Fritz!Box 7390 internationale versie: ervaringen, bugs, ...

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

... waarschijnlijk omdat je iets verkeerd doet :lol: .

Maar met de summiere uitleg hierboven kunnen wij natuurlijk niet weten wat je verkeerd doet ?
Misschien eens concreet uitleggen (a) wat je wil (b) wat je gedaan hebt
met IP adressen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

satsurfer schreef:google gebruiken doet wonderen :eek:
http://www.avm.de/en/Download/index.php3?js=enabled
Dat was vanzelfsprekend de eerste plaats waar ik zat te zoeken maar nieit gevonden. De handleiding FB7390 heeft me niet geholpen. Philippe's antwoord wél. (of toch voor een groot deel)
satsurfer schreef: Al verander je elk jaar van ISP, aan je nr. verandert er niets....Normaal bij overschakeling van ISP mag je geen onderbrekingen hebben (misschien 10')
Je moet geen NIEUW nr. vragen, je stuurt papieren op om nr. te behouden.
Misschien begrijp ik het verkeerd maar als ik mijn huidige Belgacom nummer porteer naar WeePee ben ik toch mijn Discovery lijn kwijt ??? En moet ik op raw copper gezet worden door mijn huidige provider Dommel ??? Met alle gevolgen vandien namelijk wijzigen contract, opnieuw activatie betalen etc ? Als ik een heel nieuw nummer bij WeePee neem kost dat evenveel en veranderd er voor Belgacom toch niks ? Dat nieuwe nummer (DID nummer of zoiets) werkt toch alleen maar via VOIP en de inkomende evenals uitgaande gesprekken komen toch nooit over de Discovery lijn maar via Internet ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dit laatste is volledig juist.
- gezien de feedback over Dommel in dit Forum, zou ik ook het risico niet lopen om de Discovery line op te zeggen. Dat geeft gegarandeerd problemen, kosten, en weken zonder Internet.
- een nieuw nummer bij WeePee kost evenveel als een geporteerd nummer.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Wat ik gedaan heb :

Vorige maand de fritz geinstalleerd, de server stond nog te draaien bij aansluiting en kreeg ip *.4 terwijl hij overal gekend staat als *.2
De fritz bleef dat ip *.4 uitdelen, dus heb ik die lijn in de fritz (die er automatatisch ingekomen was) weg gedaan, ervoor gezorgd dat er geen ip *.2 in het netwerk aanwezig was. Toch bleef het spul ip *.4 uitdelen. (dhcp range 2-50)

Ik heb dan maar ervoor gezorgd dat het mac adress niet meer door de fritz gekend was (nieuwe entry opnieuw gedelete) via "add device" zelf ip *.2 op het juiste mac toegevoegd en "always assign.." aangevinkt. Nu zou ik toch mogen verwachten dat de fritz ip *.2 dan ook aan dit mac geeft wanneer die online komt. Niet dus, zelfs met die entry bleef ik ip *.4 krijgen. Dus dan maar een vast ip *.2 vanop de pc zelf gegeven. Met het onweder geweest heeft de server afgelegen en dus ideaal moment dacht ik om nog eens te proberen... dhcp deelde nu ip *.7 uit.. blijkbaar is er iets magisch aan de hand met ip *.2 dat niet zichtbaar is op de ui, heb er alleen geen benul van wat het zou kunnen zijn..
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

een fritz in originele toestand deelt geen adressen *.2 uit.
je hebt dus nog meer gedaan dan wat je hierboven schrijft ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

(dhcp range 2-50)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

Heronic schreef:
(dhcp range 2-50)
Zet uw FB range eens van 10 tot 50 bvb en zet dan de nic van uw server vast op 2. Wat doet hij dan?
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Dat werkt, vast ip op pc zelf werkt. Heb andere toestellen nog niet getest, vast ip is enkel van tel op servertje. Ik vind het gewoon proper om alles via dhcp te doen. Raar dat er ergens toch iets blijft 'plakken' waardoor ik ip *.2 niet aan het servertje kan uitdelen :s
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Als je denkt dat ergens iets "blijft plakken" zou ik de FritzBox een reset geven (naar factory default).
Dan zou in principe alles moeten gewist zijn (telefooncode: #991*15901590*)
Natuurlijk moet je dan alles opnieuw ingeven (de configuratie terug inlezen zou het probleem wellicht terug brengen).

