stilstaand beeld Belgacom TV
heb nu 1.5 maand belgacom digitale tv. gisteren waren wij naar TV1 aan het kijken en (rond 22u) stond plots het beeld stil. geluid was er nog wel. konden ook niet meer zappen. dus de stekker uitgetrokken en opnieuw opgestart.
heeft hier iemand ervring mee? valt dit regelmatig voor? De dag ervoor waren we naar een opgenomen programma aan het kijken en bij het terugspoelen bleef de opname ook al hangen.
alvast bedankt
ter info : enorm goed forum Userbase!
heeft hier iemand ervring mee? valt dit regelmatig voor? De dag ervoor waren we naar een opgenomen programma aan het kijken en bij het terugspoelen bleef de opname ook al hangen.
alvast bedankt
ter info : enorm goed forum Userbase!
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
V4 decoders lijken soms wel last te hebben van dergelijke freezes heb ik ergens gelezen, je kan misschien eens een factory reset proberen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Het kan natuurlijk ook zijn dat het de beruchte 36u reset is? (net op dat moment)
Ik heb dat ook eens om de paar dagen rond 9u... Duurt zo'n 2-3min voor VDSL reconnect, daarna kun je verder.
Ivm opname, dat kan het niet verklaren, maar toch..
Ik heb dat ook eens om de paar dagen rond 9u... Duurt zo'n 2-3min voor VDSL reconnect, daarna kun je verder.
Ivm opname, dat kan het niet verklaren, maar toch..
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
reset heeft niks te maken met je televisie omdat die op een andere vlan zit ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik heb dit nog nooit voorgehad tenzij :
Toen ik een 2e set devolo's achter een switch hing en zo 2 aparte devolo 'subnets' had. Dat bleek de boel grondig te verstoren, met haperingen in het beeld als gevolg.
Toen ik een 2e set devolo's achter een switch hing en zo 2 aparte devolo 'subnets' had. Dat bleek de boel grondig te verstoren, met haperingen in het beeld als gevolg.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
kan er mij iemand kort uitleggen wat zo'n reset inhoud en welke handelingen ik moet doen?
is mijn decoder niet reeds ge'reset wanneer ik de vorige 2 maal de stekker heb uitgetrokken en de eecoder terug heb laten opstarten? ik herinner me vaag dat er vooraan de decoder een melding kwam van software.
is mijn decoder niet reeds ge'reset wanneer ik de vorige 2 maal de stekker heb uitgetrokken en de eecoder terug heb laten opstarten? ik herinner me vaag dat er vooraan de decoder een melding kwam van software.
waarom mijnen BBox, toen gisteren het beeld stilviel brandde nog al de nodige lampjes/iconen op mijn bbox en beide plc-adapters en had ik zelfs nog internet. ik ken er niet veel van maar denk niet dat probleem mijn bbox is.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Het kan een kortstondige onderbreking zijn. Als je er meer last van hebt, contacteer mij even.
@tommos : aan dergelijke commentaar heeft deze TS niks...Gelieve je dan ook te onthouden van dergelijke zever als je niks ter ondersteuning van de TS te bieden hebt. Je mag van mij perfect voor of tegen een ISP zijn, maar daarmee moet je dergelijke topics niet vervuilen!
@tommos : aan dergelijke commentaar heeft deze TS niks...Gelieve je dan ook te onthouden van dergelijke zever als je niks ter ondersteuning van de TS te bieden hebt. Je mag van mij perfect voor of tegen een ISP zijn, maar daarmee moet je dergelijke topics niet vervuilen!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Contacteer:
Meubel,
Prima. Mocht je vanavond nog problemen ondervinden, pak even een stuk papier en noteer het tijdstip en de zender waar je naar keek!
