Hi,
De prijsverhoging (en het eerder verdwijnen van BBCworld/CNN uit het analoge aanbod) van TN is de spreekwoordelijke druppel en dus kijk ik uit naar een alternatief. Dat zou TVV worden.
Nu heb ik al wat rondgekeken op fora allerhande en bij shops maar toch is er nog onduidelijkheid.
Huidige situatie: TV op GV en TV op 1e verd. Analoog komt op GV binnen en splitst naat TV op GV en naar boven. TV boven is een oude (25j) monitor met tuner van mijn MSX en dient eigenlijk alleen om naar het nieuws om 18 en 19/20u (één/canvas) te kijken maar staat toch dagelijks aan. Beneden is het gewoon gebruik.
Ideaal zou ik op beide willen kunnen kijken zoals nu.
Ik zie overal een "startpakket voor huur" staan maar dacht dat voor TVV geen "verplichte" apparatuur nodig was? Ik kom zeker toe met het basic abo wat betreft zenderaanbod maar wil ook BBC ontvangen (FTA). Ik wil ook met mijn bestaande DVD/HDD recorder verder blijven opnemen.
Nu de vraag. Wat heb ik nodig? Schotel (80cm lijkt me iets beter in geval van slechte weersomstandigheden), (triple) LNB voor basic zenders EN BBC, decoder met cardslot (coax e.d.)
Een goedkope oplossing voor de 2e TV boven op dezelfde schotel of eventueel een DVB-T ontvanger...
Wat DVB-T betreft zit ik op een slechte locatie, met een USB ontvangertje krijg ik met veel moeite beeld als ik op de 2e verdieping aan de venster ga staan.
Suggesties??
Alvast bedankt voor het meedenken.
TN buiten, TVV binnen... vraagjes
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 156 keer
is dit echt wel de druppel, die prijs verhoging,wat toch nauwelijks merkbaar zal zijn.
Die prijs verhoging gebeuren ook constant bij de andere providers hoor, ook bij TVV.
er is idd geen verplichte apparatuur, maar hun startpakket voor huur is enkel een pakket om mensen een pakket aan te bieden. (omdat een sattelliet schotel aankopen altijd als een probleem aanzien wordt)
Dus je bent niet verplicht dit te nemen.
Die prijs verhoging gebeuren ook constant bij de andere providers hoor, ook bij TVV.
er is idd geen verplichte apparatuur, maar hun startpakket voor huur is enkel een pakket om mensen een pakket aan te bieden. (omdat een sattelliet schotel aankopen altijd als een probleem aanzien wordt)
Dus je bent niet verplicht dit te nemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
is het de bedoeling dat je boven tegelijk met de tv beneden kan kijken naar verschillende zenders?
Er zijn schoteltjes waaraan je 2 ontvangers kan hangen (of nlb's). In dat geval moet je wel 2 ontvangers kopen (eentje voor boven, eentje voor beneden)
Via tvvlaanderen kan je een 2de kaart aanvragen, aan een relatief goedkope prijs.
Als je maar op 1 tv tegelijk kijkt, zou je ook met een wireless tv transmitter kunnen werken.
Er zijn schoteltjes waaraan je 2 ontvangers kan hangen (of nlb's). In dat geval moet je wel 2 ontvangers kopen (eentje voor boven, eentje voor beneden)
Via tvvlaanderen kan je een 2de kaart aanvragen, aan een relatief goedkope prijs.
Als je maar op 1 tv tegelijk kijkt, zou je ook met een wireless tv transmitter kunnen werken.
de koe zegt boe
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Ik heb hier nog een DM600PVR zonder harddisk op overschot.
Hiermee kan je alleen SD zenders bekijken. Voor boven volstaat dat.
Misschien ook nog een DM7025 op overschot trouwens.
Hiermee kan je alleen SD zenders bekijken. Voor boven volstaat dat.
Misschien ook nog een DM7025 op overschot trouwens.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Hier ligt telenet er nu ook helemaal uit , brief is weg . Ikzelf kijk al een tijdje via tvv , heb het basispakket ( volstaat ook voor mezelf ) . Ben naar de satboer gelopen , kaartje gekocht en laten activeren in de winkel . Thuis de vuduo in en dat werkt voor treffelijk .
Voor de 2de tv heb ik net een SAB TITAN II HD combo gekocht . Is een vrij goedkoop toestel ( rond de 150€ )met een sat tuner dvb-t tuner in . Ook hier werkt de tvv kaart in zonder ci module . Let wel dat die ontvangers niet gecertificeerd zijn , dus de goede werking kan ooit stoppen icm tvv kaart . Een mpeg 2 tuner zou ik nietmeer aankopen , de tijd komt eraan dat ook SD uitzendingen achter mpeg4 gaan , en die kun je dan nietmeer bekijken op een oudere dvb-s tuner .
