Service?
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 feb 2007, 15:11
- Locatie: Gent
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Als ik zo mensen hoor is de service bij EDPNet erg goed, helaas kan ik die ervaring niet echt delen...
Onlangs ben ik verhuisd, door omstandigheden ging dit iets vroeger door dan gepland waardoor ik oa mijn telefoonlijn (Belgacom) en internetabonnement (FreedomNet) niet tijdig kon laten verhuizen.
Aangezien ik mijn vaste lijn toch nooit gebruik en FreedomNet niet reageerde op mijn mail of ze die niet bij in het abonnement konden opnemen (ik heb overigens, meer dan een maand later nog altijd geen reactie ontvangen van hen) heb ik beiden opgezegd.
Aangezien ik niets dan goed hoorde van EDPNet, zowel hier als van kennissen had ik daar geïnformeerd naar aansluitbaarheid voor VDSL en binnen welke termijn dat dan zou kunnen, aangezien ik niet langer dan absoluut noodzakelijk zonder internetverbinding wilde zitten (iets dat, naar mijn mening, ook vrij duidelijk sprak uit mijn e-mail). Ik kreeg daar vrij snel reactie op (en dan nog wel op de nationale feestdag!): ja ik was aansluitbaar en oplevertermijn is een goede 10 à 15 dagen (werkdagen vermoed ik, hoewel dit niet gespecifiëerd was), sneller als de lijn al in orde was (wat dat ook wilde zeggen). Dus ik bestel diezelfde dag nog.
Krijg ik wat later een ticket dat er nog een installatie moet gebeuren (ik snap niet goed waarvoor, het was allemaal nogal vaag eerlijk gezegd) en dat ik daar maar voor moet tekenen. Dat dan maar in orde gedaan, tickets veranderen van status, allemaal berichten die voornamelijk interne keuken lijken en die voor mij als externe partij niet veel betekenen, maar naar ik vermoed te maken hebben met mijn lijn "niet in orde te zijn" zoals de dame in reactie op mijn eerste vraag het omschreef.
Iets later veranderen mijn twee tickets naar "Wachten op oplevering" (op 25 & 28 juli respectievelijk), daarna hoor ik niets meer. Aangezien ik me meende te herinneren dat het in orde brengen van een raw copper lijn maximaal 5 dagen zou mogen duren informeer ik op 4 augustus naar de eventuele opleverdatum en of er dan iemand thuis moet zijn (iets dat ik, en naar ik vermoed de meeste mensen, toch enigszins op voorhand moet plannen). Dit ticket komt vrijdagvoormiddag op "Todo" terecht enkel om dan "On hold" geplaatst te worden tot maandag wanneer het weer op "Todo" terechtkomt en daar op blijft staan.
Enigszins geïrriteerd omdat ik lijk genegeerd te worden stuur ik dan dinsdag 9 augustus een (beleefde) e-mail waarin ik er op wijs dat de aangegeven maximum oplevertermijn toch wel akelig dichtbij komt en waarin ik nogmaals vraag naar een opleverdatum en indien men die niet kan geven op zijn minst een status update. Ineens springt mijn ticket terug tot leven en krijg ik zelfs een antwoord, één dat allesbehalve bevredigend is, namelijk dat "wegens technische problemen" VDSL technologie nog niet mogelijk is op mijn locatie (terwijl men mij voordien bevestigd had dat het wel mogelijk was) en da het "binnenkort klaar zal zijn voor oplevering" en dat het terug naar hun provisioning afdeling is en dat ze mij "op de hoogte zullen brengen over de activatiedatum".
Hiermee weet ik nog altijd absoluut niets. Ten eerste woon ik in Gent vlak bij het Gent Sint Pieters station, als er daar nog geen VDSL beschikbaar is weet ik het ook niet meer. Ten tweede heeft men mij eerder gezegd dat het wel mogelijk is op mijn adres en ten derde heb ik nu nog altijd geen flauw benul wanneer ik nu eindelijk aangesloten zal zijn.
Ik heb een reply gepost op dit ticket om te weten te komen wat die "technische redenen" dan wel zouden zijn (want mijn ervaring zegt me dat dat meestal maar een voorwendsel is om een intern probleem te maskeren), maar als het verleden een indicatie is van de toekomst krijg ik daar de eerste dagen geen antwoord op.
Ik ben in alle geval erg teleurgesteld in de dienstverlening totnogtoe en ik heb nog niet eens internet bij hen
Onlangs ben ik verhuisd, door omstandigheden ging dit iets vroeger door dan gepland waardoor ik oa mijn telefoonlijn (Belgacom) en internetabonnement (FreedomNet) niet tijdig kon laten verhuizen.
Aangezien ik mijn vaste lijn toch nooit gebruik en FreedomNet niet reageerde op mijn mail of ze die niet bij in het abonnement konden opnemen (ik heb overigens, meer dan een maand later nog altijd geen reactie ontvangen van hen) heb ik beiden opgezegd.
Aangezien ik niets dan goed hoorde van EDPNet, zowel hier als van kennissen had ik daar geïnformeerd naar aansluitbaarheid voor VDSL en binnen welke termijn dat dan zou kunnen, aangezien ik niet langer dan absoluut noodzakelijk zonder internetverbinding wilde zitten (iets dat, naar mijn mening, ook vrij duidelijk sprak uit mijn e-mail). Ik kreeg daar vrij snel reactie op (en dan nog wel op de nationale feestdag!): ja ik was aansluitbaar en oplevertermijn is een goede 10 à 15 dagen (werkdagen vermoed ik, hoewel dit niet gespecifiëerd was), sneller als de lijn al in orde was (wat dat ook wilde zeggen). Dus ik bestel diezelfde dag nog.
Krijg ik wat later een ticket dat er nog een installatie moet gebeuren (ik snap niet goed waarvoor, het was allemaal nogal vaag eerlijk gezegd) en dat ik daar maar voor moet tekenen. Dat dan maar in orde gedaan, tickets veranderen van status, allemaal berichten die voornamelijk interne keuken lijken en die voor mij als externe partij niet veel betekenen, maar naar ik vermoed te maken hebben met mijn lijn "niet in orde te zijn" zoals de dame in reactie op mijn eerste vraag het omschreef.
Iets later veranderen mijn twee tickets naar "Wachten op oplevering" (op 25 & 28 juli respectievelijk), daarna hoor ik niets meer. Aangezien ik me meende te herinneren dat het in orde brengen van een raw copper lijn maximaal 5 dagen zou mogen duren informeer ik op 4 augustus naar de eventuele opleverdatum en of er dan iemand thuis moet zijn (iets dat ik, en naar ik vermoed de meeste mensen, toch enigszins op voorhand moet plannen). Dit ticket komt vrijdagvoormiddag op "Todo" terecht enkel om dan "On hold" geplaatst te worden tot maandag wanneer het weer op "Todo" terechtkomt en daar op blijft staan.
