(in mijn ogen) ongehoord gedrag van telenet installateur ...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
... en domme helpdesk
Gisteren kreeg ik telefoon van vrienden dat ze, sedert een paar dagen, niet meer op het internet geraakten en of ik eens wou langskomen.
Indertijd heb ik daar geïnstalleerd.
Omdat het een groot gebouw was met enorme muren, werd er gewerkt met range extenders e.d. Het geheel bestaat uit drie laptops, twee desktops, netwerkprinter, 2x NAS, beveiligingscamera's, ...
Daarnaast zijn er ook twee digicorders. Alles werkte al meer dan twee jaar feilloos (beetje tot mijn grote verbazing )
Maar nu was er een probleem met één van de digicorders. Er is daarvoor een installateur langs gekomen. Die heeft een nieuwe digicorder gezet en "paar instellingen aangepast zodat het beter zou werken". Sedertdien geen internet meer.
Ik merk tot mijn verbazing dat dhcp server en zo veranderd zijn naar de dhcp server van telenet (de werkwijze van de huidige modem-router). Ik direct gaan kijken naar modem maar was nog de oude modem die daar al jaren staat die nog altijd loopt richting switch die dan richting router en digitale tv gaat. De routing functionaliteit was dus uitgeschakeld van de router en stond daar dus gewoon als switch. Omdat alles met vast ip adres werkt en alles goed werkte, wou ik dus het routing gedeelte weer aanzetten. Omdat ik niet van iedereen het paswoord kan onthouden van de router, had ik deze op een etiket geschreven op de router. Wat blijkt nu: het paswoord is veranderd. Tegen de twee personen die aanwezig waren, heeft de installateur gezegd dat het huidige paswoord niet veilig was en dat hij het ging veranderen. Toen ze vroegen om het paswoord op te schrijven op het etiket, antwoordde hij dat alles vanaf nu wordt bijgehouden door Telenet en dat, als er een probleem was, dat ze moesten bellen naar Telenet. Hij heeft dus gewoonweg geweigerd om het paswoord te geven. Zich van geen kwaad bewust hebben die twee personen hem maar laten doen. Het kan aan mij liggen maar ik vind dat echt ongehoord gedrag. Het is zelf aangekocht materiaal en het paswoord wordt zomaar veranderd en niet meegedeeld.
Omdat er ook niets kon worden opgevraagd van televisie programma's, kwam ik al snel tot de conclusie dat er iets mis moest zijn met de modem. Ik dus gebeld naar de klantendienst nadat de bewoners zelf al paar keer gebeld hadden voor mijn aankomst. Kwam terecht bij kmo en zelfstandigen. Had gekozen via menu telefoon voor de afdeling "problemen met tv" omdat ik al paar keer gelezen heb dat die sneller opnemen. Maar dan viel ik van de ene verbazing in de andere.
Eerst wou ik mijn verhaal doen over het veranderen van de instellingen. Paar keer gegooid met de term DHCP maar de telefoniste hoorde het in Keulen donderen. Toen ik zei dat instellingen veranderd waren, kon dit niet aangezien de installateur niet bevoegd was hiervoor. Ik vertelde van het veranderde paswoord maar ook dit was niet mogelijk aangezien de router als is ingebouwd in de modem en dat ik daar nooit aan kan. Blijkbaar kon de telefoniste niet begrijpen dat het nog om de oude modem ging met daarachter een aparte router. Verteld dat de toestellen hun IP adres (uitgesproken iepee (waarom ik dat zo uittyp, komt straks) nu krijgen van Telenet en niet van de router. Maar ook "iepee" werd niet begrepen. Dan maar het stuk over de instellingen laten vallen. Over naar de tv.
Toen kreeg ik toch echt een vlaag van plaatsvervangende schaamte. Het eerste dat ze vroeg, was om te gaan kijken bij de instellingen naar signaal kwaliteit. Want misschien was de modem kapot en dat was een manier om dat te controleren Toen dat in orde bleek, vroeg ze om te gaan kijken wat het ip-adres was. Uitgesproken zoals het geschreven is, hip maar zonder h. Niet moeilijk dat ze niet begreep wat ik bedoelde met "iepee" adres
Heb dan maar gewoon gevraagd of het mogelijk was om zo snel mogelijk een technieker te sturen.