Als schotel zou ik eerder een t55 nemen , met 3 duo lnb's , of quads als je een dualtuner met pvr wil . Een triax zou ik niet doen met meer dan 2 lnb's , is een beetje teveel gewicht voor lnb arm die dan graag doorzakt ( ik heb er 4 lnb's aan en merk dit enorm ).
Een 2de kaart zou ik niet nemen , kost 79€ + 2.5€ per maand voor een handvol zenders . Er bestaan alternatieven zoals clone+ cardsplitters . Of bij linux ontvangers cccam , hiermee kun je intern je kaart delen via je lokale netwerk .
Hopelijk heb je hier wat aan .
Mvg
Voor de 2de tv heb ik net een SAB TITAN II HD combo gekocht . Is een vrij goedkoop toestel ( rond de 150€ )met een sat tuner dvb-t tuner in . Ook hier werkt de tvv kaart in zonder ci module . Let wel dat die ontvangers niet gecertificeerd zijn , dus de goede werking kan ooit stoppen icm tvv kaart . Een mpeg 2 tuner zou ik nietmeer aankopen , de tijd komt eraan dat ook SD uitzendingen achter mpeg4 gaan , en die kun je dan nietmeer bekijken op een oudere dvb-s tuner .
Als schotel zou ik eerder een t55 nemen , met 3 duo lnb's , of quads als je een dualtuner met pvr wil . Een triax zou ik niet doen met meer dan 2 lnb's , is een beetje teveel gewicht voor lnb arm die dan graag doorzakt ( ik heb er 4 lnb's aan en merk dit enorm ).
Een 2de kaart zou ik niet nemen , kost 79€ + 2.5€ per maand voor een handvol zenders . Er bestaan alternatieven zoals clone+ cardsplitters . Of bij linux ontvangers cccam , hiermee kun je intern je kaart delen via je lokale netwerk .
Hopelijk heb je hier wat aan .
Mvg
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 58 keer
Als ik een plaatsing doe om iemand te helpen stel ik altijd een multytenne voor.
Je krijgt er meer dan 6000 zenders mee binnen via 5 satellieten incl alle engelse kanalen, eenvoudige plaatsing, geen afregeling en zeer klein en alles inox.
heb je 2 TV, neem dan de duo versie.
Je krijgt er meer dan 6000 zenders mee binnen via 5 satellieten incl alle engelse kanalen, eenvoudige plaatsing, geen afregeling en zeer klein en alles inox.
heb je 2 TV, neem dan de duo versie.
De multytenne is zeker een aanrader, exact hetzelfde als de triplesat, enkel dat je voor dezelfde prijs, een satelliet (hotbird) meer kan ontvangen!
Schotel is dan misschien maar 45 cm, maar hij werkt wel als een 80 cm schotel, ook bij sterk regenweer helemaal geen problemen.
Beste koop ooit
Schotel is dan misschien maar 45 cm, maar hij werkt wel als een 80 cm schotel, ook bij sterk regenweer helemaal geen problemen.
Beste koop ooit
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Alvast bedankt voor de input.
@tommos
Ondertussen deed ik hier een paar testjes en DVB-T zou hier boven werkend te krijgen zijn. De gewone TV werd hier getest met een kleine antenne en het werkt perfect, de USB ontvanger is duidelijk veel minder gevoelig dus mits een goede DVB-T ontvanger heb ik hier boven op mijn oude MSX monitor perfect beeld Een wireless systeem om TV te delen zie ik niet zitten, Ik probeer zo weinig mogelijk wireless in huis te hebben omdat dit potentiële storingsbronnen zijn voor het echte draadloze waar ik me mee bezig houdt (+ dat het omgekeerd ook kan mis lopen)
Rest beneden de "gewone" satinstallatie. Die multytenne lijkt wel wat.
Nu nog kijken wat op het decodervlak haalbaar is.
@tommos
Inderdaad, de kleine en minder kleine ergernissen maken dat het nu echt genoeg geweest is (en ik ben dan nog maar alleen analoge TV klant).is dit echt wel de druppel, die prijs verhoging,wat toch nauwelijks merkbaar zal zijn.