Enigszins geïrriteerd omdat ik lijk genegeerd te worden stuur ik dan dinsdag 9 augustus een (beleefde) e-mail waarin ik er op wijs dat de aangegeven maximum oplevertermijn toch wel akelig dichtbij komt en waarin ik nogmaals vraag naar een opleverdatum en indien men die niet kan geven op zijn minst een status update. Ineens springt mijn ticket terug tot leven en krijg ik zelfs een antwoord, één dat allesbehalve bevredigend is, namelijk dat "wegens technische problemen" VDSL technologie nog niet mogelijk is op mijn locatie (terwijl men mij voordien bevestigd had dat het wel mogelijk was) en da het "binnenkort klaar zal zijn voor oplevering" en dat het terug naar hun provisioning afdeling is en dat ze mij "op de hoogte zullen brengen over de activatiedatum".
Hiermee weet ik nog altijd absoluut niets. Ten eerste woon ik in Gent vlak bij het Gent Sint Pieters station, als er daar nog geen VDSL beschikbaar is weet ik het ook niet meer. Ten tweede heeft men mij eerder gezegd dat het wel mogelijk is op mijn adres en ten derde heb ik nu nog altijd geen flauw benul wanneer ik nu eindelijk aangesloten zal zijn.
Ik heb een reply gepost op dit ticket om te weten te komen wat die "technische redenen" dan wel zouden zijn (want mijn ervaring zegt me dat dat meestal maar een voorwendsel is om een intern probleem te maskeren), maar als het verleden een indicatie is van de toekomst krijg ik daar de eerste dagen geen antwoord op.
Ik ben in alle geval erg teleurgesteld in de dienstverlening totnogtoe en ik heb nog niet eens internet bij hen
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Eén tip: bel naar hen. Telefonisch zal je sneller geholpen worden dan mail en kun je tenminste communiceren.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Rond GSP heb je zeker vdsl2, daar is zelfs een centrale van belgacom (91PIE0). Maar zoals goztow zei : bel naar 03 265 67 00!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 feb 2007, 15:11
- Locatie: Gent
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Dat is dan een probleem aan hun kant, telefoontjes zijn nu eenmaal moeilijker te negeren dan e-mails, qua efficiëntie van communicatie wint e-mail in mijn ogen. Het beschikbaar zijn van een e-mail adres waar effectief op gereageerd wordt was voor mij dan ook een positief punt bij mijn keuze van provider.Goztow schreef:Eén tip: bel naar hen. Telefonisch zal je sneller geholpen worden dan mail
En hier ben ik het gewoonweg niet mee eens. Het zal wel aan mij liggen maar ik kan mij veel duidelijker uitdrukken in tekst dan met het gesproken woord. Zeker wanneer er nummers en dergelijke aan te pas komen is tekst veel efficiënter dan het te proberen dicteren en alles te moeten spellen tot in het onnozele. Het is ook iets makkelijker om tussendoor even een e-mail te sturen op het werk dan om (meerdere keren) te bellen om iets rond te krijgen.Goztow schreef: en kun je tenminste communiceren.
Om niet te spreken van het voordeel dat alles "op papier" staat en ik dus kan terug refereren naar antwoorden die mij eerder gegeven zijn terwijl men, en ik spreek uit ervaring (met andere partijen dan EDPNet, voor de duidelijkheid), bij telefonische antwoorden nogal vaak van niets beweert te weten als je voor de zoveelste keer terugbelt (iedereen die ooit wat heeft proberen gedaan krijgen bij Belgacom bijvoorbeeld weet waar ik over spreek).
Maar ik kan er mij bij neerleggen dat ik dat ik gewoon vreemd ben in mijn afkeer van telefoons (waar ik nog wel even over zou kunnen doordrammen, maar ik ga er jullie verder niet mee vervelen ).
In other news kreeg ik net telefoon van een technieker van Belgacom die nogal onverwachts aan mijn deur staat, net de situatie die ik had willen vermijden. Ik hoop dat hij alsnog zijn werk kan doen. Het zou mij niet verbazen dat het probleem in deze bij Belgacom ligt en de slechte communicatie van hen uit naar EDPNet, ik had het echter weten appreciëren als men mij op de hoogte had gehouden van problemen wanneer ze optraden. "Sorry we hebben Belgacom gecontacteerd maar nog altijd niets teruggehoord, we laten nog iets weten wanneer we meer weten." had volstaan.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Pas op: ik ben het met je eens, hé, maar ik zeg gewoon wat je best zou doen om het vooruit te laten gaan. Ik regel voor mijn bijberoep praktisch alles per mail en vind dat een veel betere methode.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 feb 2007, 15:11
- Locatie: Gent
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
In dat opzicht heb je (helaas) volledig gelijk.Goztow schreef:Pas op: ik ben het met je eens, hé, maar ik zeg gewoon wat je best zou doen om het vooruit te laten gaan. Ik regel voor mijn bijberoep praktisch alles per mail en vind dat een veel betere methode.
Nog een update, net een SMS gehad van Belgacom dat hun technicus "zonder succes" is langsgeweest. Hetgeen me niet echt verbaast aangezien niemand wist dat hij kwam.
- James.
- Premium Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Oh, hier zeer gelijkaardige problemen!
23 juli Enough Internet aangevraagd in combinatie met eigen installatie. Na een week (vrijdag om 19u eigenlijk) krijg ik een e-mail dat internet 9 augustus geactiveerd zal worden. Redelijk laat, toen in mijn ogen, maar soit.
Ineens krijg ik de maandag daarop een e-mail van EDPnet dat een installatie van de rawcopper-lijn vereist is. Document getekend ingescand en aan het ticket toegevoegd de dag nadien. Sindsdien niks meer gehoord. Gisteren (eerstvermelde activatiedatum) nog eens aangemeld op de live-chat.
Wat blijkt? Activatiedatum is momenteel verschoven naar 14 augustus. Nog altijd geen nieuws gekregen van wanneer de belgacomtechnieker de lijn zal komen installeren. De live-chat persoon zegt dat EDPnet bezig is met hun netwerk over te zetten en dat daarom de provisioning er langer over doet om bestellingen te verwerken dan normaal.