Zorg ervoor dat er géén netwerk verbindingen zijn (buiten één PC).
De PC waarmee je de FB configureert zal dan wel 192.168.178.20 krijgen als IP.
Daarna de DHCP range wijzigen volgens jouw behoefte (2-50), en de MAC adressen ingeven van de apparaten waaraan je een vast IP wil geven.
Dan pas de apparaten aansluiten en herstarten (of een ipconfig /renew)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Dat zou wel de beste maar meest radicale oplossing zijn. Dacht dat er ms nog iemand dit probeel gehad heeft. Zal het eens moeten overwegen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

Vraagje voor FritzBox experts :-D

Ik zou graag al mijn "contacts" met naam en nummers op een andere manier dan manueel in mijn nieuwe FB7390 willen brengen.
Dat zijn er een paar honderd.
Nu heb ik al die data weliswaar op meerdere plaatsen (Outlook contacts, Google mail contacts etc.) en zou relatief simpel een .csv of .xls of een ander soort databasefile kunnen maken indien ik maar wist of het enerzijds kan en anderzijds welk formaat van database nodig was om die data naar de FB telefoonboek te pompen.
Zou dat kunnen ?????
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Er bestaat een Programma van AVM: FritzBox Monitor
http://www.avm.de/de/Service/FAQs/FAQ_S ... 13805.php3

Vanuit dit programma kan je het FritzBox telefoonboek bewerken, importeren, exporteren.
Met dit programma kan je ook externe data importeren (vanuit Oulook contacts, Windows Adresboek, CSV bestand ...) en exporteren naar de FritzBox.

Rechtstreeks synchroniseren met Outlook of Google contacts is nog niet mogelijk, maar deze feature zit wel in onze wishlist :).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

philippe_d schreef:Er bestaat een Programma van AVM: FritzBox Monitor
http://www.avm.de/de/Service/FAQs/FAQ_S ... 13805.php3
@philippe

Dat was rap :-D
Zo makkelijk had ik het niet verwacht.
Had het eigenlijk zelf moeten vinden maar niet eens gezocht omdat ik dit niet had verwacht.
Achteraf bekeken .... nu ja, zowat iedereen die een FB gebruikt moet zich dat hebben afgevraagd en eigenlijk logisch dat AVM zoiets al had gemaakt.

Hartelijk dank.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

bobsys1 schreef:[Zo makkelijk had ik het niet verwacht.
...en is het ook niet. Tenminste onder Win7 64 bit werkt het totaal niet.
Hij kan geen .csv importeren. Laat alleen toe te importeren van een bestand wat al in FB fonebook formaat staat :-(
Ook Outlook vindt hij niet.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

In verband met aanschaf FB7390 en een MT-F heb ik een nummer bij WeePee aangevraagd. Dat ging heel vlot en was na 24 uur actief.
Nu dacht ik dat WeePee ook CLIP activeert en wanneer er in mijn FB telefoonboek de naam, nummer en foto van de beller staat dat die foto dan ook zou verschijnen op het scherm van de MT-F maar dat is niet zo. Er verschijnt de text Weepee en het nummer van de beller. M.a.w CLIP staat inderdaad aan . Is het mogelijk om ook de foto te laten verschijnen ????
Drielander
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 28 apr 2011, 16:18
Locatie: Oostbelgie
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 17 keer

In combinatie met de FRITZ!App Fon voor Android-Smartphones communiceert mijn Samsung Galaxy S2 heel goed met de FB 7390 via WLAN en kan worden gebruikt als een mobiele telefoon.
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06)
Provider: Proximus Internet Start (70Mbps/13Mbps)
Telefone: T-Concept CPA 710 + CM 700
DECT: 4x Speedphone 300 (T-Com aka AVM)
VoIP-Provider: Sipgate.de - sipgate plus + Euro-Flat
GSM: Samsung S2 @LineageOS 14.1 (7.1.2)
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