Ondertussen deed ik hier een paar testjes en DVB-T zou hier boven werkend te krijgen zijn. De gewone TV werd hier getest met een kleine antenne en het werkt perfect, de USB ontvanger is duidelijk veel minder gevoelig dus mits een goede DVB-T ontvanger heb ik hier boven op mijn oude MSX monitor perfect beeld Een wireless systeem om TV te delen zie ik niet zitten, Ik probeer zo weinig mogelijk wireless in huis te hebben omdat dit potentiële storingsbronnen zijn voor het echte draadloze waar ik me mee bezig houdt (+ dat het omgekeerd ook kan mis lopen)
Rest beneden de "gewone" satinstallatie. Die multytenne lijkt wel wat.
Nu nog kijken wat op het decodervlak haalbaar is.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik heb zelf een Dreambox 800. Hier voor had ik een Dreambox 7020 en daarvoor een Topfield ontvanger. Ik had eerst schrik om een Dreambox te kopen, maar ben dan uiteindelijk overstag gegaan. Ik zou nooit nog een ander merk als Dreambox willen. Het is een beetje de Rolls Royce onder de ontvangers, vooral dan gezien zijn enorm grote gebruikersbasis. Aan mijn DB hangt een Triax schotel van 88 cm met een multifeedhouder en daarop 4 LNB. Ik ontvang de satellieten op 13°, 19,2°, 23° en 28°. Koop zeker niet van die duo LNB's maar ga voor losse LNB's omdat je die losse zelf kan instellen voor de satellieten van je keuze. De duo LNB's hebben een vaste hoek waarin ze uit elkaar liggen. Als je BBC, ITV en een pak Britse filmkanalen wil kunnen bekijken, dan moet je zeker een LNB uitrichten op 28°. Voor TVV of CanaalDigitaal (NL) volstaat een LNB op 19,2°. Op 23° vind je voornamelijk regionale zenders en op 13° zit dan weer Hotbird, met veel Franse zenders.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Er is al heel veel geschreven over de Technisat Multytenne, met veel voor- en tegenstandersjimghw schreef:De multytenne is zeker een aanrader, exact hetzelfde als de triplesat, enkel dat je voor dezelfde prijs, een satelliet (hotbird) meer kan ontvangen!
Feit is dat het een vrij goede schotel is, zeker voor beginners. Ze is gemakkelijk af te regelen omdat ze klein is, en ook omdat men slechts één LNB moet afregelen en de andere drie dan ook meteen goed staan; verder geen gedoe met diseqc switchen en meerdere kabels tussen LNB's en switchen... Ideaal voor beginners.
Er zijn twee versies: Single (voor één ontvanger) en Duo (voor twee ontvangers; ofwel voor één ontvanger met twee tuners)
PS. ik heb ook nog een Triax van 78 cm, en die heeft toch wel meer regenreserve hoor. Maar al bij al presteert de Technisat Multytenne heel behoorlijk voor een 45cm schotel.
Qua ontvanger zou ik toch voor een Dreambox of clone (bvb Vu+ Duo) kiezen. Dan kan je zelf kiezen welke firmware je erop plaatst (heel veel plugins enz verkrijgbaar). SD dreamboxen zijn op de tweedehandsmarkt erg goedkoop te vinden (60,- euro ofzo voor een DM600PVR); maar uiteraard kan je tegenwoordig beter een HD model nemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik had ook een DM 800 (geen SE versie, elendige box ,, veel te duur , enkel met newenigma redelijk stabiel , nu de vuduo , is pak stabieler en pak goedkoper . binnenkort ook de vu uno op de markt ter vervanging van de solo .
Nu wat technisat aangaat , lijkt me dat prima schotel voor land waarvoor ie gemaakt is , duitsland , enkel veel te klein , zodat je paraprot toestanden moet gaan toepassen bij regen ( ook veel klachten over insijpelend vocht in lnb's enz ) . ik heb er een gehad , en dank u , nooitmeer . 1LNB kapot , alles vervangen , disecq erin kapot , ook 4 lnb's vervangen enz. En vergeet niet paal waarop ie hangt moet 1000 % pas staan , anders tja ,niet om aan te zien , en bijhorende klachten van blokvorming enz , zeker voor brginner echt niet de schotel waarmee ie moet mee starten .
Kortom echt geen aanrader .
Nu wat technisat aangaat , lijkt me dat prima schotel voor land waarvoor ie gemaakt is , duitsland , enkel veel te klein , zodat je paraprot toestanden moet gaan toepassen bij regen ( ook veel klachten over insijpelend vocht in lnb's enz ) . ik heb er een gehad , en dank u , nooitmeer . 1LNB kapot , alles vervangen , disecq erin kapot , ook 4 lnb's vervangen enz. En vergeet niet paal waarop ie hangt moet 1000 % pas staan , anders tja ,niet om aan te zien , en bijhorende klachten van blokvorming enz , zeker voor brginner echt niet de schotel waarmee ie moet mee starten .
