bollewolle schreef:Geloof me vrij, die wind kwam zo snel en zo hard opzetten dat dit nooit op tijd had gelukt. En zelfs dan nog had het volgens mij niet veel uitgemaakt: dancehall en marquee staan voor het grootste deel aan de zijkanten open en daar begon de constructie ook schuin te hangen.
Ik was er niet bij dus kan ik daar niet over oordelen, maar wat dan van een soort geautomatiseerd systeem met bv. klitteband of zoiets?
Van zodra er veel druk op de ketel komt scheuren die zijpanelen dan open en kan de wind weg.
ps: Een schuin hangende constructie is geen instortende constructie hé.
Vaak is tijd een belangrijke factor bij dergelijke rampen, "enkele seconden meer en iedereen was misschien veilig weg geraakt"
En ja, laat ons dit maar in enkele regeltjes gieten.... in Nederland en Duitsland kan het wel dus waarom hier weer niet?
Doet me weer denken aan de tijd toen ik staalconstructies plaatste, heb toen meermaals samen gewerkt met Nederlanders en die
waren vaak stom verbaasd over wat er hier in Belgenland allemaal zogezegd veilig en zodus toegelaten is.
En om eerlijk te zijn was ik zelf ook vaak verbaasd over hoe licht vaak die draagconstructies waren.
Al die kleine of grote rampen die er dan ook jaarlijks gebeuren hebben we toch echt aan "iemand" te danken.
Tis toch zo!
Vallen er enkele druppels water dan hebben we overstromingen.
Vallen er enkele vlokken sneeuw dan bezwijken er her en der daken van vaak recent gebouwde constructies.
Zijn we hier goed bezig? denk het niet.
Kan het dus beter? altijd.