Prima. Mocht je vanavond nog problemen ondervinden, pak even een stuk papier en noteer het tijdstip en de zender waar je naar keek!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
@Kirksen Het is blijkbaar iets wat nog voorkomt toen ik het ook voor had heb ik ook een hardware reset uitgevoerd van de V4 decoder zoals het op deze link uitgelegd was: http://nl.community.belgacom.be/posts/2f2923bff4
Ik heb het sedet dan niet meer voorgehad.
bij een lijntest van BGC technische helpdesk hadden ze niets abnormaal gevonden ook geen FEC_S en dergelijke meer.
Ik heb het sedet dan niet meer voorgehad.
bij een lijntest van BGC technische helpdesk hadden ze niets abnormaal gevonden ook geen FEC_S en dergelijke meer.
Gisterenavond weer van dat. Rond 22.45 (was programma Moses Jones rechtstreeks op Canvas aan het zien) begon plotseling het beeld 1 à 2 seconden stil staan soms was het beeld met blokjes (zoals beschreven op volgend forum : http://nl.community.belgacom.be/posts/f92e453d10). Dit was na 3.3 u tv kijken. Vorige donderdag meer dan 6 u tv gekeken (incl. opnames via PVR) en toen geen enkel probleem gehad.
Ik ben niet van Telenet naar Belgacom overgestapt voor zo'n toestanden te hebben.
Ik ben niet van Telenet naar Belgacom overgestapt voor zo'n toestanden te hebben.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 58 keer
Het kleinste kind weet nu toch dat een telefoonkabel niet
geschikt is voor TV signalen.
TV kijk je bij voorkeur via satelliet, als dat niet lukt (geen vrij zicht) kan je nog dvb-t nemen,
of kabel maar zeker nooit via een telefoondraadje..
TV kijk je bij voorkeur via satelliet, als dat niet lukt (geen vrij zicht) kan je nog dvb-t nemen,
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
Het kan te maken hebben met die devolo'smeubel schreef:ja, vlg belgacom technieker is dit de laatste versie. alles is verbonden met PLC adapters (zgn devolo's).
Ik had ook last van freezes en stilstaand beeld... Als het mogelijk is probeer eens met een gewone UTP kabel tot je decoder te gaan. I
k had ook telkens last van freezes... dit had blijkbaar te maken met mijn verwarmingsketel. Telkens hij aansloeg stilstaand beeld.
indien ik kabel gebruikte van m'n modem tot decoder geen freezes meer.
Nu heb ik gevonden dat als ik de devolo in een ander stopcontact gebruik ik geen last heb van die freezes.
allemaal goe en wel maar ik ga mijn TV niet speciaal verplaatsen om te zien of dit geen freezes meer geeft. Belgacom had beloofd dat met de nieuwste V4 decoder geen problemen meer zouden voorkomen (alle problemen met de oudere decoders zouden met deze nieuwe niet meer mogen voorkomen). Zoals je als zij ben ik van plan om een kabel te leggen tussen modem en decoder ipv de devolo's. al blijft het wel eigenaardig dat er pase 1.5 maand problemen optraden (niet dat ik ze vroeger wou zenne).
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
heb je soms een nieuw electrisch toestel gekocht in die tijd van 1.5 maand ?
zit misschien op dezelde stroomkring
zit misschien op dezelde stroomkring
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Digitale TV is toch niks anders dan 1 en 0. Net als Internet dus. Of is die koperdraad daar ook niet goed voor?lucdec schreef:Het kleinste kind weet nu toch dat een telefoonkabel niet
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
dag hardyscript, sinds wij Belgacom TV hebben is er niets meer bijgekocht van elektronische apparatuur. Ik denk dat ik gewoon wacht tot er zich nog eens een probleem zich voordoet, dan zal ik een factory reset doen. volgt er dan nog een probleem span ik een kabel tssn modem en decoder en als er daarna nog een probleem voordoet bel ik met de technische dienst en vraag ik voor een nieuwe decoder.
-
- Elite Poster
Zo simpel is het ook weer niet , het is het medium en de modulatietechniek waarmee je de 1 en nullen verstuurt die een grote rol speelt.Digitale TV is toch niks anders dan 1 en 0. Net als Internet dus. Of is die koperdraad daar ook niet goed voor?
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
zou best kunnen voortkomen van gebruik van de plc's.... maar blijkbaar ben je toch van plan kabel te trekken tussen modem/decoder ipv die plc's? da's iig betere oplossing, want dan sluit je in ieder geval het probleem uit dat bepaalde apparaten de plc's gaan storen.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Nu ben ik wel akkoord dat het telefoondraadje niet de eerste keuze is voor televisie maar hoe zou dat nu toch komen...lucdec schreef:Het kleinste kind weet nu toch dat een telefoonkabel niet
BC moet hun netwerk openstellen voor iedereen... maar TN niet (anders had BC TV er vast heel anders uit gezien).
Satteliet heb ik geen ervaring mee, wat dvb-t betreft tja... Wie zou dat weer tegenwerken... TN natuurlijk.
Waarschijnlijk ben jij wel een fanboy van TN, waar downloadsnelheid op speedtest alles betekent voor je, maar uit neutraal standpunt lijkt BC me een "eerlijker" bedrijf.
We zullen jouw redenering maar niet doortrekken dat "Het kleinste kind weet nu toch dat een coaxkabel niet geschikt is voor INTERNET signalen zeker?
![Nono :nono:](./images/smilies/icon_nono.gif)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
De modulatie technieken worden aangepast aan het medium kabel (coax) of twisted pair (telefoonkabel)
dus geschikt of niet geschikt om digitale signalen over te sturen kan in geen van beide gevallen gezegd worden.
Trouwens alles heeft voor en nadelen en zijn beperkingen.
dus geschikt of niet geschikt om digitale signalen over te sturen kan in geen van beide gevallen gezegd worden.
Trouwens alles heeft voor en nadelen en zijn beperkingen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Is hier nog een update over?
Ik heb een v4 decoder en maak dat de laatste tijd ook regelmatig mee... Gewoon naar tv aan het kijken en opeens stopt het beeld voor 2-3 seconden, ook bij opnames. (en ook pas na even tv te kijken, niet in begin dus)
Ik heb een v4 decoder en maak dat de laatste tijd ook regelmatig mee... Gewoon naar tv aan het kijken en opeens stopt het beeld voor 2-3 seconden, ook bij opnames. (en ook pas na even tv te kijken, niet in begin dus)
- Xplod
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
't Is wel grappig.
Hier net géén 22u en mijn beeld freezed op éénHD.
Moet aan Belgacom liggen want als ik naar CanvasHD zap dan werkt dat prima.
Ik heb een V3 en woon in de buurt van Gent.
Hier net géén 22u en mijn beeld freezed op éénHD.
Moet aan Belgacom liggen want als ik naar CanvasHD zap dan werkt dat prima.
Ik heb een V3 en woon in de buurt van Gent.
-
- Moderator
- Contacteer:
Lucdec,lucdec schreef:Het kleinste kind weet nu toch dat een telefoonkabel niet
Blijkbaar ben jij op de hoogte van dergelijke zaken. Kan je aub bovenstaande stelling uitleggen aan de minder begrijpende burger?
Men zou toch verwachten dat als BGC een dienst uitbrengt, men deze ook degelijk ondersteund?
Telefonie = EDPnet + OVH
Lucdec, als Alcatel-Lucent engineer mag ik toch wel zeggen dat dit totale bullshit is. Nonsense vertellen is makkelijk, maar je moet ook met argumenten afkomen.lucdec schreef:Het kleinste kind weet nu toch dat een telefoonkabel niet
- bralm
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 3 keer
Bandbreedte op een koperpaar is beperkt en heeft enorme last van verzwakking op hogere frequenties in functie van de lijnlengte, dat is een feit. Het is een kwestie van goed management om dit in goede banen te leiden en deze lijnen toch te gebruiken voor video doeleinden. Net zoals het een kwestie is van goed management om mensen duplex datadiensten aan te bieden op een gedeelde coaxkabel waar de bandbreedte stukken hoger is.lucdec schreef:Het kleinste kind weet nu toch dat een telefoonkabel niet