Ondertussen zit ik hier al met een zekerheid van minstens 3 weken na installatie geen internet. Een groot geluk dat ik Mobile Vikings heb (2GB is eigenlijk vrij weinig als ik het zo bekijk) zodat ik via mijn getetherde gsm via EDGE nog online kan, zij het op een irritant lage snelheid om te surfen.
Bij mij gaat het om regio Gent Dampoort. Zowel VDSL2 als ADSL2+ zouden hier mogelijk moeten zijn, zo bleek uit de online testjes op de site van Belgacom en EDPnet.
Als het langer dan een maand zal duren na aanvraag eer ik eindelijk kan internetten, dan zal er niks anders opzitten dan een Anders Breivickje te doen in het hoofdkantoor van EDPnet. Ahja, tkan moeilijk anders, op een maand tijd kan ik makkelijk meerdere manifesten van 1500 pagina's schrijven. Kan het zijn dat mijn cynisme doorschemert in mijn schrijfsels? Oei!
edit: uit mijn live-chat gesprek is gebleken dat Provisioning van EDPnet mij eerst op de hoogte zou moeten brengen wanneer de technieker langskomen alvorens dat die daadwerkelijk langskomt. Dus hij is bij jullie zomaar langsgekomen? Dat is ook handig om te regelen om aanwezig te zijn.
23 juli Enough Internet aangevraagd in combinatie met eigen installatie. Na een week (vrijdag om 19u eigenlijk) krijg ik een e-mail dat internet 9 augustus geactiveerd zal worden. Redelijk laat, toen in mijn ogen, maar soit.
Ineens krijg ik de maandag daarop een e-mail van EDPnet dat een installatie van de rawcopper-lijn vereist is. Document getekend ingescand en aan het ticket toegevoegd de dag nadien. Sindsdien niks meer gehoord. Gisteren (eerstvermelde activatiedatum) nog eens aangemeld op de live-chat.
Wat blijkt? Activatiedatum is momenteel verschoven naar 14 augustus. Nog altijd geen nieuws gekregen van wanneer de belgacomtechnieker de lijn zal komen installeren. De live-chat persoon zegt dat EDPnet bezig is met hun netwerk over te zetten en dat daarom de provisioning er langer over doet om bestellingen te verwerken dan normaal.
Ondertussen zit ik hier al met een zekerheid van minstens 3 weken na installatie geen internet. Een groot geluk dat ik Mobile Vikings heb (2GB is eigenlijk vrij weinig als ik het zo bekijk) zodat ik via mijn getetherde gsm via EDGE nog online kan, zij het op een irritant lage snelheid om te surfen.
Bij mij gaat het om regio Gent Dampoort. Zowel VDSL2 als ADSL2+ zouden hier mogelijk moeten zijn, zo bleek uit de online testjes op de site van Belgacom en EDPnet.
Als het langer dan een maand zal duren na aanvraag eer ik eindelijk kan internetten, dan zal er niks anders opzitten dan een Anders Breivickje te doen in het hoofdkantoor van EDPnet. Ahja, tkan moeilijk anders, op een maand tijd kan ik makkelijk meerdere manifesten van 1500 pagina's schrijven. Kan het zijn dat mijn cynisme doorschemert in mijn schrijfsels? Oei!
edit: uit mijn live-chat gesprek is gebleken dat Provisioning van EDPnet mij eerst op de hoogte zou moeten brengen wanneer de technieker langskomen alvorens dat die daadwerkelijk langskomt. Dus hij is bij jullie zomaar langsgekomen? Dat is ook handig om te regelen om aanwezig te zijn.
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 feb 2007, 15:11
- Locatie: Gent
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Jammer om te horen dat ik toch niet de enige ben die deze problemen heeft.
Ik had zelfs niet gekeken of VDSL2 een optie was, maar blijkbaar wel (toch volgens Belgacom, en zij zouden het moeten weten zeker?):
Dus het "niet beschikbaar" zijn van VDSL wordt wel erg ongeloofwaardig.
Inderdaad. Ze verwachten blijkbaar dat iedereen nog thuis is om 8u35 en zijn dan verbaast dat niemand ze binnen laat...had ik het geweten had ik wel iets kunnen regelen, natuurlijk. Maarja...James. schreef:edit: uit mijn live-chat gesprek is gebleken dat Provisioning van EDPnet mij eerst op de hoogte zou moeten brengen wanneer de technieker langskomen alvorens dat die daadwerkelijk langskomt. Dus hij is bij jullie zomaar langsgekomen? Dat is ook handig om te regelen om aanwezig te zijn.
Ik had zelfs niet gekeken of VDSL2 een optie was, maar blijkbaar wel (toch volgens Belgacom, en zij zouden het moeten weten zeker?):
Code: Selecteer alles
Product Internet Intense
My address ***
9000 Gent
Status Available
Technology VDSL2
-
- Pro Member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 3 keer
Bij mij idem, beetje probleem van communicatie bij hun.
Bestelling staat al enige tijd op "Afwachting goedkeuring" maar verder weet de klant van niets. Geschatte oplevering? geen idee...
Bestelling staat al enige tijd op "Afwachting goedkeuring" maar verder weet de klant van niets. Geschatte oplevering? geen idee...
- James.
- Premium Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Dat is eigenlijk maar louche, want ik heb het getekende document ondertussen 8 dagen geleden toegevoegd aan het ticket. Zijn ze daar aan het slapen bij EDPnet?theBlackDragon schreef:Aangezien ik me meende te herinneren dat het in orde brengen van een raw copper lijn maximaal 5 dagen zou mogen duren
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 feb 2007, 15:11
- Locatie: Gent
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Mijn ticket kwam weer even in op "In progress" terecht maar onderwijl staat het weer "On hold"...
Ik vermoed dat de vakantieperiode hun service niet bepaald goed doet. Ik heb dan nog maar eens een mail gestuurd om weer wat beweging in het zootje te krijgen, als dat niet pakt bel ik wel zelf naar Belgacom en als ik dan toch bezig ben kan ik daar ook eens navragen hoe lang het bij hén zou duren om heel het boeltje in orde te krijgen.
Ik vermoed dat de vakantieperiode hun service niet bepaald goed doet. Ik heb dan nog maar eens een mail gestuurd om weer wat beweging in het zootje te krijgen, als dat niet pakt bel ik wel zelf naar Belgacom en als ik dan toch bezig ben kan ik daar ook eens navragen hoe lang het bij hén zou duren om heel het boeltje in orde te krijgen.