Zeer frustrerend gesprek van meer dan een half uur
Ondertussen kan er dus geen gebruik gemaakt worden van het intern netwerk. Filmke bekijken vanop de nas werkt niet meer, printer op de netwerkprinter ook niet meer, ... Morgen komt die technieker en ben eigenlijk gewoon van plan te wachten tot hij is langs geweest om dan die router te resetten naar fabrieksinstellingen
Gisteren kreeg ik telefoon van vrienden dat ze, sedert een paar dagen, niet meer op het internet geraakten en of ik eens wou langskomen.
Indertijd heb ik daar geïnstalleerd.
Omdat het een groot gebouw was met enorme muren, werd er gewerkt met range extenders e.d. Het geheel bestaat uit drie laptops, twee desktops, netwerkprinter, 2x NAS, beveiligingscamera's, ...
Daarnaast zijn er ook twee digicorders. Alles werkte al meer dan twee jaar feilloos (beetje tot mijn grote verbazing )
Maar nu was er een probleem met één van de digicorders. Er is daarvoor een installateur langs gekomen. Die heeft een nieuwe digicorder gezet en "paar instellingen aangepast zodat het beter zou werken". Sedertdien geen internet meer.
Ik merk tot mijn verbazing dat dhcp server en zo veranderd zijn naar de dhcp server van telenet (de werkwijze van de huidige modem-router). Ik direct gaan kijken naar modem maar was nog de oude modem die daar al jaren staat die nog altijd loopt richting switch die dan richting router en digitale tv gaat. De routing functionaliteit was dus uitgeschakeld van de router en stond daar dus gewoon als switch. Omdat alles met vast ip adres werkt en alles goed werkte, wou ik dus het routing gedeelte weer aanzetten. Omdat ik niet van iedereen het paswoord kan onthouden van de router, had ik deze op een etiket geschreven op de router. Wat blijkt nu: het paswoord is veranderd. Tegen de twee personen die aanwezig waren, heeft de installateur gezegd dat het huidige paswoord niet veilig was en dat hij het ging veranderen. Toen ze vroegen om het paswoord op te schrijven op het etiket, antwoordde hij dat alles vanaf nu wordt bijgehouden door Telenet en dat, als er een probleem was, dat ze moesten bellen naar Telenet. Hij heeft dus gewoonweg geweigerd om het paswoord te geven. Zich van geen kwaad bewust hebben die twee personen hem maar laten doen. Het kan aan mij liggen maar ik vind dat echt ongehoord gedrag. Het is zelf aangekocht materiaal en het paswoord wordt zomaar veranderd en niet meegedeeld.
Omdat er ook niets kon worden opgevraagd van televisie programma's, kwam ik al snel tot de conclusie dat er iets mis moest zijn met de modem. Ik dus gebeld naar de klantendienst nadat de bewoners zelf al paar keer gebeld hadden voor mijn aankomst. Kwam terecht bij kmo en zelfstandigen. Had gekozen via menu telefoon voor de afdeling "problemen met tv" omdat ik al paar keer gelezen heb dat die sneller opnemen. Maar dan viel ik van de ene verbazing in de andere.
Eerst wou ik mijn verhaal doen over het veranderen van de instellingen. Paar keer gegooid met de term DHCP maar de telefoniste hoorde het in Keulen donderen. Toen ik zei dat instellingen veranderd waren, kon dit niet aangezien de installateur niet bevoegd was hiervoor. Ik vertelde van het veranderde paswoord maar ook dit was niet mogelijk aangezien de router als is ingebouwd in de modem en dat ik daar nooit aan kan. Blijkbaar kon de telefoniste niet begrijpen dat het nog om de oude modem ging met daarachter een aparte router. Verteld dat de toestellen hun IP adres (uitgesproken iepee (waarom ik dat zo uittyp, komt straks) nu krijgen van Telenet en niet van de router. Maar ook "iepee" werd niet begrepen. Dan maar het stuk over de instellingen laten vallen. Over naar de tv.
