BBOX2 wifi security WPA2 toestanden

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Dikke Foaf
Starter
Starter
Contacteer:

Ik heb sinds kort een BBOX2 doordat eindelijk de overschakeling van ADSL naar VDSL eens gratis was :-)
Nu heb ik boven al een access point staan terwijl de BBOX2 beneden staat, wat goed uit komt want de dekking beneden kon eigenlijk beter.
Nu wilde ik alles hetzelfde houden (wpa2 key en ssid) zodat het makkelijker werkt wat betreft settings op de clients.
Nu wil ik dus op de BBOX2 dezelfde WPA key gebruiken als op m'n Linksys AP boven en dan komt het probleem.

In m'n Linksys heb ik een 256bits WPA key in de vorm van "tG!}o/GA@.*PzCOx-C7;8GyeM60/zpQdN$O5^Rm10$cepp}8+6=3cVtp'wN'/&M".
Die wilde ik dus even snel instellen in m'n BBOX2.
Ik kies dus voor WPA2, 256bit key, AES en paste de key in het veld.
Uiteraard komt de BBOX2 met "Please check your passphrase, there is forbidden characters inside".
Heb ook geprobeerd om het HEX equivalent van de key in te geven, maar ook dan krijg ik die error.
Waarom kan ik niet gewoon een key gebruiken volgens de WPA2 standaard?
Ben ik verplicht om een minder veilige key te gaan gebruiken in de vorm van "DitIseenPassphrase"?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Daar kan ik niet direct op antwoorden maar wat ik wel er wel nog kan aan toevoegen dat er blijkbaar problemen zijn met WPA2 beveiliging in combinatie met Windows 7. Dit werd blijkbaar door veel mensen al gemeld en op de bgc site geven ze ook WPA op om uw bbox2 te beveiligen.
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Allereerst checken dat je geen tekens daar hebt staan en minstens 8 letters of cijfers.
Dit probleem heb ik gisteren ook gehad toen ik iets anders wou ingeven.
Dikke Foaf
Starter
Starter
Contacteer:

Heb nu maar een key gebruikt in de vorm van "ZdrSyBTgF4jMNMsmhyHUPYrkzerTfaTEELgDV9skDc6ZyyMfwcALBCfsGMLxwo9".
Die wilt hij wel aan nemen. Werkt trouwens wel correct icm WPA2 en Win7.
Minder veilig, maargoed, dat is wat Belgacom mij afdwingt, spijtig genoeg.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Laat het mss eens weten of je WPA2 v/d bbox onder W7 blijft goed werken.
Werk je met een W7 32 of 64 bits versie?
Het zou interessant zijn om aan de weet te komen of er werkelijk vroeg of laat problemen komen met de WPA2 instelling op de bbox en win7.
Dus iemand die hier al problemen mee gehad heeft laat het eens weten a.u.b.

mvg.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Als er problemen zijn met wpa2 onder windows 7 ligt dat hoogstwaarschijnlijk aan de modem en niet aan het os. Het enige dat je kan doen is een andere modem plaatsen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad dit heb ik niet genoeg duidelijk gemaakt dat het aan de bbox ligt maar wel alleen samen met W7. Als het nu met de 32 bit versie is of met de 64 bit versie of met beide dat weet ik juist niet en ook vraag ik mij af of dit wel zo is en daarom is het mss langs deze weg mogelijk om aan de waarheid te komen .
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Ik had ook problemen met XP, hoor.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Ja als het zo zit zal het dan louter en alleen iets te maken hebben met de bbox en onafhankelijk van het OS !
Tallica
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

Hier WPA2 en Win7 64Bit... Nog geen problemen mee gehad sinds het begin (1,5jaar), gebruik het ook in combinatie met MAC adres filtering.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”