Momenteel hebben we netline, wat ons 12 mbps / 640 kbps zou moeten geven.
Ik weet natuurlijk ook wel dat dat de theoretische maximale snelheid is die de lijn kan halen (Annex A). Maar Dommel heeft onze snelheid op 3360 kbps / 512 kbps gezet. Of onze lijn deze theoretische snelheid kan halen is onwaarschijnlijk maar het zal wel sneller zijn dan 3 mbps, wat ze ons nu toelaten. Volgens de fritz.box kunnen we met onze verbinding maximaal een 7856 kbps / 1044 kbps profiel aan. (volgens vorige router was max 6336 kbps / 1092 kbps).
Dit soort reacties verkopen ze ons al een tijdje:
Uiteraard werkt de website beschikbaarheids-test voor geen meter, en heeft die niet gewerkt voor ons in jaren, we zijn volgens dommel niet eens aansluitbaar. ADSL kan tot 12 mbps, hiervoor is geen ADSL2+ nodig. 12 mbps is de theoretische snelheid, maar die laten ze ons niet eens toe om te halen, 3/.5 is wel degelijk niet de maximale snelheid die ze ons kunnen geven. En zelfs als onze lijn maar 3 mbps zou kunnen hebben, dan wil ik toch op zen minst zien dat Dommel ons de volledige 12 mbps aanbied en dat we daar dan gewoon niet geraken.We hebben een test op uw lijn uitgevoerd.
Waaruit blijkt dat alles goed werkt.
Uw adsl lijn snelheid is :
speed up: 512 kbps
speed down: 3361 kbps
Dit is ook de maximum snelheid dat we u kunnen bieden op uw adres.
12mbps is een theoretische snelheid.
U kunt zelf via onze website http://www.dommel.com een beschikbaarheids-test uitvoeren,zo ga je zelf kunnen zien dat adsl2+ niet beschikbaar is voor u maar enkel adsl.
Deze informatie vind u terug na dat u de beschikbaarheids-test hebt uitgevoerd onder "capaciteit" bij elke product.
Hoe kan ik Dommel hiervan overtuigen? Gewoon klachten blijven openen? Wat erin te zetten? Dit loopt nu al zo lang dat ik het enorm vervelend begin te vinden, vooral Dommels reacties die zo duidelijk niet waar zijn.
Alvast bedankt voor enig advies. (Dommel opzeggen is momenteel geen optie, we hebben al betaald voor een jaar recent.)