Toen kreeg ik toch echt een vlaag van plaatsvervangende schaamte. Het eerste dat ze vroeg, was om te gaan kijken bij de instellingen naar signaal kwaliteit. Want misschien was de modem kapot en dat was een manier om dat te controleren Toen dat in orde bleek, vroeg ze om te gaan kijken wat het ip-adres was. Uitgesproken zoals het geschreven is, hip maar zonder h. Niet moeilijk dat ze niet begreep wat ik bedoelde met "iepee" adres
Heb dan maar gewoon gevraagd of het mogelijk was om zo snel mogelijk een technieker te sturen.
Zeer frustrerend gesprek van meer dan een half uur
Ondertussen kan er dus geen gebruik gemaakt worden van het intern netwerk. Filmke bekijken vanop de nas werkt niet meer, printer op de netwerkprinter ook niet meer, ... Morgen komt die technieker en ben eigenlijk gewoon van plan te wachten tot hij is langs geweest om dan die router te resetten naar fabrieksinstellingen
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Als de modem/router zelf aangekocht materiaal is dan lijkt mij het ook logisch dat u mag doen wat u wil met het ding. Anders proberen bij kwaliteitsopvolging te raken en daar u verhaal vertellen. Die mensen kennen er meer van dan de gewone helpdeskhelpers.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Die router efkes resetten had waarschijnlijk minder moeite gekost dan heel uw verhaal hier uit te typen. Soit, moest de telefoniste even slim zijn als de techniekers had ze waarschijnlijk niet achter den telefoon gezeten.
-
- Pro Member
- Bedankt: 1 keer
Ik snap het probleem niet goed.
Als die router van jou is, dan reset je die router en schrijf je het paswoord niet meer op de router.
Je stelt die opnieuw in en op 15 min ben je terug up and running.
Als die router van jou is, dan reset je die router en schrijf je het paswoord niet meer op de router.
Je stelt die opnieuw in en op 15 min ben je terug up and running.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ongehoord gedrag inderdaad van de installateur en een telefoniste die scenario's afleest. Vergeef het hen. In mijn ogen zijn het vaak ongeschoolde minimumloontrekkende slaven van het management. Waarmee ik meteen ook zeg dat deze slechte service een rechtstreeks gevolg is van de gierigheid van Duco.
Als de router in eigen beheer is, kan je toch gewoon een factory reset doen hé.
Als de router in eigen beheer is, kan je toch gewoon een factory reset doen hé.
-
- Premium Member
Ah, ik dacht dat een forum diende om het verhaal te doen.Die router efkes resetten had waarschijnlijk minder moeite gekost dan heel uw verhaal hier uit te typen
Morgen komt er een technieker. Het moment dat de technieker weg is, wordt de router gereset. Ik ga nu niet beginnen alles opnieuw instellen om het dan morgen weer te laten veranderen door die technieker.
Ja, dat weet ik. Het probleem is niet met die router en zo, het probleem is met het personeel van Telenet. Ik dacht dat in het telenet gedeelte dat het verhaal wel op zijn plaats was.Ik snap het probleem niet goed.
Als die router van jou is, dan reset je die router en schrijf je het paswoord niet meer op de router
Ik zoek geen oplossing voor een probleem, enkel eens het verhaal doen.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Verhalen zijn altijd welkom.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En wat is het nut van die technieker als je weet wat het probleem is ? Trouwens als de technieker z'n werk correct doet zal die gewoon van jou router afblijven (en je vertellen dat het jou verantwoordelijkheid is) en kan hij dus ook niets komen doen.Kenneth schreef:Morgen komt er een technieker.
Ik wil best begrijpen dat je met deze situatie niet blij bent (terecht), maar ik begrijp echt niet wat je wil bereiken met een technieker (die helemaal niets met dit probleem te maken heeft) nodeloos te laten komen ?
-
- Premium Member
Ik weet het, het is een beetje een lang verhaal. Maar het probleem waarvoor ik gebeld was, is niet opgelost. Ze kunnen niet op internet, krijgen de digicorders geen ip adres en werken de telefoons niet wat dus duidt op een kapotte modem.
