stilstaand beeld Belgacom TV

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
meubel
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 jun 2011, 11:16
Locatie: Deurne

heb nu 1.5 maand belgacom digitale tv. gisteren waren wij naar TV1 aan het kijken en (rond 22u) stond plots het beeld stil. geluid was er nog wel. konden ook niet meer zappen. dus de stekker uitgetrokken en opnieuw opgestart.

heeft hier iemand ervring mee? valt dit regelmatig voor? De dag ervoor waren we naar een opgenomen programma aan het kijken en bij het terugspoelen bleef de opname ook al hangen.

alvast bedankt

ter info : enorm goed forum Userbase!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13622
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Kan je iets meer info geven betreffende je decoder? Is dit de nieuwste versie?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
meubel
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 jun 2011, 11:16
Locatie: Deurne

ja, vlg belgacom technieker is dit de laatste versie. alles is verbonden met PLC adapters (zgn devolo's).
meubel
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 jun 2011, 11:16
Locatie: Deurne

Nog even melden dat dit pas na 4 uur tv kijken gebeurde
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

is business as usual bij Belgacom TV.
meubel
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 jun 2011, 11:16
Locatie: Deurne

moet ik mij zorgen amken of gewoon afwachten en eventueel eens met de technische dienst van Belgacom bellen?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Geen zorgen maken het is bij mij ook al voorgevallen met V4 decoder.
Je laptop zet je ook regelmatig af en terug op :wink:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

V4 decoders lijken soms wel last te hebben van dergelijke freezes heb ik ergens gelezen, je kan misschien eens een factory reset proberen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
adizal32
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jul 2011, 18:33
Bedankt: 86 keer

Ja hoor, beste oplossing, je toestel eens resetten.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het kan natuurlijk ook zijn dat het de beruchte 36u reset is? (net op dat moment)
Ik heb dat ook eens om de paar dagen rond 9u... Duurt zo'n 2-3min voor VDSL reconnect, daarna kun je verder.

Ivm opname, dat kan het niet verklaren, maar toch..
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

reset heeft niks te maken met je televisie omdat die op een andere vlan zit :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ik heb dit nog nooit voorgehad tenzij :
Toen ik een 2e set devolo's achter een switch hing en zo 2 aparte devolo 'subnets' had. Dat bleek de boel grondig te verstoren, met haperingen in het beeld als gevolg.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
meubel
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 jun 2011, 11:16
Locatie: Deurne

kan er mij iemand kort uitleggen wat zo'n reset inhoud en welke handelingen ik moet doen?
is mijn decoder niet reeds ge'reset wanneer ik de vorige 2 maal de stekker heb uitgetrokken en de eecoder terug heb laten opstarten? ik herinner me vaag dat er vooraan de decoder een melding kwam van software.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Probeer de bbox (modem) resetten.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
meubel
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 jun 2011, 11:16
Locatie: Deurne

waarom mijnen BBox, toen gisteren het beeld stilviel brandde nog al de nodige lampjes/iconen op mijn bbox en beide plc-adapters en had ik zelfs nog internet. ik ken er niet veel van maar denk niet dat probleem mijn bbox is.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Het kan een kortstondige onderbreking zijn. Als je er meer last van hebt, contacteer mij even.
@tommos : aan dergelijke commentaar heeft deze TS niks...Gelieve je dan ook te onthouden van dergelijke zever als je niks ter ondersteuning van de TS te bieden hebt. Je mag van mij perfect voor of tegen een ISP zijn, maar daarmee moet je dergelijke topics niet vervuilen!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
meubel
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 jun 2011, 11:16
Locatie: Deurne

beste, ik zal zien wat het vanavond zegt. anders zie je me morgen terug verschijnen op dit forum.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Meubel,
Prima. Mocht je vanavond nog problemen ondervinden, pak even een stuk papier en noteer het tijdstip en de zender waar je naar keek!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

@Kirksen Het is blijkbaar iets wat nog voorkomt toen ik het ook voor had heb ik ook een hardware reset uitgevoerd van de V4 decoder zoals het op deze link uitgelegd was: http://nl.community.belgacom.be/posts/2f2923bff4
Ik heb het sedet dan niet meer voorgehad.
bij een lijntest van BGC technische helpdesk hadden ze niets abnormaal gevonden ook geen FEC_S en dergelijke meer.
meubel
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 jun 2011, 11:16
Locatie: Deurne

Gisterenavond weer van dat. Rond 22.45 (was programma Moses Jones rechtstreeks op Canvas aan het zien) begon plotseling het beeld 1 à 2 seconden stil staan soms was het beeld met blokjes (zoals beschreven op volgend forum : http://nl.community.belgacom.be/posts/f92e453d10). Dit was na 3.3 u tv kijken. Vorige donderdag meer dan 6 u tv gekeken (incl. opnames via PVR) en toen geen enkel probleem gehad.
Ik ben niet van Telenet naar Belgacom overgestapt voor zo'n toestanden te hebben.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Het kleinste kind weet nu toch dat een telefoonkabel niet
geschikt is voor TV signalen.

TV kijk je bij voorkeur via satelliet, als dat niet lukt (geen vrij zicht) kan je nog dvb-t nemen,
of kabel maar zeker nooit via een telefoondraadje..
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

meubel schreef:ja, vlg belgacom technieker is dit de laatste versie. alles is verbonden met PLC adapters (zgn devolo's).
Het kan te maken hebben met die devolo's

Ik had ook last van freezes en stilstaand beeld... Als het mogelijk is probeer eens met een gewone UTP kabel tot je decoder te gaan. I
k had ook telkens last van freezes... dit had blijkbaar te maken met mijn verwarmingsketel. Telkens hij aansloeg stilstaand beeld.
indien ik kabel gebruikte van m'n modem tot decoder geen freezes meer.
Nu heb ik gevonden dat als ik de devolo in een ander stopcontact gebruik ik geen last heb van die freezes.
meubel
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 jun 2011, 11:16
Locatie: Deurne

allemaal goe en wel maar ik ga mijn TV niet speciaal verplaatsen om te zien of dit geen freezes meer geeft. Belgacom had beloofd dat met de nieuwste V4 decoder geen problemen meer zouden voorkomen (alle problemen met de oudere decoders zouden met deze nieuwe niet meer mogen voorkomen). Zoals je als zij ben ik van plan om een kabel te leggen tussen modem en decoder ipv de devolo's. al blijft het wel eigenaardig dat er pase 1.5 maand problemen optraden (niet dat ik ze vroeger wou zenne).
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

heb je soms een nieuw electrisch toestel gekocht in die tijd van 1.5 maand ?
zit misschien op dezelde stroomkring
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13622
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

lucdec schreef:Het kleinste kind weet nu toch dat een telefoonkabel niet
geschikt is voor TV signalen.

TV kijk je bij voorkeur via satelliet, als dat niet lukt (geen vrij zicht) kan je nog dvb-t nemen,
of kabel maar zeker nooit via een telefoondraadje..
Digitale TV is toch niks anders dan 1 en 0. Net als Internet dus. Of is die koperdraad daar ook niet goed voor?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
meubel
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 jun 2011, 11:16
Locatie: Deurne

dag hardyscript, sinds wij Belgacom TV hebben is er niets meer bijgekocht van elektronische apparatuur. Ik denk dat ik gewoon wacht tot er zich nog eens een probleem zich voordoet, dan zal ik een factory reset doen. volgt er dan nog een probleem span ik een kabel tssn modem en decoder en als er daarna nog een probleem voordoet bel ik met de technische dienst en vraag ik voor een nieuwe decoder.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Digitale TV is toch niks anders dan 1 en 0. Net als Internet dus. Of is die koperdraad daar ook niet goed voor?
Zo simpel is het ook weer niet , het is het medium en de modulatietechniek waarmee je de 1 en nullen verstuurt die een grote rol speelt.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

zou best kunnen voortkomen van gebruik van de plc's.... maar blijkbaar ben je toch van plan kabel te trekken tussen modem/decoder ipv die plc's? da's iig betere oplossing, want dan sluit je in ieder geval het probleem uit dat bepaalde apparaten de plc's gaan storen.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

lucdec schreef:Het kleinste kind weet nu toch dat een telefoonkabel niet
geschikt is voor TV signalen.

TV kijk je bij voorkeur via satelliet, als dat niet lukt (geen vrij zicht) kan je nog dvb-t nemen,
of kabel maar zeker nooit via een telefoondraadje..
Nu ben ik wel akkoord dat het telefoondraadje niet de eerste keuze is voor televisie maar hoe zou dat nu toch komen...
BC moet hun netwerk openstellen voor iedereen... maar TN niet (anders had BC TV er vast heel anders uit gezien).

Satteliet heb ik geen ervaring mee, wat dvb-t betreft tja... Wie zou dat weer tegenwerken... TN natuurlijk.

Waarschijnlijk ben jij wel een fanboy van TN, waar downloadsnelheid op speedtest alles betekent voor je, maar uit neutraal standpunt lijkt BC me een "eerlijker" bedrijf.

We zullen jouw redenering maar niet doortrekken dat "Het kleinste kind weet nu toch dat een coaxkabel niet geschikt is voor INTERNET signalen zeker? :nono:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

De modulatie technieken worden aangepast aan het medium kabel (coax) of twisted pair (telefoonkabel)
dus geschikt of niet geschikt om digitale signalen over te sturen kan in geen van beide gevallen gezegd worden.
Trouwens alles heeft voor en nadelen en zijn beperkingen.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Is hier nog een update over?
Ik heb een v4 decoder en maak dat de laatste tijd ook regelmatig mee... Gewoon naar tv aan het kijken en opeens stopt het beeld voor 2-3 seconden, ook bij opnames. (en ook pas na even tv te kijken, niet in begin dus)
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

't Is wel grappig.

Hier net géén 22u en mijn beeld freezed op éénHD.
Moet aan Belgacom liggen want als ik naar CanvasHD zap dan werkt dat prima.
Ik heb een V3 en woon in de buurt van Gent.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

't was overal blijkbaar, ofwel is het bij de VRT ofwel ligt het bij BGC ! EEN-SD wel in orde.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

lucdec schreef:Het kleinste kind weet nu toch dat een telefoonkabel niet
geschikt is voor TV signalen.

TV kijk je bij voorkeur via satelliet, als dat niet lukt (geen vrij zicht) kan je nog dvb-t nemen,
of kabel maar zeker nooit via een telefoondraadje..
Lucdec,
Blijkbaar ben jij op de hoogte van dergelijke zaken. Kan je aub bovenstaande stelling uitleggen aan de minder begrijpende burger?
Men zou toch verwachten dat als BGC een dienst uitbrengt, men deze ook degelijk ondersteund?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bluezy
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 02 okt 2010, 14:34
Bedankt: 7 keer

lucdec schreef:Het kleinste kind weet nu toch dat een telefoonkabel niet
geschikt is voor TV signalen.

TV kijk je bij voorkeur via satelliet, als dat niet lukt (geen vrij zicht) kan je nog dvb-t nemen,
of kabel maar zeker nooit via een telefoondraadje..
Lucdec, als Alcatel-Lucent engineer mag ik toch wel zeggen dat dit totale bullshit is. Nonsense vertellen is makkelijk, maar je moet ook met argumenten afkomen.
Gebruikersavatar
bralm
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 jan 2011, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 3 keer

lucdec schreef:Het kleinste kind weet nu toch dat een telefoonkabel niet
geschikt is voor TV signalen.

TV kijk je bij voorkeur via satelliet, als dat niet lukt (geen vrij zicht) kan je nog dvb-t nemen,
of kabel maar zeker nooit via een telefoondraadje..
Bandbreedte op een koperpaar is beperkt en heeft enorme last van verzwakking op hogere frequenties in functie van de lijnlengte, dat is een feit. Het is een kwestie van goed management om dit in goede banen te leiden en deze lijnen toch te gebruiken voor video doeleinden. Net zoals het een kwestie is van goed management om mensen duplex datadiensten aan te bieden op een gedeelde coaxkabel waar de bandbreedte stukken hoger is.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”