Digitale camera

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
vscomp
Plus Member
Plus Member

Ik heb me net een Samsung Digimax V 4 gekocht, 4 miljoen pixels, prachtig beeld en een zeer goed toestel :).
Ben altijd al tevreden geweest van Samsung en dit fototoestelletje bevalt me tot nu toe prima! Ook wat ze erbij leveren is de moeite waard! :

- Oplader + speciale Samsung batterij
- Memory Card 32 MB
- Autolader
- Lederen tasje
- Aansluitkabels voor het bekijken van foto's via televisie

Prijs : € 399
stephan
Elite Poster
Elite Poster

SeNsEi ZeOn schreef:probeer het eens zou ik zeggen

trek een foto met het een, en een met het ander

heb ik gedaan maar op het scherm van de pc merk ik niet veel verschil moet ik zeggen...
wat is de beste manier om dit te testen? inzoomen op de foto? afdrukken? ... :confused:

ciao
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
stephan
Elite Poster
Elite Poster

De mijne :

-2x AA batterij + Lader
-USB kabel voor pc
-Kabels voor tv (audio & video)
-Memorystick 16MB

==> 220Euro...

Nog een 128MB Sony Memorystick apart gekocht aan 69 Euro

In mijn prijsklasse vind ik toch dat deze er ver bovenuit steekt...

BTW : @ vscomp : kijk Hier eens naar de prijs :P
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

stephan schreef:
SeNsEi ZeOn schreef:probeer het eens zou ik zeggen

trek een foto met het een, en een met het ander

heb ik gedaan maar op het scherm van de pc merk ik niet veel verschil moet ik zeggen...
wat is de beste manier om dit te testen? inzoomen op de foto? afdrukken? ... :confused:

ciao

Als je het verschil niet ziet, heeft het geen zin van dat op fine te zetten. Dat heeft puur te maken met welke compressiekwaliteit hij gebruikt.
stephan
Elite Poster
Elite Poster

ziet iemand hier het verschil in kwaliteit?

de beide fotootjes zijn getrokken in formaat 640x480 maar de ene in "fine-mode" en de andere in "standard-mode"...

ik zie geen verschil... enkel dat ik ipv 202 => 376 foto's kan trekken aan 1,2Megapixels...

Of is de kwaltiteit het waard? :confused:...

sorry voor het onderwerp van de foto's, het was het eerste dat in me opkwam toen ik wat rondkeek :lol:
Bijlagen
sonyfine.JPG
(148.54 KiB) 72 keer gedownload
sonystandard.JPG
(58.54 KiB) 72 keer gedownload
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Inzoomen kan je al veel zeggen.
Toevallig een goed onderwerp gekozen: JPEG kan niet goed met rode tinten om en er zit lekker veel structuur in Teigetje.
Het verschil is verwaarloosbaar. Als je inzoomt zie je iets meer compressie-blokjes, maar het verschil is niet zó groot eigenlijk. Normal is prima. Ik fotografeer overigens ook bijna altijd in Normal, wel altijd in full resolution. Je kan beter een foto op 3,3 Mpixel verkleinen naar 640x480, dan de foto in 1x in 640x480 nemen. Natuurlijk moet je dan wel inleveren op de bestandsgrootte ...

Overigens heb je net iets minder dan 2 Mpixel nodig om naar de fotograaf te sturen om digitale printjes te maken van je kiekjes. Ikzelf heb enkel ervaring met Kruitvat, maar die kwaliteit en service was excellent en zeker niet duur.

//edit: typo
Bijlagen
compressie_verschil.png
(28.89 KiB) 75 keer gedownload
Laatst gewijzigd door meon 28 mei 2004, 00:49, in totaal 1 gewijzigd.
stephan
Elite Poster
Elite Poster

Thanx meon!!! :P

ik zie ook niet veel verschil, enkel zoals je zegt de blokjes-textuur...

ik ga denkik mijn camera op 3,2 Megapixels laten staan...
Dan kan ik in standard mode nog 149 fotos nemen (fine 82)

Maar voor op vakantie te gaan zou ik toch aanraden om bvb 1,2 Megapixels te nemen... Want 149 foto's zijn snel getrokken... En aan 1,2 kan je er 376 trekken wwwwwwiiiiiiieeeeeee :P

Ciao
Stephan
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Gewoon een tipje... voor zij die slechts een bescheiden budget hebben, volgende week staat er in den ALDI (zonder reclame te maken :lol: een 5MP voor 248 euro.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

r2504,

Zonder te bekritiseren, de eerste reply in deze thread duidde reeds op die digicam van "den Aldi"

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
[Nob]

r2, die van de aldi zijn echt wel niet goed. 't Enige waar die mee kunnen uitpakken is het aantal megapixel.