En daarvoor is er, voor zover ik weet, nog altijd een technieker van telenet nodig.
En daarvoor is er, voor zover ik weet, nog altijd een technieker van telenet nodig.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 28 keer
Ik denk dat het om een grapje ging.
Het was trouwens beter geweest indien je de quote heel had gelaten. Zo is het niet duidelijk waarover het gaat; en de quotes worden ook niet gelinkt naar de volledige post.
Het was trouwens beter geweest indien je de quote heel had gelaten. Zo is het niet duidelijk waarover het gaat; en de quotes worden ook niet gelinkt naar de volledige post.
- iceke
- Elite Poster
?? Uit jouw verhaal maak ik op dat de digicorders niet werkten... de technieker die digicorders een nieuw ip adres heeft gegeven... maar ineens ook alle andere apparaten direct op hun netwerk heeft gesmeten. Fout van de technieker dus, helemaal niet netjes, maar met een factory reset van de router is dat probleem toch opgelost ? of heeft die technieker ineens ook alle vaste ip's van de pc's en co eruit gehaald ?Kenneth schreef:Ik weet het, het is een beetje een lang verhaal. Maar het probleem waarvoor ik gebeld was, is niet opgelost. Ze kunnen niet op internet, krijgen de digicorders geen ip adres en werken de telefoons niet wat dus duidt op een kapotte modem.
-
- Premium Member
De reden van mijn post is gewoon om mijn beklag te doen over de technieker en het helpdesk madamke. Voor de rest zoek ik geen oplossingen voor technische problemen. Ik weet dat een factory reset al het meeste zal oplossen. Maar aangezien de technieker nog moet langskomen, wacht ik daarmee tot hij zijn werk gedaan heeft. Heb niet echt zin om eerst wel alles in orde te krijgen om dan de technieker weer alles te laten veranderen. Daarom wacht ik tot hij langs geweest is om dan alles weer naar het oude te herstellen
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Beste Kenneth,
Wat daar gebeurde is inderdaad het gevolg van de onkunde van SOMMIGE (laten we ze niet over dezelfde kam scheren) medewerkers van Telenet. Zoals reeds gezegd : van private apparatuur zoals routers etc moeten ze van blijven.
Ik stel voor dat je vandaag alvast een reset doet van de router en deze instelt zodat alles intern weer werkt. Deel de mensen ook mee dat ze er op moeten toezien dat de TN technieker hiervan af blijft (aangezien dit niks te maken heeft met het oorspronkelijke probleem) en dat ze, terwijl de TN technieker ter plaatse is, best eerst alles testen op correcte werking.
Betreffende de klantendienst : fouten gebeuren in elk bedrijf maar mijn persoonlijke gedacht is dat sommige helpdeskmedewerkers van ISP X ('t Is zeker niet alleen bij TN dat deze fouten gebeuren!) een schriftelijke cursus gehad hebben. Het zou uitermate dom zijn om geschoolde techniekers met een brede achtergrond aan de telefoon te zetten, maar het zou wel vele problemen kunnen oplossen zonder dat er iemand ter plaatse moest komen...
Wat daar gebeurde is inderdaad het gevolg van de onkunde van SOMMIGE (laten we ze niet over dezelfde kam scheren) medewerkers van Telenet. Zoals reeds gezegd : van private apparatuur zoals routers etc moeten ze van blijven.
Ik stel voor dat je vandaag alvast een reset doet van de router en deze instelt zodat alles intern weer werkt. Deel de mensen ook mee dat ze er op moeten toezien dat de TN technieker hiervan af blijft (aangezien dit niks te maken heeft met het oorspronkelijke probleem) en dat ze, terwijl de TN technieker ter plaatse is, best eerst alles testen op correcte werking.
Betreffende de klantendienst : fouten gebeuren in elk bedrijf maar mijn persoonlijke gedacht is dat sommige helpdeskmedewerkers van ISP X ('t Is zeker niet alleen bij TN dat deze fouten gebeuren!) een schriftelijke cursus gehad hebben. Het zou uitermate dom zijn om geschoolde techniekers met een brede achtergrond aan de telefoon te zetten, maar het zou wel vele problemen kunnen oplossen zonder dat er iemand ter plaatse moest komen...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- iceke
- Elite Poster
Ge hebt 2 groepen klanten die naar de helpdesk bellen, zij die er niks van afweten en zij die denken er iets van af te weten.
