De prijsverhoging (en het eerder verdwijnen van BBCworld/CNN uit het analoge aanbod) van TN is de spreekwoordelijke druppel en dus kijk ik uit naar een alternatief. Dat zou TVV worden.
Nu heb ik al wat rondgekeken op fora allerhande en bij shops maar toch is er nog onduidelijkheid.
Huidige situatie: TV op GV en TV op 1e verd. Analoog komt op GV binnen en splitst naat TV op GV en naar boven. TV boven is een oude (25j) monitor met tuner van mijn MSX
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ideaal zou ik op beide willen kunnen kijken zoals nu.
Ik zie overal een "startpakket voor huur" staan maar dacht dat voor TVV geen "verplichte" apparatuur nodig was? Ik kom zeker toe met het basic abo wat betreft zenderaanbod maar wil ook BBC ontvangen (FTA). Ik wil ook met mijn bestaande DVD/HDD recorder verder blijven opnemen.
Nu de vraag. Wat heb ik nodig? Schotel (80cm lijkt me iets beter in geval van slechte weersomstandigheden), (triple) LNB voor basic zenders EN BBC, decoder met cardslot (coax e.d.)
Een goedkope oplossing voor de 2e TV boven op dezelfde schotel of eventueel een DVB-T ontvanger...
Wat DVB-T betreft zit ik op een slechte locatie, met een USB ontvangertje krijg ik met veel moeite beeld als ik op de 2e verdieping aan de venster ga staan.
Suggesties??
Alvast bedankt voor het meedenken.