Belgacom: up- en downgrade van abonnementsformules.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
_°GroovYTuner°_
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

Ik denk het wel maar ik ben niet zeker.
Maar als je bij Belgacom blijft dan denk ik van niet.
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
matenet
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 26 keer

Daarnet een downgrade gevraagd van Pack met Internet Favorite naar Comfort. De in dit topic vermelde swapkosten werden vermeld (6,20 euro) en zonder ernaar te vragen kreeg ik:
- 15 euro korting op de vaste telefoonlijn
- 15 euro korting op het Internet

Beide kortingen voor de verlenging met een jaar (die zowieso van toepassing was gezien de downgrade; ook netjes vermeld door operator).
Zou men de reclame voor meer klantvriendelijkheid echt in praktijk gebracht hebben?

Nu afwachten of het effectief in orde komt (bevestiging per brief + toegezegde kortingen). Indien alles zoals gezegd, ben ik hiermee als bestaande klant tevreden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ook zopas een downgrade gevraagd voor mijn broer. Zoals zoveel andere gebruikers wist hij niet echt hoeveel hij TEVEEL betaalde :-( .

Oude situatie:
  • - Classic line (19 EUR)
    - Internet Favorite (43.46€)
    - Security Pack (5€)
    - ADS2+ lijntje van 4.6 mbps (512 kbps up)
    TOTAAL: 67.46 €
Nieuwe situatie:
  • - Pack Internet Comfort (Classic Telefoon + Internet + Security Pack inbegrepen)
    TOTAAL: 43.97 €
    - Eenmalige kosten voor de downgrade: 6.20 EUR
    - Bij de on-line aanvraag werd er blijkbaar automatisch overgeschakeld naar VDSL2 na antwoord op de vraag: U heeft reeds een compatibele modem: Nee.
    - Kosten: 50 EUR, Gratis activering wegens on-line bestelling: - 50 EUR
Conclusie:
  • - Betaalt vanaf nu 23.49€ minder dan vroeger (35% besparing)
    - ... en zijn Internet krijgt een "boost" van 4.6m/512k (ADSL2+) naar 12/1.5 (en 15/2.5 vanaf 1 september). :-D
Ik raad dus iedereen - die telefoon en internet hebben bij Belgacom - aan om hun factuur eens goed te bekijken. Je kan serieus geld besparen door:
  • Je telefoon en Internet te bundelen in een Pack.
  • Kijken of je met een lager pakket toekomt (kwa snelheid en volume) gezien de boost op 1 september.
  • last but not least: iedereen die nu nog ADSL2+ heeft er alle belang bij om te downgraden naar Start of Comfort, gezien beide formules nu al meer bieden dan wat je maximaal over een ADSL2+ lijntje krijgt.
In vind ook dat Belgacom ambtshalve een Pack zou moeten aanrekenen, als op dezelfde lijn telefoon en Internet geinstalleed zijn, in plaats van dit apart aan te rekenen en het initiatief om te bundelen aan de klant over te laten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Mja, of ze zouden je tenminste kunnen opbellen om het voor te stellen mits 1 jaar verlenging.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bunnybugs
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

philippe_d schreef:Ook zopas een downgrade gevraagd voor mijn broer. Zoals zoveel andere gebruikers wist hij niet echt hoeveel hij TEVEEL betaalde :-( .
Interessant ! Heeft je broer hierdoor uren / dagen zonder internet gezeten ( fysiek onderbroken ) ?
philippe_d
Moderator
Moderator

Een gewone downgrade heeft geen enkele onderbreking. Het is gewoon een nieuwe cap op je PPPoE verbinding.
Hooguit wordt je enkele seconden onderbroken.

In het geval van mijn broer zal er een wijziging zijn van ADSL2+ naar VDSL2. Daar zal natuurlijk wel een onderbreking zijn (installatie Bbox2, lijn aansluiten op een VDSL2 poort in de ROP, enz...)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Drielander
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 17 keer

Hallo Philippe,

Ik ben ook overwegen een downgrade te maken (gewoon omdat ik elke 2 maanden naar mijn rekeningen kijk! :wink: )
Alleen is het geval bij mij anders omdat ik de triple pakket met BCTV heb. Hoe kunt u daar besparen?
FYI: Ik gebruik niet zo vaak BCTV - zo kon ik met iets minder bandbreedte ook leven.
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06)
Provider: Proximus Internet Start (70Mbps/13Mbps)
Telefone: T-Concept CPA 710 + CM 700
DECT: 4x Speedphone 300 (T-Com aka AVM)
VoIP-Provider: Sipgate.de - sipgate plus + Euro-Flat
GSM: Samsung S2 @LineageOS 14.1 (7.1.2)
philippe_d
Moderator
Moderator

Heel eenvoudig:
  • Triple play met Internet Intense kost 70.43€ (30/4.5+onbeperkt)
    Triple play met Internet Favorite kost 62.46€ (25/3.5+onbeperkt)
    Triple play met Internet Comfort kost 51.92€ (15/2.5+100GB)
Een downgrade van Favorite naar Comfort bespaart je 10.54€ per maand.
Een downgrade van Intense naar Favorite bespaart je 7.97€ per maand (pack).
Een downgrade van Intense naar Favorite (zonder pack) bespaart je 13.27€ per maand.