De eerste groep wordt afgewimpeld met "check eerst uw binnen bekabeling zelf of met het gaat u 50€ kosten"
De tweede groep maakt zich druk in de onkunde van de helpdesk medewerker, terwijl die daar feitelijk enkel zitten om het probleem vast te stellen, niet om het op te lossen.
De eerste groep wordt afgewimpeld met "check eerst uw binnen bekabeling zelf of met het gaat u 50€ kosten"
De tweede groep maakt zich druk in de onkunde van de helpdesk medewerker, terwijl die daar feitelijk enkel zitten om het probleem vast te stellen, niet om het op te lossen.
-
- Deel van't meubilair
Volgens mij zit de helpdesk daar om problemen OP TE LOSSEN... niet om ze vast te stellen (dat doe ik zelf wel).iceke schreef:De tweede groep maakt zich druk in de onkunde van de helpdesk medewerker, terwijl die daar feitelijk enkel zitten om het probleem vast te stellen, niet om het op te lossen.
Waar ik best kan begrijpen dat ze niet alles kunnen oplossen (en men werkt via flowcharts en andere ITIL toestanden), is het grote probleem dat er geen second line bestaat bij Telenet, of dat je er allerminst eenvoudig terecht komt. Het resultaat is dat je net als de eerste categorie gewoon wordt afgescheept met een evenzeer dom antwoord (zoals in m'n andere thread waarin men zegt dat een modem herstart omdat m'n router niet antwoordt ).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Combineer dat met helpdeskmedewerkers die er niks van afweten en helpdeskmedewerkers die denken er iets van af te weten: wat een FEEST!iceke schreef:Ge hebt 2 groepen klanten die naar de helpdesk bellen, zij die er niks van afweten en zij die denken er iets van af te weten.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
In de vakantie zitten daar jobstudenten
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Mijns inziens zitten de helpdeskmedewerkers daar net WEL om het probleem vast te stellen maar ook om het te begrijpen en daar loopt het mank.
Nu is het bij veel van deze bedrijven ook zo dat de helpdesk de gemakkelijkste ingang is om daarna door te groeien. Het gevolg daarvan is dat je en allergaartje aan diploma's krijgt en een enorm personeelsverloop, wat de service niet ten goede komt.
De starter van vandaag is volgende maand misschien al de oudstgediende.
J.
Nu is het bij veel van deze bedrijven ook zo dat de helpdesk de gemakkelijkste ingang is om daarna door te groeien. Het gevolg daarvan is dat je en allergaartje aan diploma's krijgt en een enorm personeelsverloop, wat de service niet ten goede komt.
De starter van vandaag is volgende maand misschien al de oudstgediende.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Deel van't meubilair
Daarvoor bestaat er zoiets als second line... en die op zich moet evalueren wat er tot bij hen komt en dit terug koppelen naar de opleiding van firstline.Joe de Mannen schreef:maar ook om het te begrijpen en daar loopt het mank
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Dat hangt van het model af waar de bedrijfsleiding in wil werken. Of alle problemen worden naar 2nd line geschoven of ze proberen de 'gemakkelijke' probemen in first line af te handelen.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Premium Member
Ok, bedankt voor het complimenticeke schreef:Ge hebt 2 groepen klanten die naar de helpdesk bellen, zij die er niks van afweten en zij die denken er iets van af te weten.
Je hebt ook twee soorten mensen die iets zeggen op een forum: mensen die eerst nadenken voor ze iets typen en anderen.
Er is nog een groep klanten die er wel degelijk iets vanaf weet maar beseft dat bijvoorbeeld een nieuwe modem enkel van bij Telenet kan komen, waarvoor er een technieker nodig is. En om een technieker te krijgen, moet je bellen naar de helpdesk.