Drielander schreef:In combinatie met de FRITZ!App Fon voor Android-Smartphones communiceert mijn Samsung Galaxy S2 heel goed met de FB 7390 via WLAN
Klopt. Heb ik gisteren geinstalleerd op twee SGS2's. Werkt prima voor zowel binnenkomend als uitgaand verkeer. Mooier nog zou geweest zijn wanneer die applicatie ook direct de contacts van de Android zou kunnen gebruiken. Het makkelijke er aan is dat we nu via de S2 een nummer draaien en de FB beslist over welke lijn dat gesprek buitengaat. Die staat namelijk geprogrammeerd om VOIPSTUNT te gebruiken voor alle buitenlandse gesprekken en voor vaste lijnen. Voor GSM pakt de FB automatish JUMBLO en voor noodnummers mijn Belgacom Discovery.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

bobsys1 schreef:Er verschijnt de text Weepee en het nummer van de beller. M.a.w CLIP staat inderdaad aan . Is het mogelijk om ook de foto te laten verschijnen ????
Het nummer in het interne telefoonboek moet exact hetzelfde zijn als deze van de CLIP die je krijgt van WeePee op je binnenkomende oproep (dus geen 0032 of zo ...).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

philippe_d schreef: Het nummer in het interne telefoonboek moet exact hetzelfde zijn als deze van de CLIP die je krijgt van WeePee op je binnenkomende oproep (dus geen 0032 of zo ...).
Aha, dat is niet zo. Ik heb alles in de FB op internationaal staan. Ga ik direct nakijken en uitproberen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

In de FritzBox zet je best al je nummers in lokaal formaat. Dit is de regel, en ook gemakkelijker voor je kiesregels.
Wanneer bepaalde VoIP providers (vb Betamax) het nummer nodig hebben in international formaat, dan moet je dit aangeven in de VoIP settings - en de FritzBoox zal dan automatisch het nummer omzetten naar 0032xxx
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

philippe_d schreef:Wanneer bepaalde VoIP providers (vb Betamax) het nummer nodig hebben in international formaat, dan moet je dit aangeven in de VoIP settings
Voila, nu werkt het dus wel met die fotos.
Hier weten ze ook ALLES :-D

Maar nu snap ik uw laatste zin weer niet. Wat bedoel je precies met ".. in de VOIP settings^". Ik gebruik namelijk 2 betamaxen, VOIPSTUNT en JUMBLO voor GSM
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je kan toch in de VoIp settings van Jumblo en van Voipstunt een tikje zetten bij 00 32
Dan draait de FritzBox die 0032 ervoor als je via Jumblo of Voipstunt uitbelt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

philippe_d schreef:Je kan toch in de VoIp settings van Jumblo en van Voipstunt een tikje zetten bij 00 32
Dan draait de FritzBox die 0032 ervoor als je via Jumblo of Voipstunt uitbelt ...
OK gevonden in Telephony -> Internet Telephony -> Edit en dan onder "Precede the number dialed with these prefix digits".
Daar staat nu 00 en 32 aangevinkt.
Wat nu als ik in mijn Telefoonboek een Duits nummer heb staan ? Scrijf ik daar dan 00 49 xx yyyyyyyyyyy ? Ziet de FB die 00 en laat hij dan de 00 32 vallen ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ja geen probleem ... zo "slim" is hij wel :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Goofie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 15 jan 2011, 20:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Betreft de Message Waiting Indicator (MWI) functie van de Fritz, heb ik een vraagje...

Ik zie dat je dit enkel voor de FON 1/2 extensie kunt inschakelen
Telephony --> Telephony Devices --> Telephony Device Features
Als je een ander type telefoon selecteert, krijg je geen Telephony Device Features te zien.

Geldt dat dan enkel voor de aangesloten FON 1/2 toestellen? Welke toestellen moeten dat dan hardware matig zijn?