Kortom echt geen aanrader .
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 18 keer
Hoi,
Ik kan je alleen helpen met het DVB-T verhaal.
Aan je naam zie ik dat je misschien een zendmastje hebt?
Eén vaststelling die ik ook al heb gemaakt: mijn losse DVB-T ontvangers zijn veel gevoeliger dan
mijn USB-DVB-T stick. Aangesloten op de vaste dakantenne is er echter geen enkel probleem mee.
Als je in je mast een buitenantenne (een yagi) kan plaatsen heb je misschien de mogelijkheid om buitenlandse DVB-T
te ontvangen:
Misschien vind je dit een leuke aanvulling op het radio-amateur?
Doe de test op:
www.tnttest.org.
Groetjes
Ik kan je alleen helpen met het DVB-T verhaal.
Aan je naam zie ik dat je misschien een zendmastje hebt?
Eén vaststelling die ik ook al heb gemaakt: mijn losse DVB-T ontvangers zijn veel gevoeliger dan
mijn USB-DVB-T stick. Aangesloten op de vaste dakantenne is er echter geen enkel probleem mee.
Als je in je mast een buitenantenne (een yagi) kan plaatsen heb je misschien de mogelijkheid om buitenlandse DVB-T
te ontvangen:
Misschien vind je dit een leuke aanvulling op het radio-amateur?
Doe de test op:
www.tnttest.org.
Groetjes
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 45 keer
Goeiemorgen, ik las dit onderwerp omdat hier vroeg of laat de analoge kabel ook buiten gaat voor TVV.
Momenteel weet ik nog weinig ivm hetgeen hiervoor nodig is qua apparatuur maar zou toch dit willen delen: hier is al een paar jaar een mediacenter in gebruik en ik zou toch wel aanraden om die piste eens te bekijken - vind het vreemd dat die hier niet werd aangehaald...
Je ziet heel goed dat er de laatste jaren een verschuiving is naar digitale formaten van alle media en dat we die op verschillende apparaten (willen) behandelen. Ik ken zelfs (semi-)professionele fotografen die zweerden bij analoge fotografie - vooral omwille van de generatie die zich vastklampt aan het vertrouwde en van mening is dat er niets beter is of geen/weinig kennis heeft van nieuwe technologieën en hoe deze te gebruiken - die dan toch op een bepaald moment overstappen.
In heel wat gezinnen zijn er meerdere tv's, computers en andere apparaten en als ze de kennis hebben, slagen ze er op zijn minst in om evt gebruik te maken van het netwerk voor een printer en bestanden te delen - maar dan beperkt zich dat vooral tot de computers of nog evt een mediaplayer (ext HD met aansluitingen naar TV) die 'rondgaat'.
Voor 'film/beeld op tv' komen er dan evt meerdere decoders of een combinatie van analoog/digitaal - met alle, vooral, beperkingen vandien.
Hier komt GEEN decoder of soortgelijk apparaat van Belgacom/Telenet binnen om die redenen maar zal er 'gewoon' een kaart voor satelliet tv worden toegevoegd in het mediacenter en alles wat tv betreft - zoals nu ook analoge tv, live + opnames - is dan ook op het netwerk te bekijken.
Ok, je hebt dan overal iets in de vorm van een computer nodig maar met de komst van ion en co hoeft dat geen bakbeest te zijn.
Tegelijkertijd kan je op die plaatsen véél meer dan alleen (digitale) tv kijken en ben je niet afhankelijk van de hardware (tuner van TV/decoder/...).
Met een computer, de juiste apps en codecs kan je immes toch ALLE mogelijke media/formaten itt decoders, mediaplayers, ...., bekijken.
Hier is het zelfs mogelijk om op een tablet of smartphone (pad-achtig of android) alle media te behandelen (tv/opnames kijken, muziek luisteren, opnames plannen) en dat met 1 applicatie/plugin.
Met een plugin worden reklame blokken geskipt: ZAAALIG!! Een andere plugin geeft toegang tot online (bv youtube, uitzending gemist, de redaktie, een hoop series/nieuwe films, en VELE andere websites) video content.
Er zijn oa plugins voor het weerbericht, online radio, liedjesteksten, series-management, rss feeds, ...
Uiteraard is dat wat knutselwerk in vergelijking met een satelliet ontvanger, de mogelijkheden zijn dan ook enorm!
Hier staat aan de TV nog maar 1 apparaat: mediacenter + versterker en daar kan ALLES mee, in de keuken hangt een LCD monitor met een kleine pc. Ook hier kan net hetzelfde mee en bv ook een kookboek/recepten worden geraadpleegd.
