Ik was van plan om wanneer mijn na mijn contract bij Belgacom over te schakelen op Scarlet(aangezien het hetzelfde netwerk zou alles OK moeten zijn ).
Ik heb echter ook heel wat al-dan-niet apeverhalen gehoord over Scarlet(dagen zonder internet, buren nemen Belgacom internet en ondertussen verknoeit de Belgacom-technicus uw Scarlet aansluiting en dat soort meer).
Nu van een budget-aanbieder verwacht ik ook geen premiumservice(ben zelf technisch genoeg om alles te doen eenmaal het signaal bij mij thuis is maar het maar natuurlijk wel geraken.
Ten tweede is mij de nieuwe voorwaarden van Belgacom het verschil Mijn Belgacom abonnement ook niet meer zo groot € 54,21 tegenover € 45.
Komt daar nog bij dat ik vaak muziek op iTunes koop en Belgacom 10 nummers gratis krijg/2 maand.
Omgerekend is dat € 4,26 per maand. Niet veel, maar toch.
Nu had ik graag geweten hoe tevreden de Scarlet klanten hier zijn.
Zijn die problemen zo erg of is het toch de moeite?
Scarlet nog altijd stiefmoederlijk behandeld?
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Mijn ervaring is dat ze echt wel klantvriendelijker zijn geworden.
Zeker de chat-support werkt goed, en de sociale media bewijzen ook hun nut.
Wat het prijsverschil betreft... inderdaad voor de kleine gebruiker is Belgacom niet zo veel duurder.
Ik hoop dan ook dat er snel een reactie komt op de nieuwe tarieven van Belgacom.
Ik denk dat de grootste problemen het porteren van telefoonnummers is.
Voor dat kleine verschil blijf je beter bij Belgacom, omdat je daar een échte vaste lijn hebt.
Zo hoeft die modem niet continu aan te staan.
Zeker de chat-support werkt goed, en de sociale media bewijzen ook hun nut.
Wat het prijsverschil betreft... inderdaad voor de kleine gebruiker is Belgacom niet zo veel duurder.
Ik hoop dan ook dat er snel een reactie komt op de nieuwe tarieven van Belgacom.
Ik denk dat de grootste problemen het porteren van telefoonnummers is.
Voor dat kleine verschil blijf je beter bij Belgacom, omdat je daar een échte vaste lijn hebt.
Zo hoeft die modem niet continu aan te staan.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik weet niet of het de moeite is om te veranderen
sowieso kan je betere support verwachten bij belgacom, plus krijg je ook nog wat extra's zoals opnemen op afstand, tv overal, free weekend mobile internet, ....
sowieso kan je betere support verwachten bij belgacom, plus krijg je ook nog wat extra's zoals opnemen op afstand, tv overal, free weekend mobile internet, ....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Onder support versta ik: zorgen dat het signaal bij thuis heb, en daarvoor mijn vraag?
Gebeurt het,gemiddeld genomen, nog vaak dat er geen internet uit de aansluiting komt en zoja hoe lang duurt dat dan?
De iTunes credits zijn zowat het enigste voordeel dat ik gebruik.
voor Mobiel internet en GSM zit ik bij MV.
De decoder vliegt uit het stopcontact wanneer ik hem niet gebruik(schandalig hoeveel zoiets gebruikt), dus opnemen op afstand heb ik nog nooit gebruikt.
Het zou leuk zijn om overal in huis met mijn iPad TV te kunnen kijken, ware het niet dat het nogal niet duidelijk of ze hiervoor extra zullen aanrekenen en dat er nog te weinig zenders beschikbaar zijn.
Ik versta best dat Belgacom meer biedt voor een duurdere prijs, maar ik gebruik er quasi niets van.
Gebeurt het,gemiddeld genomen, nog vaak dat er geen internet uit de aansluiting komt en zoja hoe lang duurt dat dan?
De iTunes credits zijn zowat het enigste voordeel dat ik gebruik.
voor Mobiel internet en GSM zit ik bij MV.
De decoder vliegt uit het stopcontact wanneer ik hem niet gebruik(schandalig hoeveel zoiets gebruikt), dus opnemen op afstand heb ik nog nooit gebruikt.
Het zou leuk zijn om overal in huis met mijn iPad TV te kunnen kijken, ware het niet dat het nogal niet duidelijk of ze hiervoor extra zullen aanrekenen en dat er nog te weinig zenders beschikbaar zijn.
