goede deal voor 119 euro, staat hier 175 euro: http://www.gsmstore.be/product/147005/s ... -grey.html
Denk dat die in mediamarkt rond de 160 zal staan...
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Met 2GB aan data kan je heel wat meedoen, je kan ook op je phone zelf je data verbruik nagaan, daar bestaat een applicatie voor.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ge kunt ze kussen
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Tweede reden dat ik geïnteresseerd ben : geocaching. Op de GSM zou GPS zitten, maar zoals ik begrepen heb is dit aGPS. En als ik goed gelezen heb op wikipedia houdt dit dataverbruik in. Ik heb alleen geen idee hoeveel dit dataverbruik dan zou zijn bij bijvoorbeeld een uur GPS'en. En welke extra software (liefst zo goedkoop mogelijk) raden jullie me eventueel aan ?
A-GPS staat voor assisted GPS en gebruikt telefoonmasten om je locatie (onnauwkeurig) te bepalen. De GPS-chip gebruikt deze informatie om veel sneller een fix te krijgen (nauwkeurig). Enkel het bepalen van je positie met A-GPS verbruikt misschien een paar kilobytes. Als je kaartmateriaal ook online staat (zoals bij Google Maps het geval is), ligt je verbruik wel wat hoger, meestal rond een tiental megabyte. De kans dat je over de 2GB gaat met je telefoon is heel klein (tenzij je extreem veel verbruikt).

In Android is navigatiesoftware ingebouwd (Google Maps & Navigation), als je offline kaarten wil kan je eens kijken naar Sygic.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”