Jaar gratis fibernet en facturatie

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

dan is dit een ander procuct en de vrijheid geven alles kosteloos op te zeggen.

want telenet verbreekt eenzijdig uw shake contract
bijgevolg worden de andere producten duurder.
Prijsstijging = mogelijkheid kosteloos op te zeggen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Heb er vandaag ook over gebeld, en ze hebben het echt nagevraagd. Dit is een tijdelijke promotie, en bij een tijdelijke promotie waarvan de waarde groter is dan de Shake-korting, vervalt de Shake-korting. Staat dacht ik ook zo in je contract, dus echt een reden om op te zeggen heb je niet. Okay, je heb minder gewonnen dan verwacht, maar wat dan nog, uiteindelijk betaal je toch een stuk minder!

Ik moet wel zeggen dat de facturatie een soep is bij Telenet. Bij een familielid van me is er bij de overstap naar een Business Fibernet-shake echt veel misgelopen. Installatie werd tweemaal aangerekend (€100) terwijl dit normaal gratis moest zijn, Shake-korting zat fout, en ineens moest er ook dubbel betaald worden voor het HD-XL-pack! Met een telefoontje was het wel snel gecrediteerd!
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
b@rt
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2010, 21:41

Ik weet dat ik een beetje laat ben met mijn acties en reacties, maar ik had het pas na een paar facturen in de gaten dat ik te veel betaal :

Ook ik heb op een eerlijk (!) manier fibernet40 gewonnen, en ik ben het niet eens met hun standpunt dat ze die shake zomaar ontbinden en daardoor je gewonnen waarde quasi halveren !

Zo'n shake is een basisprodukt, hoe ze daar die kortingen op verrekenen hebben we in principe geen zaken meer. Dit is iets dat ze MOETEN doen om concurrentieel te kunnen zijn met bv. Belgacom.

Ik heb ondertussen ook een klacht ingediend bij de ombudsdienst en het jep (dankzij de link op het forum hier).

En ik kan me absoluut niet vinden in de reactie van sommigen die van mening zijn dat je toch nog blij dient te zijn, want je betaald uiteindelijk toch nog minder ... ?????

Wil je dan ook zeggen dat als je met de euromillions 10 miljoen € gewonnen hebt, en ze keren er uiteindelijk maar 1000 € van uit, dat je dan toch ook maar blij moet zijn, want uiteindelijk heb je toch nog IETS gewonnen ???? Dit is een belachelijke redenering ! Je dient te krijgen waar je recht op hebt, ook al is dat iets dat je gewonnen hebt.

Mvg,

bart
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

b@rt schreef:Zo'n shake is een basisprodukt
Neen! Een Shake is absoluut geen basisproduct, het is een gezamenlijk aanbod van meerdere basisproducten in één combinatiepakket.
Het principe is dat een klant die meerdere basisproducten combineert in een Shake een maandelijkse korting krijgt.
b@rt schreef:En ik kan me absoluut niet vinden in de reactie van sommigen die van mening zijn dat je toch nog blij dient te zijn, want je betaald uiteindelijk toch nog minder ... ?????
De bewuste consument weet dat een wedstrijd eigenlijk altijd een verkoopstruc is.
Als je dus meedeed aan die wedstrijd, dan wist je toch op voorhand dat je bij winst zou overschakelen op het nieuwe product Fibernet. De vroegere kortingen en voordelen van je vorige Shake zouden dus sowieso vervallen.

Als je aan een wedstrijd meedoet moet je ook altijd het wedstrijdreglement lezen. Misschien heb je dat niet gedaan.
En als je niet blij bent, moet je maar http://bit.ly/telenetopzeggen
b@rt
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2010, 21:41

Ik was al wel overgestapt op Fibernet Shake hé ... En ook daar was de prijs 55 € . Zo'n shake is een product dat je koopt, en dat is inderdaad een samengaan van andere produkten, maar dat maakt voor de eindklant niets uit !
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Heb net hetzelfde voor . 1 jaar gratis fibernet gewonnen , nu rekenen ze alles aan de volle pot (internet,televisie en telefoon ) , daar trekken ze dan de korting van internet af (-45 euro) .
b@rt
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2010, 21:41

Het is en blijft een spelletje dat Telenet heeeel goed weet te bespelen, net hetzelfde met hun kennismakingspakket voor digitale televisie. Ze geven (!!!) U een maand gratis alle extra pakketten als teaser. Maar als je ze zelf niet opzegt dan betaal je 100'en euro's !!! En dat is geen grap, zelf voorgehad !

Ik ben van mening, als je zelf niets besteld hebt, moet je het zelf ook niet opzeggen. Maar goed, als Telenet dat bij 10.000 klanten probeert, wat voor hun een klein kunstje is met zo'n brakke boekhouding en facturatie, dan zullen er allicht wel 5000 zijn die het maar betalen en het dan pas opzeggen zeker, en er dan ook nog niet voor ijveren om het bedrag te laten crediteren.

Maffia ;-)
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Bij mij verdween alles netjes na 1 maand. Hier bij belgacom heb ik ook alles gratis voor 1 maand en dan verdwijnt dit normaal ook, zonder dat ik iets moet opzeggen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Volgens onze factuur hebben we nu :
- Shake met TV & Telefoon

- Fibernet Internet
--> Dit is dan 44,95/Maand - 44,95 = 0

Dat komt goedkoper uit dan alles apart (hebben ze eerst idd ook gedaan en heeft ons ettelijke telefoontjes gekost om dat gefixed te krijgen)
Floris Bakker for president!
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Bij mij rekenen ze het zo uit : ik heb een 'fibernet shake ' die normaal 54,95 euro de maand kost , telenet rekent nu alle producten apart aan volle prijs :
Fibernet 44,95 euro - Free phone Europe 20,00 euro - huur hd digicorder 8 euro en dan nog de optie top lijn van 4,95 euro plus het verplichte kabelabonnement per maand.
Als je dat allemaal optelt kom je op 77,90 euro (zonder kabelabonnement ) , hiervan trekken ze dan de korting van fibernet internet af (44,95 euro ) .
Ik had uiteraard gehoopt dat ze de totale prijs van de shake zouden nemen zoals geadverteerd op hun website (54,95 euro ) en daarvan de 44,95 euro fibernet zouden aftrekken , wat voor mij uiteraard een groter voordeel zou betekenen .
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

truuken van de telenet foor.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fieldoxide schreef:Ik had uiteraard gehoopt dat ze de totale prijs van de shake zouden nemen zoals geadverteerd op hun website (54,95 euro ) en daarvan de 44,95 euro fibernet zouden aftrekken , wat voor mij uiteraard een groter voordeel zou betekenen .
Moest men het al prorata op basis van de korting doen zou het de gulden middenweg zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”