Dubbel beeld op Sony Bravia LCD

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Sinds een dikke week hebben we op onze Sony Bravia LCD-tv (KDL-40W4500) last van dubbel, flikkerend beeld. Soms erger, soms minder zichtbaar en soms gewoon afwezig.

Heb geprobeerd er een paar foto's van te maken, maar een foto doet de werkelijkheid oneer aan.
Enig idee wat er aan de hand is? Het is op elk inputsignaal het geval en uiteraard is de tv 2 jaar + 1 maand oud zodat er geen garantie meer van toepassing is.

Edit, na het googlen op m'n eigen typenummer kom ik alvast tot de conclusie dat ik niet alleen ben (en ook omstreeks nu: http://www.sony-europe.com/discussions/message/628759 )
Bijlagen
11012011370.jpg
(779.84 KiB) 115 keer gedownload
11012011365.jpg
(706.74 KiB) 92 keer gedownload
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik weet niet waar je die gekocht hebt, maar soms kan degene die het behandelt het toch nog regelen dat het onder garantie valt.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Weinig kans toe. En nog mensen met dat probleem: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 55&t=83940
Blijkbaar heel de binnenkant die vervangen moet worden. Meh.....
Leuk als je net buiten garantie zit :-/
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Klinkt bijna als ingebouwde slijtage. Want het is overal zeer dicht tegen het vervallen van de garantie....
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Xantos
Member
Member

blijkbaar staat er op de laatste post van die link toch dat er een persoon de tv laten herstellen heeft bij sony onder garantie alwast dat de garantie vervallen was, dus ik zou ook eens een storingsmelding aanmaken, wie niet waagt niet wint.

copy/paste van ander forum :

Written on 20-Jan-2011 12:24
Horizontale balken na opstarten (KDL 40W4500)

Beste allen,

mijn tv is inmiddels gerepareerd.

Het is idd een bekend probleem bij Sony, Bij ons deden ze niet moeilijk over de verlopen garantietermijn (werd uiteraard nog wel even vermeld dat die officieel verlopen was :-).

Gewoon garantiemelding aanmaken, binnen een paar werkdagen namen ze telefonisch contact met ons op, en met 2 weken zijn ze bij ons thuis geweest om het te repareren.

Prima voor elkaar dus.

Er komt overigens een compleet niet scherm in, bij reparatie moet de aankoopbon wel even getoond worden.

Succes allen

Zie link: http://support.sony-europe.com/repair/i ... =odw_nl_NL:
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Mja, 't gevaar van kopen bij webwinkels (redcoon in dit geval, scheelde 400 euro met brick-and-mortar-winkel, nogal substantieel verschil lijkt me).
Hij heeft 't niet meer gedaan de laatste paar dagen, dus nu weet ik 't niet....
knarf33_nl
Starter
Starter

Wij hadden hier hetzelfde probleem met de KDL-40W4500
Toestel is in december 2008 via een webwinkel aangeschaft en dus ruim 2,5 jaar oud en de garantie is dus ook verlopen.

Afgelopen maandag toch maar via de link in het berichtje van Xantos een storingsmelding aangemaakt bij Sony. En dan vervolgens gewoon binnen het uur gebeld worden door de firma "FRS Europe BV" uit Almere die de storings afhandelingen van Sony in deze regio in beheer hebben....
Medewerker bevestigde meteen dat dit voor dit type TV een bekend probleem is, en dat de vervanging van het LCD-scherm onder een volledige coulance regeling valt. Nieuw scherm werd direct besteld en de levering zou ± 5 dagen gaan duren.
Afgelopen donderdag werd ik al gebeld dat het scherm binnen was en een afspraak voor plaatsing (gewoon aan huis) gemaakt kon worden....
Vandaag (zaterdag) is het LCD-scherm vervangen en idd volledig zonder verdere kosten !!

Dus niets dan lof voor deze snelle en adequate afhandeling....
Voor mij zeker een rede om in de toekomst weer voor Sony te kiezen !!
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Het ziet er een beetje uit als een FLEX, heb je het met al je tv toestellen of enkel met dit want het kan terugkerende energie zijn in een slechte koppeling, .. bij dubbel beeld keert energie van signaal terug, .. daarom dubbel beeld, omdat het nog eens maar verschoven/vertraagd wordt weergegeven ik zou zo zeggen als je het met al je tv's hebt kijk dan eens je bekabeling na voor slechte koppelingen/contacten is het enkel bij deze tv zal het een slecht intern contact zijn.

wat ook nog zou kunnen is dat er ergens in het netwerk een coax geen afsluit weerstandje heeft, .. maar heb nog nooit meegemaakt dat dit een probleem vormt.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

De dga van vandaag zijn de tv's zo goed niet meer als vroeger ongeacht welk merk je koopt maar sony is altijd al top geweest, heb hier ook ne sony tv en geen problemen mee, moet je soms geluk mee hebben maar doordat de tv's minder lang meegaan betaal ik altijd voor alle zekerheid 3j extra bij zodat ik in totaal 5j garantie heb.
Ge kunt ze kussen
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Die 3 jaar extra gingen ons een bijna de helft van de waarde van de tv kosten. Schandalig. Na verloop van de garantie is het wel best het rechtstreeks met het merk op te lossen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ofloo schreef:Het ziet er een beetje uit als een FLEX, heb je het met al je tv toestellen of enkel met dit want het kan terugkerende energie zijn in een slechte koppeling, .. bij dubbel beeld keert energie van signaal terug
In princiepe kan je dat niet hebben bij HDMI, en volgens mij zelfs niet via SCART (enkel via coax).

Aangezien het paneel vervangen het probleem oplost zit het dus duidelijk ook elders.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

zou best kunnen, durf ik zo niet te zeggen toen ik er destijds veel mee bezig was kwam de digitaal net op dus zou best wel eens kunnen wat je zegt.
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Oei oei ik heb deze tv ook... al 2,5j. Nog nooit problemen mee gehad. Ik ben bang...
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”