Eénmalige kost = 6.20€ "swapkosten" (+ nieuw jaarcontract :-( ).
Drielander
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 17 keer

De € 23,49 van u broer had ik liever bespaart! :wink:
Als ik 4 bier per maand minder drink, bespaar ik ook € 10,- . :lol:
Laatst gewijzigd door Drielander 12 aug 2011, 09:43, in totaal 1 gewijzigd.
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06)
Provider: Proximus Internet Start (70Mbps/13Mbps)
Telefone: T-Concept CPA 710 + CM 700
DECT: 4x Speedphone 300 (T-Com aka AVM)
VoIP-Provider: Sipgate.de - sipgate plus + Euro-Flat
GSM: Samsung S2 @LineageOS 14.1 (7.1.2)
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Als je uw fakturen via e service neheerd kan je maandelijks vragen.
Is zo geen groot bedrag
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Maar vele kleintjes maken ook een grote. :wink:
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

klopt, maar vele mensen vinden maandelijks betalen beter.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Sterker nog, tenzij ik iets mis kan je beter soms een 'zwaarder' pack nemen:
- Pack internet + TV (Internet Favorite + TV Comfort) : 54,21€ / maand
- Pack internet + TV + Mobile (Internet Favorite + TV Comfort + Mobile 10) : 53,46€ / maand

Dus zelfs als je geen mobiel abonnement wenst en enkel internet en TV ben je nog goedkoper af van toch een pack met mobiel te nemen en de sim niet te gebruiken. Rare marketing daar bij Belgacom :?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

@VOID

-> Als dat nu een 1GB data per maand was ideaal leuk gevonden.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Ik bezit favorite lijn en gezien de opwaartse aanpassing van de snelheid van een comfortline overweeg ik de downgrade naar comfort. Maar eigenlijk is mijn abo nog een 'internet generation', ik betaal dus 'slechts' 36 euro per maand. Ik zou dus een 3 euro besparen bij downgrade.

Maar voor een vereniging gebruik ik wel de gratis optie van een .net naam. Bij downgrade naar comfort moet je daarvoor meer dan 49 euro excl. btw per jaar betalen !
Weet er iemand wat de prijs van een .net domein MET forward is bij andere leveranciers ?
En is dat in praktijk haalbaar (registratie domeinnaam stopzetten bij BGC en activeren bij een nieuwe ...).

Als ik voor de domeinnaamregistratie bij BGC moet blijven kan ik al evengoed het prijsverschil tss comfort en internetgeneration aan de vereniging vragen (3 euro * 12=36 euro incl btw), dan hoeft er niets te veranderen ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Bij mijn overstap van Belgacom naar Scarlet heb ik ook het .net-domein verhuisd naar een andere provider. In mijn geval was dat Versio, de prijs is daar 8 EUR + btw per jaar.

Overstap is vlot verlopen, één mailtje gestuurd naar Belgacom om de authorisatie-code te krijgen waarmee je kan aantonen dat jij de eigenaar bent van het domein. Binnen de 3 werkdagen heb ik die code ontvangen.

Persoonlijk zou ik niet overstappen van generation naar comfort voor 3 EUR. Je verliest inderdaad een aantal voordelen. En je blijft een favorite abonnement behouden met de levenslange korting. Als Belgacom het verschil tussen comfort en favorite opnieuw vergroot of de prijs van de optie onbeperkt volume verhoogt, dan zit je nog aan de goede kant.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Bij Versio, heb je daar de forward instelmogelijkheid bij domeinnaambeheer ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

ja, je kan de dns-records beheren zonder een hosting pakket.
ikzelf heb mijn .net-domein ook geforward naar het gelijknamige .be-domein.

Ik zie net dat het bij mijn vorige provider webreus.nl 8 EUR incl BTW is. Daar kan je ook dns-records beheren.
Voor een domein zonder hosting is dat dan beter (ik ben van webreus naar versio gaan voor de betere hosting-voorwaarden).
PowerToTheUsers
Member
Member
Bedankt: 6 keer

Mijn vader heeft nu Internet Comfort, en komt zeker toe met die 50GB, 12down/1.5up, dus zou hij van 32.92 naar 19.15 euro per maand willen gaan door naar Internet Start over te stappen, de kost van 6.20 is snel terugverdiend.
Kan hij dat gewoon bij de helpdesk of in een belgacom center vragen?