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 feb 2007, 15:11
- Locatie: Gent
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Wel net telefoontje gehad en Belgacom schikt er nog een week extra bij te doen, eerder kon écht niet. Het interesseert me ondertussen niet meer wie er in de fout is gegaan, Belgacom of EDPnet, maar als ze geen aanvaardbare oplossing kunnen verzinnen binnen een aanvaardbare termijn (ergo, vóór het einde van deze week) ga ik moeten beginnen overwegen wat mijn alternatieven zijn.
- James.
- Premium Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Het enige alternatief dat niks te maken heeft met techniekers van belgacom is telenet. Dat wil je toch niet? =) Hier in het appartementsblok heeft ook iedereen Telenet. De stakkers beseffen niet dat ze te maken hebben met een bedrijf met de allures van een vieze multinational. Maar ni mee mij zulle!
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 feb 2007, 15:11
- Locatie: Gent
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Of het ene bedrijf dat gewoon zijn zin doet met zijn slachtoffers (klanten is echt niet het goede woord, want dat betekent dat er een soort van keuze zou bestaan en dat is dus niet het geval) nu zoveel slechter is dan het andere bedrijf dat gewoon zijn zin doet met zijn slachtoffers daar valt over te discussiëren.James. schreef:Het enige alternatief dat niks te maken heeft met techniekers van belgacom is telenet. Dat wil je toch niet? =) Hier in het appartementsblok heeft ook iedereen Telenet. De stakkers beseffen niet dat ze te maken hebben met een bedrijf met de allures van een vieze multinational. Maar ni mee mij zulle!
Het is gewoon wraakroepend dat je niets kan doen tegen de soort van Belgacom en Telenet die gewoon hun gang gaan met hun slachtoffers, de politiek zal het allemaal maar worst wezen, die zijn te druk bezig communautair indiaantje te spelen. Je moet het allemaal maar slikken en hopen dat één van hun medewerkers zich verlaagt tot het helpen van het plebs dat we allemaal maar zijn voor hen.
Ondertussen staat mijn ticket weer "On hold". Ik begin van heel de situatie stilaan genoeg te krijgen.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
De schuld "op belgacom steken" gebeurt al te vaak bij alternatieve providers. Het zal jou als klant van edpnet worst wezen welke contracten zij met hun "onderaannemers" vastleggen en hoe die nagekomen worden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- James.
- Premium Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Zoals je zelf zegt is er in dit land geen keus, dus je kan evengoed bij de goedkoopste provider gaan waar je slechte service krijgt dan naar een duurdere gaan die eigenlijk ook bekend staat om het geven van slechte service. Dat jij toevallig een slecht moment beleeft bij EDPnet en later eventueel een goed bij Telenet doet eigenlijk niet echt terzake, want de statistieken duiden andere totaalbeelden aan. Dat jij die toevallig anders hebt ervaren zou weinig mogen uitmaken bij je keuze.
TL;DR: kunt ni anders dan slikken, er is gewoon geen betere keuze, hoe slecht de huidige keuze ook mag blijken.
Edit: als reactie op Goztow: op de live-chat geeft EDPnet zelf toe dat ze momenteel erg druk bezig zijn en dat provisioning alles zeer traag behandelt, hoogstwaarschijnlijk is de fout daar gebeurd. Meer afbijten dan ze kunnen slikken, tsk.
TL;DR: kunt ni anders dan slikken, er is gewoon geen betere keuze, hoe slecht de huidige keuze ook mag blijken.
Edit: als reactie op Goztow: op de live-chat geeft EDPnet zelf toe dat ze momenteel erg druk bezig zijn en dat provisioning alles zeer traag behandelt, hoogstwaarschijnlijk is de fout daar gebeurd. Meer afbijten dan ze kunnen slikken, tsk.
- EDPnet
- ISP Official
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
- Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
@BlackDragon & @James : Mag ik u vragen om ons via pm even uw referenties door te spelen dan kijken we even na wat er aan de hand is.
Ik kan wel engizins verduidelijking brengen in de reden waarom u zo vaak geautomatiseerde berichtgeving van ons krijgt (statusupdates zoals activatiedatum of verplaatsen daarvan):
Edpnet werkt zoals u wellicht weet nauw samen met Belgacom om internet te leveren. Deze samenwerking is grotendeels geautomatiseerd in ons provisioningsysteem. Met andere woorden, wij sturen hen gestandardiseerde berichten (XML's) om een bestelling te plaatsen en Belgacom geeft ons statusupdates via dergelijke berichten eveneens. Aangezien we zeker willen zijn dat klanten tijdig wijzigingen in het order te horen krijgen, werd ons systeem zo geconfigureerd dat u een Belgacomupdate (aankondigen datum, veranderen datum, eventuele wijzigingen ...) meteen doorkrijgt zonder dat er menselijke interactie aan te pas komt. In vele gevallen zorgt dit voor tijdswinst. Echter, kan het voorvallen dat Belgacom ons veelvuldig dergelijke boodschappen doorstuurt voor hetzelfde order en dit resulteert in enige "spam" naar onze klanten toe. Ons provisioningteam gaat zowiezo door alle orders op dagelijkse basis en waar nodig zullen zij actie nemen naar Belgacom of de klant toe.
Om het dus eenvoudig uit te leggen: wij vernemen gelijktijdig met de klant elke statusupdate van Belgacom. Meestal is dit handig en efficient, soms moeten we echter manueel tussen beide komen als de volautomatische boodschappen niet overeenkomen met het gevraagde.
We zijn ons bewust dat dit verwarring kan creëren maar verkiezen deze methode om snelle interactie met de klant te vrijwaren.
Ik kan wel engizins verduidelijking brengen in de reden waarom u zo vaak geautomatiseerde berichtgeving van ons krijgt (statusupdates zoals activatiedatum of verplaatsen daarvan):
Edpnet werkt zoals u wellicht weet nauw samen met Belgacom om internet te leveren. Deze samenwerking is grotendeels geautomatiseerd in ons provisioningsysteem. Met andere woorden, wij sturen hen gestandardiseerde berichten (XML's) om een bestelling te plaatsen en Belgacom geeft ons statusupdates via dergelijke berichten eveneens. Aangezien we zeker willen zijn dat klanten tijdig wijzigingen in het order te horen krijgen, werd ons systeem zo geconfigureerd dat u een Belgacomupdate (aankondigen datum, veranderen datum, eventuele wijzigingen ...) meteen doorkrijgt zonder dat er menselijke interactie aan te pas komt. In vele gevallen zorgt dit voor tijdswinst. Echter, kan het voorvallen dat Belgacom ons veelvuldig dergelijke boodschappen doorstuurt voor hetzelfde order en dit resulteert in enige "spam" naar onze klanten toe. Ons provisioningteam gaat zowiezo door alle orders op dagelijkse basis en waar nodig zullen zij actie nemen naar Belgacom of de klant toe.
