bellen van computer -> vast nummer.

Plaats reactie
Mike_1
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer

hallo

ik ken niets van VOIP.

Ik wil graag bellen via internet. ik heb geen vaste telefoon thuis en bel dus alleen via gms (wat kostelijk is)

ik dacht eerst aan Skype (bellen van pc naar vaste telefoon.)
op een andere forum kwam ik te weten dat men een telefoon kan aansluiten op een router en zo kan bellen.
Ik heb wat schrik om een mijn huidige router te vervangen voor eentje waarmee ik een telefoon kan aansluiten. (installatie van router nog nooit gedaan, dus weet niet hoe ik eraan moet beginnen).

Ik ben bij scarlet, heb een 3464 router, VDSL.
door een fout bij scarlet, betaal ik niets voor mijn discoveryline. (heb er al 2 keer voor gebeld, ze doen er niets aan, dus ik ga niet smeken om meer betalen :lol: ). kan dit een probleem opleveren als ik viop bel, als ik niet betaal voor mijn discoveryline?

Moest ik willen bellen vanaf mijn computer naar een vast (of mobiel) nummer, (dus niet via een telefoontoestel die aangesloten is op een router).
welke operator raden jullie me aan? (ik kende Skype, maar ik zie dat er nog veel anderen zijn.)

meer info of andere info omtrent viop is steeds welkom.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Als je geen nieuwe router wilt zijn je opties:
- bellen via de pc (en een headsetje) via een softphone
- bellen via je bestaande telefoon en een ATA ( http://www.grandstream.com/index.php/pr ... e-adaptors )
- bellen via een VoIP -telefoontoestel ( http://www.grandstream.com/index.php/pr ... -ip-phones )

Ik haal hier nu Grandstream aan, maar het aanbod is ondertussen zeer divers. Cisco, Siemens, ...
Providers: Je hebt in principe enkel een uitgaande provider nodig, aangezien je dankzij je discoveryline nog steeds een inkomende lijn van Belgacom hebt.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

koop een gigaset A580 IP (65 € bij weepee)

Je kan kiezen via hen uitgaand te bellen of andere -veel goedkopere- voip providers (voipbuster,....OVH,...)

aansluiten op een router, instellen, fluitje van een cent.....
TomVH
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

satsurfer schreef:koop een gigaset A580 IP (65 € bij weepee)
raad ik ook aan. Dit zal de meest eenvoudige oplossing zijn denk ik.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Kan hij in z'n router niet de ene of de andere voip-provider instellen?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

honda4life schreef:Kan hij in z'n router niet de ene of de andere voip-provider instellen?
ja, maar die sagem's zijn echt kl***boxen....je moet 5 keer opnieuw ingeven voor hij bewaart.....En als Mike_1 geen kaas heeft gegeten van routers instellen, dan heeft hij misschien helemaal geen internet meer.
Mike_1
Starter
Starter

ik heb een headphone met microfoontje (die ik heb voor online gamen)

waarom ik momenteel liever wil bellen vanaf mijn computer is, om mijn gsm-gesprekken goedkoper te doen. (ik bel meestal naar vaste lijnen)
de personen die me willen opbellen, kunnen me bellen op mijn gsm. :angel:

één van de redenen dat men een voip telefoon op uw router wilt hebben, is dat hierdoor je pc niet altijd aan moet staan.
Bij mij is dit niet het geval omdat ik er alleen uitgaande gesprekken mee wilt doen.
als ik alleen wil bellen van pc naar vaste telefoon heb ik geen vast nummer nodig (juist?) (dus heb ik geen vast nummer abo nodig, denk ik

ik heb geen vast telefoontoestel.

als ik bij de tarieven, dat je ongeveer +- 0,02 eurocent per minuut betaal..dat is de keuze snel gemaakt.