Ik versta best dat Belgacom meer biedt voor een duurdere prijs, maar ik gebruik er quasi niets van.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
zonder internet kan je altijd vallen, zeker gezien het weer van de laatste weken, maar jouw omschrijving van support is misschien wat te kort door de bocht
want je hebt ook tv... dus je decoder kan ook stuk gaan.... hoe je die dan snel geruild krijgt bij scarlet weet ik niet, maar kan me voorstellen dat het allemaal wat moeizamer verloopt dan als je bij de bron zit
soit, ik heb zelf nog geen ervaring bij Scarlet, dus ik kan me er niet echt over uitspreken... succes met jouw beslissing
want je hebt ook tv... dus je decoder kan ook stuk gaan.... hoe je die dan snel geruild krijgt bij scarlet weet ik niet, maar kan me voorstellen dat het allemaal wat moeizamer verloopt dan als je bij de bron zit
soit, ik heb zelf nog geen ervaring bij Scarlet, dus ik kan me er niet echt over uitspreken... succes met jouw beslissing
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Hier zeer tevreden en geen problemen. Installatie +/- 2 weken moeten wachten, anders was het binnen de week maar ik kon niet wegens vakantie.
Technieker van CAS-VOS heeft alles zeer snel behandeld. Hij wou zelfs BTV testen hoewel mijn TV toen nog verhuisd moest worden...
Ik wou uiteindelijk geen telefoon van Scarlet meer toen het Internet+TV abonnement uitkwam en ik werd zonder probleem omgeschakeld (via chat helpdesk, enkele dagen later per brief en e-mail bevestiging ontvangen), wel een nieuw jaarcontract, maar op 2 maand tijd maakte dat weinig uit voor me.
Technieker van CAS-VOS heeft alles zeer snel behandeld. Hij wou zelfs BTV testen hoewel mijn TV toen nog verhuisd moest worden...
Ik wou uiteindelijk geen telefoon van Scarlet meer toen het Internet+TV abonnement uitkwam en ik werd zonder probleem omgeschakeld (via chat helpdesk, enkele dagen later per brief en e-mail bevestiging ontvangen), wel een nieuw jaarcontract, maar op 2 maand tijd maakte dat weinig uit voor me.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Mijn grootste en zowat enigste probleem met scarlet is die modem.
Wij hebben daar thuis wel serieus last mee, wij zitten met een aantal actieve internet gebruikers en die durft soms wel is beginnen te resetten .
Ook het wireless van de modem is niet 100% en durft soms de boel ook is laten crashen.
De DNS server op de modem doet ook lastig bij ons, om één of andere reden werkt die niet deftig, alle PCs thuis staan gewoon ingesteld op google dns server maar toch zou in theorie moeten werken.
Maar dit zijn allemaal problemen dat wij hebben met de modem zelf.
Ook zijn wij zoals ik zeg actieve internet gebruikers, indien je maar beetje surft e.d. doet die modem niet lastig.
De support van scarlet zelf heb ik geen klachten over.
Wij hebben daar thuis wel serieus last mee, wij zitten met een aantal actieve internet gebruikers en die durft soms wel is beginnen te resetten .
Ook het wireless van de modem is niet 100% en durft soms de boel ook is laten crashen.
De DNS server op de modem doet ook lastig bij ons, om één of andere reden werkt die niet deftig, alle PCs thuis staan gewoon ingesteld op google dns server maar toch zou in theorie moeten werken.
Maar dit zijn allemaal problemen dat wij hebben met de modem zelf.
Ook zijn wij zoals ik zeg actieve internet gebruikers, indien je maar beetje surft e.d. doet die modem niet lastig.
De support van scarlet zelf heb ik geen klachten over.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Dit is intern identiek hetzelfde als de BBOX2, dus dat is niet echt een argument tegen Scarlet.
Een eigen router plaatsen lost véél van jouw problemen op omdat je dan enkel maar de modemfunctionaliteit gebruikt
Een eigen router plaatsen lost véél van jouw problemen op omdat je dan enkel maar de modemfunctionaliteit gebruikt
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Inderdaad, je hebt gelijk, ze waren hier toen alle twee op hetzelfde ogenblik en heb ze zo te zien omgewisseldtechy schreef:sinds wanneer installeert casvos scarlet ?
