advies goedkoop mobiel abonnement

Plaats reactie
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Ik gebruik nu een aantal jaren aldi mobile, maar wil toch een goedkoop gsm abonnement afsluiten. Ik bel niet veel <30 min, ben met regelmaat in NL en af en toe elders in europa en de USA. Ik heb vaste telefonie en internet van scarlet en was aanvankelijk van plan om hun goedkoopste abonnement te nemen. Maar toen kwam ik een 5 euro abonnement tegen van be mobile met goedkopere tarieven. Is dit een goede keuze of is/zijn er nog alternatieven? Mobiel internet hoef ik overigens niet.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

En Medion Mobile voldoet niet (meer) aan de eisen, of...

Aldi talk: 14ct/minuut, 5ct/sms ==> ongeacht herlaadbedrag
Belgian telecom BeMobile: 15ct/minuut naar mobiel, 11ct/minuut naar vast, 9ct/sms ==> 5 euro abo (=belkrediet), niet overdraagbaar

BeMobile is dus wat goedkoper om naar vaste lijnen te bellen, maar gezien het belgedrag (<30 minuten per maand), zou ik gewoon bij Aldi Talk blijven ;)
Afbeelding
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

ik wil eigenlijk van prepaid af, als ik ergens in een situatie kom waar ik lang moet bellen (zeker in het buitenland) dan wil ik gewoon kunnen blijven bellen. SMS'en doe ik verder nauwelijk of niet.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Bellen in het buitenland gaat met een abo even/ook "duur" blijven (denk ik)...

Misschien dat VOIP (via wifi in het buitenland) een optie kan zijn, of een prepaidkaart uit het land dat je bezoekt :wink:
Laatst gewijzigd door 2Flip 07 aug 2011, 20:13, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als je maar 30 minuten belt en een abonnement verkiest boven herlaadkaart, ben je best af met Scarlet à 5 euro = 30 belminuten.

Als je een smartphone hebt, kan je Skype overwegen om dan te bellen in België of Nederland. Waarom Skype? Gemakkelijk in gebruikt, werkt op veel smartphones, goedkoop bellen naar vast en mobiel. Je betaalt bij Scarlet 0,15 euro per MB (omdat bellen over IP dataverkeer kost).

BASE biedt geen abonnement aan 5 euro per maand, wel aan 0 euro per maand en je betaalt per verbruik. Maar 30 minuten bellen kost 5,40 euro per maand dan, en extra minuten, sms'jes en megabytes zijn duurder.
jempie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 apr 2011, 12:56
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

Beste,

Kijk ook eens naar Base Postpaid 0

Groeten,
jempie
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Lord Utopia schreef:Als je maar 30 minuten belt en een abonnement verkiest boven herlaadkaart, ben je best af met Scarlet à 5 euro = 30 belminuten.

Als je een smartphone hebt, kan je Skype overwegen om dan te bellen in België of Nederland. Waarom Skype? Gemakkelijk in gebruikt, werkt op veel smartphones, goedkoop bellen naar vast en mobiel. Je betaalt bij Scarlet 0,15 euro per MB (omdat bellen over IP dataverkeer kost).

BASE biedt geen abonnement aan 5 euro per maand, wel aan 0 euro per maand en je betaalt per verbruik. Maar 30 minuten bellen kost 5,40 euro per maand dan, en extra minuten, sms'jes en megabytes zijn duurder.
Beter Csipsimple,werkt perfect met betamax clones (en eenvoudig), getest over wifi en 3G (edge is te traag) bij base: werkt zeer goed
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Base postpaid 0 ziet er goed uit, maar zitten er geen 'addertjes onder het gras'?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Als je wil voorkomen dat je zonder belkrediet valt, kan je bij Base ook een prepaid-kaart nemen met automatische herladingen als je onder de 2 EUR komt.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Base postpaid 0 ziet er goed uit, maar zitten er geen 'addertjes onder het gras'?
u betaald wat u gebruikt.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

drernie schreef:Base postpaid 0 ziet er goed uit, maar zitten er geen 'addertjes onder het gras'?
Nee. Je krijgt gewoon elke maand een factuur met het bedrag dat je verbuikt hebt. Niet meer, niet minder.
CeeSsss
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 aug 2010, 05:24
Bedankt: 15 keer

Mobile Vikings Jumbo = bellen aan 14 cent
En je kan per sms (of zelfs volledig automatisch) herladen wanneer je je bankrekening hebt gedomicilieerd. Zo heb je dus bv. het voordeel dat je kan blijven bellen in het buitenland. Om de 6 maanden ten laatste moet je dan 40 euro herladen, ofwel 6,67 euro per maand.
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

BASE Postpaid is idd interessant met het 0-verbruik en eerlijke tarieven. Enige mogelijke adder is dat je minimum 1x per 3 maanden een sms/call moet doen (niet onoverkomelijk lijkt me).

Verder lijkt me Carrefour Mobile een goede oplossing: http://www.carrefour.eu/mobile/home.cfm
- 15ct pm - 6ct pb
- autoreload mogelijk (ook bij het bereiken van een bepaald bedrag belkrediet) http://www.carrefour.eu/mobile/product_0225.cfm

Momenteel loopt er ook een promo op de autoreload: 10% extra belwaarde voor elke autoreload voor 15 augustus (kort op de bal, maar bij Carrefour Mobile komen er regelmatig promo's terug) http://www.carrefour.eu/mobile/product_0229.cfm
Verder krijg je standaard bij de eerste twee herladingen 5 EUR gratis (totaal 10 EUR maw).
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

BASE Postpaid is idd interessant met het 0-verbruik en eerlijke tarieven. Enige mogelijke adder is dat je minimum 1x per 3 maanden een sms/call moet doen (niet onoverkomelijk lijkt me).
Het is niet echt verplicht, Base houdt zich het recht voor om je op te zeggen als je het niet doet, maar ze doen het niet denk ik.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Zoals hierboven al aangehaald zou ik in elk geval (als je een smartphone hebt) een VoIP applicatie installeren zoals CsipSimple. Op die manier kan je, waar er wifi beschikbaar is, heel voordelig (of zelfs gratis) bellen via een VoIP provider à la Betamax. Zo doe ik het tenminste met mijn HTC Desire. In heel veel hotels of openbare plaatsen heb je gratis wifi ter beschikking. Gewoon even verbinding maken en scannen naar open netwerken en bellen maar.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Denk dat ik voor base postpaid 0 ga en rustig ga kijken naar een smartphone.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”