Om het dus eenvoudig uit te leggen: wij vernemen gelijktijdig met de klant elke statusupdate van Belgacom. Meestal is dit handig en efficient, soms moeten we echter manueel tussen beide komen als de volautomatische boodschappen niet overeenkomen met het gevraagde.
We zijn ons bewust dat dit verwarring kan creëren maar verkiezen deze methode om snelle interactie met de klant te vrijwaren.
internet, fiber & telephony
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 feb 2007, 15:11
- Locatie: Gent
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
(kwestie van de rest op de hoogte te houden, persoonlijke gegevens weggelaten)
Alvast bedankt voor uw reactie.
Nogmaals bedankt en hopelijk kan heel de situatie alsnog tijdig rechtgetrokken worden.
Alvast bedankt voor uw reactie.
Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
Ik vermoed dat er bij die communicatie (klinkt als webservices) wat misgelopen is, ik heb namelijk nooit een opleverdatum gekregen (vandaar mijn eerdere e-mails om daar naar te vragen aangezien de opgegeven termijn dichtbij aan het komen was) en dus was ik vrij verbaasd om ineens telefoon te krijgen van een Belgacom technicus die beweerde voor mijn deur te staan en werd ik al helemaal niet vrolijk als men mij daarna van Belgacom uit belde en vertelde dat het dan nog maar een week werd opgeschoven.onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
Nogmaals bedankt en hopelijk kan heel de situatie alsnog tijdig rechtgetrokken worden.
- James.
- Premium Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Nog een punt van lichte kritiek op de procedure van het uitrollen van een bestelling: er moet meer gecommuniceerd worden met de klant. Ik zit hier weken te wachten op iets, maar op wat juist? Dat weet ik niet. Leuker zou zijn als EDPnet bij elke stap zegt: 'En nu moet er gewacht worden op het intern verwerken van de bestelling.' en 'Nu is het wachten op Belgacom om een datum te geven waarop hun technieker zal langskomen.', etc. Dat is véél leuker dan elke dag angstvallig in te loggen op my.edpnet.net om te zien dat de ticket nog stééds 'on hold' staat.
- James.
- Premium Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Bon, wat gecorrespondeerd met de EDPnet official, en hij schat ruwweg dat mijn bestelling pas vanaf de 15de wordt verwerkt, en dat die dus pas in de week van 22 tot 26 augustus opgeleverd zal kunnen worden. Terwijl de bestelling op 23 juli gebeurde. Het is maar een maand voor hem, 'wat idd lang is maar zeker niet ongewoon (zie onze voorwaarden).' (sic.) Ochja, niks aan te doen zeker? Maar mij zal je niet vol lof horen spreken over de snelle service van EDPnet.
Hoe is het met uw situatie gesteld, beste deZwarteDraak?
Hoe is het met uw situatie gesteld, beste deZwarteDraak?
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 feb 2007, 15:11
- Locatie: Gent
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Veel nuttigs heb ik niet gehoord vrees ik, een overzicht van het hele proces (zoals ik ook in mijn eerste post heb geplaatst), waar uit blijkt dat het 4 dagen geduurt heeft om mijn order effectief te verwerken (ze maakten blijkbaar de brug na de 21ste)
Ik heb nog altijd geen datum, ik heb daarnet nog eens gepord, maar voor deze week zal het wel niet meer zijn vrees ik.
Ik heb nog altijd geen datum, ik heb daarnet nog eens gepord, maar voor deze week zal het wel niet meer zijn vrees ik.
We zouden hem ook eens een maand van de buitenwereld moeten afsluiten, ik ben eens benieuwd of het dan ook 'maar' een maand is. Hun algemene voorwaarden zullen mij verder worst wezen, ik heb mijn bestelling gebaseerd op informatie die ik van hen gekregen heb, via e-mail, maar die duidelijk niet klopt (anders was ik al aangesloten geweest).Het is maar een maand voor hem, 'wat idd lang is maar zeker niet ongewoon (zie onze voorwaarden).' (sic.)
- James.
- Premium Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Alhoewel het probleem maar van tijdelijke aard is - ze zijn bezig met hun netwerken te upgraden in regio gent - wil ik toch zeggen dat ik beter had verwacht. Helaas, pindakaas!
Dit is waarschijnlijk een schoolvoorbeeld waaruit blijkt dat EDPnet maar een klein bedrijf is dat rap teveel hooi op z'n vork kan nemen. Probleem is dat ik niet graag slachtoffer ben (voor zover je daarvan kan spreken natuurlijk) van dergelijk mismanagement.
Of ben ik hier te hard aan het fulmineren en moet ik begrip opbrengen?
Dit is waarschijnlijk een schoolvoorbeeld waaruit blijkt dat EDPnet maar een klein bedrijf is dat rap teveel hooi op z'n vork kan nemen. Probleem is dat ik niet graag slachtoffer ben (voor zover je daarvan kan spreken natuurlijk) van dergelijk mismanagement.
Of ben ik hier te hard aan het fulmineren en moet ik begrip opbrengen?
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 feb 2007, 15:11
- Locatie: Gent
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Er is iets misgegaan met hun communicatie naar Belgacom toe, in mijn geval toch. Voor zover ik begrepen heb heeft het (althans in mijn geval) niets te maken met netwerkaanpassingen die men aan het doorvoeren is (is dat niet Belgacom's boetiek anyway?).Alhoewel het probleem maar van tijdelijke aard is - ze zijn bezig met hun netwerken te upgraden in regio gent - wil ik toch zeggen dat ik beter had verwacht. Helaas, pindakaas!
Wat mij betreft niet. Ik heb vorige donderdag al nagevraagd wanneer ik een datum zou krijgen voor oplevering aangezien ik wist dat er iemand zou moeten langskomen voor de raw-copper lijn. Men heeft dat ticket genegeerd en me nadat ik hen via e-mail aan mijn vraag herinnerde een vage e-mail met (zo blijkt nu) incorrecte informatie verstuurd. Had men eerder naar dat ticket gekeken dan hadden ze gezien dat er iets niet klopte met hun systeem en dan hadden ze met Belgacom contact kunnen opnemen, dan had die technicus daar niet voor niets aan mijn voordeur gestaan en dan had ik deze week nog internet gehad en dan had EDPnet zijn beloftes gemaakt in communicatie voorafgaand aan mijn bestelling kunnen nakomen. En dan was ik tevreden geweest.Dit is waarschijnlijk een schoolvoorbeeld waaruit blijkt dat EDPnet maar een klein bedrijf is dat rap teveel hooi op z'n vork kan nemen. Probleem is dat ik niet graag slachtoffer ben (voor zover je daarvan kan spreken natuurlijk) van dergelijk mismanagement.
