afdrukken

Plaats reactie
gast

hela, ik zou graag een simpel programa schrijven, waarbij op het begin enkele tekstvakken moeten worden ingevuld, en dan zou de gebruiker de vraag willen krijgen of hij het bestand, (één volledig a4 blad) wilt afdrukken, anders wordt het programma afgesloten, hoe maak ik zoiets
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Word en formulieren?
Dan heb je zelfs geen programmeercode nodig ...
gast

ja, maar tis allemaal nie zo simpel, der word nog vanalles berekent enzo, en ik maak gebruik van een achtergrond afbeelding, daar heb ik nu ook een probleem mee,
als ik die open in paint, dan is da perfect op maat, maar als ik dat in vb6 open, dan wordt die super hard vergroot, wa kan ik hieraan doen, want de maten wijzigen lukt niet.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Waarom zou er in Word niets mee berekend kunnen worden? In Word steekt ook Visual Basic For Application hoor. Dan kan je perfect layouten hoe er iets moet uitzien op papier ...
gast

ik wil een programmake maken, omdat
-er veel gerekent moet worden,
-er een achtergrondafbeelding inzit
-andere mensen die niet zo goed zijn met computers willen het gebruiken
-ik heb da dikwijls nodig
-ik kan nie zo goed met de vb editor van word overweg
-...

greets
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Hoe je zoiets maakt hangt van de programmeertaal af.
Persoonlijk ben ik fan van Borland Delphi. Daarin zou zoiets maken (een tekstveld en dat afdrukken) maar enkele minuten duren (je moet het natuurlijk wel een beetje kennen dan).
NuKeM
gast

ik kan enkel met visual basic werken, en aan de vraag te horen besef je al dat ik daar zelfs niet overdreven veel mee kan. maar nu heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag. :cry:
wem
Premium Member
Premium Member

mss tijd om dan eens iets nieuws te leren? :-)
en ik vermoed dat een kleine zoektocht op google je wel wat tutorials geven die je uitleggen hoe je met plaatjes, formulieren en dergelijke moet werken, niet?
Plaats reactie

Terug naar “Development”