Van die 12 of 15mbit down en 1.5mbit upload haalt hij momenteel slechts 4.6mbit download en 512kbit upload. Een overstap naar VDSL zou hem dus dichter bij die 15/1.5 kunnen brengen. Kan dat ook gewoon bij de helpdesk of in een belgacom center? De kost van 50 euro wordt wel gecompenseerd door de goedkopere formule, en hopelijk heeft een BBOX2 dan ook betere wifi-ontvangst dan hetgeen hij nu gebruikt...

Nog iets waar hij op moet letten als hij die twee omschakelingen gaat aanvragen?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Vanaf 1 september ga ik me ook van van m'n Favorite naar Start laten omzetten (2 stapjes lager).
Zit nu namelijk op 12 Mbps ADSL2+... Dus als ik naar Start + Unlimited ga, ga ik er op papier op vooruit tov m'n huidige werkelijke situatie, terwijl ik dan zo'n 11 euro per maand minder zal betalen :).
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Hoe kom je aan die 11 € ? Volgens mij is het zelfs meer :?
philippe_d
Moderator
Moderator

meon schreef:Vanaf 1 september ga ik me ook van van m'n Favorite naar Start laten omzetten (2 stapjes lager).
Hou er rekening mee dat:
  • 1) Snelheden van Internet Start pas op 1 november omhoog gaan.
    2) Een pack (vb Telefoon Classic + Internet) niet bestaat met Internet Start. Dus in combinatie met telefoon is Comfort misschien toch een betere keuze.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Gaat het volume van Internet Start omhoog vanaf 1 September ? De Belgacom website spreekt enkel over verhoging van de snelheid vanaf 1 November.
lucky999
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Ik was juist eens aan het kijken voor eventueel te downgraden triple pack (internet intense-mobile 10-BTV comfort )
naar triple met internet favorite ipv intense maar zien dat mobile comfort 10 niet meer in pack verkrijgbaar is. Minium is mobile 15.

Voor klanten met mobile 10 pack kunnen deze dit behouden na downgrade van internet?
Waarschijnlijk wel als ik niets verander aan pack dat ik deze kan houden in deze samenstellng?

Dus zal deze downgrade om iets uit te sparen niet meer gaan wat als gsm 5€ duurder wordt is het de moeite niet meer , ik bel zo al niet veel.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

let op bij het downgraden dat je services die gratis zijn bij uw huidige abo (bv de gratis domeinnaam bij favorite/intense) opzegt want die zijn mogelijks niet meer gratis als je bv downgrade naar comfort
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Oei. 1 november dan. Een pack met telefonie en internet? Ik wist niet dat beide in pack te verkrijgen waren? Blijkbaar wel... Waarom brengt Belgacom u daar niet van op de hoogte als ge elke maand op uw factuur een classic line en een ADSL Favorite gefactureerd ziet staan... Zijn die abo-check's enkel bij mobiele telefonie verplicht dan?
Ik maak geen gebruik van de "gratis extra's" van m'n Favorite zoals iTunes-codes, domeinen, Belgacom TV, ...
vuurvos schreef:Hoe kom je aan die 11 € ? Volgens mij is het zelfs meer :?
Hm, ik had gekeken naar het bedrag zonder vaste lijn.
philippe_d
Moderator
Moderator

meon schreef:Een pack met telefonie en internet? Ik wist niet dat beide in pack te verkrijgen waren? Blijkbaar wel...
Dit werd hier inderdaad al aangehaald.

Ik denk dat de grote meerderheid van Belgacom klanten elke maand op hun factuur een classic line en een Internet (Comfort, Favorite of Intense) apart gefactureerd zien staan, zonder te beseffen dat ze maandelijks 8.50€ teveel betalen (of zelfs 13.50€ als ze ook nog eens apart betalen voor het Security Pack, wat inbegrepen is in de Packs).

Als jij dus downgradet van Classic + Favorite (apart) naar Telefonie + Comfort (pack) bespaar je 18.49€ per maand (of 23.49€ indien je ook nog apart betaalt voor de Security optie).
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Net eens gerekend: nieuwe regelingen Start zou zijn:
19,15 (Start) + 19 (Classic Line) + 7,5 (Unlimited) = 45.65 euro per maand.
Pack Classic + Comfort = 43,97 euro per maand. Dan wel 100 GB limiet ipv unlimited. In beide situaties zou ik toch niet sneller surfen van dat ik nu kan.
Ik neem aan dat ik bij dat pack nog steeds "Voordeelpack Slimme Diensten" en "Happy Time", "Happy Time International" kan gebruiken? (het is immers nog steeds een classic line)
Goztow
userbase crew
userbase crew

