Ik ben wel best tevreden van Belgacom.
Voor alle (dus ook de bestaande) klanten hebben ze het internet geboost (vanaf vandaag, de eerste schooldag

).
Hierdoor kost mijn internet abonnement nu maandelijks 10 euro minder (toch een mooi kadoo).
- Hun kwaliteit en service vind ik top.
- Hun onbeperkt is ook onbeperkt (een degelijke FUP).
- Snelheid is top (met geen traffic shaping en DPI zoals bv Telenet doet).
- Poorten blokkeren ze ook niet. Als ze geblokkeerd staan, kun je ze op eigen risico terug openzetten.
Prijs is niet bij de laagste kant, maar ook niet bij de hoogste (voor wat je krijgt).
Bij Dommel betaalde ik 50 euro/maand voor onbeperkt (aan 6 Mbps down) + raw copperlijn + telefonie en nieuwsserver.
Nu betaal ik bij Belgacom slechts 43 euro/maand voor onbeperkt (aan 25 Mbps down!) + raw copperlijn zonder telefonie en nieuwsserver. De nieuwsserver (LightningUsenet) kost me 2,70 euro/maand (410 dagen aan 37 euro). Snelheid is onbeperkt, retentie 500 dagen. Telefonie zit bij WeePee (kost me niets). Uitbellen doe ik spotgoedkoop via Jumblo (kost me hooguit 2 euro/maand).
Kortom voor ongeveer het zelfde bedrag in de maand kan ik nu 4x sneller surfen op VDSL (aan 25 Mpbs). En heel goedkoop bellen (veel goedkoper dan bij Dommel, Scarlet of EdpNet) via VOIP.
Ik ben tevreden
Overigens, Scarlet is eigendom van Belgacom. Ik ben benieuwd hoe lang die (kleine) prijsverschillen nog gaan blijven duren. Ik had graag Belgacom Generation Internet gehad (denk dat dit nog 5 euro goedkoper is in de maand). Maar ja, dat was voor de snelle beslissers. Ik was te laat (zat toen nog met Dommel in de wolken

)
Greetz,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).