Dan koop je beter een Canon Powershot A60 (ongeveer zelfde prijs) met 3 megapixel.

greetz,

Nob
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Deze link vandaag ontdekt zie hier. Dat is idd heel compact, de lichtgewicht camera (153 gram) ligt makkelijk in de hand en past in je borstzak.
MPEG4-camera welke 30 beelden per seconde kan registreren in VGA-resolutie (640x480).
Maar de prijs is dan ook geen kleinigheid. (800 €) (beetje te duur als je 't mij vraagt)

Grtz, :wink:
Afbeelding
Shag
Plus Member
Plus Member

Yoow

Kben op zoek naar een digitale camera met minimum 3 megapix. Men budget gaat tot 400.
Ik wil een camera met een goede macro. Kwil manueel kunnen scherpstellen en andere instellingen ook manueel doen.

Kheb er ondertussen een paar opgezocht.

- Olympus C-765
- Canon Powershot A75/80
- Minolta Dimage s414
- Nikon Coolpix 3100/4300
- Fujifilmfinepix s3000/5000
- Minolta Dimage Z1

Veel ken ik er nie van. Dus hierbij vraag ik hulp aan jullie. Dit gaat van ervaringen tot totale miskopen. Alle hulp is dus welkom.

Groetjes :wink:
Shag
wem
Premium Member
Premium Member

http://www.dfip.nl <= vind je recensies op, reviews van mensen die een bepaald toestel gekocht hebben, enorm veel mogelijke fototoestellen ..

enigste nadeel is dat de prijzen in Nl een beetje lager zijn dan in België, dus als je er overal 50 - 100 euro bijtelt, zal je er ongeveer wel komen ;-)
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Ik heb net een Canon PowerShot S1 IS gekocht ... mijn nadruk lag op verre zoom voor circuitfoto's te maken ...

Bovendien kan dat ding ook 30fps 640*480 filmpjes maken en heeft die een Image Stabiliser (IS) in de lens zitten ... tegen het trillen dus. Een vaste hand is heel wat minder vast aan 10x optical zoom ;)

Deze camera is een 3.3MP wat meer dan voldoende is. Die megapixel wordt altijd aangehaald als 'de referentie' wat dus absolute zever is. Da's zoals een auto beoorderelen op cilynderinhoud ... 't is een indicator maar zegt op zich verre van alles.

Van zodra ik m'n eerste foto's op de pc gezet heb zal ik eens eentje posten.

Zal alleszins wel een verademing zijn tov mijn vorige (FujiFilm van 5 jaar oud ... 640*480 en megapixel bestond toen nog niet ;) )
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Deze link was goed van pas gekomen, maar ja...de beslissing zal wel al gevallen zijn zeker, wat betreft het aankopen van een camera.

Wou dit toch even melden in deze topic, wegens de vele informatie over Digitale camera's.

Afbeelding
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Shag schreef:Yoow

Kben op zoek naar een digitale camera met minimum 3 megapix. Men budget gaat tot 400.
Ik wil een camera met een goede macro. Kwil manueel kunnen scherpstellen en andere instellingen ook manueel doen.

Kheb er ondertussen een paar opgezocht.

- Olympus C-765
- Canon Powershot A75/80
- Minolta Dimage s414
- Nikon Coolpix 3100/4300
- Fujifilmfinepix s3000/5000
- Minolta Dimage Z1

Veel ken ik er nie van. Dus hierbij vraag ik hulp aan jullie. Dit gaat van ervaringen tot totale miskopen. Alle hulp is dus welkom.

Groetjes :wink:
Shag

Shag,

De minolta Dimage Z2(!!) kun je krijgen voor 330€ in Duitsland. En ja, legaal hoor. Ook zie ik dat de types die jij opgeeft reeds een tijd verouderd zijn (zelfs al in 06/2004) ... waar heb je die opgezocht ??