Ik heb een IP-telefoon, (Linksys) en zou daar graag het MWI - lampje laten branden bij nieuwe berichten.
Zijn er al succesverhalen hiermee?

Alle ogen gericht op philippe_d :wink:
jlh
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2011, 23:04

Hoi Philippe,

ik ben reeds enige tijd gebruiker van fritzboxen eerst een 7170 en nu sinds dat hij uit is een 7390,
echter wat nu weer een probleem is met de nieuwe versie 84.05.04 is het via fsk doorgeven van het telefoonnummer
bij de vorige versie wekte dit wel ik heb vrijdag de update gedaan en nu werkt het weer eens niet.
De opstelling die ik heb is een kabelmodem van onze kabelboer hier welke fsk telefoonummers doorgeeft.
en dan daarachter de 7390 dus deze heeft geen adsl aansluiting maar alleen een netwerk verbinding met het kabelmodem
welke instelling kan nu weer eens gezijzigd zijn na de update.

mvg
JLH
koensamyn
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 apr 2011, 10:58

Iemand een idee hoe ik iemand toegang kan geven tot het logboek van telefoonoproepen zonder hem de mogelijkheid te geven instellingen te wijzigen in de 7390? Kan ik deze lijst met oproepen op de één of andere manier (vanuit een PHP script of zo) fetchen uit de 7390? Alvast bedankt voor de tips!
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Iemand enkel tot het logboek geven, gaat niet, volgens mij.
Jij kan wel de lijst opslaan als een csv-bestand en dat dan doormailen.
Andere mogelijkheid is de Push Service opzetten. Er wordt dan periodiek (frequentie is in te stellen) een rapport verzonden naar een mail-adres. Dat rapport bevat ook het overzicht van de gesprekken.
koensamyn
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 apr 2011, 10:58

Het zou real-time moeten zijn, maar toch bedankt voor je antwoord. Mocht iemand nog een oplossing of workaround vinden, laat het mij weten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

koensamyn schreef:Iemand een idee hoe ik iemand toegang kan geven tot het logboek van telefoonoproepen zonder hem de mogelijkheid te geven instellingen te wijzigen in de 7390?
Als deze persoon wel toegang heeft tot jouw lokaal netwerk, en je wil hem/haar het paswoord niet geven van de Webinterface, kan je op zijn/haar PC het programma "FritzBox monitor" installeren (en het paswoord zelf éénmalig invullen).
Dit programma zal het paswoord onthouden, en de gebruiker kan:
  • - alle oproepen zien uit de FrizBox uitlezen (in, uit, gemist).
    - de telefoonboeken van de FritzBox managen.
Als je echt iets real time zoekt, bestaan er programmatjes die bij inkomende/uitgaande oproepen realtime een pop-up venster op de PC weergeven met de details van de call (en de naam van de oproeper uit het telefoonboek).
jlh schreef:ik ben reeds enige tijd gebruiker van fritzboxen eerst een 7170 en nu sinds dat hij uit is een 7390,
echter wat nu weer een probleem is met de nieuwe versie 84.05.04 is het via fsk doorgeven van het telefoonnummer
bij de vorige versie wekte dit wel ik heb vrijdag de update gedaan en nu werkt het weer eens niet.
De opstelling die ik heb is een kabelmodem van onze kabelboer hier welke fsk telefoonummers doorgeeft.
Geen idee. Ik zou een mail sturen naar AVM Benelux en deze "bug" rapporteren.
Indien CLIP belangrijk is voor jou, dan ga je naar de oudere - wel werkende - FW moeten terugkeren ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
koensamyn
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 apr 2011, 10:58

Merci, Philippe. Fritzbox monitor is inderdaad wat ik nodig heb. Alleen lijkt het precies niet te werken met mijn firmware 84.05.04.
Anders zou ik waarschijnlijk een soort van IP softphone op mijn server hier kunnen draaien die de nummers noteert. Ik ga eens op zoek gaan naar zo'n programmatje (liefst voor Linux).
jlh
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2011, 23:04

Hoi ik heb gisteren reeds een vraagje gesteld over de 7390 en geen nummer herkenning meer sinds de update naar .05.04.
dit geld alleen voor de vaste lijn de internet lijn herkent wel de nummers.

na enige tijd en contact met de support van avm heb ik de fritzbox terug gezet naar de 88 versie en bij deze werkt nu nummer herkenning op fsk wel.

mvg
Laatst gewijzigd door jlh 19 sep 2011, 10:54, in totaal 1 gewijzigd.
koensamyn
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 apr 2011, 10:58

@jih: philippe heeft hierboven op je vraag geantwoord.