Ik dacht dat enkel Janssens die installeerde ?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 27 keer
Geen klagen van mijn Scarlet Internet (ADSL1). Modem had ik al in mijn bezit (een Speedtouch 716). Nog geen uitval gehad in de 1,5 jaar dat ik klant ben. Wel is erzoals bekend de 36 uur reset. Maar daar heb ik geen hinder van.
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik heb Scarlet Internet & TV en ben er tevreden mee.
Pluspunten Scarlet
- scherpe prijs & duidelijke facturen
- duidelijke website
- stabiele VDSL2 verbinding (officieel: 25 Mbps/3,5 Mbps; modem synct op 37460kbps en 7968 kbps)
- standaard onbeperkt volume
- chat support met snelle reactietijd
- de zwarte uitvoering van Sagem modem is mooier dan witte refurbished Bbox2
Nadelen
- Technische support is goed maar iets minder dan die van Belgacom
- Belgacom komt vanaf september aardig in de buurt van de prijzen van haar budget dochter
- Weinig onderhandelingsruimte i.t.t. Belgacom
Ik vrees eerlijk gezegd dat Scarlet gewoon zal opgeslokt worden door Belgacom.
Belgacom is de andere alternatieve providers aan het leegzuigen (cf. Dommel, EDPNet)
door scherpe prijzen en hogere volumes aan te bieden.
Pluspunten Scarlet
- scherpe prijs & duidelijke facturen
- duidelijke website
- stabiele VDSL2 verbinding (officieel: 25 Mbps/3,5 Mbps; modem synct op 37460kbps en 7968 kbps)
- standaard onbeperkt volume
- chat support met snelle reactietijd
- de zwarte uitvoering van Sagem modem is mooier dan witte refurbished Bbox2
Nadelen
- Technische support is goed maar iets minder dan die van Belgacom
- Belgacom komt vanaf september aardig in de buurt van de prijzen van haar budget dochter
- Weinig onderhandelingsruimte i.t.t. Belgacom
Ik vrees eerlijk gezegd dat Scarlet gewoon zal opgeslokt worden door Belgacom.
Belgacom is de andere alternatieve providers aan het leegzuigen (cf. Dommel, EDPNet)
door scherpe prijzen en hogere volumes aan te bieden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Nog een voordeel van Belgacom is dat je een 3G stick krijgt met 500MB als je internet langer uitligt en technieker op zaterdag.
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... r_services
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... r_services
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Begrijpend lezen doet wonderen ... zie het woord " dochter" in mijn post.jorgo schreef:Newsflash: Scarlet IS van Belgacom.
Met opslokken bedoel ik dat het Scarlet aanbod zal verdwijnen en geïntegreerd zal worden in de paketten die Belgacom aanbiedt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Belgacom moest X aantal jaren het merk Scarlet behouden .... daarna zal het wel opgeslokt worden door Belgacom zoals al de rest die de Mastodont Belgacom voor de voeten loopt. Kwestie van alle concurrentie op de markt te vernietigen. Een regelrechte schande dat dit ooit toegelaten werd met mijn belastingsgeld (BIPT).jorgo schreef:Newsflash: Scarlet IS van Belgacom.
Nieuwe klanten van belgacom kregen een voordeel van 180 euro, ongeveer 3 maanden abo. Bij telefonische navraag kon ik amper een maand korting krijgen om mijn contract een jaar te verlengen. Ik pissed off naar de concurrentie!
In juli van belgacom naar scarlet gegaan. Heel spraakzame en behulpzame technieker. Internet en bgc tv hebben er tijdens zijn werk even uitgelegen, telefoon 2 weken (lang weekend enz.).
Door overstap heb ik nu ineens ook een v4 decoder met nieuwe afstandbediening. De modem werd dan weer "gedowngrade" van bbox2 naar zwarte sagem.
Binnen een jaar zien we dan weer waar dan de grootste promotie zit...
In juli van belgacom naar scarlet gegaan. Heel spraakzame en behulpzame technieker. Internet en bgc tv hebben er tijdens zijn werk even uitgelegen, telefoon 2 weken (lang weekend enz.).
Door overstap heb ik nu ineens ook een v4 decoder met nieuwe afstandbediening. De modem werd dan weer "gedowngrade" van bbox2 naar zwarte sagem.
Binnen een jaar zien we dan weer waar dan de grootste promotie zit...
- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Ik ben wel best tevreden van Belgacom.
