Onlangs ben ik verhuisd, door omstandigheden ging dit iets vroeger door dan gepland waardoor ik oa mijn telefoonlijn (Belgacom) en internetabonnement (FreedomNet) niet tijdig kon laten verhuizen.
Aangezien ik mijn vaste lijn toch nooit gebruik en FreedomNet niet reageerde op mijn mail of ze die niet bij in het abonnement konden opnemen (ik heb overigens, meer dan een maand later nog altijd geen reactie ontvangen van hen) heb ik beiden opgezegd.
Aangezien ik niets dan goed hoorde van EDPNet, zowel hier als van kennissen had ik daar geïnformeerd naar aansluitbaarheid voor VDSL en binnen welke termijn dat dan zou kunnen, aangezien ik niet langer dan absoluut noodzakelijk zonder internetverbinding wilde zitten (iets dat, naar mijn mening, ook vrij duidelijk sprak uit mijn e-mail). Ik kreeg daar vrij snel reactie op (en dan nog wel op de nationale feestdag!): ja ik was aansluitbaar en oplevertermijn is een goede 10 à 15 dagen (werkdagen vermoed ik, hoewel dit niet gespecifiëerd was), sneller als de lijn al in orde was (wat dat ook wilde zeggen). Dus ik bestel diezelfde dag nog.
Krijg ik wat later een ticket dat er nog een installatie moet gebeuren (ik snap niet goed waarvoor, het was allemaal nogal vaag eerlijk gezegd) en dat ik daar maar voor moet tekenen. Dat dan maar in orde gedaan, tickets veranderen van status, allemaal berichten die voornamelijk interne keuken lijken en die voor mij als externe partij niet veel betekenen, maar naar ik vermoed te maken hebben met mijn lijn "niet in orde te zijn" zoals de dame in reactie op mijn eerste vraag het omschreef.
Iets later veranderen mijn twee tickets naar "Wachten op oplevering" (op 25 & 28 juli respectievelijk), daarna hoor ik niets meer. Aangezien ik me meende te herinneren dat het in orde brengen van een raw copper lijn maximaal 5 dagen zou mogen duren informeer ik op 4 augustus naar de eventuele opleverdatum en of er dan iemand thuis moet zijn (iets dat ik, en naar ik vermoed de meeste mensen, toch enigszins op voorhand moet plannen). Dit ticket komt vrijdagvoormiddag op "Todo" terecht enkel om dan "On hold" geplaatst te worden tot maandag wanneer het weer op "Todo" terechtkomt en daar op blijft staan.
Enigszins geïrriteerd omdat ik lijk genegeerd te worden stuur ik dan dinsdag 9 augustus een (beleefde) e-mail waarin ik er op wijs dat de aangegeven maximum oplevertermijn toch wel akelig dichtbij komt en waarin ik nogmaals vraag naar een opleverdatum en indien men die niet kan geven op zijn minst een status update. Ineens springt mijn ticket terug tot leven en krijg ik zelfs een antwoord, één dat allesbehalve bevredigend is, namelijk dat "wegens technische problemen" VDSL technologie nog niet mogelijk is op mijn locatie (terwijl men mij voordien bevestigd had dat het wel mogelijk was) en da het "binnenkort klaar zal zijn voor oplevering" en dat het terug naar hun provisioning afdeling is en dat ze mij "op de hoogte zullen brengen over de activatiedatum".
Hiermee weet ik nog altijd absoluut niets. Ten eerste woon ik in Gent vlak bij het Gent Sint Pieters station, als er daar nog geen VDSL beschikbaar is weet ik het ook niet meer. Ten tweede heeft men mij eerder gezegd dat het wel mogelijk is op mijn adres en ten derde heb ik nu nog altijd geen flauw benul wanneer ik nu eindelijk aangesloten zal zijn.
Ik heb een reply gepost op dit ticket om te weten te komen wat die "technische redenen" dan wel zouden zijn (want mijn ervaring zegt me dat dat meestal maar een voorwendsel is om een intern probleem te maskeren), maar als het verleden een indicatie is van de toekomst krijg ik daar de eerste dagen geen antwoord op.
Ik ben in alle geval erg teleurgesteld in de dienstverlening totnogtoe en ik heb nog niet eens internet bij hen
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)