Welke operatoren raden jullie me aan? (prijs/kwaliteit)
User_Rudy
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb op mijn Nokia E51 GSM een SIP account ingesteld bij Nonoh en
zo bel je gewoon vanop jouw GSM naar om het even welk vast
nummer in Belgie aan 0.017 Euro per minuut (0.12 Euro per minuut naar GSM).
Ben best tevreden over de kwaliteit.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Mike, de oplossing voor jou is om bij één van de betamax providers hun software te downloaden, krediet op te laden en je bent vertrokken. Je kan dan je huidige headset gebruiken, geen extra kosten. Welke provider je moet kiezen hangt een beetje af van je belgedrag. Sommigen zijn supergoedkoop naar vaste lijnen en dan iets duurder naar GSM's, anderen omgekeerd. In ieder geval kan je altijd al een testtelefoontje doen naar een vaste lijn nog voordat je krediet oplaadt.

Een voorbeeldje is jumblo: http://www.jumblo.com/en/index.php

Opladen gebeurt dan via via / paypal of bankoverschrijving.

Een vergelijking van de verschillende tarieven van betamax is in de stickies terug te vinden.

Veel geluk!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik heb vroeger mijn bbox2 ingesteld voor voipstunt en dit werkte perfect.
(gewone telefoon op tel in bbox2 aangesloten)
Mike_1
Starter
Starter

hallo

heb wat rondgekeken op dit forum

ik lees dat er vele werken met verschillende voip providers.
eentje voor bellen naar vast tel.nummer, een ander voor bellen naar GSM

-voor de vaste nummers gebruiken de meesten een voip provider die FREE* is.
(als ik goed versta wat dit betekent: je belt 3 maanden gratis naar vaste tel.nr (is dit altijd 3 maanden?) tot je weer herlaad (wat is het minimum bedrag dat je moet herladen?)

dus bijv:

voor te bellen naar vaste tel.nr: free*, daarna 0,017€/min
voor gsm: Intervoip => 0,104 €/min

vinden jullie dit goed? (en dit kan ik toch doen als ik vanaf pc naar vast of gsm nummer? (dus met softphone), dan zal ik met 2 logins en passwoorden met werken.

en dan nog 1 vraagje ivm de betalingen:
hoeveel kosten komen er nog bij? (of zijn het belgische rek.nr?) en is men vrij te kiezen hoeveel men stort?

grtzz en thx!!! :wink: :wink:
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

ik lees dat er vele werken met verschillende voip providers.
eentje voor bellen naar vast tel.nummer, een ander voor bellen naar GSM
Klopt, zelf maak ik gebruik van de combinatie voipbusterpro en jumblo.

(als ik goed versta wat dit betekent: je belt 3 maanden gratis naar vaste tel.nr (is dit altijd 3 maanden?) tot je weer herlaad (wat is het minimum bedrag dat je moet herladen?)
Het aantal freedays hangt af van provider tot provider.
Voipbusterpro geeft 360 freedays (herladen voor 15euro + kosten; 10euro calling credit).
Internetcalls heeft 120freedays (minimum herladen voor 10euro + kosten)
Poivy heeft 90 freedays (idem internetcalls).

voor gsm: Intervoip => 0,104 €/min
Ik zou dan eerder opteren voor jumblo (ook geen connectiekost, en slechts 0.046 €/min).
dit kan ik toch doen als ik vanaf pc naar vast of gsm nummer? (dus met softphone), dan zal ik met 2 logins en passwoorden met werken.
Klopt. Maar misschien kan het (in de toekomst) interessant zijn om je een "hardphone" aan te schaffen (een telefoon die voip ondersteund, zoals de Gigaset A580IP). Dit in combinatie met een inkomend nummer (bij weepee eenmalig 18euro), is in mijn ogen zeer interessant.

en dan nog 1 vraagje ivm de betalingen:
hoeveel kosten komen er nog bij? (of zijn het belgische rek.nr?) en is men vrij te kiezen hoeveel men stort?
Eerder haalde ik al enkele bedragen aan. Dit zijn "minima" om te kunnen profiteren van de meest interessante tarieven. Het is eveneens mogelijk om via sms te betalen denk ik, maar dit komt dan duurder uit + dan krijg je minder freedays.
Betalen (via overschrijving) is inderdaad naar een Belgisch rek.nr., hierbij komen dus GEEN extra kosten.
Wel moet je btw betalen + een administratie fee (voor 10euro credits betaal je dus uiteindelijk +- 12,5euro).