Dat is dan geen helpdesk maar een antwoorddienst. Zoals de naam "helpdesk" zegt, zitten ze daar om te helpen, niet om een nota te nemen van het probleem en dat dan door te geven.terwijl die daar feitelijk enkel zitten om het probleem vast te stellen
En op het vlak van vaststellen. Hoe kan je iets vaststellen als je de term DHCP niet kent en gebruik maakt van de term "iep adres" (geschreven zoals uitgesproken). Ik verwacht zeker niet dat ze evenveel kennis hebben als mezelf (is nu ook niet van het niveau dat ik ermee ga lopen stoefen) maar een basiskennis zou wel op zijn plaats zijn.
Dat doe ik zeker niet. Heb hier thuis zelf problemen met modemverbinding die wegvalt en met zeer slechte kwaliteit op digitale tv. Heb daarvoor zelf paar keer gebeld. Eerste keer zeer vriendelijk madamke waarvan je merkte dat ze echt haar best deed om het probleem op te lossen. Jammer genoeg ontbrak haar net genoeg kennis (zoals modem resetten om beter beeld te krijgen op digitale tv) maar moet zeggen dat ik haar ijver wel kon appreciëren. Dag erna terug gebeld en een man aan de lijn gekregen. Deze had wel degelijk kennis van zaken. En hoewel hij ook maar zijn schema'tje overliep, kon je aan "zijn babbeling" horen dat hij er wel degelijk iets van kende. Jammer genoeg kon het zo niet opgelost worden en is er een technieker langs gestuurd. Die is nu een uurke weg en ook op deze persoon kan ik niets maar dan ook niets aanmerken. Perfecte service, overvloedige uitleg van wat hij aan het doen was EN uitleg die dan ook nog eens klopte (ook niet vanzelfsprekend)laten we ze niet over dezelfde kam scheren
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wie spreekt hier van een helpdesk ? Telenet zelf noemt dit de "Klantenservice" (dus geen helpdesk) ...Kenneth schreef:Dat is dan geen helpdesk maar een antwoorddienst. Zoals de naam "helpdesk" zegt, zitten ze daar om te helpen, niet om een nota te nemen van het probleem en dat dan door te geven.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- iceke
- Elite Poster
Dat was helemaal niet zo bedoeld, wat ik probeer duidelijk te maken:
Ik kom maar al te vaak bij mensen met problemen waarvan ik hoor dat ze afgescheept zijn door de helpdesk, gewoon omdat ze de bal terugkaatsen naar de gebruiker. Men bouwt allerlei vertragingsmaneuvers in om toch maar geen technieker te hoeven sturen.
Ten tweede heb je dan mensen die wel weten wat ze doen, maar bij problemen verlangen dat de helpdesk slimmer is dan zijzelf. Wel, dat werkt ook niet.
Voor mijn part is de helpdesk er om simpele problemen op te lossen (facturatie, mail instellingen enz.) en als secretaresse van de techniekers.
Laat het ons nu eens over uw eigen situatie thuis hebben : jij had gewoon geen 2 keer aan de telefoon hoeven te hangen.
Een simpele vraag als : mijn internet en tv doet raar, zou moeten beantwoord worden met : ik zie dat uw modem raar doet, we sturen een technieker langs. Niet meer of niet minder. Ik verwacht helemaal niet dat die helpdesk slimmer is dan mij, ik verwacht ook geen technische uitleg, is er iets defect kom dat dan maken.
Ik kom maar al te vaak bij mensen met problemen waarvan ik hoor dat ze afgescheept zijn door de helpdesk, gewoon omdat ze de bal terugkaatsen naar de gebruiker. Men bouwt allerlei vertragingsmaneuvers in om toch maar geen technieker te hoeven sturen.
Ten tweede heb je dan mensen die wel weten wat ze doen, maar bij problemen verlangen dat de helpdesk slimmer is dan zijzelf. Wel, dat werkt ook niet.
Voor mijn part is de helpdesk er om simpele problemen op te lossen (facturatie, mail instellingen enz.) en als secretaresse van de techniekers.
Laat het ons nu eens over uw eigen situatie thuis hebben : jij had gewoon geen 2 keer aan de telefoon hoeven te hangen.