Voor alle (dus ook de bestaande) klanten hebben ze het internet geboost (vanaf vandaag, de eerste schooldag ).
Hierdoor kost mijn internet abonnement nu maandelijks 10 euro minder (toch een mooi kadoo).
- Hun kwaliteit en service vind ik top.
- Hun onbeperkt is ook onbeperkt (een degelijke FUP).
- Snelheid is top (met geen traffic shaping en DPI zoals bv Telenet doet).
- Poorten blokkeren ze ook niet. Als ze geblokkeerd staan, kun je ze op eigen risico terug openzetten.
Prijs is niet bij de laagste kant, maar ook niet bij de hoogste (voor wat je krijgt).
Bij Dommel betaalde ik 50 euro/maand voor onbeperkt (aan 6 Mbps down) + raw copperlijn + telefonie en nieuwsserver.
Nu betaal ik bij Belgacom slechts 43 euro/maand voor onbeperkt (aan 25 Mbps down!) + raw copperlijn zonder telefonie en nieuwsserver. De nieuwsserver (LightningUsenet) kost me 2,70 euro/maand (410 dagen aan 37 euro). Snelheid is onbeperkt, retentie 500 dagen. Telefonie zit bij WeePee (kost me niets). Uitbellen doe ik spotgoedkoop via Jumblo (kost me hooguit 2 euro/maand).
Kortom voor ongeveer het zelfde bedrag in de maand kan ik nu 4x sneller surfen op VDSL (aan 25 Mpbs). En heel goedkoop bellen (veel goedkoper dan bij Dommel, Scarlet of EdpNet) via VOIP.
Ik ben tevreden
Overigens, Scarlet is eigendom van Belgacom. Ik ben benieuwd hoe lang die (kleine) prijsverschillen nog gaan blijven duren. Ik had graag Belgacom Generation Internet gehad (denk dat dit nog 5 euro goedkoper is in de maand). Maar ja, dat was voor de snelle beslissers. Ik was te laat (zat toen nog met Dommel in de wolken )
Greetz,
Gent32m
Voor alle (dus ook de bestaande) klanten hebben ze het internet geboost (vanaf vandaag, de eerste schooldag ).
Hierdoor kost mijn internet abonnement nu maandelijks 10 euro minder (toch een mooi kadoo).
- Hun kwaliteit en service vind ik top.
- Hun onbeperkt is ook onbeperkt (een degelijke FUP).
- Snelheid is top (met geen traffic shaping en DPI zoals bv Telenet doet).
- Poorten blokkeren ze ook niet. Als ze geblokkeerd staan, kun je ze op eigen risico terug openzetten.
Prijs is niet bij de laagste kant, maar ook niet bij de hoogste (voor wat je krijgt).
Bij Dommel betaalde ik 50 euro/maand voor onbeperkt (aan 6 Mbps down) + raw copperlijn + telefonie en nieuwsserver.
Nu betaal ik bij Belgacom slechts 43 euro/maand voor onbeperkt (aan 25 Mbps down!) + raw copperlijn zonder telefonie en nieuwsserver. De nieuwsserver (LightningUsenet) kost me 2,70 euro/maand (410 dagen aan 37 euro). Snelheid is onbeperkt, retentie 500 dagen. Telefonie zit bij WeePee (kost me niets). Uitbellen doe ik spotgoedkoop via Jumblo (kost me hooguit 2 euro/maand).
Kortom voor ongeveer het zelfde bedrag in de maand kan ik nu 4x sneller surfen op VDSL (aan 25 Mpbs). En heel goedkoop bellen (veel goedkoper dan bij Dommel, Scarlet of EdpNet) via VOIP.
Ik ben tevreden
Overigens, Scarlet is eigendom van Belgacom. Ik ben benieuwd hoe lang die (kleine) prijsverschillen nog gaan blijven duren. Ik had graag Belgacom Generation Internet gehad (denk dat dit nog 5 euro goedkoper is in de maand). Maar ja, dat was voor de snelle beslissers. Ik was te laat (zat toen nog met Dommel in de wolken )
Greetz,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Zelf ben ik erg content van de support van Scarlet. Hun chat is goed, maar hun Twitter is super ik kreeg altijd binnen de 5 minuten antwoord Niet dat ik het al dikwijls nodig gehad heb. 2 keer, waarvan 1 keer door een kapotte router.