Het is spijtig dat er geen grotere, en goedkoper dan een TV, displays zijn want die ingebouwde tuners worden in veel gevallen toch niet meer gebruikt.
Ik ken de mogelijkheden/prijzen van een satelliet ontvanger of iets à la Dreambox niet maar betwijfel dat dat gelijkaardig is en vooral als dat op meerdere plaatsen zou mogen/moeten dienen.
WIJZIGING Ben nog iets héél belangrijks vergeten te vermelden: je hoeft enkel 1 kaart te vervangen voor nieuwe functionaliteit, bv analoog naar digitaal, SD naar HD, ... terwijl je met decoders/satelliet ontvangers waarschijnlijk vastzit aan het apparaat.
Momenteel weet ik nog weinig ivm hetgeen hiervoor nodig is qua apparatuur maar zou toch dit willen delen: hier is al een paar jaar een mediacenter in gebruik en ik zou toch wel aanraden om die piste eens te bekijken - vind het vreemd dat die hier niet werd aangehaald...
Je ziet heel goed dat er de laatste jaren een verschuiving is naar digitale formaten van alle media en dat we die op verschillende apparaten (willen) behandelen. Ik ken zelfs (semi-)professionele fotografen die zweerden bij analoge fotografie - vooral omwille van de generatie die zich vastklampt aan het vertrouwde en van mening is dat er niets beter is of geen/weinig kennis heeft van nieuwe technologieën en hoe deze te gebruiken - die dan toch op een bepaald moment overstappen.
In heel wat gezinnen zijn er meerdere tv's, computers en andere apparaten en als ze de kennis hebben, slagen ze er op zijn minst in om evt gebruik te maken van het netwerk voor een printer en bestanden te delen - maar dan beperkt zich dat vooral tot de computers of nog evt een mediaplayer (ext HD met aansluitingen naar TV) die 'rondgaat'.
Voor 'film/beeld op tv' komen er dan evt meerdere decoders of een combinatie van analoog/digitaal - met alle, vooral, beperkingen vandien.
Hier komt GEEN decoder of soortgelijk apparaat van Belgacom/Telenet binnen om die redenen maar zal er 'gewoon' een kaart voor satelliet tv worden toegevoegd in het mediacenter en alles wat tv betreft - zoals nu ook analoge tv, live + opnames - is dan ook op het netwerk te bekijken.
Ok, je hebt dan overal iets in de vorm van een computer nodig maar met de komst van ion en co hoeft dat geen bakbeest te zijn.
Tegelijkertijd kan je op die plaatsen véél meer dan alleen (digitale) tv kijken en ben je niet afhankelijk van de hardware (tuner van TV/decoder/...).
Met een computer, de juiste apps en codecs kan je immes toch ALLE mogelijke media/formaten itt decoders, mediaplayers, ...., bekijken.
Hier is het zelfs mogelijk om op een tablet of smartphone (pad-achtig of android) alle media te behandelen (tv/opnames kijken, muziek luisteren, opnames plannen) en dat met 1 applicatie/plugin.
Met een plugin worden reklame blokken geskipt: ZAAALIG!! Een andere plugin geeft toegang tot online (bv youtube, uitzending gemist, de redaktie, een hoop series/nieuwe films, en VELE andere websites) video content.
Er zijn oa plugins voor het weerbericht, online radio, liedjesteksten, series-management, rss feeds, ...
Uiteraard is dat wat knutselwerk in vergelijking met een satelliet ontvanger, de mogelijkheden zijn dan ook enorm!
Hier staat aan de TV nog maar 1 apparaat: mediacenter + versterker en daar kan ALLES mee, in de keuken hangt een LCD monitor met een kleine pc. Ook hier kan net hetzelfde mee en bv ook een kookboek/recepten worden geraadpleegd.
Het is spijtig dat er geen grotere, en goedkoper dan een TV, displays zijn want die ingebouwde tuners worden in veel gevallen toch niet meer gebruikt.
Ik ken de mogelijkheden/prijzen van een satelliet ontvanger of iets à la Dreambox niet maar betwijfel dat dat gelijkaardig is en vooral als dat op meerdere plaatsen zou mogen/moeten dienen.
WIJZIGING Ben nog iets héél belangrijks vergeten te vermelden: je hoeft enkel 1 kaart te vervangen voor nieuwe functionaliteit, bv analoog naar digitaal, SD naar HD, ... terwijl je met decoders/satelliet ontvangers waarschijnlijk vastzit aan het apparaat.
Gelukkig & gezond 2022!