Classic line is standaard happy time.
philippe_d
Moderator
Moderator

@meon
Jouw berekening gaat op: Internet Start + Classic + unlimited is idd goedkoopst (zonder verlies van je huidige snelheid).
De normale opties op telefoon blijven beschikbaar (sommige zijn betalende opties)

€Goz
Happy time is volgens mij niet standard op een Classic line. Dit is een (gratis) optie die je moet aanvragen / activeren.
Voor mensen die meestal overdag bellen is Happy time een zeer dure optie: 33 cent/gesprek (Belgacom), 40 cent/gesprek (andere vaste lijnen), 33 cent/gesprek gsm.
Dat kunnen ze toch niet zomaar - zonder jouw weten - standard activeren ?
Goztow
userbase crew
userbase crew

Ik dacht dat ze dat net wel doen, bij nieuwe lijnen. Bij bestaande zal dit niet het geval zijn. Maar omzetten naar nieuwe formule, zou dat niet als nieuwe lijn worden beschouwd?
ulixes
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

philippe_d schreef:Ik denk dat de grote meerderheid van Belgacom klanten elke maand op hun factuur een classic line en een Internet (Comfort, Favorite of Intense) apart gefactureerd zien staan, zonder te beseffen dat ze maandelijks 8.50€ teveel betalen
Hier thuis was dat tot een jaar of twee geleden ook het geval. Telefonie en internet werden apart aangerekend. Ze hebben ons wel een paar keer opgebeld om te vragen of we niet geïnteresseerd waren in belgacom tv, maar nooit is ons een pack met enkel internet en telefoon aangeboden. Zodra ik doorhad dat dat bestond, ben ik het gaan regelen in een belgacomwinkel. Best oneerlijk van Belgacom als je 't mij vraagt, temeer omdat hun reclame "gratis belgacom tv" op die manier gewoon bedrog is. Voor de prijs van internet en telefoon apart heb je idd een triple play pack. Maar dat triple play pack blijft wel duurder dan een pack met louter telefoon en internet.

Een andere vraag: hoe zit het eigenlijk met het aantal mailboxen als je zou downgraden van favorite naar comfort?
Comfort heeft momenteel immers maar één mailbox, maar thuis gebruiken we de vier mailboxen die zijn inbegrepen bij favorite.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

philippe_d schreef: Ik denk dat de grote meerderheid van Belgacom klanten elke maand op hun factuur een classic line en een Internet (Comfort, Favorite of Intense) apart gefactureerd zien staan, zonder te beseffen dat ze maandelijks 8.50€ teveel betalen (of zelfs 13.50€ als ze ook nog eens apart betalen voor het Security Pack, wat inbegrepen is in de Packs).
Belgacom is slim genoeg om dit aan hun klanten te verzwijgen. Vanwaar denk je anders dat ze al hun miljarden winst halen? Van al die argeloze klanten die maandelijks veel te veel betalen aan de Blauwe mannen in Brussel.

Bellens zou anders plots zijn graai-premie aan zijn neus zien voorbij gaan en dat kan toch niet hé voor een politiek benoemde PS-CEO.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Da's nog klein bier volgens mij vergeleken met alle mensen die nog hun telefoontoestel 'huren' aan x euro per maand.
philippe_d
Moderator
Moderator

ulixes schreef:... hoe zit het eigenlijk met het aantal mailboxen als je zou downgraden van favorite naar comfort?
Comfort heeft momenteel immers maar één mailbox, maar thuis gebruiken we de vier mailboxen die zijn inbegrepen bij favorite.
Die zal je wel kwijt zijn (idem voor de gratis domain die je bij Favorite hebt). Je kan niet alles willen hé :).
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

VOiD schreef:Da's nog klein bier volgens mij vergeleken met alle mensen die nog hun telefoontoestel 'huren' aan x euro per maand.
Ja,inderdaad er zijn nog veel mensen die hun telefoonlijn huren,(ik geloof een kleine 20€)meestal oudere mensen.
Het verwonderd mij dan ook dat Belgacom (en ook Scarlet) geen abbo aanbieden met alleen vaste tel. plus dig.tv.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Belgacom biedt wel degelijk telefonie en digitale tv zonder internet aan in een pack.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

He,dat wist ik echt niet.
Bedankt voor de info.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

philippe_d schreef:
ulixes schreef:... hoe zit het eigenlijk met het aantal mailboxen als je zou downgraden van favorite naar comfort?
Die zal je wel kwijt zijn (idem voor de gratis domain die je bij Favorite hebt). Je kan niet alles willen hé :).
opgelet met die domeinnaam, die speel je niet kwijt indien actief, maar wordt betalend, je kan hem laten stopzetten via klantendienst
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Goztow
userbase crew
userbase crew

Xenne, dat is wel belangrijk! Want BGC verkoopt die aan 60 € (!) per jaar, terwijl je die makkelijk aan 10-15 € elders vindt!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”