Of ben ik hier te hard aan het fulmineren en moet ik begrip opbrengen?
In plaats daarvan moeten we ons hart luchten op een gebruikersforum voordat ons probleem aandacht krijgt.
PS. Het viel me deze morgen op weg naar het station op dat ik een Belgacom gebouw passeerde vlak achter het Gent St. Pieters, als dat een centrale is kan ik verdorie een kabel tot daar trekken van bij mij thuis, dat is echt echt vlak aan mijn deur.
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 feb 2007, 15:11
- Locatie: Gent
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Net terug een reactie gehad. Het zou in de loop van volgende week in orde moeten komen als ze vandaag of morgen die provisioning terug bij Belgacom inschieten. Ik merk ook dat mijn dashboard op my.edpnet nu geupdate is met extra informatie die er voordien niet was, hopelijk wil dit zeggen dat hun technische problemen hiermee van de baan zijn.
Maar de volgende keer dat ik verhuis moet ik toch echt zorgen dat ik de internetaansluiting 2 of 3 maanden op voorhand kan aanvragen...
Maar de volgende keer dat ik verhuis moet ik toch echt zorgen dat ik de internetaansluiting 2 of 3 maanden op voorhand kan aanvragen...
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 feb 2007, 15:11
- Locatie: Gent
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
"Belgacom informeerde ons dat uw edpnet-verbinding geactiveerd zal worden op 22-08-2011." (sic) Belgacom had met mij al wel een afspraak gemaakt voor de 19de (wat ik al te laat vind, maar soit, niet alsof we te kiezen hebben). Ik mag hopen dat die niet geannuleerd is nu...
Dit begint allemaal serieus vermoeiend te worden.
Dit begint allemaal serieus vermoeiend te worden.
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 feb 2007, 15:11
- Locatie: Gent
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Ok, bij mij is het ondertussen in orde gekomen. EDPnet heeft het geëscaleerd waardoor Belgacom de aansluiting de 17de zou doen. blijkbaar leven ze bij Belgacom wel in een andere tijdzone want die technicus kwam maar opdagen tegen 10u op de 18de...nog een geluk bij een ongeluk dat ik ziek thuis zit anders had ik hem weer gemist...maar daar kan EDPnet niets aan doen natuurlijk.
Al bij al correcte afhandeling, zei het redelijk verward.
Al bij al correcte afhandeling, zei het redelijk verward.
- James.
- Premium Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Wat is eigenlijk de datum waarop je EDPnet hebt besteld? Ik ga proberen om het beter te doen met mijn 23 juli. Tot nu toe hebben ze eergisteren rond 11u eens naar mijn ticket gekeken (kan ik zien in my.edpnet), maar voorts nog geen officiële communicatie ontvangen over wanneer het eindelijk eens in orde zal komen.
Keer chatten met edpnet om te horen hoe het eigenlijk zit.
edit: door James. op 18 aug 2011, 16:57
Na 5 minuten wachten terwijl er anderen voor mij in de wachtrij stonden, dit:
edit: door James. op 18 aug 2011, 17:08
Komaan eh.
edit: door James. op 19 aug 2011, 11:01
Net gechat, blijkbaar wacht EDPnet op respons van Belgacom, en dat zal voor ten vroegste maandag zijn. Hopelijk is het internet volgende week in orde, want morgen staat de teller op 4 weken wachttijd zonder dat er een concrete einddatum kan worden gegeven.
Lichtelijk irritant, dat wel ja.
Mod edit: vierdubbele post samengevoegd
edit-reden: Even de tijdstippen van elke post in deze samenvattende post geplaatst, kwestie van het tijdsverloop te kunnen volgen. Mijn excuses om telkens een nieuwe post te openen, ik had er aan moeten denken.
Keer chatten met edpnet om te horen hoe het eigenlijk zit.
edit: door James. op 18 aug 2011, 16:57
Na 5 minuten wachten terwijl er anderen voor mij in de wachtrij stonden, dit:
Tuurlijk datte, tis ni alsof ze de mensen die gebruiken maken van hun livechat-functie de indruk moeten geven dat die dienst iet of wat betrouwbaar is in z'n werking. In andere woorden: dit is al bijna de tiende keer in mijn queeste om eindelijk mijn internetverbinding werkende te laten krijgen door achter EDPnet z'n gat aan te zitten. Waarom zou ik dat trouwens moeten?Onze medewerkers zijn momenteel offline. U kan ons een boodschap nalaten en dan contacteren wij u zo snel mogelijk terug.
edit: door James. op 18 aug 2011, 17:08
En nu weer "iedereen offline, laat een bericht achter"Welkom ********! Stel uw vraag hier en één van onze medewerkers zal u zo snel mogelijk verderhelpen.
Currently 2 chat request session(s) before you.
Bestelling voor Enough Internet gebeurde op 23 juli. Status nu: nog steeds wacht ik op activatie en installatie. Wanneer komt dit eindelijk in orde? Klantennummer: ******
Komaan eh.
edit: door James. op 19 aug 2011, 11:01
Net gechat, blijkbaar wacht EDPnet op respons van Belgacom, en dat zal voor ten vroegste maandag zijn. Hopelijk is het internet volgende week in orde, want morgen staat de teller op 4 weken wachttijd zonder dat er een concrete einddatum kan worden gegeven.
Lichtelijk irritant, dat wel ja.
Mod edit: vierdubbele post samengevoegd
edit-reden: Even de tijdstippen van elke post in deze samenvattende post geplaatst, kwestie van het tijdsverloop te kunnen volgen. Mijn excuses om telkens een nieuwe post te openen, ik had er aan moeten denken.
Laatst gewijzigd door James. 19 aug 2011, 11:29, in totaal 2 gewijzigd.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Wat ook lichtelijk irritant is, zijn 4-dubbele posts. Ik heb ze nu samengevoegd, gelieve erop te letten .
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 feb 2007, 15:11
- Locatie: Gent
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Dat was de 21ste (bang op de nationale feestdag), maar dat heeft vastgehangen tot na dat (verlengd) weekend blijkbaar.James. schreef:Wat is eigenlijk de datum waarop je EDPnet hebt besteld?
- James.
- Premium Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Belgacom intervention
Dear customer
Belgacom informed us that your edpnet connection will be activated on 01-09-2011.
