advies goedkoop mobiel abonnement
Ik gebruik nu een aantal jaren aldi mobile, maar wil toch een goedkoop gsm abonnement afsluiten. Ik bel niet veel <30 min, ben met regelmaat in NL en af en toe elders in europa en de USA. Ik heb vaste telefonie en internet van scarlet en was aanvankelijk van plan om hun goedkoopste abonnement te nemen. Maar toen kwam ik een 5 euro abonnement tegen van be mobile met goedkopere tarieven. Is dit een goede keuze of is/zijn er nog alternatieven? Mobiel internet hoef ik overigens niet.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
En Medion Mobile voldoet niet (meer) aan de eisen, of...
Aldi talk: 14ct/minuut, 5ct/sms ==> ongeacht herlaadbedrag
Belgian telecom BeMobile: 15ct/minuut naar mobiel, 11ct/minuut naar vast, 9ct/sms ==> 5 euro abo (=belkrediet), niet overdraagbaar
BeMobile is dus wat goedkoper om naar vaste lijnen te bellen, maar gezien het belgedrag (<30 minuten per maand), zou ik gewoon bij Aldi Talk blijven
Aldi talk: 14ct/minuut, 5ct/sms ==> ongeacht herlaadbedrag
Belgian telecom BeMobile: 15ct/minuut naar mobiel, 11ct/minuut naar vast, 9ct/sms ==> 5 euro abo (=belkrediet), niet overdraagbaar
BeMobile is dus wat goedkoper om naar vaste lijnen te bellen, maar gezien het belgedrag (<30 minuten per maand), zou ik gewoon bij Aldi Talk blijven
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Bellen in het buitenland gaat met een abo even/ook "duur" blijven (denk ik)...
Misschien dat VOIP (via wifi in het buitenland) een optie kan zijn, of een prepaidkaart uit het land dat je bezoekt
Misschien dat VOIP (via wifi in het buitenland) een optie kan zijn, of een prepaidkaart uit het land dat je bezoekt
Laatst gewijzigd door 2Flip 07 aug 2011, 20:13, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Als je maar 30 minuten belt en een abonnement verkiest boven herlaadkaart, ben je best af met Scarlet à 5 euro = 30 belminuten.
Als je een smartphone hebt, kan je Skype overwegen om dan te bellen in België of Nederland. Waarom Skype? Gemakkelijk in gebruikt, werkt op veel smartphones, goedkoop bellen naar vast en mobiel. Je betaalt bij Scarlet 0,15 euro per MB (omdat bellen over IP dataverkeer kost).
BASE biedt geen abonnement aan 5 euro per maand, wel aan 0 euro per maand en je betaalt per verbruik. Maar 30 minuten bellen kost 5,40 euro per maand dan, en extra minuten, sms'jes en megabytes zijn duurder.
Als je een smartphone hebt, kan je Skype overwegen om dan te bellen in België of Nederland. Waarom Skype? Gemakkelijk in gebruikt, werkt op veel smartphones, goedkoop bellen naar vast en mobiel. Je betaalt bij Scarlet 0,15 euro per MB (omdat bellen over IP dataverkeer kost).
BASE biedt geen abonnement aan 5 euro per maand, wel aan 0 euro per maand en je betaalt per verbruik. Maar 30 minuten bellen kost 5,40 euro per maand dan, en extra minuten, sms'jes en megabytes zijn duurder.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Beter Csipsimple,werkt perfect met betamax clones (en eenvoudig), getest over wifi en 3G (edge is te traag) bij base: werkt zeer goedLord Utopia schreef:Als je maar 30 minuten belt en een abonnement verkiest boven herlaadkaart, ben je best af met Scarlet à 5 euro = 30 belminuten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Nee. Je krijgt gewoon elke maand een factuur met het bedrag dat je verbuikt hebt. Niet meer, niet minder.drernie schreef:Base postpaid 0 ziet er goed uit, maar zitten er geen 'addertjes onder het gras'?
Mobile Vikings Jumbo = bellen aan 14 cent
En je kan per sms (of zelfs volledig automatisch) herladen wanneer je je bankrekening hebt gedomicilieerd. Zo heb je dus bv. het voordeel dat je kan blijven bellen in het buitenland. Om de 6 maanden ten laatste moet je dan 40 euro herladen, ofwel 6,67 euro per maand.
En je kan per sms (of zelfs volledig automatisch) herladen wanneer je je bankrekening hebt gedomicilieerd. Zo heb je dus bv. het voordeel dat je kan blijven bellen in het buitenland. Om de 6 maanden ten laatste moet je dan 40 euro herladen, ofwel 6,67 euro per maand.
- LPS
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 37 keer
BASE Postpaid is idd interessant met het 0-verbruik en eerlijke tarieven. Enige mogelijke adder is dat je minimum 1x per 3 maanden een sms/call moet doen (niet onoverkomelijk lijkt me).
Verder lijkt me Carrefour Mobile een goede oplossing: http://www.carrefour.eu/mobile/home.cfm
- 15ct pm - 6ct pb
- autoreload mogelijk (ook bij het bereiken van een bepaald bedrag belkrediet) http://www.carrefour.eu/mobile/product_0225.cfm
Momenteel loopt er ook een promo op de autoreload: 10% extra belwaarde voor elke autoreload voor 15 augustus (kort op de bal, maar bij Carrefour Mobile komen er regelmatig promo's terug) http://www.carrefour.eu/mobile/product_0229.cfm
Verder krijg je standaard bij de eerste twee herladingen 5 EUR gratis (totaal 10 EUR maw).
Verder lijkt me Carrefour Mobile een goede oplossing: http://www.carrefour.eu/mobile/home.cfm
- 15ct pm - 6ct pb
- autoreload mogelijk (ook bij het bereiken van een bepaald bedrag belkrediet) http://www.carrefour.eu/mobile/product_0225.cfm
Momenteel loopt er ook een promo op de autoreload: 10% extra belwaarde voor elke autoreload voor 15 augustus (kort op de bal, maar bij Carrefour Mobile komen er regelmatig promo's terug) http://www.carrefour.eu/mobile/product_0229.cfm
Verder krijg je standaard bij de eerste twee herladingen 5 EUR gratis (totaal 10 EUR maw).
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Pack: Proximus Familus
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Het is niet echt verplicht, Base houdt zich het recht voor om je op te zeggen als je het niet doet, maar ze doen het niet denk ik.BASE Postpaid is idd interessant met het 0-verbruik en eerlijke tarieven. Enige mogelijke adder is dat je minimum 1x per 3 maanden een sms/call moet doen (niet onoverkomelijk lijkt me).
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Zoals hierboven al aangehaald zou ik in elk geval (als je een smartphone hebt) een VoIP applicatie installeren zoals CsipSimple. Op die manier kan je, waar er wifi beschikbaar is, heel voordelig (of zelfs gratis) bellen via een VoIP provider à la Betamax. Zo doe ik het tenminste met mijn HTC Desire. In heel veel hotels of openbare plaatsen heb je gratis wifi ter beschikking. Gewoon even verbinding maken en scannen naar open netwerken en bellen maar.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW