Goeieavond allemaal,
Ik wilde net edpnet telephony instellen op een fritzbox en krijg steeds een error 603 (?call rejected?) te zien.
Nu heb ik geen flauw idee wat er fout is want denk dat alles toch juist zou moeten zijn.
Edpnet stuurde telefoonnummer, gebruikersnaam (hetzelfde als telefoonnummer), wachtwoord en server (voip.edpnet.be).
In de fritzbox heb ik deze gegevens op de volgende manier ingevuld:
Internet number: telefoonnumer (zonenummer + abonnee)
User name: idem als hierboven
Password: wachtwoord (uiteraard voor voip, verschilt van de rest)
Registrar: voip.edpnet.be
Proxy server: voip.edpnet.be
Uitgevinkt:
Provider is NAT-aware
Use internet number for registration
Adapt telephone number format - Precede the number dialed with these prefix numerals
VoIP provider with North American Number Plan (NANP) (international prefix 011 instead of 00)
Area code is leeg
In 'Overview' (FB) staat dat nummer als 'Not registered' en in myedpnet -> telephony is de status opgeleverd en actief maar als ik dan naar de details ga, staat er bij ONLINE een rode cirkel met een wit kruis.
De fritzbox maakt 2 sessies, dus 1 voor telefonie (heeft effectief 2 ip's).
Het edpnet account dient alleen voor inkomende gesprekken, uit gaat via poivy of jumblo en die werken beide.
Doe ik iets fout of duurt het een tijd vooraleer dat nummer geregistreerd is?
voip error 603
- fdgroote
- Plus Member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik zou uitgaande noodoproepen 1xx wel instellen als ik jou was.
De 1e keer kreeg ik ook die foutmelding toen ik edp telephony in m'n fritzbox instelde. Ik ga morgen eens zien hoe ik dat juist deed, heb momenteel geen toegang tot m'n fritzbox. Ook edp's online chat is hierin erg behulpzaam.
[ Post made via mobile device ]
De 1e keer kreeg ik ook die foutmelding toen ik edp telephony in m'n fritzbox instelde. Ik ga morgen eens zien hoe ik dat juist deed, heb momenteel geen toegang tot m'n fritzbox. Ook edp's online chat is hierin erg behulpzaam.
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Ernie,
misschien voip gerelateerde berichten beter op http://userbase.be/forum/viewforum.php?f=83 plaatsen
googlen kan ook wonderen doen
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/FRIT ... _Telephony
in bijlage een screenshot van mijn 7270 (je ziet niet alles onderaan, maar daar is ook niets aangekruist)
als het hiermee niet lukt, dan zal uw nr. nog niet geporteerd zijn.
veel success
misschien voip gerelateerde berichten beter op http://userbase.be/forum/viewforum.php?f=83 plaatsen
googlen kan ook wonderen doen
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/FRIT ... _Telephony
in bijlage een screenshot van mijn 7270 (je ziet niet alles onderaan, maar daar is ook niets aangekruist)
als het hiermee niet lukt, dan zal uw nr. nog niet geporteerd zijn.
veel success
- Bijlagen
-
- fritz_7270.pdf
- (30.61 KiB) 91 keer gedownload
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Waar is dat voor nodig ?Ernie schreef:De fritzbox maakt 2 sessies, dus 1 voor telefonie (heeft effectief 2 ip's).
Misschien de oorzaak van jouw probleem ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.