betrouwbaarheid en stabiliteit EPDnet internet?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Beste Dames en Heren,

Ik ben op zoek naar een goeie en vooral goedkope combinatie van internet, digitale tv en telefonie. Aangezien ik lichtjes allergisch ben aan de grote telecombedrijven zoals Belgacom en Telenet, had ik het idee om eventueel internet van EDPnet te koppelen aan digitale tv van belgacom of telenet. Jammer genoeg is het basispakket van belgacom van €51,95 de goedkoopste combinatie van alles, ook al is het internet in dat pakket niet veel soeps.

Waar ik ook aan heb gedacht, is bijvoorbeeld Enough Internet van EDPnet, samen met EDPnet telephony, en dan via het tweede koperpaar nog BelgacomTV. Tesamen komt dat aan €53, amper meer dan het pakket van Belgacom. Voordelen zijn de limietloosheid en het feit dat mijn geld niet terecht komt in het zwembad of de dure auto van Didier Bellens. Nadelen zijn echter dat telefoon netstroom vereist, en dat een simpele, vaste telefoon niet gebruikt kan worden. Een ander mogelijk nadeel is iets dat mij stoort na het lezen van deze raad:
edpnet is business driven... dus als de servers zwaar beladen zijn nemen ze gewoon facebook neer ofzo... anything you like maar nooit tegen uw baas zou over reclameren.

EDPnet is niet zo sterk serversgewijs als ewa grotere. Ze zijn goed wegens hun hoge upload en goedkoop voor bedrijven... Tijdens piekmomenten, (namiddagen tussen 4 en 8 en raar genoeg ook 's nachts, maar da's mss wegens onderhoud aan hun servers), kunt ge opeens niet meer op facebook, myspace, nieuwssites, krantensites enz... edpnet geeft dan prioriteit aan de minder populaire sites, omdat ge bvb. als werknemer niet gaat klagen bij uw baas als uw facebook nie werkt... maar als individu die privésurft thuis s**** da dus wel enorm hé :) edpnet is ni zooo goekoop en het is ni voor onze doelgroep beheerd.

Kloppen deze stellingen? Is het waar dat EDPnet durft te knijpen in specifieke websites op sommige momenten? Is het zo dat mijn ervaring als thuis zittende consument op welke manier dan ook wordt gefnuikt door EDPnet? Zijn er mensen die een gelijkaardige situatie hebben meegemaakt?
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Ivm met "knijpen" van websites bij EDPnet heb ik geen ervaring.
Maar met combinatie moet je misschien ook de mogelijkheden van VOIP icm weepee en/of betamax-klonen (poivy, jumblo, ...) bekijken.Vaste telefonie gaat dan gewoon over internet; internet + digitv moet je dan uiteraard nog wél gewoon bij EDPnet, belgacom of telenet afnemen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Zijn de tarieven van andere VOIP-providers goedkoper dan die van EDPnet? In feite heb ik EDPnet Telephony vooral overwogen voor de prijs, omdat het in de plaats van de raw copper komt. Hoeveel moeite en gezever en eventuele problemen komen er kijken bij het gebruiken van een VOIP provider zoals jij die hebt opgenoemd, in plaats van de standaard VOIP van EDPnet?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Ik zat al lang bij edpnet en heb echt geen weet van websites die afgeknepen worden.
Wel soms dat er een probleem aan hun servers is maar dat staat direct vermeld op hun website.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Al eens naar de mogelijkheden van Scarlet gekeken?
Oké, dat is een dochterbedrijf van BC, maar wat in de eerste plaats telt is de portemonnee, lijkt me.
Service natuurlijk... daarvoor moet je bij EDP zijn :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Ja, Scarlet heb ik ook al bekeken, maar nog niet serieus overwogen omdat men spreekt van slechte service, en dat is niet direct iets waar ik naar streef bij het zoeken van de beste keus. Als echter blijkt dat veel van dat geklaag overdreven is (bij elke provider zijn er immers gevallen van slechte service bekend), dan kan ik het echter ook als finale keuze overwegen.

Is digitale tv van Scarlet gewoon een rebrand van de digitale tv van Belgacom, of verschilt het wel meer dan dat?
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Scarlet = belgacom.

Edpnet is een schitterende provider, echt een aanrader!
Ze komen binnenkort ook met digitale Tv!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Dus ik mag eigenlijk feitenlijk concluderen dat EDPnet wel lichtjes de max is als provider?

Die van ons ziet het minder zitten om EDPnet te combineren met Belgacom TV, en wilt liever gaan voor een all-in pakket van Belgacom, omdat ze EDPnet niet direct vertrouwt na het lezen van de raad die ik hierboven heb geplaatst. Hoe zit het eigenlijk met de uptime en dns-problemen bij EDPnet, zijn die noemenswaardig talrijker en erger dan bij Belgacom?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik noem EDPNet uitstekend wat betreft service.
Achja DNS-problemen, je kan gerust als tweede/derde DNS bijvoorbeeld OpenDNS of Google DNS nemen dus dat is geen goed argument om het niet te doen lijkt me :p

Het "afknijpen" van websites heeft waarschijnlijk een andere oorzaak.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Dat afknijpen heb ik in dat jaar dat ik EDp ben nog nooit iets van gemerkt...

Ik zit op VDSL2.

Ik heb geen ervaringen met Belgacom of Telenet, maar ik lees veel ergernissen hier daarover.

Vroeger was ik voor ADSL bij Yabu, en nu bij EDP, en vind het echt een aanrader!!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Oei oei oei. Net ontdekt (ik leer stilletjes bij) dat BelgacomTV enkel mogelijk is in combinatie met internet of telefonie van belgacom. Dus ik ben zowat verplicht om die twee samen te nemen, én dan nog eens raw copper bij EDPnet. De smeerlappen van Belgacom maken het mij echt wel onmogelijk om een combinatie van diensten van EDPnet en Belgacom samen te stellen zonder op een veel hogere prijs uit te komen dan zo'n combi-pakket van Belgacom. Daar word ik nu boos van, se.

[Mod Edit] uw persoonlijke mening wordt geäpprecieerd - maar gelieve te letten op uw woordgebruik.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik denk dat je beter nog wat afwacht wat het digitale tv aanbod van EDPNet gaat worden voor je iets doet :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Dankzij de vieze koppelkortingen van Belgacom en hun weigerachtige houding om dezelfde korting te verlenen bij diensten of producten van de concurrentie maakt dat de goedkoopste combinatie van digitale televisie met EDPnet internet simpelweg Telenet is! 14,4 euro per maand aan analoge kabel, en 8 euro per maand digitale tv (inclusief huur digicorder), met natuurlijk telefonie ook via EDPnet als goedkoopste. Juist?

edit: Digitale TV via EDPnet zie ik niet echt zitten als het gaat om TV via satelliet, aangezien we een appartement huren met twee verdiepingen erboven, en in Gent zijn ze niet happig op satellietschotels.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

James, voor zover ik versta zal de TV van EDPNet ook via de VDSL lijn komen.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Dat zou natuurlijk fijn zijn. Het is nu afwachten tot het moment van intrek in het appartement, en dan zal ik moeten nemen wat er te nemen valt. Liefst zo min mogelijk diensten en producten van de grote twee, want ik gun het hen niet.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

boran_blok schreef:James, voor zover ik versta zal de TV van EDPNet ook via de VDSL lijn komen.

Daar heb ik toch niets van gehoord,
het digitale aanbod dat edpnet gaat lanceren is via sateliet.
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

Aangezien ze op http://www.zdnet.be/news/125623/edpnet-gaat-voor-triple-play/ een samenwerking melden tussen TV Vlaanderen en EDPnet, vermoed ik niet dat er een digitale TV-aanbod via VDSL gaat komen.
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer

Als je VDSL2 afneemt via EDPnet of Scarlet ... gebruik je ook het Belgacom netwerk.
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
Afbeelding
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

James. schreef:..... en in Gent zijn ze niet happig op satellietschotels.


En terecht, zo'n lelijke dingen die de buurt lelijk maken.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Kan je die schotel niet camoufleren met wat verf?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Extra belastingen heffen net zoals op de zonnepanelen :bang: :bang: :bang:
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

cptKangaroo schreef:Kan je die schotel niet camoufleren met wat verf?

Dat is een kwestie van toelating vragen en krijgen van de huisbaas, en die zal dan de schotel op het dak monteren.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Het ligt ongeveer vast, we gaan voor Enough Internet met EDPnet's eigen VOIP. Voor €35 per maand limietloos internet en een vaste telefoonlijn. Kunt ni sukkelen voor dat geld zou ik denken.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Schotel vanachter in de tuin plaatsen?
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Wel nee, we gaan voor gratis DVB-T via de in de TV ingebouwde tuner. Dat scheelt bijna 15 euro per maand dat we niet aan Telenet zullen betalen, en daar zijn we eigenlijk wel blij mee. Zo goed als we kunnen géén bijdrage leveren aan de grote marktmisbruikers zoals Belgacom en Telenet. Het houdt ons zieltje rein.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Wel een lichtelijk scheefgetrokken vergelijking als je het mij vraagt : hoeveel zenders heb je op DVB-T ter beschikking in België?
Veel zijn het er alleszins niet ;) (aan de kust in het buitenverblijf van familie hadden ze via DVB-T enkel één, canvas en één plus - op die laatste zijn er maar weinig uitzendingen bovendien ...)

Nu: als je enkel VRT en Canvas nodig hebt is dat voldoende natuurlijk, maar het aanbod DVB-T in België is echt erg zwak te noemen ...

Gemak en ruim aanbod (voor uitgebreider zenderpakket wel extra betalen en dus duurder): Telenet, de nieuwe decoders zijn beter en sneller dan voorheen. Op de belangrijke zenders goede kwaliteit/bitrate - maar op een aantal zenders is hierop duidelijk bespaard om meer bandbreedte vrij te hebben voor andere zenders... Neemt niet weg dat er ook af en toe problemen zijn met zenders die wegvallen etc....

TV Vlaanderen/of andere sat aanbieder: aanschaf van benodigde hardware of bundel (erg basic). Afhankelijk van hoeveel LNBs je wil gaan gebruiken, welke decoders en (vooral ook) het aantal TVs die je wil aansluiten kan dit wel een dure grap worden ... Voor slechts 1 TV en een standaard schoteltje met max. 3 LNB (e.g; Multitenne of een triax 78~88cm met tot 3 LNB) en decoder (al dan niet PVR) in huur valt het nog wel mee ... Je kan wel heel wat free to air zenders zo uit de lucht lukken en evt. een abonnement met smartcard nemen (let wel: per TV nodig of met (privé) cardsharing capable hardware werken). Nadeel: een aantal regionale zenders niet beschikbaar, extra bekabeling + kosten + plaatsing en uitrichten van de schotel(s), mogelijke impact op kwaliteit of ontvangst bij slechte weersomstandigheden ... Ongetwijfeld is via sat wel het meest aantal zenders mogelijk vanuit België (letterlijk duizenden, het zij dan wel niet allemaal gratis en de vraag is dan wel wat voor zin dat heeft ...).

BGC tv: erg trage decoder, volgens feedback die ik van gebruikers had eerder veel problemen die je alleen bij BGC en Scarlet (ook Belgacom) kan verkrijgen voor zover ik weet, neemt per tv heel wat bandbreedte weg van je internetconnectie en de kwaliteit is op een aantal zenders een pak slechter dan bij Sat (lagere bitrates). Neen: TV over VDSL2 of ADSL2 lijkt me momenteel althans nog niet het beste idee ...

EDPNET en evt BGC zelf zijn momenteel de betere aanbieders wbt. internet via VDSL2 lijkt me.
In Scarlet heb ik ook niet zo veel vertrouwen, en Dommel lijkt in de problemen te zitten (en is administratief niet bepaald schitterend ...)
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Als je een schotel wil plaatsen kan niemand je tegenhouden. Je kan hem zelfs plaatsen zonder toestemming van de huisbaas op voorwaarde dat je geen beschadigingen aanbrengt aan het pand en je de schotel dus gewoon kan wegnemen (zonder grote gaten achter te laten) als je vertrekt. En of een gemeente nu wel of niet happig is op parabool antennes, tja, daar moet je niet van wakker liggen want ze kunnen het niet verbieden (er bestaan voldoende precedenten in de rechtspraak). Maar dat is dan weer een andere discussie.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Het is een bewuste keuze dat we geen andere zenders dan die van de VRT zullen hebben, omdat er op die andere zenders ofwel kwaliteitsfilms of -series te kijken vallen die ik even goed via internet kan kijken, ofwel reality-tv pulp dat ons brein beter kwijt dan rijk is. Tot nu toe hebben we hier op de studio verplicht analoge kabel bij het internet, en daarop wordt er eigenlijk amper gekeken, behalve in zombie-modus. En is het slecht om zoiets te willen vermijden?

Kortom: de pulpzenders zijn mij geen €14,4 (analoog) of €21,3 (digitaal) per maand waard. Het is geen kwestie van "oei en ai, die huisbaas en de gemeente, tsk tsk", maar eerder denken: "waarop kunnen we eigenlijk redelijk wat geld besparen zonder zware gevolgen voor ons leefcomfort?"
Boske
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:05

Mag ik vragen of je de door edpnet voorziene fritzbox gaat gebruiken?