A Belgacom technician will activate this line at your house, so we kindly request you to be present between 8AM and 6PM.
Voorlopige eindstand: besteld op 23 juli, oplevering voltooid op 1 september. 40 dagen om internet te hebben. Karma fnuikt mijn pogingen om zonder gevolg de advent niet mee te vieren, ze dwingt mij de advent in te halen op een moment als dit. Triestig ben ik nu.Take out your diary & make a note
Dear customer,
Use this black, red or sky-blue-pink pen to write Thursday 9/1/2011 down in your diary. Because if all goes well, that’s the day edpnet will activate your subscription.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
ik ben ook geleerd. plaats géén bestelling voor internet bij edpnet (of andere operator) in de vakantieperiode. Ze zijn dan onderbemand, en je krijgt -bijna- geen antwoorden op tickets. Nu zijn ze al 3 maand 'bezig' (lees: het interesseert hen voor geen moer) met mijn voip delay ticket ('on hold'). Daar het mij teveel werd, heb ik 'gedreigd' nr. te porteren en scarlet vdsl te nemen.
vorig jaar werd mijn voip nr. 3 weken te vroeg geporteerd (beide ISP's gebruikten Colt Telecom voor hun voip) naar hen => 3 weken kon ik niet gebeld worden (geen oplossingen!), uitgaand bellen ging ook niet met hen.....daar je niet met edpnet -uitgaand- kan bellen vooraleer je overgeschakeld bent (IP adres moet kloppen, staan geen nomadisch gebruik toe) moest ik zelf mijn outgoing calls bekostigen.
Na de overschakeling (hadden me ook speciaal vroeger geagendeerd dan afgesproken, doordat ik niet bereikbaar was en geen enkele oplossing mogelijk was), kreeg ik maar geen vdsl op de modem.....
na enkele dagen ontdekte ik zelf (door hier wat te vragen), dat BGC het koperpaar geswitcht had! aangezien je alles zelf moet doen (geen technieker aan de deur), zou dit toch mogen meegedeeld worden door edpnet (maar zei zeggen dan dat ze ook van niets wisten)....en zo blijft het afschuiven van de verantwoordelijkheden tot op heden blijkbaar.....
Gelukkig werkt het internet feilloos, en kunnen voip nr.'s overgedragen worden....
aan alle mensen hier......het is maar als je zelf zoiets meemaakt dat je er kan over meevertellen.
wordt vervolgd....
vorig jaar werd mijn voip nr. 3 weken te vroeg geporteerd (beide ISP's gebruikten Colt Telecom voor hun voip) naar hen => 3 weken kon ik niet gebeld worden (geen oplossingen!), uitgaand bellen ging ook niet met hen.....daar je niet met edpnet -uitgaand- kan bellen vooraleer je overgeschakeld bent (IP adres moet kloppen, staan geen nomadisch gebruik toe) moest ik zelf mijn outgoing calls bekostigen.
Na de overschakeling (hadden me ook speciaal vroeger geagendeerd dan afgesproken, doordat ik niet bereikbaar was en geen enkele oplossing mogelijk was), kreeg ik maar geen vdsl op de modem.....
na enkele dagen ontdekte ik zelf (door hier wat te vragen), dat BGC het koperpaar geswitcht had! aangezien je alles zelf moet doen (geen technieker aan de deur), zou dit toch mogen meegedeeld worden door edpnet (maar zei zeggen dan dat ze ook van niets wisten)....en zo blijft het afschuiven van de verantwoordelijkheden tot op heden blijkbaar.....
Gelukkig werkt het internet feilloos, en kunnen voip nr.'s overgedragen worden....
aan alle mensen hier......het is maar als je zelf zoiets meemaakt dat je er kan over meevertellen.
wordt vervolgd....
- James.
- Premium Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Ondertussen is vandaag de Belgacom-technieker langsgekomen. Dat ging proper. Twee dagen op voorhand kreeg ik via sms de kans om nog via een 0800-nummer de afspraak te verleggen. Daarnet kreeg ik van de technieker een telefoon of het goed was dat hij er over een kwartier ging zijn. Allemaal genoeg kans voor mij om te anticiperen op zijn komst.
Probleem is dat de binnenbekabeling na veel prutsen in orde bleek te zijn (hij test dat met een verklikker op de ene kant van de lijn, en een luisterapparaat op de andere kant), maar dat het gebouw niet blijkt aangesloten te zijn op de lokale telefoonkast op straat. Dat heeft hij ook getest door in de kast een verklikker te plaatsen.
Komt er dus op neer dat hij dat gaat rapporteren aan EDPnet, en ik HOOP dat ze mij niet gaan bedelven onder nog meer kosten voor de extra werken die uitgevoerd moeten worden vooraleer ik hier eindelijk internet heb.
edit: en daarbij komt dat ik eindelijk FLIPPIN INTERNET WIL. Ik ben hier al de zoveelste herlading van mijn mobile vikings op aan het gebruiken omdat het geen doen is om helemaal géén internet te hebben. Met dank aan EPDnet en hun lakse houding tijdens de schoolvakantie. Ik zal wel blijven betalen omdat zij geen zin hebben om mijn bestelling geen drie weken onaangeroerd te laten liggen. Wie merkt pienter op dat ik eigenlijk wel boos ben? Goed gezien!
Ik zou nog respect hebben voor de situatie (ze kunnen er immers niet aan doen dat dit gebouw geen verbinding heeft met het telefoonnetwerk), maar ik heb ondertussen al mijn geduld al opgebruikt door gewoonweg te wachten tot ze daar EINDELIJK mijn bestelling hebben verwerkt. Geen genade meer.
edit2: een succesvolle poging middels EDPnet live-chat heeft opgeleverd dat ik via GSM zal worden gecontacteerd van zodra Belgacom aan EDPnet zal melden dat er een team van lassers nodig is om het gebouw aan te sluiten op het telefoonnetwerk. Dat is althans wat de technieker zei dat er moest gebeuren. Ik hoop dat het snel in orde gaat komen nu.
Probleem is dat de binnenbekabeling na veel prutsen in orde bleek te zijn (hij test dat met een verklikker op de ene kant van de lijn, en een luisterapparaat op de andere kant), maar dat het gebouw niet blijkt aangesloten te zijn op de lokale telefoonkast op straat. Dat heeft hij ook getest door in de kast een verklikker te plaatsen.