Een simpele vraag als : mijn internet en tv doet raar, zou moeten beantwoord worden met : ik zie dat uw modem raar doet, we sturen een technieker langs. Niet meer of niet minder. Ik verwacht helemaal niet dat die helpdesk slimmer is dan mij, ik verwacht ook geen technische uitleg, is er iets defect kom dat dan maken.
-
- Deel van't meubilair
Ik verwacht niet dat de helpdesk slimmer is dan mezelf... wel dat ze hun eigen grenzen kennen en het probleem doorgeven als men het niet begrijpt of kan oplossen. Vandaag de dag merk je maar al te vaak (er zijn uitzonderingen, maar het kan niet dat je als klant maar moet hopen dat je zo iemand treft) dat men je gewoonweg afscheept.iceke schreef:Ten tweede heb je dan mensen die wel weten wat ze doen, maar bij problemen verlangen dat de helpdesk slimmer is dan zijzelf. Wel, dat werkt ook niet.
-
- Premium Member
Dju, daar heb je mephilippe_d schreef:Wie spreekt hier van een helpdesk ? Telenet zelf noemt dit de "Klantenservice" (dus geen helpdesk) ...Kenneth schreef:Dat is dan geen helpdesk maar een antwoorddienst. Zoals de naam "helpdesk" zegt, zitten ze daar om te helpen, niet om een nota te nemen van het probleem en dat dan door te geven.
MAAR als je belt, is nummerke 2 "wenst u technische ondersteuning". Geef toe, dan mag je toch meer verwachten dan een boodschappendienst é
Je hebt gelijk. Maar ik ging al content zijn dat het internetprobleem ging opgelost zijn met het resetten. En op dat moment had ik nog twee oproepen (was aan het bellen vanop het werk). Daarom heb ik het maar zo gelaten. Toen het internet weer uitviel, heb ik de dag erna terug gebeld. Bleek dan uiteindelijk niet bij mij te liggen maar was een probleem in de straat. TV vond ik op dat moment niet zo belangrijk. Is nog niet zo erg dat de vriendin een dag of twee niet kan kijken naar Wijf tv, vitaya en consoorten Scheelt twee dagen opmerkingen van "zie je wel dat er attente mannen bestaan" en "we gaan dan beetje op ons eten beginnen letten é"jij had gewoon geen 2 keer aan de telefoon hoeven te hangen
Met dit tekstje kom je uitspraak inderdaad anders over. Mijn excuses voor de conclusieDat was helemaal niet zo bedoeld
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Dat komt omdat de hele industriele wereld tegenwoordig doodgeklopt wordt met werken voor statistieken.
Het is statistisch gezien beter om 5 klanten snel af te schepen dan om er 1 deftig te helpen. En met betere statistieken krijg je op het einde van het jaar betere punten en meer bonus en msschien wel meer opslag.
J.
Het is statistisch gezien beter om 5 klanten snel af te schepen dan om er 1 deftig te helpen. En met betere statistieken krijg je op het einde van het jaar betere punten en meer bonus en msschien wel meer opslag.
J.
-
- Moderator
- Contacteer:
Jammer om te zeggen, maar Joe de mannen heeft hier helaas wel een punt. Elk "groot" bedrijf is zot van ... statistiekjes.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Premium Member
Oh ja, ondertussen is er een andere technieker geweest bij die mensen en tv is weer in orde.
Ondertussen ook al router gaan resetten en alle instellingen terug gezet
Beetje jammer dat ze er ondertussen nog drie van die powerline dingskes erdoor geduwd hebben. Er bleek een powerline adapter kapot te zijn. Moet zeggen dat ik het powerline gebeuren niet helemaal volg maar volgens die installateur werken die volgens een nieuwe standaard en zijn de nieuwe niet meer compatibel met de nieuwe. Vind daar niet direct iets over terug. Toen ze zeiden dat ze zelf wel gingen zorgen ervoor, was het antwoord "Digitale tv werkt enkel met de bakskes van telenet".
Zelfs al zijn de oude niet meer compatibel met de nieuwe, dan nog was er niet echt behoefte aan drie nieuwe. Gewoon een andere "oude" en het was ook opgelost.