Ik ga binnenkort samenwonen en ik denk ook edpnet enough internet en telefonie(voip) te gaan gebruiken.
Ik wil wel sowieso wireless 802.11n hebben, dus die goedkopere fritzbox komt niet in aanmerking.
De duurdere fritzbox lijkt mij wat overkill en nogal duur.
Als ik het goed versta heb je de ingebouwde pstn pbx niet nodig als je edpnet voip telefonie wilt gebruiken.

tldr: zijn er goedkopere alternatieven voor de fritzbox? (wlan N, adsl2+ modem en voip nodig)

alvast bedankt :)
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Ik ben inderdaad van plan de Fritzbox 7113 van €89 erbij te kopen, aangezien VOIP ADSL-routers dun gezaaid zijn bij de reguliere webshops.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Hadden hier i-net en telefonie van Belgacom en zijn nu een paar weken overgeschakeld naar Edpnet.
We kunnen hier (nog) geen VDSL krijgen maar hebben een hoger lijnprofiel gekregen waardoor de snelheid zelfs iets omhoog is gegaan 4,4 naar 5,2 Mbit.
De lijnkwaliteit is tot nu toe zeker zo goed als bij Belgacom en ik denk ook niet dat ze daarvoor onder doen.
En dan is er die klantvriendelijkheid: kunnen velen een voorbeeld aan nemen!
Gelukkig & gezond 2022!
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Ik verhuis naar een vré stedelijk gebied (rand van gent), dus ik hoop op een zo goed als maximaal lijnprofiel. Dat zou beestig zijn, niwaar? =)
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Zaterdag 23 juli Enough Internet met VOIP besteld, ik krijg net dit e-mailtje:
Take out your diary & make a note

Dear customer,

Use this black, red or sky-blue-pink pen to write Tuesday 8/9/2011 down in your diary. Because if all goes well, that’s the day edpnet will activate your subscription.

Should something happen to prevent it then we’ll notify you as soon as possible.

Meanwhile, if you have any questions, we have the answers. So give us a call on 03 265 67 00 or send an e-mail to [email protected]

Tuesday 8/9/2011? MENEN ZE DAT NU? Ik zal mij eens zeer boos maken, want dat is onaanvaardbaar.

edit1: Wacht eens even, ze gebruiken de stomme USA-datumnotatie. Ik had mij vergist en thursday 8 september gelezen. Alhoewel ik dat nog altijd een lange wachttijd vind, valt het nog mee vergeleken met wat ik eerst zag staan. Hopen dat alles goed gaat.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

James. schreef:Wacht eens even, ze gebruiken de stomme USA-datumnotatie

Vreemd dat een Vlaams bedrijf zijn Vlaamse klanten aanschrijft in het Engels ... en dat we dat allemaal normaal vinden :-( .
[sorry, lichtjes off-topic]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Hoewel ik daar persoonlijk niets op tegenheb (van mij mag de voertaal van heel belgie per direct engels worden), doet edpnet dat niet standaard bij mijn weten, ik krijg alle mailtjes van hun wel degelijk in het nederlands.

Dus lijkt mij eerder dat de TS daar ergens voor gekozen heeft tijdens de bestelling.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

De webmail van Edpnet is ook in het engels.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Dat zou kunnen... nooit gebruikt, ik blijf ver weg van provider email :-)
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

We mogen al content zijn dat het Engels is en geen Russisch. :wink:
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Kwaliteit van Edpnet is echt wel heel goed. Voor mensen die geen pack willen en de nodige zaken hebben om het zwaarste abonnement er te nemen gaan er alvast geen spijt van hebben. Heb zelf lang Edpnet gehad en altijd een zeer tevrede gebruiker geweest. Klantendienst van EDPnet is de beste dat ik tot hiertoe gekend heb.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik heb ervaring van EDPnet van 4/5 jaar terug (ADSL te Aalst, bij een vriend) en die was gewoon super. Nu zit ik sinds kort ook op EDPnet (VDSL) met één van mijn lijnen en echt dit is gewoon goed. Kwaliteit is minstens dezelfde als die van Belgacom en met 4.5mbit upload haal ik ook continue (evenals mijn 30mbit down uiteraard). VOIP heb ik niet maar heb wel al gelezen dat er een echo op zou zitten hier. Misschien hiervoor toch weepee gebruiken?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”