Komt er dus op neer dat hij dat gaat rapporteren aan EDPnet, en ik HOOP dat ze mij niet gaan bedelven onder nog meer kosten voor de extra werken die uitgevoerd moeten worden vooraleer ik hier eindelijk internet heb.
edit: en daarbij komt dat ik eindelijk FLIPPIN INTERNET WIL. Ik ben hier al de zoveelste herlading van mijn mobile vikings op aan het gebruiken omdat het geen doen is om helemaal géén internet te hebben. Met dank aan EPDnet en hun lakse houding tijdens de schoolvakantie. Ik zal wel blijven betalen omdat zij geen zin hebben om mijn bestelling geen drie weken onaangeroerd te laten liggen. Wie merkt pienter op dat ik eigenlijk wel boos ben? Goed gezien!
Ik zou nog respect hebben voor de situatie (ze kunnen er immers niet aan doen dat dit gebouw geen verbinding heeft met het telefoonnetwerk), maar ik heb ondertussen al mijn geduld al opgebruikt door gewoonweg te wachten tot ze daar EINDELIJK mijn bestelling hebben verwerkt. Geen genade meer.
edit2: een succesvolle poging middels EDPnet live-chat heeft opgeleverd dat ik via GSM zal worden gecontacteerd van zodra Belgacom aan EDPnet zal melden dat er een team van lassers nodig is om het gebouw aan te sluiten op het telefoonnetwerk. Dat is althans wat de technieker zei dat er moest gebeuren. Ik hoop dat het snel in orde gaat komen nu.
Na regelmatig te chatten,
heb ik het toch gedaan gekregen, om alles binnen de 3 weken in orde te hebben.
Wat ??? ik vermoed dat het zelfs, toch nog iets sneller ging, dan volgens hun voorwaarden.
Inclusief telefoon overname.
Gewoon SUPER !!!!! Was kei snel in orde met alles !!!
Download is meestal ok ook. 25-27 MB/SEC.
Een enkele keer was het: 110 KB / SEC
vooral op de avond, wanneer iedereen TV kijkt. Dan kan hij traag zijn
2 uur wachten op een Windows-update voor VDSL2
Voor de rest, alles prima in orde.
Telefoon, tot hiertoe enkel waarderingen.
Service, is inderdaad perfect.
Vriendelijk zijn en stoeffen + toch laten weten dat er ergens een tijds-grens is.
Dan houden ze er zeker rekening mee, met de tijdsduur van uw installatie/wens.
heb ik het toch gedaan gekregen, om alles binnen de 3 weken in orde te hebben.
Wat ??? ik vermoed dat het zelfs, toch nog iets sneller ging, dan volgens hun voorwaarden.
Inclusief telefoon overname.
Gewoon SUPER !!!!! Was kei snel in orde met alles !!!
Download is meestal ok ook. 25-27 MB/SEC.
Een enkele keer was het: 110 KB / SEC
vooral op de avond, wanneer iedereen TV kijkt. Dan kan hij traag zijn
2 uur wachten op een Windows-update voor VDSL2
Voor de rest, alles prima in orde.
Telefoon, tot hiertoe enkel waarderingen.
Service, is inderdaad perfect.
Vriendelijk zijn en stoeffen + toch laten weten dat er ergens een tijds-grens is.
Dan houden ze er zeker rekening mee, met de tijdsduur van uw installatie/wens.
- James.
- Premium Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Ik heb internet, het is gelukt.
Niet dankzij Belgacom, want de vorige technieker heeft niet aan Belgacom gecommuniceerd dat er lassers moesten langskomen, dus was het weer een gewone technieker. Ik was al in paniek, maar hij heeft het toch klaar gekregen. Hoe? Door zich niet zo te haasten zoals de vorige, en door het probleem echt te willen oplossen. Bleek dat de lijn zogezegd niet zat aangesloten aan de cabine op straat, doordat de lijn misschien kapot was, maar uiteindelijk bleek het zo te zijn dat het koperpaar van het gebouw niet zat aangesloten op de plaats in de cabine waar het zou moeten zitten volgens het systeem van belgacom. Uitendelijk heeft hij die draden dan verstoken en hebben we binnen weer getest door de modem aan te sluiten, blijkt alles in orde te zijn en de modem voor-geconfigureerd en al! Tofjes, direct internet.
Conclusie: gelukkig had ik ditmaal een technieker die zich kon inleven in mijn situatie en die, door zijn werk serieus te nemen en van zichzelf te vinden dat hij service moet leveren in plaats van gewoon es te proberen, het probleem heeft geïdentificeerd en verholpen. Echt content met die kerel!
Zoals ik het al zei op twitter: gelukkig voor EDPnet zal er geen paardenhoofd in het bed liggen van de manager.
Niet dankzij Belgacom, want de vorige technieker heeft niet aan Belgacom gecommuniceerd dat er lassers moesten langskomen, dus was het weer een gewone technieker. Ik was al in paniek, maar hij heeft het toch klaar gekregen. Hoe? Door zich niet zo te haasten zoals de vorige, en door het probleem echt te willen oplossen. Bleek dat de lijn zogezegd niet zat aangesloten aan de cabine op straat, doordat de lijn misschien kapot was, maar uiteindelijk bleek het zo te zijn dat het koperpaar van het gebouw niet zat aangesloten op de plaats in de cabine waar het zou moeten zitten volgens het systeem van belgacom. Uitendelijk heeft hij die draden dan verstoken en hebben we binnen weer getest door de modem aan te sluiten, blijkt alles in orde te zijn en de modem voor-geconfigureerd en al! Tofjes, direct internet.
Conclusie: gelukkig had ik ditmaal een technieker die zich kon inleven in mijn situatie en die, door zijn werk serieus te nemen en van zichzelf te vinden dat hij service moet leveren in plaats van gewoon es te proberen, het probleem heeft geïdentificeerd en verholpen. Echt content met die kerel!
Zoals ik het al zei op twitter: gelukkig voor EDPnet zal er geen paardenhoofd in het bed liggen van de manager.
Ik kan enkel maar bevestigen dat EDPNET goede service levert, MAAR : dit bedrijf hangt nog steeds aan handen en voeten gebonden aan Belgacom als het op installaties aankomt omdat BGC nu eenmaal het grondenet beheert. U mag voor mijn part 3x raden wie hier stokken in de wielen steekt als het niet om een Skynet-accountje gaat ... Meer woorden hoef je daar niet over vuil te maken. Skynet wordt voorgetrokken op alle gebied en men probeert soms zooo lang aan de baard te trekken bij BGC totdat de mensen terug naar een Skynet account vragen omdat het maar niet in orde geraakt bij een andere DSL provider. Dat Skynet accountje kan dan plots wel vliegensvlug opgeleverd/aangesloten/in dienst gezet worden ...