Ik ben geen A2F gebruiker, maar ook ik begin het grondig beu te worden. Gisteren kwamen nog 2 vrienden langs met hun Xbox om hun games en Live te updaten (met A2F lukt dat niet => ze kunnen niet spelen en tijdens de examens is het belangrijk dat wel te kunnen). Bovendien mag ik ook al het geklaag aanhoren dat ze bv. hun mails niet binnen krijgen, buitenlandse site (vroeger was dat alle sites) niet kunnen openen en dat het toch wel mijn fout is omdat ik het aangeraden heb...
Ik moet ook zeggen dat ik het van Webvisie SUPER belachelijk vind zich altijd te verdedigen met die volumes.
Een vriend van me diende een klacht in bij de ombudsdienst, ombudsdienst contacteerde Webvisie en die vonden er niet beter op te antwoorden met
Wij bieden een dienst aan waar geen garantie gegeven wordt op snelheid. Klachten met betrekking tot snelheid worden door ons niet aanvaard. De klant verklaart zich bewust met deze voorwaarde akkoord bij ondertekening van het contract. De snelheidsproblemen die bepaalde gebruikers denken te ondervinden, staat in schril contrast met het volume dat deze gebruikers behalen, deze gebruiker heeft over de voorbije 4 maanden een volume van 409,08 Gigabyte (!).
(sorry voor het letterlijk overnemen, maar ik ben het beu en heb geen tijd het zelf te verwoorden wat er in de mail stond... neem het mij dus niet kwalijk + op deze manier komt het over zoals het ook moet over komen)
Ik zal tegenover die 409gig cijfers ook de cijfers zetten die uit de router van de gebruiker werden opgevraagd (per maand en dus niet in een weinig zeggende, misleidende bundel van 4 maanden!):
- februari: 137.42 GB
- maart: 184.63 GB
- april: ± 3 GB
- mei: 1.81 GB
Het is veel, maar daar mogen ze niet over zagen, want ze zijn immers limietloos.
Het gaat hem over snelheid (volume/s) en vooral stabiliteit, niet over globaal volume (volume/maand). Zoals zovelen al zeiden, met een stabiele lijn van 50kB/s (met één thread, zonder timeouts) zou het al heel wat minder afzien zijn (het zou een goede start zijn in het process van het probleem oplossen).
Eén ding moeten ze bij Webvisie nog leren en dat is
problemen toegeven, ik weet dat dat niet makkelijk is (dat hebben ze mij persoonlijk nog uitgelegd), maar er zijn grenzen aan ontkenning of stilzwijgen...
In ieder geval ben ik al blij dat er verbeteringen zichtbaar zijn, hopelijk kunnen we dit speciale problemen forum voor A2F users binnenkort voor eens en voor altijd sluiten.
Ten laatste even de vergelijking met het "eet zoveel je kan concept" aanscherpen. Ik denk dat we A2F momenteel best kunnen vergelijken met een "eet zoveel je kan" tent die dagelijks maar één broodje en wat slablaadjes aanbiedt en dan zegt eet zoveel je kan... Als je daar dan elke dag gaat en na een maand begint te klagen dat het toch maar weinig is dat ze u aanbieden terwijl je meer verwacht had (bij de normale eettent staat er meer op tafel) gaan ze zeggen: "Ja, maar ge hebt ondertussen de laatste maand wel al 30 broodjes gegeten hé, dus ge kunt niet klagen!".
Ah ja, af en toe nemen ze eens 5 broodjes per dag binnen, en jij als uitgehongerde (wat wil je na dagelijks maar één broodje) neemt dan ook die 5 broodjes... gevolg is dat ze weer wat extra broodjes hebben om hun stelling mee te verdedigen.
Ik denk dat die vergelijking beter opgaat (hoe absurt ze ook is).
Ziezo, nu heb ik mijn visie ook nog eens gegeven (want ik begin steeds meer en meer van verdediger naar hater over te gaan om eerlijk te zijn.. ja, ook al is het hun schuld niet).