Een goede plaats voor meer info enzo is m'n oude forum: http://www.belgiumdigital.com

Grtz,

Sasuke

PS: http://www.topfoto-online.de & www.topvision.de zijn beide supergoede winkels én betrouwbaar. Voor geheugenkaarten koop je best bij www.powerinnumbers.com
Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Goeie link Blue-Sky!
Heb nu ruim drie jaar een van de vroege Minolta Dimage toestellen, destijds een van de eerste betaalbare camera's die dicht bij een spiegelreflex kwamen. (toch nog duur, nu opgevolgd door de Konica-Minolta DiMAGE A2)
Na in het begin last te hebben gehad van software bugjes was ik het laatste jaar best tevreden.
Dit weekend had ik hem nodig maar m'n batterijen waren leeg.
Toch maar weer eens m'n oude spiegelreflex met film genomen.
(heb ook een filmscanner om de zaak weer digitaal te maken)
Maar dat was weer lekker foto's nemen! Zo snel en direct, ik weet nu weer wat ik mis bij die digitale camera's.
Misschien is de nieuwe generatie camera's wat dat betreft verbeterd, in ieder geval een puntje om op te letten bij het aanschaffen.
Shag
Plus Member
Plus Member

Sasuke schreef:Shag,

De minolta Dimage Z2(!!) kun je krijgen voor 330€ in Duitsland. En ja, legaal hoor. Ook zie ik dat de types die jij opgeeft reeds een tijd verouderd zijn (zelfs al in 06/2004) ... waar heb je die opgezocht ??

Een goede plaats voor meer info enzo is m'n oude forum: http://www.belgiumdigital.com

Grtz,

Sasuke

PS: http://www.topfoto-online.de & www.topvision.de zijn beide supergoede winkels én betrouwbaar. Voor geheugenkaarten koop je best bij www.powerinnumbers.com

Heb ondertussen men camera al een tijdje :-) Het is een poweshot A80 geworden. Voor een zeer degelijk prijsje. Wat betreft kwaliteit en gebruiksgemak van deze camera mag ik zeker en vast niet klagen.

But thx any Sasuske :wink:
airzimmy
Erelid
Erelid
Contacteer:

Shag schreef:
Sasuke schreef:Shag,

Grtz,

Sasuke

Heb ondertussen men camera al een tijdje :-) Het is een poweshot A80 geworden. Voor een zeer degelijk prijsje. Wat betreft kwaliteit en gebruiksgemak van deze camera mag ik zeker en vast niet klagen.

But thx any Sasuske :wink:

Heb net dezelfde gekocht en ben er nog voor naar Duitsland geweest, daar tegenover sommigen hier meer dan 120euro goedkoper
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Limburg schreef:Zo snel en direct, ik weet nu weer wat ik mis bij die digitale camera's.

Ja, ik heb hier ook zo'n spiegelreflex camera liggen welke nog zelden gebruikt wordt, was nochthans een super ding, dat mis ik ook wel een beetje.
Een Zeiss Ikon Super BC, met de lens Tessar 1:2,8 deze lens had een beroemd pseudoniem gekregen "Het Adleroog".
Deze camera bezit wisselcassetten, zodat men probleemloos kon wisselen tussen bvb Kleuren film voor dia of gewone kleurfoto's.
Jammer dat Zeiss deze wisselcassetten niet kan aanpassen, zodat men daar een digitale cassette heeft in de plaats waar de film zit.
Maar dat is een wensdroom, die waarschijnlijk duurder zou uitkomen als een nieuwe digitaal camera.
Jammer,...daar was ook nog een Telelens van 115 mm bij, alsook een breedhoeklens.

Laatst gewijzigd door Blue-Sky 26 maa 2007, 23:54, in totaal 1 gewijzigd.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Blue-Sky,

Naargelang de diameter kan je die lens toch nog altijd gebruiken ?
D.m.v. verloopringen ?

Ik had namelijk een Minolta Dimage 7 en gebruikte daar m'n oude Zeiss lenzen op met een verloopring.

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hier een handig programma om Digitale foto's te beheren.
Heb dit per toeval ontdekt, creatief fotolab zou alles in huis hebben om volop aan de slag te gaan.
Effe Off// topic
Ik had voordien al een programma als test op mijn PC staan, met name "Picasa", dit kwam mij niet zo goed uit...daar er foto's van onze hele familie tevoorschijn kwamen waar ik me het bestaan al niet meer herinnerde.
(Picasa werd toen snel verwijderd van mijn PC)
Terug // on topic.

Bron: DiskIdee.be
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”