Sinds een dikke week hebben we op onze Sony Bravia LCD-tv (KDL-40W4500) last van dubbel, flikkerend beeld. Soms erger, soms minder zichtbaar en soms gewoon afwezig.
Heb geprobeerd er een paar foto's van te maken, maar een foto doet de werkelijkheid oneer aan.
Enig idee wat er aan de hand is? Het is op elk inputsignaal het geval en uiteraard is de tv 2 jaar + 1 maand oud zodat er geen garantie meer van toepassing is.
Edit, na het googlen op m'n eigen typenummer kom ik alvast tot de conclusie dat ik niet alleen ben (en ook omstreeks nu: http://www.sony-europe.com/discussions/message/628759 )
Dubbel beeld op Sony Bravia LCD
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
- Bijlagen
-
- 11012011370.jpg
- (779.84 KiB) 115 keer gedownload
-
- 11012011365.jpg
- (706.74 KiB) 92 keer gedownload
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Weinig kans toe. En nog mensen met dat probleem: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 55&t=83940
Blijkbaar heel de binnenkant die vervangen moet worden. Meh.....
Leuk als je net buiten garantie zit :-/
Blijkbaar heel de binnenkant die vervangen moet worden. Meh.....
Leuk als je net buiten garantie zit :-/
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Klinkt bijna als ingebouwde slijtage. Want het is overal zeer dicht tegen het vervallen van de garantie....
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
blijkbaar staat er op de laatste post van die link toch dat er een persoon de tv laten herstellen heeft bij sony onder garantie alwast dat de garantie vervallen was, dus ik zou ook eens een storingsmelding aanmaken, wie niet waagt niet wint.
copy/paste van ander forum :
Written on 20-Jan-2011 12:24
Horizontale balken na opstarten (KDL 40W4500)
Beste allen,
mijn tv is inmiddels gerepareerd.
Het is idd een bekend probleem bij Sony, Bij ons deden ze niet moeilijk over de verlopen garantietermijn (werd uiteraard nog wel even vermeld dat die officieel verlopen was .
Gewoon garantiemelding aanmaken, binnen een paar werkdagen namen ze telefonisch contact met ons op, en met 2 weken zijn ze bij ons thuis geweest om het te repareren.
Prima voor elkaar dus.
Er komt overigens een compleet niet scherm in, bij reparatie moet de aankoopbon wel even getoond worden.
Succes allen
Zie link: http://support.sony-europe.com/repair/i ... =odw_nl_NL:
copy/paste van ander forum :
Written on 20-Jan-2011 12:24
Horizontale balken na opstarten (KDL 40W4500)
Beste allen,
mijn tv is inmiddels gerepareerd.
Het is idd een bekend probleem bij Sony, Bij ons deden ze niet moeilijk over de verlopen garantietermijn (werd uiteraard nog wel even vermeld dat die officieel verlopen was .
Gewoon garantiemelding aanmaken, binnen een paar werkdagen namen ze telefonisch contact met ons op, en met 2 weken zijn ze bij ons thuis geweest om het te repareren.
Prima voor elkaar dus.
Er komt overigens een compleet niet scherm in, bij reparatie moet de aankoopbon wel even getoond worden.
Succes allen
Zie link: http://support.sony-europe.com/repair/i ... =odw_nl_NL:
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Mja, 't gevaar van kopen bij webwinkels (redcoon in dit geval, scheelde 400 euro met brick-and-mortar-winkel, nogal substantieel verschil lijkt me).
Hij heeft 't niet meer gedaan de laatste paar dagen, dus nu weet ik 't niet....
Hij heeft 't niet meer gedaan de laatste paar dagen, dus nu weet ik 't niet....
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 jul 2011, 14:22
Wij hadden hier hetzelfde probleem met de KDL-40W4500
Toestel is in december 2008 via een webwinkel aangeschaft en dus ruim 2,5 jaar oud en de garantie is dus ook verlopen.