Ik heb een isdn lijn en hier werkt het perfect met dezelfde firmware.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

jlh schreef:Hoi ik heb gisteren reeds een vraagje gesteld over de 7390 en geen nummer herkenning meer sinds de update naar .05.04.
Tiens, is hier exact hetzelfde. Was me niet opgevallen dat het aan de nieuwe software lag omdat ik pas net een 7390 heb en twee dagen later kwam die nieuwe versie uit.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

philippe_d op do aug 18, 2011 22:03 schreef:Eerst en vooral mijn gemeende excuses voor de vertraging.
Zoals je kon lezen in een vroegere post, ben ik met het lijstje van al jullie opmerkingen, bugs, verbeteringen, wensen naar Hannover getrokken, en het lijstje besproken met de mensen van AVM.

Deze week heb de spreadsheet nog eens opnieuw overlopen met de Sales manager van AVM Benelux, ik zal jullie zo vlug mogelijk op de hoogte brengen (het vergt nogal typwerk om alles mooi in een post te schrijven). Werkje voor dit weekend, beloofd

al tijd gehad om aan lijstje te werken? :-D
jang
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:43
Bedankt: 1 keer

Vraagje dat hier al eens gesteld is : iemand ervaring met een 7390 en Belgacom i-office multi ? wil vermijden een forum 3000 te plaatsen. Heb nu 2 i-office lijnen (perfect werkend op de 7390) en wil die vervangen door i-office multi (zelfde prijs maar inclusief vast ip adres). Belgacom wil wel als ik kan garanderen dat de 7390 een ip-gateway heeft. Gezien de i-office lijnen werken dacht ik dus van wel, maar de belgacom-man zei dat die niet noodzakelijk het geval is. Dus :
- iemand ervaring met deze combinatie ?
- wil wel proefkonijn spelen als iemand mij uit het ip-gateway dilemma helpt
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Volgens mij kan de FritzBox wat de Forum 3000 kan

Volgens de documentatie heeft de Forum 3000 4 SIP kanalen.
Ik denk dat ze hiermee bedoelen: 2 nummers (dus 2 VoIP accounts), maar max. 4 gelijktijdige gesprekken.
De Fritz 7390 heeft 20 VoIP accounts, en 5 gelijktijdige gesprekken.

De Forum 3000 is een SIP server, voor max 8 IP telefoons.
De FritzBox 7390 ook

De Forum heeft 4 analoge uitgangen, de Fritz 7390 heeft er maar 2
De Fritz is ook een DECT basis, waarop je verschillende handsets kan aansluiten

In de Fritz kan je ook een apart VLAN instellen voor VoIP (VDSL) of een aparte PVC (ADSL).
Dat is waarschijnlijk nodig voor i-Office.

Ik denk dus dat de FritzBox een Forum3000 kan vervangen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

Tot nog toe heb ik bijna alles kunnen instellen op de Fritzbox 7390 met grote dank aan Userbase en dan in het bijzonder fdegroote en philippe_d. Zonder jullie bijdragen zou het eerder onmogelijk geweest zijn! :beerchug:

Ik had nog een twee specifieke vragen rond het finetunen van de Fritzbox:
1. Call Diversion: Even kort kaderen: de Fritzbox staat achter een (niet-ISDN)-telefooncentrale waarbij 1 telefoon aan de Fritzbox hangt en enkele andere telefoons aan de centrale. Als ik met de GSM naar het huisnnummer bel nadat ik doorgeschakeld heb, bellen alle telefoons behalve de telefoon die aan de Fritzbox hangt (logisch natuurlijk). Het probleem: pas na ongeveer 5 keer bellen wordt de verbinding naar de doorgeschakelde telefoon (andere GSM) tot stand gebracht. Dit echter terwijl er op de Fritzbox ingesteld staat bij Call Diversion dat er onmiddellijk moet doorgeschakeld worden. Kan hier iets aan gedaan worden want dit is toch redelijk storend? Ter info: als ik rechtstreeks over de Fritzbox naar een GSM bel (via Jumblo) duurt het ook een 10 seconden vooraleer de verbinding opgezet wordt. Ik vermoed dus dat het een tijdje duurt om de verbinding in de Fritzbox op te zetten?

Setup thuisnetwerk: Telenet Fibernet met modem/router-combi (10 oktober switch naar modem only :banana: ) met daarachter een telefooncentrale en de Fritzbox en een onderlinge aansluiting van de telefooncentrale naar de Fritzbox.

2. USB-netwerkprinter: We hebben een HP Officejet 6500 E709a (zo'n multifunctional met faxen en printen etc.) die ik via USB aangesloten heb op de Fritzbox. Via alle Windows-computers geen probleem om te printen via het netwerk maar via een Apple gebeurt er iets vreemd: ik voeg de printer toe in de tab IP met de juiste driver etc. De status van de printer wordt op de Apple als inactief aangegeven maar met een groen bolletje ervoor (ik vermoed dat dit wilt zeggen dat de printer te zien is voor de Apple?). Als ik dan iets probeer te printen, komt dit document in de wachtrij terwijl de Officejet ontwaakt uit de standby (te zien omdat het display oplicht). Dan verdwijnt het document uit de wachtrij van de printer op de Apple maar de Officejet print niks uit. Ik heb hier reeds tweemaal contact voor contact gehad met AVM maar zij verwijzen eigenlijk enkel naar de manual. Kan ik ook wel begrijpen natuurlijk want het is een erg specifiek probleem. Heeft iemand misschien een suggestie hoe ik dit kan oplossen?


Alvast bedankt!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

1. Call diversion
Het feit dat een PSTN centrale inkomende gesprekken doorgeeft met vertraging is een gekend fenomeen.
Dit heeft te maken met de analoge CLIP, die pas wordt doorgestuurd tussen het eerste en tweede belsignaal.
Pas nà ontvangst van de analoge CLIP, wordt deze verwerkt en daarna doorgegeven aan de analoge binnenposten.

In jouw geval heb je 2 analoge centrales achter elkaar (de FritzBox is zelf ook een telefooncentrale), en krijg je dus deze vertraging in tweevoud.
Komt daarbij dat gesprekken via Betamax ook redelijk traag opgebouwd worden ... en je komt al gauw aan 5 belsignalen.

Ik zou de volgorde van je centrales omdraaien:
Telenet modem PSTN uitgang > FritzBox > Binnencentrale (dus je binnencentrale aansluiten op de "FON" van de FritzBox).
Indien de centrale geschikt is voor 2 buitenlijnen, kan je beide analoge uitgangen (FON1, FON2) van de Fritz op je centrale aansluiten. Voordelen:
  1. de vertraging bij doorschakelen zal gehalveerd worden.
  2. je kan met alle toestel van je centrale via VoIP en PSTN uitbellen.
  3. indien centrale met 2 buitenlijnen: je kan 2 gelijktijdige gesprekken voeren.
PS. De doorschakeling kan je "parallel" instellen (dan belt het zowel op je telefoons als op de doorgeschakelde GSM).

2. USB-netwerkprinter:
Sorry, ik heb geen ervaring met Apple.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Razornord schreef:Ter info: als ik rechtstreeks over de Fritzbox naar een GSM bel (via Jumblo) duurt het ook een 10 seconden vooraleer de verbinding opgezet wordt. Ik vermoed dus dat het een tijdje duurt om de verbinding in de Fritzbox op te zetten?
Heb je al eens geprobeerd om je nummer af te sluiten met een hekje? Dan wacht de Fritz!box niet op eventueel nog komende cijfers, en vormt hij meteen het nummer.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”