Kan het zijn dat ik geen (draadloos) internet had vanmorgen doordat het "telefoonverkeer ernstig vestoord is" in de regio 2100 Deurne. Gewoon bellen kan blijkbaar wel.
Zijn er nog mensen die hetzelfde probleem hebben? Nu net vanop het werk gebeld naar de technische dienst van Belgacom en bij het intypen van mijn telefoonnummer nog steeds dezelfde melding.
geen internet in regio 2100 Deurne
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Neen,
Maar ik heb daar meerdere klanten die niet op internet kunnen en krijg bij het bellen naar belgacom ook de melding dat het telefonisch verkeer ernstig is verstoord.
Dus je mag vrijwel zeker zijn dat daarom het internet niet werkt.
Maar ik heb daar meerdere klanten die niet op internet kunnen en krijg bij het bellen naar belgacom ook de melding dat het telefonisch verkeer ernstig is verstoord.
Dus je mag vrijwel zeker zijn dat daarom het internet niet werkt.
- Fatsie
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
- Bedankt: 36 keer
Van wat ik kan zien was er een groter, misschien nationaal ?, probleem. Er lagen hier behoorlijk wat lijnen uit van klanten verspreid over een serieus gebied. Bovendien was er denk ik een probleem met de DNS servers want voor sommigen was er wel verbinding en kwam onze VPN verbinding op (werkt puur op IP), maar ze konden niks resolven; Dat kan natuurlijk ook het gevolg geweest zijn van een overbelasting omdat ineens iedereen terug online kwam, ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Ik had sinds deze nacht problemen in de regio Leuven. Volgens mij lag de PPPOE authenticatie server er uit want bestaande connecties hadden geen probleem maar bij het verbreken van de PPPOE sessie kon de modem niet opnieuw authenticeren.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- guntherstassen
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
- Contacteer:
Volgens mij nationaal probleem. Hier regio Limburg ook alles plat.
Begint overal terug in orde te geraken.
Is niet provider afhankelijk. Alles wat op Xdsl zit had problemen (Belgacom, EDPNET)
Vermoedelijk dus een serieuze storing bij Belgacom zelf.
Begint overal terug in orde te geraken.
Is niet provider afhankelijk. Alles wat op Xdsl zit had problemen (Belgacom, EDPNET)
Vermoedelijk dus een serieuze storing bij Belgacom zelf.
- Fatsie
- Pro Member
Idd, privé (Dommel - VDSL2) had ik deze ochtend bij het ontwaken ook geen internet. Ik was nog niet gaan zitten aan mijn bureau en zag de helpdesk collega's al zwaar gesticuleren ... ik wist direct hoe laat het was.
Bedankt voor jullie vele en snelle reacties. Wederom een bewijs wat voor een geweldig forum dit is!
Heb mijn berichtje ook op de Belgacom Community forum gezet maar daar nog geen enkele reactie mogen ontvangen.
Ik hoop dat mijn internet terug ok is als ik vanavond mijn PC opzet.
Nogmaals bedankt.
Heb mijn berichtje ook op de Belgacom Community forum gezet maar daar nog geen enkele reactie mogen ontvangen.
Ik hoop dat mijn internet terug ok is als ik vanavond mijn PC opzet.
Nogmaals bedankt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
ook ik had deze morgend geen internet (deurne)
ondertussen opgelost, alles werkt terug
ondertussen opgelost, alles werkt terug
de koe zegt boe
Volgens Belgacom staat het correct functioneren van het telefoonnetwerk normaal gezien los van het draadloze netwerk thuis. Als ik vanavond nog steeds niet op het draadloze netwerk kan verbinden, moet ik best even dee modem herstarten (uit/aan) (heb ik vanmoren al 3maal gedaan zonder resultaat) en bij verdere problemen toch onze helpdesk bellen.
- Fatsie
- Pro Member
Van het draadloze netwerk op zich wel, dus 2 computers bij jouw thuis gaan nog met elkaar kunnen communiceren, maar geen van beide gaat een extern netwerk (zoals het internet) kunnen bereiken als er een storing is op xDSL !
- Fatsie
- Pro Member
99,9% wel en anders kan je allereerst al eens beginnen met de modem opnieuw op te starten zoals aangegeven; Ik raad wel aan een 20-tal seconden te wachten tussen het uitschakelen en terug inschakelen van de modem.