Maar allé, alles werkt terug
Ondertussen ook al router gaan resetten en alle instellingen terug gezet
Beetje jammer dat ze er ondertussen nog drie van die powerline dingskes erdoor geduwd hebben. Er bleek een powerline adapter kapot te zijn. Moet zeggen dat ik het powerline gebeuren niet helemaal volg maar volgens die installateur werken die volgens een nieuwe standaard en zijn de nieuwe niet meer compatibel met de nieuwe. Vind daar niet direct iets over terug. Toen ze zeiden dat ze zelf wel gingen zorgen ervoor, was het antwoord "Digitale tv werkt enkel met de bakskes van telenet".
Zelfs al zijn de oude niet meer compatibel met de nieuwe, dan nog was er niet echt behoefte aan drie nieuwe. Gewoon een andere "oude" en het was ook opgelost.
Maar allé, alles werkt terug
-
- Deel van't meubilair
Niet alle modellen zijn inderdaad compatibel (is soms, maar niet altijd, merk en snelheid gebonden)Kenneth schreef:maar volgens die installateur werken die volgens een nieuwe standaard en zijn de nieuwe niet meer compatibel met de nieuwe.
Nonsens...Kenneth schreef:Toen ze zeiden dat ze zelf wel gingen zorgen ervoor, was het antwoord "Digitale tv werkt enkel met de bakskes van telenet".
-
- Plus Member
- Bedankt: 7 keer
geldklopperij van de installateurKenneth schreef:Toen ze zeiden dat ze zelf wel gingen zorgen ervoor, was het antwoord "Digitale tv werkt enkel met de bakskes van telenet".
-
- Moderator
- Contacteer:
Digitale tv van telenet werkt perfect zonder die bakjes! Die verbinding dient alleen maar voor de interactiviteit!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Premium Member
Die mensen zitten in de horeca. Denk dat meer dan 50% van het gebruik bestaat uit opvragen van programma's en films. Maar ja, was nog geen reden om drie nieuwe aan te smeren ipv te zeggen om te kijken voor één ander bakske. Daarbij komt dat ik daarnet één van de oude bakskes heb getest (Belkin) en er wordt gewoon verbinding gemaakt.
Maar ja, nog maar eens een voorbeeldje erbij.
Maar ja, nog maar eens een voorbeeldje erbij.
-
- Moderator
- Contacteer:
Is eerste keer dat ik hoor dat in horeca zaken de interactiviteit gebruikt word. In de "ho" misschien, maar in de "reca" nog nooit gehoord?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- ISP Official
- Twitter: Telenet
- Bedankt: 49 keer
Kenneth,
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat onze technicus aan apparatuur van onze klanten komt. Hiervoor willen we ons excuses aan te bieden.
We willen dit graag ook allemaal grondig onderzoeken. Kun je het klantennummer waarover het gaat doorsturen via PB?
Alvast bedankt.
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat onze technicus aan apparatuur van onze klanten komt. Hiervoor willen we ons excuses aan te bieden.
We willen dit graag ook allemaal grondig onderzoeken. Kun je het klantennummer waarover het gaat doorsturen via PB?
Alvast bedankt.
-
- Deel van't meubilair
Dit is een algemeen probleem... helpdesk mensen zijn nu éénmaal firstline... of kanonnenvlees. Het probleem (en dat komt bij TN toch wel echt vaak voor) start pas wanneer ze verhinderen (door je gewoon af te schepen) dat je terecht komt bij secondline door zelf de wijsneus uit te hangen (de klant is volgens hen namelijk steeds een dom iemand).konda schreef:Kunnen ze niet gewoon een testje op hun site zetten waarme ze u kennis testen
Door het feit dat je TN amper kan bereiken en je zelf geen inzage hebt in je klacht en vooral opvolging ervan (ticket systeem ja ?) maakt dat je als klant haast machteloos staat tenzij je blijft volhouden om de helpdesk in te hameren tot je op een zekere dag iemand treft die z'n werk wel goed doet (ze zijn er maar schaars denk ik).
Het probleem is dat dit alles al aan de basis fout zit (spreadsheet management !)... dus dergelijk systeem (op zich geen slecht idee trouwens) zal er nooit komen.