voip error 603

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Goeieavond allemaal,

Ik wilde net edpnet telephony instellen op een fritzbox en krijg steeds een error 603 (?call rejected?) te zien.
Nu heb ik geen flauw idee wat er fout is want denk dat alles toch juist zou moeten zijn.
Edpnet stuurde telefoonnummer, gebruikersnaam (hetzelfde als telefoonnummer), wachtwoord en server (voip.edpnet.be).
In de fritzbox heb ik deze gegevens op de volgende manier ingevuld:
Internet number: telefoonnumer (zonenummer + abonnee)
User name: idem als hierboven
Password: wachtwoord (uiteraard voor voip, verschilt van de rest)
Registrar: voip.edpnet.be
Proxy server: voip.edpnet.be

Uitgevinkt:
Provider is NAT-aware
Use internet number for registration
Adapt telephone number format - Precede the number dialed with these prefix numerals
VoIP provider with North American Number Plan (NANP) (international prefix 011 instead of 00)

Area code is leeg

In 'Overview' (FB) staat dat nummer als 'Not registered' en in myedpnet -> telephony is de status opgeleverd en actief maar als ik dan naar de details ga, staat er bij ONLINE een rode cirkel met een wit kruis.
De fritzbox maakt 2 sessies, dus 1 voor telefonie (heeft effectief 2 ip's).
Het edpnet account dient alleen voor inkomende gesprekken, uit gaat via poivy of jumblo en die werken beide.

Doe ik iets fout of duurt het een tijd vooraleer dat nummer geregistreerd is?
Gelukkig & gezond 2022!
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer

Ik zou uitgaande noodoproepen 1xx wel instellen als ik jou was.

De 1e keer kreeg ik ook die foutmelding toen ik edp telephony in m'n fritzbox instelde. Ik ga morgen eens zien hoe ik dat juist deed, heb momenteel geen toegang tot m'n fritzbox. Ook edp's online chat is hierin erg behulpzaam.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Ernie,

misschien voip gerelateerde berichten beter op http://userbase.be/forum/viewforum.php?f=83 plaatsen

googlen kan ook wonderen doen :-D
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/FRIT ... _Telephony

in bijlage een screenshot van mijn 7270 (je ziet niet alles onderaan, maar daar is ook niets aangekruist)

als het hiermee niet lukt, dan zal uw nr. nog niet geporteerd zijn.

veel success
Bijlagen
fritz_7270.pdf
(30.61 KiB) 91 keer gedownload
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ernie schreef:De fritzbox maakt 2 sessies, dus 1 voor telefonie (heeft effectief 2 ip's).
Waar is dat voor nodig ?
Misschien de oorzaak van jouw probleem ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Dag Philippe. Ik ging er vanuit dat dit een voordeel is voor het voip verkeer.
Dat probleem heeft zich vanzelf opgelost na een paar uren.
Gelukkig & gezond 2022!
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”