Aanrader: bestel via een betamax-reseller (zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=30541)
[dit kan NIET bij voipbusterpro als je wil profiteren van de €15 voor 360dagen "promotie", indien je er gewoon beltegoed wil kopen of bij een andere provider wil beltegoed kopen is dit wél de meest voordelige optie]
Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

zie ook http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=31132

Ik zou persoonlijk voor volgende gaan (als je <99 gesprekken/maand doet)
- Voor 1 EUR per maand (+BTW = 1.20 EUR/maand) heb je een Belgisch nummer.
- Gratis gesprekken naar vaste lijnen in 40 landen (beperkt tot 99 nummers, en 60 minuten per gesprek).

Dan heb je onmiddellijk did nr. er gratis bij....., kan je ingoing/outgoing zelfde nummer gebruiken....zeker als kwaliteit nog beter is dan betamaxen.....

als je enorm veel belt zou ik gewoon voipbuster pro nemen......18,15 € voor gans jaar onbeperkt bellen!
http://www.voipbusterpro.com/en/index.html

Zou ook zeker een gigaset A580 IP kopen, werk toch veel stabieler dan een pc oplossing....is er voor gemaakt....
Goztow
userbase crew
userbase crew

Als ik lees wat TS schrijft, zou ik in eerste instantie gewoon voor de computer headset oplossing gaan, en als dat niet volstaat kan hij nog een siemens phone of zoiets erbij kopen. Maar goed, je doet wat je wil hé :).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

deftige headset zit je ook al een 20-25 €, vind ik dan verloren geld. maar inderdaad.....iedereen doet wat hij wilt

deze is prijs/kwaliteit super:
http://www.pixmania.be/be/nl/2588093/ar ... dio-3.html
Goztow
userbase crew
userbase crew

Mja, maar hij zegt zelf dat hij al eentje heeft voor et gamen :).
Mike_1
Starter
Starter

hallo

eerst wil ik iedereen bedanken voor de informatie die jullie me gegeven hebben. :-)

Het aantal freedays hangt af van provider tot provider.
Voipbusterpro geeft 360 freedays (herladen voor 15euro + kosten; 10euro calling credit).
Internetcalls heeft 120freedays (minimum herladen voor 10euro + kosten)
Poivy heeft 90 freedays (idem internetcalls).

Ik denk dat ik ga voor Voipbusterpro.
15 euro (+ btw /kosten erbij) en ik mag 1 jaar gratis bellen naar alle vaste lijnen. wat is die 10 euro calling credit dat men nog erbij krijgt? (dat je nog voor 10 euro kunt bellen naar gsm's?)

heb gegoogled in het nederlands naar Voipbusterpro, en ik kwam uit op topics waar men sprak van connection cost van +-3,7 cent per gesprek. (wel topics van een paar jaar oud)
ik vind geen connection cost terug bij Voipbusterpro. Is er nog een connection cost bij Voipbusterpro?

Met Voipbusterpro kan ik toch bellen vanaf computer naar vaste lijnen?

nogmaals bedankt.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Bij Voipbusterpro is het zo dat je GEEN connection fee betaald als je naar de gratis bestemmingen belt tijdens de freedays (waaronder belgische vaste lijnen).
Bel je BUITEN de freedays naar belgische vaste lijnen, of doe je andere betalende calls, dan betaal je WEL een connection fee (welke goed verstopt is; enkel op http://www.voipbusterpro.com/en/free.html wordt er melding van gemaakt)

Dus:
Je herlaad voor 15euro (incl kosten zo'n 18,50euro). Als ik me niet vergis heb je hiervoor een kredietkaart nodig.
Dan kan je 360 dagen lang volledig gratis bellen naar de locaties met freedays.
Je krijgt eveneens 10euro belkrediet. Dit kan je dus gebruiken om bijvoorbeeld naar belgische gsm's te bellen, al kan je zelf opmerken dat dit een pak duurder uitvalt dan bijvoorbeeld jumblo.

Naarmate je belgedrag is het dus mogelijks interessanter om jumblo (of een andere betamaxkloon naar keuze) te gebruiken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”