Ik ben op zoek naar een goeie en vooral goedkope combinatie van internet, digitale tv en telefonie. Aangezien ik lichtjes allergisch ben aan de grote telecombedrijven zoals Belgacom en Telenet, had ik het idee om eventueel internet van EDPnet te koppelen aan digitale tv van belgacom of telenet. Jammer genoeg is het basispakket van belgacom van €51,95 de goedkoopste combinatie van alles, ook al is het internet in dat pakket niet veel soeps.
Waar ik ook aan heb gedacht, is bijvoorbeeld Enough Internet van EDPnet, samen met EDPnet telephony, en dan via het tweede koperpaar nog BelgacomTV. Tesamen komt dat aan €53, amper meer dan het pakket van Belgacom. Voordelen zijn de limietloosheid en het feit dat mijn geld niet terecht komt in het zwembad of de dure auto van Didier Bellens. Nadelen zijn echter dat telefoon netstroom vereist, en dat een simpele, vaste telefoon niet gebruikt kan worden. Een ander mogelijk nadeel is iets dat mij stoort na het lezen van deze raad:
edpnet is business driven... dus als de servers zwaar beladen zijn nemen ze gewoon facebook neer ofzo... anything you like maar nooit tegen uw baas zou over reclameren.
Kloppen deze stellingen? Is het waar dat EDPnet durft te knijpen in specifieke websites op sommige momenten? Is het zo dat mijn ervaring als thuis zittende consument op welke manier dan ook wordt gefnuikt door EDPnet? Zijn er mensen die een gelijkaardige situatie hebben meegemaakt?EDPnet is niet zo sterk serversgewijs als ewa grotere. Ze zijn goed wegens hun hoge upload en goedkoop voor bedrijven... Tijdens piekmomenten, (namiddagen tussen 4 en 8 en raar genoeg ook 's nachts, maar da's mss wegens onderhoud aan hun servers), kunt ge opeens niet meer op facebook, myspace, nieuwssites, krantensites enz... edpnet geeft dan prioriteit aan de minder populaire sites, omdat ge bvb. als werknemer niet gaat klagen bij uw baas als uw facebook nie werkt... maar als individu die privésurft thuis s**** da dus wel enorm hé edpnet is ni zooo goekoop en het is ni voor onze doelgroep beheerd.