Afgelopen maandag toch maar via de link in het berichtje van Xantos een storingsmelding aangemaakt bij Sony. En dan vervolgens gewoon binnen het uur gebeld worden door de firma "FRS Europe BV" uit Almere die de storings afhandelingen van Sony in deze regio in beheer hebben....
Medewerker bevestigde meteen dat dit voor dit type TV een bekend probleem is, en dat de vervanging van het LCD-scherm onder een volledige coulance regeling valt. Nieuw scherm werd direct besteld en de levering zou ± 5 dagen gaan duren.
Afgelopen donderdag werd ik al gebeld dat het scherm binnen was en een afspraak voor plaatsing (gewoon aan huis) gemaakt kon worden....
Vandaag (zaterdag) is het LCD-scherm vervangen en idd volledig zonder verdere kosten !!
Dus niets dan lof voor deze snelle en adequate afhandeling....
Voor mij zeker een rede om in de toekomst weer voor Sony te kiezen !!
Toestel is in december 2008 via een webwinkel aangeschaft en dus ruim 2,5 jaar oud en de garantie is dus ook verlopen.
Afgelopen maandag toch maar via de link in het berichtje van Xantos een storingsmelding aangemaakt bij Sony. En dan vervolgens gewoon binnen het uur gebeld worden door de firma "FRS Europe BV" uit Almere die de storings afhandelingen van Sony in deze regio in beheer hebben....
Medewerker bevestigde meteen dat dit voor dit type TV een bekend probleem is, en dat de vervanging van het LCD-scherm onder een volledige coulance regeling valt. Nieuw scherm werd direct besteld en de levering zou ± 5 dagen gaan duren.
Afgelopen donderdag werd ik al gebeld dat het scherm binnen was en een afspraak voor plaatsing (gewoon aan huis) gemaakt kon worden....
Vandaag (zaterdag) is het LCD-scherm vervangen en idd volledig zonder verdere kosten !!
Dus niets dan lof voor deze snelle en adequate afhandeling....
Voor mij zeker een rede om in de toekomst weer voor Sony te kiezen !!
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Het ziet er een beetje uit als een FLEX, heb je het met al je tv toestellen of enkel met dit want het kan terugkerende energie zijn in een slechte koppeling, .. bij dubbel beeld keert energie van signaal terug, .. daarom dubbel beeld, omdat het nog eens maar verschoven/vertraagd wordt weergegeven ik zou zo zeggen als je het met al je tv's hebt kijk dan eens je bekabeling na voor slechte koppelingen/contacten is het enkel bij deze tv zal het een slecht intern contact zijn.
wat ook nog zou kunnen is dat er ergens in het netwerk een coax geen afsluit weerstandje heeft, .. maar heb nog nooit meegemaakt dat dit een probleem vormt.
wat ook nog zou kunnen is dat er ergens in het netwerk een coax geen afsluit weerstandje heeft, .. maar heb nog nooit meegemaakt dat dit een probleem vormt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
De dga van vandaag zijn de tv's zo goed niet meer als vroeger ongeacht welk merk je koopt maar sony is altijd al top geweest, heb hier ook ne sony tv en geen problemen mee, moet je soms geluk mee hebben maar doordat de tv's minder lang meegaan betaal ik altijd voor alle zekerheid 3j extra bij zodat ik in totaal 5j garantie heb.
Ge kunt ze kussen
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Die 3 jaar extra gingen ons een bijna de helft van de waarde van de tv kosten. Schandalig. Na verloop van de garantie is het wel best het rechtstreeks met het merk op te lossen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
In princiepe kan je dat niet hebben bij HDMI, en volgens mij zelfs niet via SCART (enkel via coax).Ofloo schreef:Het ziet er een beetje uit als een FLEX, heb je het met al je tv toestellen of enkel met dit want het kan terugkerende energie zijn in een slechte koppeling, .. bij dubbel beeld keert energie van signaal terug
Aangezien het paneel vervangen het probleem oplost zit het dus duidelijk ook elders.